Syytä olla kun mun ehdottomasti suosikki koppa topikissa, laitetut nahat ja varmasti korkeelta naukuva kone, tilavuutta on, nokat löytyy, peltisatsia ja sellaset, ihan käyttöpelissä
Jollain pitää liikkua ja jos kerran pitää niin miksi tehdä siitä hankalaa tai varsinkaan epämukavaa?...
MST jos on tehnyt 3-litraisen version alunalkaen niin se on nimenomaan tehty 523:sta ei 528:sta, koneen liikkuvat menevät vaihtoon ja tarvittavat osat on samoja kummassakin suuttimia lukuunottamatta joten aihioksi on turha ottaa kalliimpaa 2.8-litraista.
2,8-litrainen on sitten erikseen, sehän on käytännössä vain softaviritys plus nokat.
Sehän se outoa on...Ainakin on alkuperäinen 523,toisaalta papereissa lukee se 2,8,ja inssi sanoi konttorilla että moottorin tilavuus merkitty lohkoon vasemmalle puolelle keskelle tai jtn muuta vastaavaa.Jopa saksan papereihin merkitty 2,5l/232hv?Ja pakosarja on ainakin joskus vaihdettu,missä ja milloin,paha sanoa.
Sehän se outoa on...Ainakin on alkuperäinen 523,toisaalta papereissa lukee se 2,8,ja inssi sanoi konttorilla että moottorin tilavuus merkitty lohkoon vasemmalle puolelle keskelle tai jtn muuta vastaavaa.Jopa saksan papereihin merkitty 2,5l/232hv?Ja pakosarja on ainakin joskus vaihdettu,missä ja milloin,paha sanoa.
Mikä lie Saksan lakitulkinta, moottorin iskutilavuus on voitu katsoa alkuperäiseksi muutoksista huolimatta kuten suomessakin pienemmissä muutoksissa, teho sen sijaan on vaadittu muutoskatsastettavaksi. Ne on vain lakipykäliä ja iskutilavuus ei ole mikään itseisarvo minkä muutoksen pitäisi katsastajaa kiinnostaa paskan vertaa, varsinkin jos tehot on dokumentoitava.
Sehän se outoa on...Ainakin on alkuperäinen 523,toisaalta papereissa lukee se 2,8,ja inssi sanoi konttorilla että moottorin tilavuus merkitty lohkoon vasemmalle puolelle keskelle tai jtn muuta vastaavaa.Jopa saksan papereihin merkitty 2,5l/232hv?Ja pakosarja on ainakin joskus vaihdettu,missä ja milloin,paha sanoa.
Mikä lie Saksan lakitulkinta, moottorin iskutilavuus on voitu katsoa alkuperäiseksi muutoksista huolimatta kuten suomessakin pienemmissä muutoksissa, teho sen sijaan on vaadittu muutoskatsastettavaksi. Ne on vain lakipykäliä ja iskutilavuus ei ole mikään itseisarvo minkä muutoksen pitäisi katsastajaa kiinnostaa paskan vertaa, varsinkin jos tehot on dokumentoitava.
Voihan se olla että kun kerran saksan papereissa nuo tehot merkattuna niin ovat sitten rinnastaneet sen moottorinvaihtoon.Ja 525 tuo on niinkuin virallisesti.Konttorilla epäilivät näpyvirhettä....523,525,528,"530"?
Tarkistan vielä kaikki merkinnät lohkosta mitä kohtuudella löytyy,siitä voi sitten taas ehkä päätellä jotain.
Comment