Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mst-Wiesmann "523"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 528-Mst
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 323
    • suomi

    Albumissa pari uutta kuvaa konehuoneesta jos kiinnostaa.
    Miten kenelläkään ei ole sanottavaa sen imusarjan suhteen???

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      no sanotaan nyt sitten: Äkkiseltään näytti ihan M52:n imusarjalta.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • 528-Mst
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2014
        • 323
        • suomi

        Originally posted by BeamR View Post
        no sanotaan nyt sitten: Äkkiseltään näytti ihan M52:n imusarjalta.
        Niin tuo Mst:ssä oleva.Mulla on alle puoli vuotta sitten puhjennut toinen silmä,ja jopa minä erotan sen että noissa Hartgen ja Mst:n moottoreissa on eri imusarja.
        Last edited by 528-Mst; 24-11-2014, 21:39.

        Comment

        • conna
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 324

          Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
          Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
          Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
          %

          Comment

          • 528-Mst
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 323
            • suomi

            Originally posted by conna View Post
            Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
            Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
            Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
            Tuo lehtiartikkeli on vaan vuotta vanhempi kuin auto,ja siitä selviää että ainakin silloin ovat virittäneet 528:seja eikä 523:sia.Ei varmasti alkuperäistä löydy mistään,kopiot ehkä ja sitäkin ikuisena realistina epäilen...

            Ja vastaus ensimmäiseen kysymykseen:Ei vielä mistään.Kai

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              Originally posted by conna View Post
              Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
              Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
              Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
              Ääni tälle kun kerran 523i on alkujaan.

              Dokumentit saa kyllä katsastusasemalta.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by conna View Post
                Mistä siis selviää että on alkuperäinen MST tekele eikä jäljeenpäin (suomessa?) kasattu 523 mihin on pistetty m52b28 & MST verhoilun osaa?
                Löytyykö rekisteriote mikä on suomeen tuotaessa ollut?
                Trafilt varman löytyy ainakin kopio.
                Teho?

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  Originally posted by 528-Mst View Post
                  Tuo lehtiartikkeli on vaan vuotta vanhempi kuin auto,ja siitä selviää että ainakin silloin ovat virittäneet 528:seja eikä 523:sia.Ei varmasti alkuperäistä löydy mistään,kopiot ehkä ja sitäkin ikuisena realistina epäilen...

                  Ja vastaus ensimmäiseen kysymykseen:Ei vielä mistään.Kai
                  no eikä ole kun vuotta uudempi, kun auto on valmistunut tehtaalta 11/95 alkusarjan esittelyautona ja tuo artikkeli on julkaistu 12/96 ja siinä on melko kesäiset kuvat saksalaiseen talveen verrattuna, eli varmaankin juttu tehty jo aikaisemmin samana vuonna, ja valmistajia on lähestytty jutun teon tiimoilta jo keväällä 96.

                  ottaen huomioon että E39 tuli vasta mallivuodelle 1996, niin ei niitä viripajatestejä olisi oikein voinut tehdäkään vuonna 1995.

                  tällaiset putkat hyvin tyypillisesti virittää asiakkaiden autoja, eikä ne jonkun nokka-akselin vaihdon takia koko konetta vaihda, vaan tekevät suoraan asiakkaan autoon modaukset. Esim monitoimirattiin on helppo vaihtaa pelkkä logo, mutta ihan uusi mf-ruori varaosana on maksanut varmasti paljon rahaa tuolloin, joten pidän hyvin epätodennäköisenä että tätä autoa olisi jo uutena modattu.

                  sitten tulee nuo prosentit: Pelkästä alustasta tulee pari hassua muutosprosenttia, joten jostain tulee ne loput kolmetoista, eikä oikein muuta jää kuin moottori. Tehot on saatu otteeseen 170kw, joten tästä on täytynyt olla joku lappu saksasta, koska tuo tehon nousu alkuperäiseen verrattuna ei jäisi katsastusmieheltä rekisteröintikatsastuksessa huomaamatta.

                  jos tämä olisi ollut MST esittelyauto tai heidän rakentama auto, niin olisivat varmasti auton tunnustaneet, mutta alkupäässä threadia jo kerroit kysyneesi asiaa sieltä eivätkä tätä tunnistaneet?
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    Originally posted by BeamR View Post
                    no eikä ole kun vuotta uudempi, kun auto on valmistunut tehtaalta 11/95 alkusarjan esittelyautona ja tuo artikkeli on julkaistu 12/96 ja siinä on melko kesäiset kuvat saksalaiseen talveen verrattuna, eli varmaankin juttu tehty jo aikaisemmin samana vuonna, ja valmistajia on lähestytty jutun teon tiimoilta jo keväällä 96.

