Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mst-Wiesmann "523"
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
MST jos on tehnyt 3-litraisen version alunalkaen niin se on nimenomaan tehty 523:sta ei 528:sta, koneen liikkuvat menevät vaihtoon ja tarvittavat osat on samoja kummassakin suuttimia lukuunottamatta joten aihioksi on turha ottaa kalliimpaa 2.8-litraista.
2,8-litrainen on sitten erikseen, sehän on käytännössä vain softaviritys plus nokat.
Comment
-
-
Originally posted by peeämwee View Post+1 siitä mitä joku sanoi pakosarjasta. Vaihda vaan ne letkut jne. ja dynota keväällä. Ehkä nyt ei kuitenkaan kannata mennä repimään hulluna yöllä jos toinen silmäkään ei ole täysin kunnossa. Eli asioille tärkeysjärjestys. Pikaista paranemista silmän kanssa, tiedän millaista on olla puolikuntoinen. Vaikka nyt jankattaisiin siitä penkistä vielä(kuten minäkin olen tehnyt) niin jätä asiat omaan arvoonsa. Elämä on kantapään kautta opettanut tällaista vanhaa setää että terveys on se kaikista tärkein.Last edited by 528-Mst; 26-11-2014, 07:31.
Comment
-
-
Laitan teille kohta kuvia niin päätelkää itse.Löysin jotain joka todistaa sen että alkuperäinen kori on ainakin kyseessä.Ja jos katsotte öljynsuodatinta ja venakoppaa niin hoksaatte että moottori on uudempi kuin kori.Korin ja mittriston sarjanumerot täsmääävät ja SAKSALAISESSA lapussa lukee 232hp sekä se että kuka auton on ostanut Bmw-Wiessmannilta missä kyseinen auto on myös huollettu useasti.
Nyt ois albumissa muutama huono kuva vanhoista papereista...Last edited by 528-Mst; 25-11-2014, 21:26.
Comment
-
-
Originally posted by jukkae View PostKerätäänkö porukalla kolehti dynottamista varten ja joku foorumilainen lainaa kesäfillareita oulun seudulta penkkivedon ajaksi?Joku kakssilmänen foorumilainen voi varmaan ajaa sen sinne dynoonkin jos omistaja ei itse näe.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postjos autoon löytyy alkuperäiset paperit niin sehän on upeaa
mutta valaiskaa mua että mitä erikoista tossa venakopassa ja öljynsuodattimessa on?
ja miten mittaristo ja kori on matching numbers (ja mitä merkitystä sillä on)?Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostJos mittaristossa on ton firman logo-mittarintaustat? Mehän ei olla niitä vielä nähty, mut upea peli ja odotellaan jännityksellä papereita, vetää aika kateelliseksi kyllä kun e39 kopassa on kerrankin laitettu moottori.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postei mistäänpelkkää mutuilua ja valistuneita arvauksia, olet siinä aivan oikeassa.
Ei, ottaen huomioon että omistaja oli jo kysellyt autosta ko. pajalta eikä sitä siellä tunnettu.
Mutta täsmennetään nyt: olisihan se ihan hauska sattuma että tuo olisi heti uutena toimitettu jollekin saksalaiselle viripajalle tuunattavaksi, ja vaikkei olisi, niin jos siinä on joku MST viriviritekniikka nyt paikallaan, niin antaahan se varmasti paljon lystiä omistajalleen.
Päivän päätteeksi se nyt kuitenkin on ihan vaan E39, jossa on saman verran tehoa kuin uudemmassa 530i:ssä. Eipä noita Alpina B10 E34:kaan tunnuta paljon arvostavan jos ei siellä ole niitä kahta turboa, tuntuu että E34 540i on kovemmin arvostettu.
Tai (jos tämä auto on jälkikäteen tehty tekniikanvaihto), tuleeko ALPINA B10 E39:stä kovinkin eksoottinen ja haluttava erikoisuus, jos joku menee tunkemaan sinne 2JZ-tekniikan
Vai onko sekin vaan yet another tekniikanvaihto, mutta hyvällä mielikuvituksella. (no joo, onhan se aika härski).
EDIT: en tiedä missä päin auto vaikuttaa, mutta mulla on yhdet hyvät 18" E39 kesäpyörät leveyttä 275 eli pitäisi pitojenkin riittää ja otan mukaan myös pulttipyssyn ja hallitunkin, jos dynolle päästään ja paikka on lähellä.
Taitaa olla jo selvä että tuon auton virittäjä on MST-Wiesmann ja autosta oli kysytty Wiesmannilta. Eipä nuo taida olla enää kovinkaan sama asia. Toinen asian on, että kuinka moni sama henkilö on enää toissä siellä kun oli joskus 17-18 vuotta sitten tuon auton rakentelun aikaan?Taitaa olla systeemit "hiukan" muuttunut tässä välissä ja siinä -90 luvun alkupuolella hommia vasta aloiteltu.
Jos oikea moottorikin löytyy sieltä vielä, niin harmi että on noin paljon ajettu ja päässyt huonoon kuntoon. Suomessa tuskin arvoa paljoa olisi, mutta saksassa saattaisi olla.Last edited by bemu2000; 25-11-2014, 19:01.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postno sä olet varmasti ainakin vihreenä kun sulla on vaan se riisinkeitinElämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by 528-Mst View Post15 yhteensä.Konttorilla sanoivat että johtuu just koneesta ja alustasta.Kun ollut tiedossa että viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by 528-Mst View Post.Ja jos katsotte öljynsuodatinta ja venakoppaa niin hoksaatte että moottori on uudempi kuin kori.
ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
Comment