Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    Originally posted by Hemi View Post
    Edelleen, otteen teho ja moottorin tilavuus ilman että otteessa on merkintä moottorin vaihdosta ja kasvaneesta tehosta?

    Nämä pienemmät viripajathan tilaavat auton kaikkine tilausvarustein ja muuttavat+vaihtavat omat kilkkeensä tilalle, jolloin se mitä orggis varustelista sisältää ei kerro mitään.
    Eli, se mikä mm.sisusta on varustelistassa ja mitä pajan jälkeen, on ainakin ihan eri asia.
    Olihan siellä koneesta prosentit otteessa(?)
    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Kerätäänkö porukalla kolehti dynottamista varten ja joku foorumilainen lainaa kesäfillareita oulun seudulta penkkivedon ajaksi? Joku kakssilmänen foorumilainen voi varmaan ajaa sen sinne dynoonkin jos omistaja ei itse näe.

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        MST jos on tehnyt 3-litraisen version alunalkaen niin se on nimenomaan tehty 523:sta ei 528:sta, koneen liikkuvat menevät vaihtoon ja tarvittavat osat on samoja kummassakin suuttimia lukuunottamatta joten aihioksi on turha ottaa kalliimpaa 2.8-litraista.

        2,8-litrainen on sitten erikseen, sehän on käytännössä vain softaviritys plus nokat.

        Comment

        • 528-Mst
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2014
          • 323
          • suomi

          Originally posted by peeämwee View Post
          +1 siitä mitä joku sanoi pakosarjasta. Vaihda vaan ne letkut jne. ja dynota keväällä. Ehkä nyt ei kuitenkaan kannata mennä repimään hulluna yöllä jos toinen silmäkään ei ole täysin kunnossa. Eli asioille tärkeysjärjestys. Pikaista paranemista silmän kanssa, tiedän millaista on olla puolikuntoinen. Vaikka nyt jankattaisiin siitä penkistä vielä(kuten minäkin olen tehnyt) niin jätä asiat omaan arvoonsa. Elämä on kantapään kautta opettanut tällaista vanhaa setää että terveys on se kaikista tärkein.
          Kiitos tuosta.Mun auto on vähä erikoinen tapaus,mutta ei oo joka jampalla silikonisilmää silkkitikeillä höystettynä..
          Last edited by 528-Mst; 26-11-2014, 07:31.

          Comment

          • 528-Mst
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 323
            • suomi

            Laitan teille kohta kuvia niin päätelkää itse.Löysin jotain joka todistaa sen että alkuperäinen kori on ainakin kyseessä.Ja jos katsotte öljynsuodatinta ja venakoppaa niin hoksaatte että moottori on uudempi kuin kori.Korin ja mittriston sarjanumerot täsmääävät ja SAKSALAISESSA lapussa lukee 232hp sekä se että kuka auton on ostanut Bmw-Wiessmannilta missä kyseinen auto on myös huollettu useasti.

            Nyt ois albumissa muutama huono kuva vanhoista papereista...
            Last edited by 528-Mst; 25-11-2014, 21:26.

            Comment

            • 528-Mst
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2014
              • 323
              • suomi

              Originally posted by jukkae View Post
              Kerätäänkö porukalla kolehti dynottamista varten ja joku foorumilainen lainaa kesäfillareita oulun seudulta penkkivedon ajaksi? Joku kakssilmänen foorumilainen voi varmaan ajaa sen sinne dynoonkin jos omistaja ei itse näe.
              Onko siinä sun mielestä jotain kovinkin hauskaa että miehellä puhkeaa silmä?

              Comment

              • 528-Mst
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2014
                • 323
                • suomi

                Originally posted by Zoui View Post
                Olihan siellä koneesta prosentit otteessa(?)
                15 yhteensä.Konttorilla sanoivat että johtuu just koneesta ja alustasta.Kun ollut tiedossa että viritetty.

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  jos autoon löytyy alkuperäiset paperit niin sehän on upeaa

                  mutta valaiskaa mua että mitä erikoista tossa venakopassa ja öljynsuodattimessa on?
                  ja miten mittaristo ja kori on matching numbers (ja mitä merkitystä sillä on)?
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    Originally posted by BeamR View Post
                    jos autoon löytyy alkuperäiset paperit niin sehän on upeaa

                    mutta valaiskaa mua että mitä erikoista tossa venakopassa ja öljynsuodattimessa on?
                    ja miten mittaristo ja kori on matching numbers (ja mitä merkitystä sillä on)?
                    Jos mittaristossa on ton firman logo-mittarintaustat? Mehän ei olla niitä vielä nähty, mut upea peli ja odotellaan jännityksellä papereita, vetää aika kateelliseksi kyllä kun e39 kopassa on kerrankin laitettu moottori.
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      Originally posted by Zoui View Post
                      Jos mittaristossa on ton firman logo-mittarintaustat? Mehän ei olla niitä vielä nähty, mut upea peli ja odotellaan jännityksellä papereita, vetää aika kateelliseksi kyllä kun e39 kopassa on kerrankin laitettu moottori.
                      no sä olet varmasti ainakin vihreenä kun sulla on vaan se riisinkeitin
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by BeamR View Post
                        ei mistään pelkkää mutuilua ja valistuneita arvauksia, olet siinä aivan oikeassa.



