Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d alavääntö hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henukani
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 73
    • Lappeenranta

    e39 530d alavääntö hukassa

    Elikkäs sellanen ongelma on autossa että muuten toimii ihan normaalisti mutta alavääntö on hukassa. Turbo herää kahden puolen tonnin jälkeen kunnolla. Ilmamassamittari vaihdettu. missä voisi olla vika ?
    Last edited by Henukani; 16-02-2015, 16:40. Reason: lisää infoa.
    F31 330xd M-Sport -14
    E46 330d Touring M-Sport II -03

    Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d
  • lurkki3
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 657
    • ylivieska

    #2
    Paljonkin löytyy juttua.tarkista ekana turbon siipien ohjaus alipaine letkut.
    E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
    Bagged e32
    Ex E61 525d m-sport -06
    Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
    Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

    Comment

    • pera8x
      Bimmer Rookie
      • Jan 2015
      • 158
      • tampere

      #3
      joissain vnt/vgt ahtimissa karsta saattaa jumitella siipiä, varsinkin jos ajetaan kovin isoilla syötöillä, että nokee paljon.

      purku ja putsaus oikea lääke siihen vaivaan. jotkut laitelleet jotain uunin puhdistus aineita, odotellut ja antanu hanaa, niin on alkanu toimiin.

      Comment

      • pera8x
        Bimmer Rookie
        • Jan 2015
        • 158
        • tampere

        #4
        tarkista, että ahtimeen tuleva ilmanottoputki on kunnolla paikoillaan. jos se valskaa, niin tehot häviää.

        Comment

        • Henukani
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 73
          • Lappeenranta

          #5
          Alipaine letkut ehjät. Magneettiventtiili vaihdettu ehjään. Turbo alkoi viheltämään enemmän mutta ei vieläkään väännä alhaalta..:think
          F31 330xd M-Sport -14
          E46 330d Touring M-Sport II -03

          Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

          Comment

          • Poro
            Bimmer Rookie
            • Aug 2008
            • 49

            #6
            Kokeiles vaihtaa polttoainesuodatin ja uuden oltava ehdottomasti joku ns. merkkisuodatin.

            Comment

            • pera8x
              Bimmer Rookie
              • Jan 2015
              • 158
              • tampere

              #7
              oliko se ilmanotto putki kunnolla kiinni ahtimessa? jos se valskaa, niin kone imee ilmaa ilmamäärä/massa mittarin ohitte, eikä ole tehoja. samalla turbon äänet voimistuu huomattavasti.

              Comment

              • Henukani
                Bimmer Rookie
                • Dec 2012
                • 73
                • Lappeenranta

                #8
                Originally posted by pera8x View Post
                oliko se ilmanotto putki kunnolla kiinni ahtimessa? jos se valskaa, niin kone imee ilmaa ilmamäärä/massa mittarin ohitte, eikä ole tehoja. samalla turbon äänet voimistuu huomattavasti.
                Joo oli putki hyvin turbossa kiinni. Pitääpä tuo polttoainesuodatin vaihtaa. Olikos se ahtopaineanturi imusarjan siinä takana, jos sitä vähän kokeilis kanssa puhdistella ?
                F31 330xd M-Sport -14
                E46 330d Touring M-Sport II -03

                Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

                Comment

                • lurkki3
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 657
                  • ylivieska

                  #9
                  Sieltähän se löytyy
                  E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                  Bagged e32
                  Ex E61 525d m-sport -06
                  Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                  Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                  Comment

                  • Henukani
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2012
                    • 73
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Pitää huomenna puhdistella ja kokeilla jospa se auttaisi
                    F31 330xd M-Sport -14
                    E46 330d Touring M-Sport II -03

                    Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

                    Comment

                    • jouni.325
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 2860

                      #11
                      Turbo menossa paskaksi mitä luultavimmin turbon laakeri vika.
                      Omasta alkoi alavääntö katoamaan ja sitten vihellys ja turbon laakerin pettäminen.

                      Koita ottaa turbon imuputki irti ja koita onko siivissä välystä, pitkittäistä saa olla vähän poikittaista ei yhtään.
                      Last edited by jouni.325; 19-02-2015, 13:26.
                      Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                      Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                      https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                      Myös projekti kertomus fasessa

                      Comment

                      • BMW323
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 994
                        • kempele

                        #12
                        mulla oli alipaine jakotukilla tukos niin teki ihan samaa että vedot alko 2500rpm jälkeen.
                        kannattaa kokeilla tuleeko alipainetta turbolle asti
                        Nissan Stagea NM35 -01
                        2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                        harrastepohjalta E21 316

                        Comment

                        • Mikkomies84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1055
                          • Siilinjärvi

                          #13
                          Kokeiles laittaa EGR -venttiilille tuleva putki tukkoon, vaikka peltilätkällä. Samat oireet oli 520d:ssä ja tuolla korjautui.

                          Comment

                          • 530daa
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 231
                            • ks

                            #14
                            Originally posted by jouni.325 View Post
                            Turbo menossa paskaksi mitä luultavimmin turbon laakeri vika.
                            Omasta alkoi alavääntö katoamaan ja sitten vihellys ja turbon laakerin pettäminen.

                            Koita ottaa turbon imuputki irti ja koita onko siivissä välystä, pitkittäistä saa olla vähän poikittaista ei yhtään.
                            Siis oisin sitä mieltä että pitkittäistä ei saa olla, ja poikittaista on ja pitää olla, öljynpaine tasaa välyksen

                            Comment

                            • pera8x
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2015
                              • 158
                              • tampere

                              #15
                              samaa mieltä. uudessa käyttämättömässä turbossa on niin pienet välykset, ettei sitä oikein sormin tunne. vanhassa paljon ajetussa voi olla poikittaista vaikka millin, mutta pitkittäistä ei lainkaan ja vekotin toimii vielä moitteetta. öljynpaine keskittää.

                              siivistä näkee, jos on kulahtaneet, tai hanganneet koteloon. jos noin on päässy käymään, niin uutta vaan tilalle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