Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gog
    BTCF Member
    • Sep 2014
    • 105
    • Lahti

    #16
    Koitin tossa selailla mutta ei nyt ihan äkkiseltään iskenyt silmään samanmoista kysymystä.

    Minkälainen homma mahtaa olla kun pitäis -97 e39 sedaniin laittaa Hellan angel eyesit xenoneilla ja kyseiset lamput on otettu -99 e39 sedanista.
    Omassa siis ei ole xenoneita, vaan perus halogeenit ja tosi surkeessa kunnossa.
    Liittimet ei mätsää, mutta jos joku tietää jonkun johtosatsin esim. millä sais suoraan klipsuttamalla kiinne vaan niin ehotuksia otetaan vastaan!
    730dA F01 SophistoGrau

    Comment

    • kihe
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 174
      • Joensuu

      #17
      Liekö 530d termostaatti sökö (aina avoinna?) vai onko normia kun lämmöt 25km ajomatkalla (80-100km/h) ei noussu missään vaiheessa yli 80°C (77 tai olla maksimi), ulkolämpö oli n. +15. Vasta kaupunkiajossa nousi max 88 ja sitten taas laski. Mittari näyttää keskellä pysyvän.

      Comment

      • Forsmanni
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 146
        • Turku, Finland

        #18
        Startti krohisee

        En löytänyt foorumilta että kellään olisi samanlaista ongelmaa.
        Eli e39 528iA melkeen aina kun koittaa startata niin kohisee ja kolahtaa ja kun kääntää avaimen pois ja heti perään uudestaan niin starttaa normaalisti.
        Tässä videossa samanlainen vika:

        Onko siis startin vaihto edessä vai voiko olla avaimen pohjasta kiinni?
        -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
        -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
        -Plancraft BMW Boat
        (b130/m10b20-->m60b40)
        EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
        EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
        EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
        EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
        EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by Forsmanni View Post
          En löytänyt foorumilta että kellään olisi samanlaista ongelmaa.
          Eli e39 528iA melkeen aina kun koittaa startata niin kohisee ja kolahtaa ja kun kääntää avaimen pois ja heti perään uudestaan niin starttaa normaalisti.
          Tässä videossa samanlainen vika:

          Onko siis startin vaihto edessä vai voiko olla avaimen pohjasta kiinni?
          Kyllä tuo vahvasti starttiin viittaa.

          Comment

          • Terou
            BTCF Member
            • May 2005
            • 791
            • Tampere

            #20
            E39 530iA touring, eli M54B30. Traileria vetäessä yllättäen katosi selvästi tehoja ja alkoi pieni nykiminen/nypyttäminen. Pystyi kuitenkin ajamaan 20km kotiin, mutta tehoja puuttui about puolet. Luin&nollasin vikakoodit ja seisoi 10min ja sen jälkeen oli taas normaali. Olen huomannut joskus aiemminkin kaupungilla ajaessa, että auto on erittäin laiskan tuntuinen. Mutta seuraavalla kerralla taas normaali. Vikakoodeissa oli normaaleista lambdaherjoista poiketen myös "18 NW_A - error, no signal ". Katselin vanos-livedataa ja siellä oli noita NW arvoja. Nokka-akselin asentotunnistin menossa kaput?
            E46 M3 perän lukkoyksikkö
            Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

            www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

            Comment

            • jiipee-
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 655
              • Rovaniemi

              #21
              Originally posted by jiipee- View Post
              Koitin tuossa haulla ettiä mutta ei oikeen auennu tuo e39 flektin sielun elämä. Pitäisikö sen pyöriä koko ajan vai? Tänään varsin katoin ku töistä lähin, auto oli seissyt noin 8,5h eli kylmä kone. Täräytin auton käyntiin ja ilmastointi ei ollut päällä niin flekti pyörii hiljokseen ja kun laitoin ilmastoinnin päälle niin ehkä hieman flektin pyörimisnopeus kasvoi mutta ei kyllä hirveesti. Vikakoodejakaan ei kyllä ollut kuin radiolta, kun on vaihdettu jälkiasennussoitin.

