Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ASC+ABS valot päällä ja nopeus/kulutusmittari ei toimi
Collapse
X
-
Last edited by L.H; 09-12-2015, 20:14.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
-
-
Originally posted by L.H View PostIhme paskaa kyllä nämä anturit, kukahan tekee alkuperäisen? Delphi kesti vajaat kaks vuotta ja Bosch oli mullakin ilmeisesti alusta alkaen viallinen. Sattui viimein pysymään vika päällä nyt pidempään kun kerkesin tutkia autoa ja Boschin anturi näytti n.0.16-0.2V jännitettä koko ajan, kun muista näytti nollaa. Diodimittauksella molemmat taka-anturit näyttivät samoja arvoja. Menikö sulla muuten allbrakesystemsin anturi suoraan paikalleen? Ite kerkesin jo hetken kiroilla, että sain väärän osan, mutta pienellä sovituksella uppos paikoilleen.
Allbrakesystems:in anturi meni hyvin paikalleen, tosin puhdistin sen asennusreiän kunnolla hiekkapaperilla silloin 1.5v sitten. Nyt tarvitse vaan puhdistaa hiekat ja muut kurat ennen anturin asentamista Sovitus on toki tiukka, mutta niin sen kuuluukin. Mikäli sulla pinnat on kunnolla puhdistettu, niin ehkä näissä halpisantureissa on sen verran suuret toleranssit, että osa sopii hyvin ja osa ei. :think BMW:n ohjeiden mukaan rasvasin anturista ne pinnat, jotka ottaa kiinni napaan. Lähtee sitten ehkä helpommin pois, kun tuo nykyinen hajoaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View Post
Allbrakesystems:in anturi meni hyvin paikalleen, tosin puhdistin sen asennusreiän kunnolla hiekkapaperilla silloin 1.5v sitten. Nyt tarvitse vaan puhdistaa hiekat ja muut kurat ennen anturin asentamista Sovitus on toki tiukka, mutta niin sen kuuluukin. Mikäli sulla pinnat on kunnolla puhdistettu, niin ehkä näissä halpisantureissa on sen verran suuret toleranssit, että osa sopii hyvin ja osa ei. :think BMW:n ohjeiden mukaan rasvasin anturista ne pinnat, jotka ottaa kiinni napaan. Lähtee sitten ehkä helpommin pois, kun tuo nykyinen hajoaa.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
-
Auto 540ia 2000vm. Abs/dsc vikoja piisannu nyt tarpeekseen. Nopeusmittari lakkasi toimimasta sekä abs ja luistonesto. Ensin vaihdoin molemmat abs anturit taakse (bosch). Ei vaikutusta. Avasin dsc ohjainyksikön ja siellä oli karvoja poikki. Lähetin boxin korjautettavaksi. Boxi takas kiinni ja toimii kaikki. Tämän jälkeen autolla ajettu muutama hassu tuhat km ja taas sama homma. Lähetin boxin tarkastettavaksi koska ajattelin sen olevan edelleen rikki. Ei löytynyt vikaa ja pitäisi olla kunnossa. Testattu toisessa autossakin. Tämän jälkeen mittasin kuskinpuolen taka anturin johdoituksen ja linja oli ehjä. Puhdistin anturin oli aavistuksen likainen. Tämän jälkeenkään ei vaikutusta. Vaihdoin takaisin alkuperäisen anturi. Abs valot sammui ja nopeusmittari alkoi toimimaan mutta dsc valo palaa edelleen. Tässä vaiheessa sanon vielä että vanhoja antureita ei ole porattu irti ja pinnat on puhdistettu ja anturi on niin pohjassa kuin voi. Jarrunpuhdistajalla vähän puhdisteltu koloa. Tällä hetkellä antaa vikakoodia drehratensensor leitungsunterbrechung. Olen funtsinut että voiko systeemi nyt jostain syystä vaatia ohjausasentoanturin calibroinnin. Olen koittanut sen calibroida auto käynnissä ratti vasempaan sitten oikeaan. Tämmöiset ohjeet löysin jostain. Vai vaatiiko tietokoneella calibroinnin? Huomenna kuitenkin olisi tarkoitus koittaa dis sillä jos tietokone edes toimisi sen verran. Eli nyt toimii nopeusmittari ja abs. Luisuesto ei. Eli taulussa palaa se pelkkä kolmio. Onko hyviä ideoita kellään mitä nyt tehdään muuta kuin tuo calibrointi ohjaukselle? Vaiha boxi vaiha anturi vaiha kaapeli. On tämä työmaa saatanaLast edited by alley; 01-02-2016, 22:40.
