Mun 530D ainakin täristi ajokilometreistä/koneen lämmöstä/ilman lämpötiloista riippumatta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tärinä 100-120 km/h
Collapse
X
-
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
-
-
tämä esimerkki ei tietysti koske asfalttiviidakoissa asuvia, mutta tuohon lähtiessä puistavaan ja hetken päästä puistelun loppumiseen on joskus tarjottu sellaistakin ratkaisua että renkaan uriin tarttuisi kiviseltä pihalta lähdettäessä pieniä sopivan kokoisia kiviä jotka renkaan pyörimisnopeuden kasvaessa sinkoutuisivat irti.Ei tietysti selitä millään lailla tuotayli 100km:n nopeudessa esiintyviä värinöitä...
Comment
-
-
Touring39: Niinpä. Mutta jos kerran on olemassa e39:jä jotka tutisee vain kylmänä, liikkeelle lähtiessä vain tuon koneen lämpiämisen ajan ja sitten niitä jotka ei tutinaa lopeta lainkaan, niin voidaanko kysyä: Miksi jotkut e39:t ei lopeta ominaisuudeksi laskettavaa likkeellelähdön/koneen lämpiämisen ajan ilmenavää tärinää?
Comment
-
-
Originally posted by HemiTouring39: Niinpä. Mutta jos kerran on olemassa e39:jä jotka tutisee vain kylmänä, liikkeelle lähtiessä vain tuon koneen lämpiämisen ajan ja sitten niitä jotka ei tutinaa lopeta lainkaan, niin voidaanko kysyä: Miksi jotkut e39:t ei lopeta ominaisuudeksi laskettavaa likkeellelähdön/koneen lämpiämisen ajan ilmenavää tärinää?
Johtopäätös voisi olla, että tärinä johtuu monistakin eri syistä. Tämä kommentti tietysti helpottaa suunnattomasti muita asian tiimoilla kärvisteleviä...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Mr. ZHuomattiin rengasliikkeessä semmoinen homma että kun takarenkaita "revittiin ja heiluteltiin" välyksien katsomismielessä niin takarenkaat antavat alareunastaan ikäänkuin periksi eli liikkuvat ihan selvästi ulos ja sisään. Kuuluuko ao. ilmiö asiaan? Ikäänkuin jokin pusla tms. olisi paskana.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...19&hg=33&fg=30
Katselin KL-varaosien sivuiltakin osia, ja sieltä löytyikin seuraavanlaista:
14140 "laakeripesän ""narinahela"""
14715 "laakeripesän ""narinahelan"" nivel"
Eli linkin kuvasta osat numero 2 & 4? Onko jollakin kokemusta vaihdosta?E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
-
Sen verran omasta e39 touringista että minun kohdallani tutinat jäivät apurungon puslien vaihdon jälkeen pois, ajettu n.13tkm rempan jälkeen.
Mutta ennen remppaa kiinnitin myös ite tuohon "kylmänä" ravistukseen, joka lieveni huomattavasti hetken ajon jälkeen.Siis nopeudella 55-60km/h.Ravistus kylläkin jatkui edelleen, mutta vähemmän.Näin siis joka kerta, kun esim. aamulla lähdit.Ulkolämpötilalla ei ollut tuohon vaikutusta,samalla tavalla ravisti..Ihme homma???Auto oli -97 TDS manuaaliaskilla.
Comment
-
-
parempaa päin
Oma auto kävi eilen tasapainotuksessa.
10-15 grammaa lisättiin joka renkaaseen ja samalla katottiin vanteet ,kahdessa näytti olevan sivuttais heittoa (kevyt reunakosketus?? ).
Nämä kaksi pikkuvikaista mulla olikin aiemmin edessä ennen ,tosin pari päivää kokeilin niitä pitää takana= ei hyvä.
No joka tapuksessa nyt oli kyyti ihan jees,aivan pientä tärinää olin tuntevani mutta nyt taas nauttii kyydisti.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
e39 tärinä 100-120 km/h TOIMII
No niin NYT EI tärise, tutise eikä myöskään ravista. Autoon vahdettiin tänään koko kardaani akseli. Kerron faktat myöhemmin...
Voi luoja tätä onnea, olisi kuin uudella autolla ajelisi. Kovemmassa kiihdytyksessä tuli ennen aina 60 km/h se saatanan ravistus ja samoin tasa- ajossa.
Nyt on oluen (monen sellaisen) paikka!!!!!
Comment
-
-
Originally posted by nkk523iANo niin NYT EI tärise, tutise eikä myöskään ravista. Autoon vahdettiin tänään koko kardaani akseli. Kerron faktat myöhemmin...
Voi luoja tätä onnea, olisi kuin uudella autolla ajelisi. Kovemmassa kiihdytyksessä tuli ennen aina 60 km/h se saatanan ravistus ja samoin tasa- ajossa.
Nyt on oluen (monen sellaisen) paikka!!!!!
Jonkun pitäisi tehdä listaus mistä aloittaa toimenpiteet alkaen halvimmasta kalliimpaan.
Tyyliin;
1: Puhdista vanteet
2: Tasapainota renkaat
3. Mikäs sitten tulisi??? listaa voi jatkaa
Comment
-
-
tärisee
Joo pari kuuta sit takasi bemarilinjalle ja täytyy valitettavasti todeta että taas
tärisee, edellinen e34 alkas tärisee kun orgispyörät vaihdettiin ats-aluihin ja nokian renkaisiin, 2 kertaa painot uusiksi ja kulmien säätö niin helppas.Nyt siis
e39 tärisee 115kmh alkaen, taas painotus ja hetkeks auttoi mutta taas tutajaa, kumman herkkiä tuntuu bemut olevan noille epätasapainoille.Tuntuis että tärinä on alkuaan jostain muualta ja renkaat sitä sit lisää.(mulla misukat ja cms 15" vanteet)Onkohan noissa -96-97 malleissa joku perusvika vai miksi ne on niin herkkiä tolle väpinälle? Kardaani vai ne vetarit?nivelet ja puslat on ok.Ideoita???Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22Onkohan noissa -96-97 malleissa joku perusvika vai miksi ne on niin herkkiä tolle väpinälle? Kardaani vai ne vetarit?nivelet ja puslat on ok.Ideoita???"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Onhan se hyvä että pohditaan...jos vaikka joskus se syykin sitte selviäis.Vaikka ei taida olla yhtä ainutta syytä tohon ongelmaan.
Muutenhan toi e39 on tosi hyvä auto ominaisuuksiltaan.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Tuon kylmänä tutinan voi ainakin jättää moottorin osalta pois, kun on kokeiltu hinauksessa ja samat tärinät tuli. tämä siis e39 mallissa. Itellä oli e34:ssä kylmä tärinää ja lämmetessä katosi osittain. Myös sateella tärisi enemmin. Tärinä hävisi kun autoon vaihdettiin kardaanin tukilaakeri (3 kerran). myös takapyöränlaakeri meni samalla vaihtoon. Ilmeisesti tuo tukilaakeri oli VÄÄRIN asennettu edellisillä kerroilla.
Loogisesti ajatellen lämpötila vaikuttaa eniten juuri laakereihin ja myös tuohon tukilaakerin kumiin.
Niin ja vielä lisäyksenä. Viimeeksi vaihdettu tukilaakeri oli päällisinpuolin ehjän näköinen.Last edited by mallat78; 16-07-2005, 21:26.
Comment
-
Comment