              Auto on siis 9/97 ja manuilmastoinnilla ja M52B25 jos sillä on merkitystä.
              Anyone?

              Comment

              • hasba
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 584
                • 05900

                #22
                Vasen tukivarsi

                Alustasarjan vaihdon jälkeen huomasin että vas. etupuolella kolisee joku edessä jarruttaessa. Rengas irti ja huomasin että osassa nro. 5 http://mfans2.com/parts/catalog/E39/...one/#1092609_5 on väljää. Voiko olla että tukivarsi on kiinnitetty väärässä asennossa ja ei sen takia pysy oikein paikallaan? Luin jostain että kiristys pitäisi tehdä kun autossa on kaksi henkilöä ja tankki täynnä bensaa. Itse en alustasarjan vaihtoa tehnyt vaan liikkeessä.

                Väljää on selvästi renkaan päässä ja kokeilin kiristää pulttia mutta se ei auttanut.

                Onko helpompi vaan tilata uusi osa?
                E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by hasba View Post
                  Alustasarjan vaihdon jälkeen huomasin että vas. etupuolella kolisee joku edessä jarruttaessa. Rengas irti ja huomasin että osassa nro. 5 http://mfans2.com/parts/catalog/E39/...one/#1092609_5 on väljää. Voiko olla että tukivarsi on kiinnitetty väärässä asennossa ja ei sen takia pysy oikein paikallaan? Luin jostain että kiristys pitäisi tehdä kun autossa on kaksi henkilöä ja tankki täynnä bensaa. Itse en alustasarjan vaihtoa tehnyt vaan liikkeessä.

                  Väljää on selvästi renkaan päässä ja kokeilin kiristää pulttia mutta se ei auttanut.

                  Onko helpompi vaan tilata uusi osa?
                  Ei voi kyllä väärässä asennossa kiinnittää niveltä olettaen, että asentaja tajuaa mitään autoista. Kiristäminen paino päällä pitää tehdä siksi, että pusla tulee oikeaan asentoon. Kyllähän tuossa on järkevintä hankkia vain uusi Lemförderin varsi.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • hasba
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 584
                    • 05900

                    #24
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Ei voi kyllä väärässä asennossa kiinnittää niveltä olettaen, että asentaja tajuaa mitään autoista. Kiristäminen paino päällä pitää tehdä siksi, että pusla tulee oikeaan asentoon. Kyllähän tuossa on järkevintä hankkia vain uusi Lemförderin varsi.
                    Ok, kiitos neuvosta. Vielä kun ebay toimisi..

                    Edit: näköjään ebay toimii taas, oli alhaalla jonkun aikaa
                    Last edited by hasba; 14-09-2014, 19:17. Reason: tarkennus
                    E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                    Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                    Comment

                    • sasuto
                      Newbiemmer
                      • Aug 2014
                      • 4
                      • Oulu

                      #25
                      Ostin lähiaikoina e39 523 touringin ja huomasin, että kun lukitsen/avaan kauko-ohjaimella ovet, niin auto ei päästä minkäänlaista äänimerkkiä tai "valomerkkiä".
                      Aluksi epäilin, että autoon ei ole laitettu alunperinkään sellaista, mutta kaverini sanoi jokaisessa e39 bemarissa olevan kaukolukituksen valomerkki joka vilkuttaisi valoja ilmoittaessaan lukituksesta tai sen aukaisusta.

                      Onko siis mahdollisesti autosta hajonnut jokin tai voiko sitä laittaa/ohjelmoida siihen jälkeenpäin? Aloin tätä ominaisuutta kaipaamaan, kun huomasin ettei oveni ollutkaan mennyt lukkoon, sillä avaimen nappi ei näemmä ota jokaista painallusta.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by sasuto View Post
                        Ostin lähiaikoina e39 523 touringin ja huomasin, että kun lukitsen/avaan kauko-ohjaimella ovet, niin auto ei päästä minkäänlaista äänimerkkiä tai "valomerkkiä".
                        Aluksi epäilin, että autoon ei ole laitettu alunperinkään sellaista, mutta kaverini sanoi jokaisessa e39 bemarissa olevan kaukolukituksen valomerkki joka vilkuttaisi valoja ilmoittaessaan lukituksesta tai sen aukaisusta.