Comment
-
-
Originally posted by alley View PostAuto 540ia 2000vm. Abs/dsc vikoja piisannu nyt tarpeekseen. Nopeusmittari lakkasi toimimasta sekä abs ja luistonesto. Ensin vaihdoin molemmat abs anturit taakse (bosch). Ei vaikutusta. Avasin dsc ohjainyksikön ja siellä oli karvoja poikki. Lähetin boxin korjautettavaksi. Boxi takas kiinni ja toimii kaikki. Tämän jälkeen autolla ajettu muutama hassu tuhat km ja taas sama homma. Lähetin boxin tarkastettavaksi koska ajattelin sen olevan edelleen rikki. Ei löytynyt vikaa ja pitäisi olla kunnossa. Testattu toisessa autossakin. Tämän jälkeen mittasin kuskinpuolen taka anturin johdoituksen ja linja oli ehjä. Puhdistin anturin oli aavistuksen likainen. Tämän jälkeenkään ei vaikutusta. Vaihdoin takaisin alkuperäisen anturi. Abs valot sammui ja nopeusmittari alkoi toimimaan mutta dsc valo palaa edelleen. Tässä vaiheessa sanon vielä että vanhoja antureita ei ole porattu irti ja pinnat on puhdistettu ja anturi on niin pohjassa kuin voi. Jarrunpuhdistajalla vähän puhdisteltu koloa. Tällä hetkellä antaa vikakoodia drehratensensor. Olen funtsinut että voiko systeemi nyt jostain syystä vaatia ohjausasentoanturin calibroinnin. Olen koittanut sen calibroida auto käynnissä ratti vasempaan sitten oikeaan. Tämmöiset ohjeet löysin jostain. Vai vaatiiko tietokoneella calibroinnin? Huomenna kuitenkin olisi tarkoitus koittaa dis sillä jos tietokone edes toimisi sen verran. Eli nyt toimii nopeusmittari ja abs. Luisuesto ei. Eli taulussa palaa se pelkkä kolmio. Onko hyviä ideoita kellään mitä nyt tehdään muuta kuin tuo calibrointi ohjaukselle? Vaiha boxi vaiha anturi vaiha kaapeli. On tämä työmaa saatana
Noilla oireilla ja vikakoodilla, niin veikkaisin kyllä, että kun suoritat kalibroinnin niin pitäisi toimia. Kalibrointia ei voi tehdä ilman testeriä E39:ssä (käsittääkseni). Onnistuu DIS:llä tai INPA:lla. Anturit voi mitata, joten alussa olisi jo selvinnyt, että vika on boxissa, joten olisi vältytty turhilta anturien vaihdoilta.Last edited by HTK12; 01-02-2016, 22:13.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNoilla oireilla ja vikakoodilla, niin veikkaisin kyllä, että kun suoritat kalibroinnin niin pitäisi toimia. Kalibrointia ei voi tehdä ilman testeriä E39:ssä (käsittääkseni). Onnistuu DIS:llä tai INPA:lla. Anturit voi mitata, joten alussa olisi jo selvinnyt, että vika on boxissa, joten olisi vältytty turhilta anturien vaihdoilta.
Comment
-
-
Originally posted by alley View PostOsaatko neuvoa miten se inpalla onnistuu. koitettiin ettiä vaan ei löydetty. dis ei keretty kokeileen mutta sillä ilmeisesti ainakin onnistuu calibrointi.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Aihetta sivuten..
Ite ostin 2kpl Motonetin antureita kun takaa hanttarinpuolelta pimeni anturi just 2 pv ennen leimaamista.
Vaihoin anturin ja vikavalot paloi edelleen.
Ehdin jo kirota anturin ja vaihdoin seuraavasta paketista uuden Motonetin anturin. Sama homma.
Laitoin piuhat kiinni ja pyörän paikalleen ja valot paloi, mutta kun nopeus meni yli 40km/h valot sammui ??
Lopulta aikani värkkäsin ja hiffasin, että aika kun INPA on kiinni, niin vikavalot palaa.
Kun sammuttaa auton, nollaa vikakoodit, irrottaa kaapelin ja lähtee ajamaan, kaikki on ok eikä yhtään ABS/Luistonestovaloa pala.
En tiedä mikä on ja missä vika, mutta kun toimii, niin olkoot. Oireet tuli anturin vaihdon yhteydessä. jotain tekemistä lie anturin kanssa.
