Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia, vol 2.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3399
    • Tre

Alustava kuume vaihtaa vaimon kakkosauto VW New Beetle E39:iin ja samalla "omistajanvaihdos" eli antaa toi F10 vaimon käyttöön. Työmatkat tietysti ajelen dieselillä, mutta muuten saa ottaa uudemman käyttöönsä jos minä saisin vähän harrastelufiilistä kakkosauton kautta. Lisäksi tota vaihtoa voisi ajatella jonkinlaisena sijoituksena vai onko näköpiirissä ettei aito M Sport 525i esimerkiksi pitäisi hintaansa yhtään perukippoa enempää? M5:een ei riitä paukut.

Koriltaan auto siis pitäisi olla suht ruosteeton, tämän olen lukenut. Entä konepuoli, mikä on se graalin malja? Mikä kestävin, ja missä kohtuullinen kulku suhteutettuna kulutukseen?
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

Comment

• JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2763
      • Tampere

Originally posted by alspe View Post
      A Entä konepuoli, mikä on se graalin malja? Mikä kestävin, ja missä kohtuullinen kulku suhteutettuna kulutukseen?
      Oma valintani olisi M54-moottorilla 525i (tai 530i mikäli hieman korkeampi kulutus ei haittaa) - käytännössä aivan loppuvaiheen tuotantokappaleita katselisin E39 kohdalla. Näiden moottoreiden tyyppiviat on melkeinpä yhden käden sormilla laskettavissa.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

Comment

• 0200227
        BTCF Member
        • Feb 2004
        • 285
        • Lappeenranta

E39:n itse omistaneena, on se varsin oiva laite. Nyt niillä alkaa olla jo sen verran ikää, että varmasti on jotain laitettavaa, jos haluaa ns. vimpan päälle auton, mutta hinta- / laatusuhteeltaan löytyy varmasti hyviä pirssejä. Hiljainenhan se on, vaikka vertaisi moneen paljon uudempaan kulkineeseen. Itse tykkäsin kyllä. Helmat ja takakontin reunat monesti ruostuu kyllä, mutta niin ne ruostuu muistakin... Hyviä vehkeitä ne on vieläkin, riippuu toki ylläpidosta.
        G30 530e

Ex tötteröt:
        F11 523iA
        E61 525iA
        E46 325ciA
        E39 523i
        E36 320i
        E38 740iA
        E34 535i
        E34 518i

Comment

• -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

Alustava kuume vaihtaa vaimon kakkosauto VW New Beetle E39:iin ja samalla "omistajanvaihdos" eli antaa toi F10 vaimon käyttöön. Työmatkat tietysti ajelen dieselillä, mutta muuten saa ottaa uudemman käyttöönsä jos minä saisin vähän harrastelufiilistä kakkosauton kautta. Lisäksi tota vaihtoa voisi ajatella jonkinlaisena sijoituksena vai onko näköpiirissä ettei aito M Sport 525i esimerkiksi pitäisi hintaansa yhtään perukippoa enempää? M5:een ei riitä paukut.

Koriltaan auto siis pitäisi olla suht ruosteeton, tämän olen lukenut. Entä konepuoli, mikä on se graalin malja? Mikä kestävin, ja missä kohtuullinen kulku suhteutettuna kulutukseen?
          "Sijoituksen" arvo vuosien päästä on varmastikin aika suoraan verrannollinen kilsoihin ja kuntoon/ruosteettomuuteen...

Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

Comment

• duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10512
            • Saaressa

Vastaus viimeiseen kysymykseen on M52B25 eli 523i manuaali.
            Itsellä on ollut E39 korisia 523i 525iA 528i 540iA ja M5
            Jos kerran M5 ei ole vaihtoehto niin omassa ajossa 523i menee alle 10l/100km kun taas samassa ajossa 525iA kulutti lähes saman kuin 540iA ja M5. Kulkupuolessa manuaali sedan 523i ei häviä yhtään 525iA Touringille.

Mutta vanhoja autoja kun alkavat olemaan katselisin korin kuntoa enemmän kuin mittarilukemaa. Itse ostin avoimin mielin vajaa 400tkm ajetun E39:n ja se on osoittautunut erittäin päteväksi käyttöautoksi.
            540iA kulut kaikkineen on ihan samat kuin M5 mallissa pl ostohinta.
            Ehdottomasti aito M-Sport jos sen haluaa joskus myydä niin sen myös saa myytyä muumikeuloja huomattavasti helpommin.

duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

instagram: _duuk

Comment

• _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8973
              • Kellokoski

M54 ja manuaalina mieluiten. Automaatti lisää kulutusta ja vie ajamisesta terävyyttä pois,toki makuasia mitä autolta haluaa.

https://www.blocket.se/annons/stockh..._sald/89473802

Tossa lupaavan oloinen yksilö. Jos tarvitset apua ruotsin hankinnassa, laita privaa
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• tansju
                Bimmer Rookie
                • Apr 2015
                • 96
                • Nokian perämettällä

Täytyy kyllä todeta kaikkia muita paitsi M-sarjalaisia ajaneena että ainoa oikea vaihtoehto on viriohjelmalla varustettu 3.0da, siinä yhdistyy mukavan pieni kulutus ja hieno ajettavuus vähintäänkin siedettävään määrään tehoa. Toki jos nauttii menoveden vatkauksesta niin saahan näitä manuaalinakin mutta näin 6v ja reilun 250tkm jälkeen ei voi kuin todeta että mukavuutta parhaimmillaan.

Comment

• Rodmani
                  Newbiemmer
                  • Feb 2014
                  • 25
                  • Kotka

Moi vaan kaikille.

Kuka tietää tai tunnustaa kyseisen auton?

Onko autosta enää muuhun kuin varaosiksi. Kiitos

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