Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lepis
    replied
    Originally posted by Micce///M View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/530/8462451

Mites tuo? Vaikuttaa kohtuullisen siistikuntoiselta, tosin hinta aika suolainen. Tarjoaa vaikka tonnin vähemmän.
    Päivää.

Kyseinen 530 on allekirjoittaneen kampe. Ilmainenhan tuo ei ole enkä sitä ilmaseks aatellu antaakaan! Niinku tästäkin ketjusta on tullu ilmi, niin näitä on aika monenkuntoisia ja kaikki yksilöitä. Onko hinta nyt sitten suolainen niin se on sitten eri asia. Ei tuo maalausprojekti tosiaan mitään halpaa ollu. Se nyt vaan oli tehtävä, ettei hyvä yksilö pääse meneen kuralle! Mm. ovien alareunan saumat avattiin, puhallettiin, hapotettiin yms ennen maalausta.

Mielellään tämän myisin jollekin "asiasta ymmärtävälle".

-Lepis

Leave a comment:

• hietase
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post

Ovien alareunojen ja helmojen/lokasuojien näkyvien ruosteiden korjauksista olen kysellyt kustannusarviota samasta paikasta ja kuulosti että se 3000€ ei riitä kuin ehkä osittain noihin korjauksiin, olettaisin että hinta ois varmaan lähemmäs tuplat jos maalais koko auton samalla.
    Oma -02 530da touring on pyöränkaarien, helmojen ja tunkkauspisteiden osalta oikein hyvä, mutta ovien alareunat ja takaluukun pokkaus ovat kukkineet. Kun auto tuli Saksasta syksyllä -12 136 tkm ajettuna, mitään ruosteita yhtään missään ei ollut näkyvissä. Näiden reilun neljän vuoden aikana kukkapenkit ovat ilmaantuneet luukkuihin. Ovissa näkyvä ruoste lähti alareunojen sisäpuolten saumoista ja on jo levinnyt ulkopinnoillekin. Harmittaa. Eihän tuolta saa ruosteita pois, jollei avaa sitä peltien saumaa ja vedä kaikkea puhtaaksi, sitten uusi pokkaus ja liima sauman päälle. Se tietää aika monta työtuntia, kun ei itse osaa / pysty.

Edellisestä e39 touringista korjautin ruosteet pois takaluukusta. Siinäkin kukki pokkaus. Maalausjälki oli hyvä, mutta hinta 700 euroa... Myin auton kaksi vuotta korjauksen jälkeen ja ainakaan siihen mennessä ei ollut kukkinut uudestaan.

Leave a comment:

• Purtsi123
    replied
    Originally posted by jaykayarel View Post
    Mulla 377tkm toukassa ihan nätit kaikki, ei oo painunu. Lasiluukun kehys sen sijaan aika ruskea. Löyhästi aiheeseen liittyen, jos joku sitä funtsii ostaessa: saakos sen kehyksen pelkästään ostettua jostain?
    Saa niitä ~400e hintaan jostain nettikaupasta. En nyt muista enää mistä. Mutta osanumerolla löyty, kun niitä itse joskus etsin. Jätin kauppaan.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Tuollanenkin oli ilmestynyt nettiautoon:https://www.nettiauto.com/bmw/540/8633232

Leave a comment:

• Jii_Koo
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Jostain muistelen kuulleeni, että noi nostokohdat ois useemmin huonot farkuissa ku sedaneissa. Tiedä häntä. Itsellä ollu vaan pari sedania, ja kummassakin noi ollu siistit.
    Mulla 377tkm toukassa ihan nätit kaikki, ei oo painunu. Lasiluukun kehys sen sijaan aika ruskea. Löyhästi aiheeseen liittyen, jos joku sitä funtsii ostaessa: saakos sen kehyksen pelkästään ostettua jostain?