                    ottaen huomioon että E39 tuli vasta mallivuodelle 1996, niin ei niitä viripajatestejä olisi oikein voinut tehdäkään vuonna 1995.

                    tällaiset putkat hyvin tyypillisesti virittää asiakkaiden autoja, eikä ne jonkun nokka-akselin vaihdon takia koko konetta vaihda, vaan tekevät suoraan asiakkaan autoon modaukset. Esim monitoimirattiin on helppo vaihtaa pelkkä logo, mutta ihan uusi mf-ruori varaosana on maksanut varmasti paljon rahaa tuolloin, joten pidän hyvin epätodennäköisenä että tätä autoa olisi jo uutena modattu.

                    sitten tulee nuo prosentit: Pelkästä alustasta tulee pari hassua muutosprosenttia, joten jostain tulee ne loput kolmetoista, eikä oikein muuta jää kuin moottori. Tehot on saatu otteeseen 170kw, joten tästä on täytynyt olla joku lappu saksasta, koska tuo tehon nousu alkuperäiseen verrattuna ei jäisi katsastusmieheltä rekisteröintikatsastuksessa huomaamatta.

                    jos tämä olisi ollut MST esittelyauto tai heidän rakentama auto, niin olisivat varmasti auton tunnustaneet, mutta alkupäässä threadia jo kerroit kysyneesi asiaa sieltä eivätkä tätä tunnistaneet?
                    Otteen tehot muuttunut kun suomessa on muutoskatsastettu isompi kiuas paikalleen, monesti menee myös hevosvoimat ja kilowatit miten sattuu sekaisin.

                    Prosentti ja veropelossa on aikoinaan tehty suomessa mitä ihmeellisempiä sekasikiöitä, esimerkiksi korinvaihtojen kautta, niin topikin auto näyttää aika paljon siltä että on suomi 523i mällätty ja sitten on mst autosta lyöty hiukan kilkettä sisään ja saatettu uudelleen leimalle.
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Ihmetellääns vielä himppasen...

                      MST Wiesmann EVO Kit 3.0 Liter Motor
                      Produkt:

                      Basis:
                      M52 B25 und M52 B28 Komplett Motorumbau auf 2979ccm.
                      Zylinderzahl 6
                      Bohrung 84,0mm
                      Hub 89,6mm
                      Verdichtungsverhältnis 10,2
                      Motorleistung nach DIN 169kw/232PS bei 5800 U/min
                      max.Drehmoment 305 Nm bei 3600 U/min E46 323i - 328i alle Modelle
                      E39 523i - 528i alle Modelle
                      E38 728i Limousine
                      E36 323i - 328i alle Modelle
                      Z3 2.8 ltr. R./Coupé

                      Artikel Nummer: 95511512001
                      Gesamtpreis 15180 ,00 DM

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        Originally posted by nullzwei View Post
                        MST Wiesmann EVO Kit 3.0 Liter Motor
                        Produkt:

                        Basis:
                        M52 B25 und M52 B28 Komplett Motorumbau auf 2979ccm.
                        Zylinderzahl 6
                        Bohrung 84,0mm
                        Hub 89,6mm
                        Verdichtungsverhältnis 10,2
                        Motorleistung nach DIN 169kw/232PS bei 5800 U/min
                        max.Drehmoment 305 Nm bei 3600 U/min E46 323i - 328i alle Modelle
                        E39 523i - 528i alle Modelle
                        E38 728i Limousine
                        E36 323i - 328i alle Modelle
                        Z3 2.8 ltr. R./Coupé

                        Artikel Nummer: 95511512001
                        Gesamtpreis 15180 ,00 DM
                        muuten hyvä mutta tässä autossa on tilavuus 2790cm3... vai olisko tässä autossa vain sisustus napattu jostain mälliautosta. missäänhän ei ole todisteita että tekniikassa olisi yhtään mitään viritystä.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • 528-Mst
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2014
                          • 323
                          • suomi

                          Originally posted by BeamR View Post
                          no eikä ole kun vuotta uudempi, kun auto on valmistunut tehtaalta 11/95 alkusarjan esittelyautona ja tuo artikkeli on julkaistu 12/96 ja siinä on melko kesäiset kuvat saksalaiseen talveen verrattuna, eli varmaankin juttu tehty jo aikaisemmin samana vuonna, ja valmistajia on lähestytty jutun teon tiimoilta jo keväällä 96.

