Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ASC+ABS valot päällä ja nopeus/kulutusmittari ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #46
    Originally posted by erä-koira View Post
    mietin lukeneeni netistä että jos liian alhainen jännite sekottas myös abs
    Joo tuo totta mutta kyllä 13.8 pitää riittää ABS:lle.

    Comment

    • erä-koira
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2011
      • 541
      • peräkylässä

      #47
      Tuli mieleen että mikä näissä ohjaa nuita abs kun tää on vanhamallia että onko hanskalokeron alla erilinen boksi kun e36? Koodeja löyty 67 eletromagnetic fiield susceptibility 12km/h 7 wheelsensor front left 43.19 km/h 71 engine relay 2.75km/h

      Ja laatikon koodi löyty etu anturia ja battery voltage 13.0
      Last edited by erä-koira; 05-02-2016, 16:54.
      NO FOODS NO FARMS

      Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
      e39 523i vm:97

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #48
        Originally posted by erä-koira View Post
        yksin aika hankala :/ ja sellainen tuli mieleen että onko laturi menos kun lataa 13.8?
        Ei ole paha homma kun hankit tälläisen: http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...55a7c8f59388d8 Itsellä tuollainen ollut jo useamman vuoden ja on todella näppäri, olit sitten yksin tai et.

        Itsellä kun toimi abs anturi välillä ja välillä ei, niin vika oli Boschin anturissa, joka oli juuri selvinnyt yli takuu ajan. Teki hidasta kuolemaa ja vähän ajan päästä lopetti toimintansa kokonaan. Kun ehti yli takuuajan, niin joutui uuden anturin ostamaan.

        Tuolla vikakoodilla 67, vika voisi olla myös laakerissa. Tuo koodi tarkoittaa, että ei saa selvää signaalista. Kun on vanhemmalla boksilla, niin tuskin siinä on vika. Mikäli saat anturin ehjänä irti niin sen puhdistamista voisi kokeilla. Onhan pyöränlaakeri kunnossa? Miten tuo ongelma alkoi? Eihän alkanut pyöränlaakerin vaihdon jälkeen? Onko anturia mitattu? Onko johdotuksen kunto tarkistettu?
        Last edited by HTK12; 05-02-2016, 23:51.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • erä-koira
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 541
          • peräkylässä

          #49
          Originally posted by HTK12 View Post
          Ei ole paha homma kun hankit tälläisen: http://www.kaasutinexpertti.fi/shopu...55a7c8f59388d8 Itsellä tuollainen ollut jo useamman vuoden ja on todella näppäri, olit sitten yksin tai et.

          Itsellä kun toimi abs anturi välillä ja välillä ei, niin vika oli Boschin anturissa, joka oli juuri selvinnyt yli takuu ajan. Teki hidasta kuolemaa ja vähän ajan päästä lopetti toimintansa kokonaan. Kun ehti yli takuuajan, niin joutui uuden anturin ostamaan.

          Tuolla vikakoodilla 67, vika voisi olla myös laakerissa. Tuo koodi tarkoittaa, että ei saa selvää signaalista. Kun on vanhemmalla boksilla, niin tuskin siinä on vika. Mikäli saat anturin ehjänä irti niin sen puhdistamista voisi kokeilla. Onhan pyöränlaakeri kunnossa? Miten tuo ongelma alkoi? Eihän alkanut pyöränlaakerin vaihdon jälkeen? Onko anturia mitattu? Onko johdotuksen kunto tarkistettu?
          se vika on ollut syksystä asti aloin taas kunnostaa tuota autoa. laakeri voi myös olla mennyt kun vanhat ovat täytyy kokeilla toista anturia joka löytyy jos ei auta niin hommattava uus laakeri. nettiä tutkin että näissä 96-98 vm autoissa on erilinen ohjain boksi hanskalokeron alla en ole kerinnyt katsoa omasta viel onko niin.
          NO FOODS NO FARMS

          Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
          e39 523i vm:97

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #50
            Originally posted by erä-koira View Post
            se vika on ollut syksystä asti aloin taas kunnostaa tuota autoa. laakeri voi myös olla mennyt kun vanhat ovat täytyy kokeilla toista anturia joka löytyy jos ei auta niin hommattava uus laakeri. nettiä tutkin että näissä 96-98 vm autoissa on erilinen ohjain boksi hanskalokeron alla en ole kerinnyt katsoa omasta viel onko niin.
            Ei tarvitse katsoa, kyllä siellä on. Ne vikaantuvat todella harvoin, joten sen tutkimiseen ei kannata uhrata aikaa. Vika löytyy jostain muualta kuin ABS-boksista.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • erä-koira
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2011
              • 541
              • peräkylässä

              #51
              Originally posted by HTK12 View Post
              Ei tarvitse katsoa, kyllä siellä on. Ne vikaantuvat todella harvoin, joten sen tutkimiseen ei kannata uhrata aikaa. Vika löytyy jostain muualta kuin ABS-boksista.
              jep pitää uusia se anturi ja laakeri kerralla niin ovat ainakin uusia sit
              NO FOODS NO FARMS

              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
              e39 523i vm:97

