Olisko nyt jotakin kiinnostavaa, uutta tietoa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tärinä 100-120 km/h
Collapse
X
-
Ja taas tätäkin ropleemaa..Onko herroilla asiasta mitään kerrottavaa/lisättävää sitten viime kerran?
Itelläni samalla tasolla tärinät kuin ennenkin,ihan tarkkoja jos ollaan, niin nyt selkeästi ilmojen lämmettyä tuntuisi(?)tärinän huomaavan selkeämmin kuin talvella?Mahdotontakohan?
Nuo vetoakselit edelleenkin pääepäiltynä, kardaani vois olla EHKÄ hyvänä kakkosena.Taidanpa vaihtaa vetarien paikkaa=pyörimissuuntaa, katsoa mitä tapahtuu..Vai onkohan tuokaan hyväksi vetarin niveleille?
Comment
-
-
Ei tärise enää
Oma tarina tärinästä.
Viime kesänä tärinää tuntui 110 vauhdissa kesärenkailla 195/65/15 bmw alkuperäisillä aluvanteilla. Syksyllä laitoin kitkat 195/65/15 bmw alupeltivanteille ja alkoi täriseen oikein kunnolla joten vaihdatin kitkat kesärenkaiden aluvanteille ja tärinä häipyi lähes kokonaan. Mielenkiinnolla odotin kun laitoin autoon 225/45/17 renkaat ja yllätyin kun ei minkäänlaista tärinää havaittavissa. Tasapainotuksesta en usko tärinän olleen kiinni koska ratti ei tärissyt ollenkaan liekö syynä jokin muu...vaikuttiko ET luku vai mikä mutta pääasia että tärinä/tutina on historiaa.
E39 -98 HiaceAudi A3 2.0 FSI
ex:
E46 316i
Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
E39 520i touring
E36 325i
E30 316i
Comment
-
-
Sen verran on taas uutta, että pari viimeisintä "täristäjää" on korjaantuntut madalluksen, isomman rengastuksen ja nelipyöräsuuntauksen jälkeen... Ja juuri se yksi yksilö mikä jo lopetti tutinat pitkäksi aikaa vetariremontilla jotka sitten jossain vaiheessa alkoivat uudelleen ??? Todella mystistä, ettenkö sanoisi???
Comment
-
-
Ei tärinää
Originally posted by bavaria:39Millä ET-luvuilla liikkuvat ei-täristävät E39:t ?
edit: Alustaa ei ole madallettu.Audi A3 2.0 FSI
ex:
E46 316i
Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
E39 520i touring
E36 325i
E30 316i
Comment
-
-
Mulla orkkisvanteet 7*16 et 20 Good Year talvir.-->Täristää
Tarvikevanteet 8,5*18 et 15 Falken kesär.--> Täristää
Ei alustasarjaa,nelipyöräsuuntaus tehty.Renkaiden vaihdolla ei minkäälaista vaikutusta ko. tärinään.
Ja täristäminen 55km/h nopeudella todella selkeetä, "nopeatempoista", 110km/h nopeudessa huomattavasti siedettävämpää, tärinää ei niinkuin aina olisi tai jotain?Mikäköhän selittää tuon 110km/h ja 55km/h tasan puolet eron, sattumaako..Tais joku tuossa aikaisemmin kertoa samoista nopeuksista.
Voi vitsi kun joku tietäjä tulis ja sanois:Vika korjaantuu vaihtamalla osan X!!!!
Vai onko tämä sitten joidenkin e39 ominaisuus, ei vika..
Asiaa tutkitaan.................................
Comment
-
-
Tutkittiin tärinää tänään nosturilla kahteen mieheen, tärinänopeus "päälle"(55km/h ja 110km/h), ja toinen ihmettelemään alle.Ja mitäs löytyikään,takapään apurungon puslat rupesi samantien elämään oikein kunnolla, kun tärinänopeus oli kohdallaan ja rauhottui samantien täysin kun nopeus jotain muuta!! Oire todellakin hyvin todettavissa!Jokaisessa(4kpl) puslassa aluslevyn irrotettua oli aika hurjat halkeamat, jotka puslaa erisuuntiin vääntelemällä sai hyvin todettua.Ilmeisesti puslat ovat öljyvaimenteiset,öljyvuotoja ei näkynyt taikka sitten sitä öljyä on niin vähän, että ajan saatossa jäljet vuodoista "huuhtoutuneet" pois.
Jännää kuitenkin, auto on ollut muuten vakaa ajettava risoista puslista huolimatta, taikka sitten en vielä tiedä, miten hyvä e39 OIKEASTI on...
No, ensiviikolla kun saan tehtyä työkalut paikallaan irroitusta varten nähdään, loppuiko tutinat.Vielä ei parane sen enempää hehkuttaa...