Leave a comment:

• DenkuC
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Oliko mätä levinnyt niin pahoin, että ainut keino oli vaihtaa helmat kokonaan? Itse olen takapään nostanut jo pitkään vetokoukusta. Oikea nosto piste on mennyt sisään kun se osui kiveen tuola maaseudulla. Ja toinen on saman näköinen kun tuola yllä ekassa kuvassa.
    Helmojen keskiosat pystyin vielä säästämään mutta muuten siellä olikin päänmentävää reikää, eli tilanne vaikutti aika synkältä. Olisin muuten vaihtanut aivan kokonaan mutta ei käyttikseen viitsinyt niin paljoa aikaa uhrata.
    Muutamat kerrat tulikin kirottua että ostin auton pimeässä jossain mielenhäiriössä.

Onnekseni löysin jostain suomikaupasta kokonaiset muotoonsa kantatut helmakotelot niin niistä oli suht helppo leikellä mieluisansa palat. Hintakaan ei ollut paha, jossen väärin muista niin 70€ per puoli.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by DenkuC View Post
    Itse kesällä omaan autoon uusin helmat juurikin mätien tunkkauspisteiden takia.
    Päädyin tulokseen että auton takatunkkauspisteet ovat hienosti suunniteltu siten että tunkkauspistettä pitää pitkittäis suunnassa ryhdissään vain ja ainoastaan liimaus.

Jos autoa tunkataan siten että auto nousee vähän vinossa, niin jo ikää nähnyt liimaus irtoaa ja näin ollen väännättää pellit joka taas aiheuttaa massojen ja maalien rikkoutumista.
    Etupään rakenne oli tehty paljon fiksummin mutta uusin nekin samoilla töillä.

Toinen lukunsa on nuo pohjan muovit mitkä tekevät omat twistinsä kun kaikki liete hiekan kanssa pysyy vasten helmakoteloa.

Joko oikein tietoinen ehkä tietää paremmankin syyn mutta itse en kyllä tule yhtäkään kolmeysiä tunkkaamaan sivuista
    Oliko mätä levinnyt niin pahoin, että ainut keino oli vaihtaa helmat kokonaan? Itse olen takapään nostanut jo pitkään vetokoukusta. Oikea nosto piste on mennyt sisään kun se osui kiveen tuola maaseudulla. Ja toinen on saman näköinen kun tuola yllä ekassa kuvassa.

Leave a comment:

• DenkuC
    replied
    En osaa sanoa tuohon, mutta miksi noi yleensä mädäntyy takaa eikä edestä?
    Itse kesällä omaan autoon uusin helmat juurikin mätien tunkkauspisteiden takia.
    Päädyin tulokseen että auton takatunkkauspisteet ovat hienosti suunniteltu siten että tunkkauspistettä pitää pitkittäis suunnassa ryhdissään vain ja ainoastaan liimaus.

Jos autoa tunkataan siten että auto nousee vähän vinossa, niin jo ikää nähnyt liimaus irtoaa ja näin ollen väännättää pellit joka taas aiheuttaa massojen ja maalien rikkoutumista.
    Etupään rakenne oli tehty paljon fiksummin mutta uusin nekin samoilla töillä.

Toinen lukunsa on nuo pohjan muovit mitkä tekevät omat twistinsä kun kaikki liete hiekan kanssa pysyy vasten helmakoteloa.

Joko oikein tietoinen ehkä tietää paremmankin syyn mutta itse en kyllä tule yhtäkään kolmeysiä tunkkaamaan sivuista

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Jostain muistelen kuulleeni, että noi nostokohdat ois useemmin huonot farkuissa ku sedaneissa. Tiedä häntä. Itsellä ollu vaan pari sedania, ja kummassakin noi ollu siistit.
    En osaa sanoa tuohon, mutta miksi noi yleensä mädäntyy takaa eikä edestä?