                        Onko siis mahdollisesti autosta hajonnut jokin tai voiko sitä laittaa/ohjelmoida siihen jälkeenpäin? Aloin tätä ominaisuutta kaipaamaan, kun huomasin ettei oveni ollutkaan mennyt lukkoon, sillä avaimen nappi ei näemmä ota jokaista painallusta.
                        Ei ole kaikissa. Ellei autossa ole hälyytintä, niin ei vilkuttele. Toki koodattavissa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Terou
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 791
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Terou View Post
                          E39 530iA touring, eli M54B30. Traileria vetäessä yllättäen katosi selvästi tehoja ja alkoi pieni nykiminen/nypyttäminen. Pystyi kuitenkin ajamaan 20km kotiin, mutta tehoja puuttui about puolet. Luin&nollasin vikakoodit ja seisoi 10min ja sen jälkeen oli taas normaali. Olen huomannut joskus aiemminkin kaupungilla ajaessa, että auto on erittäin laiskan tuntuinen. Mutta seuraavalla kerralla taas normaali. Vikakoodeissa oli normaaleista lambdaherjoista poiketen myös "18 NW_A - error, no signal ". Katselin vanos-livedataa ja siellä oli noita NW arvoja. Nokka-akselin asentotunnistin menossa kaput?
                          Itselleni vastaten: Pakonokan sensoriin viittasi tuo NW_A. Loppui tuon vikakoodin tulo sensorin vaihdolla. Mutta hyytymisilmiö jatkui ja tänään se paheni niin kovaksi, että pääsin juuri ja juuri nilkuttamaan kotipihaan kävelyvauhtia. Vikakoodeina oli laihaa seosta molemmilla lambdoilla. Eli hurja imuvuoto tai alhaiset bensanpaineet. Täyskaasulla imuvuoto ei pitäisi juuri haitata, mutta tämä ei täyskaasulla kulkenut. Joten aloin tutkimaan bensapumppua ja paineethan sieltä puuttui vaikka se surraili hyvin ja bensaa irtoletkussa ihan vauhdilla työnsi. Yksi Bilteman pumppu oli hyllyssä niin pääsi kokeilemaan ja sillä taas auto kulkee. 196tkm kesti orggis bensapumppu.
                          E46 M3 perän lukkoyksikkö
                          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                          Comment

                          • Gedd
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 479
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by jiipee- View Post
                            Anyone?
                            Se koneen puolella oleva visko toimii tietysti täysin käsi kädessä lämpötilan mukaan ja luistaa enemmän kylmänä ja vähemmän kuumana, ollessaan ehjä, mutta tätä ei vissiin tässä haettu.

                            Se puskurin puolella oleva sähköflekti vanhemmissa toimii muutamilla eri vastuksilla ohjatusti asteittain jotenkin näin: Kylmänä ilman ilmastointia ei pyöri ollenkaan, ilmastointi päällä kylmällä koneella pyörii "pienellä" nopeudella, ja koneen päästessä lämpimäksi niin pyörii mediumilla. Viimeinen eli nopein asento tulee käyttöön jos jossain lämpenee liikaa. Tai jotain tähän suuntaan.

                            Uudemmissa on joku hienompi pwm-systeemi joka ei liene ihan yhtä harvasti porrastettu.

                            Comment

                            • TBM
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 74

                              #29
                              Olikos jollain vinkkejä mitä tehdä kun omasta 523iA: ei puhalla kuumaa ilmaa sisälle vaikka säädöt tapissa yms? Välillä saattaa puhaltaa mutta yleensä vain haaleaa tai kylmää? Autossa automaatti-ilmastointi.

                              Comment

                              • BMW_Harrastaja
                                BTCF Member
                                • Dec 2012
                                • 819
                                • Oulu area

                                #30
                                Konetilan puolella olevat vesiventtiilit jumissa tai liian vähän jäähdytysnestettä systeemissä, jonka tilalla on siis ilmaa.
                                BMW driver and owner since 2000.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