Comment
-
-
Originally posted by jokuvaa1Kokeilin huvikseni testailla tunkin kanssa tärinää. Tunkilla auton peräpää ylös, d päälle ja mittariin lukema (täs tapauksessa se 100-120km/h). Tärinä jatkui edelleen.
Renkaiden vaihto edestä taakse ja päinvastoin, tärinä jatkui. Huomenna pitäs vielä tesmailla ilman renkaita. Jos tärinä jatkuu, vika ei voi enää olla muussa kuin autossa itsessään.
Joku tais tossa veikata kartaanin painotusta, tai sen ristiniveliä syyks. Alkaa oma mielipide kallistua saimaiseen suuntaan. Koska auto on paikallaan, puslat ym. nivelet voi sulkea listalta pois. Eipä jää paljon muuta kuin voimansiirto laitteet. Kone, laatikko, kardaani ja perä...
-Jeff
Comment
-
-
Originally posted by Shadow-lineTutkittiin tärinää tänään nosturilla kahteen mieheen, tärinänopeus "päälle"(55km/h ja 110km/h), ja toinen ihmettelemään alle.Ja mitäs löytyikään,takapään apurungon puslat rupesi samantien elämään oikein kunnolla, kun tärinänopeus oli kohdallaan ja rauhottui samantien täysin kun nopeus jotain muuta!! Oire todellakin hyvin todettavissa!Jokaisessa(4kpl) puslassa aluslevyn irrotettua oli aika hurjat halkeamat, jotka puslaa erisuuntiin vääntelemällä sai hyvin todettua.Ilmeisesti puslat ovat öljyvaimenteiset,öljyvuotoja ei näkynyt taikka sitten sitä öljyä on niin vähän, että ajan saatossa jäljet vuodoista "huuhtoutuneet" pois.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Moro
Minkälainen ulosvetäjä/työkalu noiden puslien vaihtamiseen tarvitaan ja mistä sellaisen voi hankkia?
HKMKiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com
BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
Ex. E30 318is
Ex. Jaguar XJR
Ex. E39
Comment
-
-
Minä liityn teidän joukkoon, tosin E34:n kanssa. Mullakin on tämä ihana ilmiö, auton koko koppa hytisee satasen kieppeillä. Tänään vaihdoin ensimmäistä kertaa eri vanteet autoon, ja olin aika varma että tutina häipyy, koska tiesin vanteissa olevan heittoa... No vieläkös mitä! Ongelma vaan paheni, vanteet vaihtui siis 8.5 x 17 (et13) -> 15" peltipyöriin.
Oon jo vaihtanut autoon takakelkan isot puslat, sekä reaktiotangon puslat. Jarrut ei ainakaan laahaa, eli joka pyörä pyörii vapaasti käsin pyörittelemällä. Jostain tulee muuten ajon jälkeen palaneen kumin haju kuskin puolelle, en tiedä mistä. Jarruja epäilin, mutta en ole havainnut yhdenkään nurkan kertaakaan olevan poikkeavan lämpimänä. Auto on uskottavat 202 tkm ajettu. Nyt ainakin sen tiedän ettei uusia aluja tartte ostaa, mut pitäis saada toi tutina pois! Tarkoitus olis nyt aluks käydä jarrut läpi (satulat irti, tarkastus, putsaus...) ja kattoa pyöränkulmat. Sitten ihmetellään lisää...
EDIT: Ei muuten ole keskireiät noissa "pelti"vanteissa ihan sopivat (liekkö E39), en tiedä osaisko ne jatkaa sit sen takia edellisten vanteiden kanssa samaa herjaamista?Last edited by JamBBa; 11-04-2005, 21:55.Say NO to signatures!
Comment
-
-
Kokeileppa vaihtaa takapyöränlaakerit. Mulla vaihdettu kardaanin tukilaakeria pariin kertaan ja tärinä hävisi aina hetkeksi. Nyt takapyöränlaakeri paskana(Väljää helvetisti) mutta eipä täristä enää. Tuo laakeri varmaan oli menossa paskaksi ja nyt kun hajosi sitten kunnolla niin eipä hankaile vastaan.
Tietysti vaihdatan ehjään kun saan ajan korjaamolle.
Ja mitä tulee reaktiotankoon/puslaan niin vaihdan sen viikonloppuna. eikä se mulla aiheuttanu kun uraherkkyyttä ja lievää kolinaa.
Niin ja auto e34.Last edited by mallat78; 11-04-2005, 20:53.
Comment
-
-
Originally posted by JamBBaEi muuten ole keskireiät noissa "pelti"vanteissa ihan sopivat (liekkö E39), en tiedä osaisko ne jatkaa sit sen takia edellisten vanteiden kanssa samaa herjaamista?---
Comment
-
Comment