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #52
                Originally posted by erä-koira View Post
                jep pitää uusia se anturi ja laakeri kerralla niin ovat ainakin uusia sit
                Voi tuon vian selvittää ilman osien vaihtamistakin. Yleismittari ja INPA riittää kyllä vian paikallistamiseen. Mikäli päädyt kuitenkin vaihtamaan nuo, niin osta laadukkaat osat, että ei tarvitse uudestaan tehdä. Eli laakeriksi vaan tunnetun valmistajan tekele (SKF jne.) ja anturiksi suosittelisin Siemens/VDO. Itsellä ei niin hyviä kokemuksia Boschin anturista.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • erä-koira
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2011
                  • 541
                  • peräkylässä

                  #53
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Voi tuon vian selvittää ilman osien vaihtamistakin. Yleismittari ja INPA riittää kyllä vian paikallistamiseen. Mikäli päädyt kuitenkin vaihtamaan nuo, niin osta laadukkaat osat, että ei tarvitse uudestaan tehdä. Eli laakeriksi vaan tunnetun valmistajan tekele (SKF jne.) ja anturiksi suosittelisin Siemens/VDO. Itsellä ei niin hyviä kokemuksia Boschin anturista.
                  pitää katsoa tuossa illemmalla kun käydään ajamassa että syttyykö viellä valot pääle kun nyt ainoastaan kun painaa reippaamin jarrua niin menee abs pääle sillon tuntuu polkimes saman lailla kun pyörissä? onks normaalia?
                  NO FOODS NO FARMS

                  Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                  e39 523i vm:97

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #54
                    Originally posted by erä-koira View Post
                    pitää katsoa tuossa illemmalla kun käydään ajamassa että syttyykö viellä valot pääle kun nyt ainoastaan kun painaa reippaamin jarrua niin menee abs pääle sillon tuntuu polkimes saman lailla kun pyörissä? onks normaalia?
                    Siis se on normaalia, että poljin "potkii", kun alkaa pyörät menemään lukkoon. Mikäli kevyessä jarrutuksessa kuivalla asfaltilla tekee tuota, niin silloin ei ole normaalia. Live-datasta näkisi suoraan, antaako jokainen anturi jatkuvasti samaa nopeustietoa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • erä-koira
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 541
                      • peräkylässä

                      #55
                      tänään ajettu sellainen 80kilsan lenkki niin ei ollenkaan syttynyt abs valot :think toivon mukaan ei enää syttys että ei tarvia uusia osia ostella
                      NO FOODS NO FARMS

                      Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                      e39 523i vm:97

                      Comment

                      • erä-koira
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 541
                        • peräkylässä

                        #56
                        no niin tänään oli kosteempi ilma ulkona niin ei kerinnyt pitkään ajaa kun sytty abs ja luiston eston valo prkl täytyy lukasta uudestaan koodit ja katsoa onko se anturan johto missä kunnos. että ei tarviais uusia viel ostaa


                        64 continous control

                        67 electromagnetic field susceptibility

                        Mitä koodeja nuo on ??
                        Last edited by erä-koira; 07-02-2016, 13:54.
                        NO FOODS NO FARMS

                        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                        e39 523i vm:97

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #57
                          Originally posted by erä-koira View Post
                          no niin tänään oli kosteempi ilma ulkona niin ei kerinnyt pitkään ajaa kun sytty abs ja luiston eston valo prkl täytyy lukasta uudestaan koodit ja katsoa onko se anturan johto missä kunnos. että ei tarviais uusia viel ostaa


                          64 continous control

                          67 electromagnetic field susceptibility

                          Mitä koodeja nuo on ??
                          Siitä, että abs-boxi ei saa anturin signaalista selvää. Kuten sanoin, yleismittari ja live-data niin saat selvitetty missä se vika on. Anturin puhdistaminen voi auttaa, koska rautaa sisältävä lika voi sotkea anturin toiminaan.
                          Last edited by HTK12; 07-02-2016, 19:29.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • erä-koira
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2011
                            • 541
                            • peräkylässä

                            #58
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Siitä, että abs-boxi ei saa anturin signaalista selvää. Kuten sanoin, yleismittari ja live-data niin saat selvitetty missä se vika on. Anturin puhdistaminen voi auttaa, koska rautaa sisältävä lika voi sotkea anturin toiminaan.
                            livedatan mukaan antura ei anna tietoa ollenkaan muut anto samaa lukemaa ja näytti aika uudelta se. täytyy puhistaa kun saan tunkin jostain lainaan
                            NO FOODS NO FARMS

                            Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                            e39 523i vm:97

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #59
                              Originally posted by erä-koira View Post
                              livedatan mukaan antura ei anna tietoa ollenkaan muut anto samaa lukemaa ja näytti aika uudelta se. täytyy puhistaa kun saan tunkin jostain lainaan
                              Mittaa anturi yleismittarilla. Mittaamalla voi varmistaa onko anturi ehjä vai ei, samalla saa tarkistettua onko johdotus kunnossa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • erä-koira
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 541
                                • peräkylässä

                                #60
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Mittaa anturi yleismittarilla. Mittaamalla voi varmistaa onko anturi ehjä vai ei, samalla saa tarkistettua onko johdotus kunnossa.
                                miten se mitataan en ole ennen mitannut?
                                NO FOODS NO FARMS

                                Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                                e39 523i vm:97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