                        Ei, ottaen huomioon että omistaja oli jo kysellyt autosta ko. pajalta eikä sitä siellä tunnettu.

                        Mutta täsmennetään nyt: olisihan se ihan hauska sattuma että tuo olisi heti uutena toimitettu jollekin saksalaiselle viripajalle tuunattavaksi, ja vaikkei olisi, niin jos siinä on joku MST viriviritekniikka nyt paikallaan, niin antaahan se varmasti paljon lystiä omistajalleen.

                        Päivän päätteeksi se nyt kuitenkin on ihan vaan E39, jossa on saman verran tehoa kuin uudemmassa 530i:ssä. Eipä noita Alpina B10 E34:kaan tunnuta paljon arvostavan jos ei siellä ole niitä kahta turboa, tuntuu että E34 540i on kovemmin arvostettu.

                        Tai (jos tämä auto on jälkikäteen tehty tekniikanvaihto), tuleeko ALPINA B10 E39:stä kovinkin eksoottinen ja haluttava erikoisuus, jos joku menee tunkemaan sinne 2JZ-tekniikan
                        Vai onko sekin vaan yet another tekniikanvaihto, mutta hyvällä mielikuvituksella. (no joo, onhan se aika härski).

                        EDIT: en tiedä missä päin auto vaikuttaa, mutta mulla on yhdet hyvät 18" E39 kesäpyörät leveyttä 275 eli pitäisi pitojenkin riittää ja otan mukaan myös pulttipyssyn ja hallitunkin, jos dynolle päästään ja paikka on lähellä.

                        Taitaa olla jo selvä että tuon auton virittäjä on MST-Wiesmann ja autosta oli kysytty Wiesmannilta. Eipä nuo taida olla enää kovinkaan sama asia. Toinen asian on, että kuinka moni sama henkilö on enää toissä siellä kun oli joskus 17-18 vuotta sitten tuon auton rakentelun aikaan? Taitaa olla systeemit "hiukan" muuttunut tässä välissä ja siinä -90 luvun alkupuolella hommia vasta aloiteltu.

                        Jos oikea moottorikin löytyy sieltä vielä, niin harmi että on noin paljon ajettu ja päässyt huonoon kuntoon. Suomessa tuskin arvoa paljoa olisi, mutta saksassa saattaisi olla.
                        Last edited by bemu2000; 25-11-2014, 19:01.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          Originally posted by BeamR View Post
                          no sä olet varmasti ainakin vihreenä kun sulla on vaan se riisinkeitin
                          Syytä olla kun mun ehdottomasti suosikki koppa topikissa, laitetut nahat ja varmasti korkeelta naukuva kone, tilavuutta on, nokat löytyy, peltisatsia ja sellaset, ihan käyttöpelissä
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • jukkae
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3506
                            • 70800

                            Originally posted by 528-Mst View Post
                            Onko siinä sun mielestä jotain kovinkin hauskaa että miehellä puhkeaa silmä?
                            Ei, mutta tässä topikissa on.

                            Kiitos ja anteeksi.

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by 528-Mst View Post
                              15 yhteensä.Konttorilla sanoivat että johtuu just koneesta ja alustasta.Kun ollut tiedossa että viritetty.
                              Autohan Suomeen tullessa verotetaan 100%:sesti riippumatta mitä siitä on aikaisemmassa elämässä muutettu. Eli muutosprosentit kuvastaa sitä mitä autosta on muutettu ekan verotuksen jälkeen, Suomessa.

                              Comment

                              • tmth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 2194
                                • Kangasala

                                Originally posted by 528-Mst View Post
                                .Ja jos katsotte öljynsuodatinta ja venakoppaa niin hoksaatte että moottori on uudempi kuin kori.
                                Tästä albumistasi lainatusta kuvasta katsottuna näyttää venttiilikoppa ja öljynsuodatin kyllä juuri siltä, kun tuon ikäisessä E39:ssä M52 moottorilla kuulukin näyttää.


                                F10 & R55
                                ex:
                                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