                          ottaen huomioon että E39 tuli vasta mallivuodelle 1996, niin ei niitä viripajatestejä olisi oikein voinut tehdäkään vuonna 1995.

                          tällaiset putkat hyvin tyypillisesti virittää asiakkaiden autoja, eikä ne jonkun nokka-akselin vaihdon takia koko konetta vaihda, vaan tekevät suoraan asiakkaan autoon modaukset. Esim monitoimirattiin on helppo vaihtaa pelkkä logo, mutta ihan uusi mf-ruori varaosana on maksanut varmasti paljon rahaa tuolloin, joten pidän hyvin epätodennäköisenä että tätä autoa olisi jo uutena modattu.

                          sitten tulee nuo prosentit: Pelkästä alustasta tulee pari hassua muutosprosenttia, joten jostain tulee ne loput kolmetoista, eikä oikein muuta jää kuin moottori. Tehot on saatu otteeseen 170kw, joten tästä on täytynyt olla joku lappu saksasta, koska tuo tehon nousu alkuperäiseen verrattuna ei jäisi katsastusmieheltä rekisteröintikatsastuksessa huomaamatta.

                          jos tämä olisi ollut MST esittelyauto tai heidän rakentama auto, niin olisivat varmasti auton tunnustaneet, mutta alkupäässä threadia jo kerroit kysyneesi asiaa sieltä eivätkä tätä tunnistaneet?
                          Taas unenpöpperöissään tuli kirjotushäriö..Entäs kun väitettiin että ollut tehtaan tilaus?Tuon lisävarustelistan viimenen rivi.Sitten ne prosentit:Moottori 14,alusta 1.Edelleenkin.Ja jos 523:sen keulalle nakataan isompi moottori niin siitä pitäähän siitä vissiin teholaput olla varsinkin kun uudelleenrekisteröidään.Ja Bmw:n,Mst:n ja Wiesmannin väliset suhteet ovat sen verran sekavat että en sitä osaa sanoa onko ollut edes oikea paikka mistä yrittänyt kysellä...

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Originally posted by BeamR View Post
                            muuten hyvä mutta tässä autossa on tilavuus 2790cm3... vai olisko tässä autossa vain sisustus napattu jostain mälliautosta. missäänhän ei ole todisteita että tekniikassa olisi yhtään mitään viritystä.
                            Trafi-aken satojen miljoonien palko-tietojärjestelmähankkeista puhumattakaan.
                            Tekivät erään kerran eekaksykkösestäni eekolmekympin... Jos nyt vähän numerot menneet katsurilla sekaisin?

                            Mutta oikeita todisteita tehoista ei ole. Vielä. Kiva jos löytyis, pienenä ihmeenä pidän jos löytyy.

                            Comment

                            • 528-Mst
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2014
                              • 323
                              • suomi

                              Originally posted by BeamR View Post
                              muuten hyvä mutta tässä autossa on tilavuus 2790cm3... vai olisko tässä autossa vain sisustus napattu jostain mälliautosta. missäänhän ei ole todisteita että tekniikassa olisi yhtään mitään viritystä.
                              Muuten hyvä mutta tuotakaan ei konetta avaamatta tiedä.(tarkkaa kokoa)Eikö se jo pelkästään todista silti jotain että jos kori on alkuperäinen 523,ja lohkossa lukee 2.8 niin silloin sille moottorille on JOTAIN tehty.Suomeksi sanottuna vaihdettu.

                              "vai olisko tässä autossa vain sisustus napattu jostain mälliautosta"???No se ei perkele ole mahdollista!!!!!VIELÄ KERRAN:523 on 2.5 litrainen,ja jos nokalla on vähintään 2.8 niin silloin se ei ole varmaan alkuperäinen.Suuri osa porukasta ei taida viitsiä lukea likimainkaan koko ketjua ja sitten jankataan samoista asioista koko ajan.
                              Last edited by 528-Mst; 25-11-2014, 10:10.

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                Originally posted by 528-Mst View Post
                                "vai olisko tässä autossa vain sisustus napattu jostain mälliautosta" Tuota mä en enää käsitä,selittäkää joku.
                                Ilmeisesti sun auton valmistenumerolla tehty kysely (aikaisemmin tässä keskustelussa) kertoo että sisustus on (Upholstery) STOFF FLOCK STREIFEN/ANTHRAZIT (D3AT)
                                millä taas ei ole mitään tekemistä nykyisen nahkasisustuksen kanssa.
                                Voit itsekin tarkistaa asian bmw vin-decoderilla.
                                Last edited by nullzwei; 25-11-2014, 10:01.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