ABS:llä muutenkaan mitään väliä se on varvastuntumalla korjattavisa, mutta liukkaalla tuo luistonesto on kyllä oltava, muuten lähtee lapasesta tuo rakkine mettähallituksen puolelle todella nopeesti ;pE39 530d -01, Peugeot 406 2.0 ST
Comment
-
-
Originally posted by SwampHog View PostAihetta sivuten..
Ite ostin 2kpl Motonetin antureita kun takaa hanttarinpuolelta pimeni anturi just 2 pv ennen leimaamista.
Vaihoin anturin ja vikavalot paloi edelleen.
Ehdin jo kirota anturin ja vaihdoin seuraavasta paketista uuden Motonetin anturin. Sama homma.
Laitoin piuhat kiinni ja pyörän paikalleen ja valot paloi, mutta kun nopeus meni yli 40km/h valot sammui ??
Lopulta aikani värkkäsin ja hiffasin, että aika kun INPA on kiinni, niin vikavalot palaa.
Kun sammuttaa auton, nollaa vikakoodit, irrottaa kaapelin ja lähtee ajamaan, kaikki on ok eikä yhtään ABS/Luistonestovaloa pala.
En tiedä mikä on ja missä vika, mutta kun toimii, niin olkoot. Oireet tuli anturin vaihdon yhteydessä. jotain tekemistä lie anturin kanssa.
ABS:llä muutenkaan mitään väliä se on varvastuntumalla korjattavisa, mutta liukkaalla tuo luistonesto on kyllä oltava, muuten lähtee lapasesta tuo rakkine mettähallituksen puolelle todella nopeesti ;p
Jos koodinluku on kesken valot palavat. Näin se toimii esim. Peugeotissakin
Comment
-
-
Originally posted by alley View PostAuto 540ia 2000vm. Abs/dsc vikoja piisannu nyt tarpeekseen. Nopeusmittari lakkasi toimimasta sekä abs ja luistonesto. Ensin vaihdoin molemmat abs anturit taakse (bosch). Ei vaikutusta. Avasin dsc ohjainyksikön ja siellä oli karvoja poikki. Lähetin boxin korjautettavaksi. Boxi takas kiinni ja toimii kaikki. Tämän jälkeen autolla ajettu muutama hassu tuhat km ja taas sama homma. Lähetin boxin tarkastettavaksi koska ajattelin sen olevan edelleen rikki. Ei löytynyt vikaa ja pitäisi olla kunnossa. Testattu toisessa autossakin. Tämän jälkeen mittasin kuskinpuolen taka anturin johdoituksen ja linja oli ehjä. Puhdistin anturin oli aavistuksen likainen. Tämän jälkeenkään ei vaikutusta. Vaihdoin takaisin alkuperäisen anturi. Abs valot sammui ja nopeusmittari alkoi toimimaan mutta dsc valo palaa edelleen. Tässä vaiheessa sanon vielä että vanhoja antureita ei ole porattu irti ja pinnat on puhdistettu ja anturi on niin pohjassa kuin voi. Jarrunpuhdistajalla vähän puhdisteltu koloa. Tällä hetkellä antaa vikakoodia drehratensensor leitungsunterbrechung. Olen funtsinut että voiko systeemi nyt jostain syystä vaatia ohjausasentoanturin calibroinnin. Olen koittanut sen calibroida auto käynnissä ratti vasempaan sitten oikeaan. Tämmöiset ohjeet löysin jostain. Vai vaatiiko tietokoneella calibroinnin? Huomenna kuitenkin olisi tarkoitus koittaa dis sillä jos tietokone edes toimisi sen verran. Eli nyt toimii nopeusmittari ja abs. Luisuesto ei. Eli taulussa palaa se pelkkä kolmio. Onko hyviä ideoita kellään mitä nyt tehdään muuta kuin tuo calibrointi ohjaukselle? Vaiha boxi vaiha anturi vaiha kaapeli. On tämä työmaa saatana
Comment
-
-
villäkin temppuilee mulla nää abs eilen ei vasen etu anturi antanut tietoa ja tänään anto taas vaihteeksi missä vika jos välillä toimii? ja jarrut jurnuttaa ei millään kehtais vaihtaa koko mötikkää konehuoneeseen joutus jarrut viel ilmaa.NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Originally posted by erä-koira View Postyksin aika hankala :/ ja sellainen tuli mieleen että onko laturi menos kun lataa 13.8?
Tuo lataus on suht kohdillaan. Miten niin?
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKai siihen jonkun saa polkemaan pedaalia? Itse nakittanut vaimon useaan otteeseen hommaan. Ja on niitä semmoisia vekottimiakin millä voi ilmata yksin.
Tuo lataus on suht kohdillaan. Miten niin?NO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
Comment