Leave a comment:

• Havis
    replied
    Kaikkea sitä kans nykyään myydään. Itsellä olisi pelliä ja mikki valmiina, niin piankos noi nostokohdat tekasis, mutta epäilen omassa autossani että kukka on hiukan laajempi kun tuo pelkkä nostokohta. En ole kyllä tarkemmin tutkinut, mutta tietäähän tämän oman onnenlahjan

Leave a comment:

• janke
    replied
    Tuossa kuvia miltä noi nostopisteet voivat pahinmillaan näyttää.

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by petterihi View Post
    Ruostehommia voi tehdä monella tavalla. Tunkinpaikkoihin saa ebaysta valmiiksi leikattuja lappuja, joku kyläseppä sutaisee tuon vanhan tilalle/päälle helposti ja taas mennään seuraavaan katsastukseen...
    Kaikkea sitä kans nykyään myydään. Itsellä olisi pelliä ja mikki valmiina, niin piankos noi nostokohdat tekasis, mutta epäilen omassa autossani että kukka on hiukan laajempi kun tuo pelkkä nostokohta. En ole kyllä tarkemmin tutkinut, mutta tietäähän tämän oman onnenlahjan

Leave a comment:

• petterihi
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Eiköhän ehjässä pinnassa ole enemmän maalarista kyse, että millaista jälkeä saa aikaan.

Mutta E39:iä juuri käyttöautoksi miettiessä tuli yhdeksi ongelmaksi se, että itse ei sellaista oikein viitsisi pitää ruosteisena. Alkaisi ainakin isommat kohdat häiritä, ja kunnon korjaus maksaa liikaa suhteessa auton arvoon. Varsinkin, jos helmat on mädät niin maksaa ymmärtääkseni aika paljon ne hitsaamiset jo.

Tuossa M5:ssä vielä saa itselleen perusteltua järkevyyden maalauttamiselle.

Mutta ei kai ovien maalaus nyt sentään niin paljon maksa, jos ne eivät ihan kunnolla ruostuneet ole?
    Ruostehommia voi tehdä monella tavalla. Tunkinpaikkoihin saa ebaysta valmiiksi leikattuja lappuja, joku kyläseppä sutaisee tuon vanhan tilalle/päälle helposti ja taas mennään seuraavaan katsastukseen...

Leave a comment:

• lj123
    replied
    Originally posted by jakeluvesimies View Post
    Itelle vedettiin vuosia sitten e38 ovien alareunat ja takaluukun alut. Ei tainnu 500e enempää tehdä. Ei nyt läpimädät olleetkaan. Sanoin ettei nyt ihan priimaa tarvii kun muutaman tonnin pulkka kyseessä. Ei muuta huonoo kun yksi häivytys oli jäänyt kiillottamatta

kannattaa kysäistä useammasta paikkaa tarjousta, jos tuhansista euroista puhutaan. Toki ois hyvä nähdä minkälaiset "alut" siellä on mitä korjata...
    Tuollainen käsitys itselläkin, että olisi joku 100€ per aukko.

Toki omassa on sitten muitakin kolhuja ja ruostekohtia ja vähän huonommin maalattu kylki niin siitä äkkiä tuleekin jo kivasti lisähintaa. Helmat onneksi hyvät kun ei ole niin paljon suolassa uitettu.

Leave a comment:

• jakeluvesimies
    replied
    Originally posted by lj123 View Post

Mutta ei kai ovien maalaus nyt sentään niin paljon maksa, jos ne eivät ihan kunnolla ruostuneet ole?
    Itelle vedettiin vuosia sitten e38 ovien alareunat ja takaluukun alut. Ei tainnu 500e enempää tehdä. Ei nyt läpimädät olleetkaan. Sanoin ettei nyt ihan priimaa tarvii kun muutaman tonnin pulkka kyseessä. Ei muuta huonoo kun yksi häivytys oli jäänyt kiillottamatta

kannattaa kysäistä useammasta paikkaa tarjousta, jos tuhansista euroista puhutaan. Toki ois hyvä nähdä minkälaiset "alut" siellä on mitä korjata...
    Last edited by jakeluvesimies; 20-02-2017, 14:37.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