Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ASC+ABS valot päällä ja nopeus/kulutusmittari ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #76
    Originally posted by lepis View Post
    Sain INPAn toimimaan lukasin vikakoodit:

    *68 Tank ventilation valve

    *30 wheel speed sensor rear left Open circuit
    Error frequency:255
    Vehicle speed 2.63 km/h

    Mikäs tuo eka koodi nyt sitten on ja onko vakavaakin? Enemmän nyt kuitenkin vaivaa tuo alempi koska nuo kaikki vikavalot taas sytty + mittari lakkas näyttämästä nopeutta. Ja sen verran ilmenemisestä, että tuossa kun INPAan tutustuin ja nollasin tuon ekan vikakoodin, niin siinä auton käydessä paikallaan syttyivät nuo ABS, ASC ym valot tauluun kuin tyhjästä!

    Löysin muuten huoltokuittien joukosta lapun jossa oli 2014 vaihdettu käytetty ABS/ASC -boksi tohon autoon(kuitti Ruotsin ajoilta på svenska)! Ja INPA näyttikin valmistusajankohdaksi jotain -01, tämä auto loppuvuonna kasattu 2002.
    Eli voiskohan se ny olla kuitenkin boksissa vika vaikka koodi sanoo mitä?! Vai pitäskö heti lähtee anturin vaihtoon...

    Ja ilmeisesti noita bokseja korjailee joku kun lähetteleepi postis menemään? Sattuuko Tampereen seudulla olemaan jotakin spesialistia tähän hommaan, jos tarvetta tulee?

    Kiitos,
    -Jarkko
    Ensimmäinen on tankin tuuletukseen liittyvä. Eli päästöihin. Mikäli ei tule takaisin niin turha sillä on päätänsä vaivata. Voi olla joku vanha koodi.

    Toinen tulee takavasemmalta anturilta, anturilinja poikki/anturi rikki. Tämä on helppo selvittää. Mittaa abs-boxin liittimeltä tuo takavasen anturi. Vikavaihtoehdot on abs anturi, anturin johdotos/liitokset ja ABS-boksi.

    Mittaaminen ei onnistu sillä 10€ yleismittarilla (tuo oma halpis ei ainakaan saanut lukemia edes ehjältä anturilta). Toimiva mittari on esim. Uni-t UT132E. Kaikilta antureilta pitäisi tulla suunnilleen sama lukema, jos ovat ehjiä (toki johtoviat voi myös aiheuttaa sen ettei saa lukemaan, mutta anturin voi tällöin mitata myös sieltä anturin liittimeltä). Mittausohjeet löytyy vaikka täältä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #77
      Originally posted by lepis View Post
      Sain INPAn toimimaan lukasin vikakoodit:

      *68 Tank ventilation valve

      *30 wheel speed sensor rear left Open circuit
      Error frequency:255
      Vehicle speed 2.63 km/h

      Mikäs tuo eka koodi nyt sitten on ja onko vakavaakin? Enemmän nyt kuitenkin vaivaa tuo alempi koska nuo kaikki vikavalot taas sytty + mittari lakkas näyttämästä nopeutta. Ja sen verran ilmenemisestä, että tuossa kun INPAan tutustuin ja nollasin tuon ekan vikakoodin, niin siinä auton käydessä paikallaan syttyivät nuo ABS, ASC ym valot tauluun kuin tyhjästä!

      Löysin muuten huoltokuittien joukosta lapun jossa oli 2014 vaihdettu käytetty ABS/ASC -boksi tohon autoon(kuitti Ruotsin ajoilta på svenska)! Ja INPA näyttikin valmistusajankohdaksi jotain -01, tämä auto loppuvuonna kasattu 2002.
      Eli voiskohan se ny olla kuitenkin boksissa vika vaikka koodi sanoo mitä?! Vai pitäskö heti lähtee anturin vaihtoon...

      Ja ilmeisesti noita bokseja korjailee joku kun lähetteleepi postis menemään? Sattuuko Tampereen seudulla olemaan jotakin spesialistia tähän hommaan, jos tarvetta tulee?

      Kiitos,
      -Jarkko
      Taka vasen anturilinja on poikki sähköisesti koodin mukaan, vika voi olla anturissa, johdossa, boksissa, sitä ei kodin perusteella pysty määrittelemään. Johdot voi mitata, anturiakin voi mitata tai kokeilla kytkeä ehjää anturia liittimeen kiinni poistuuko koodit. Jos anturi ja linja ok niin sitten vika on boksissa.

      Comment

      • lepis
        Bimmer Rookie
        • Sep 2010
        • 81
        • Tampere

        #78
        Suuret kiitokset nopeasta vastauksesta HTK12 & WSE1 ! Aivan loistavaa "palvelua"! Varsinkin tuo linkki bimmerfestin sivuille mittausohjeineen/kuvineen ja kaikkineen antaa todella kattavan kuvan asiasta. Täytyypi aloittaa tuosta ABS-boksin liittimen mittailusta, josko sitä kautta jo pääsis jyvälle! Luulisin, että tuo mun yleismittari ei ole niitä ihan halvimmasta päästä. Katsotaan. Palailen asiaan!

        Kiitos,
        -Jarkko
        E39 530iA -02

        Comment

        • kende
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 52
          • Tampere

          #79
          Tampereella ylimääräiseksi jäänyt myyjän mukaan toimiva DSC boksi sellaista tarvitsevalle, 150 eurolla lähtee. Ainakin -01 E39 sopiva.
          Kende
          320d -06

          Comment

          • lepis
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 81
            • Tampere

            #80
            Moro,

            Sen verran päivitystä omaan keissiin, että en ole vielä päässyt mittailemaan boksin liittimistä mitään, koska vika on niin satunnaisesti päällä. Ja silloin harvoin kun on, niin ei ole yleismittaria käsillä taikka aikaa homman suorittamiseen.... Jatketaan seurantaa siis ja mittaillaan kun sopiva hetki koittaa!
            E39 530iA -02

            Comment

            • AnnikaL
              Newbiemmer
              • Jun 2013
              • 9
              • Kajaani

              #81
              Ensimmäistä kertaa itse painimassa e39 abs ongelmien kanssa ja vähän apuja kaivattaisi.

              Auton taustatiedot: e39 520i 2.2L, vm.-01, automaatti, ajettu 285tkm. Abs+asc.

              Abs+asc valot syttyivät ensimmäisen kerran viime perjantaina. Valojen palaessa eivät nopeus- ja kulutusmittarit toimi ja polttoainemittari sekoilee. Vakionopeudensäädin ja laatikko toimii normaalisti. Tämähän viittasi kuskin puolen taka-anturiin jos halvimmasta päästä lähdetään vikaa hakemaan. Vaihdettiin anturi, ei auttanut.

              No, foorumia lueskelemaan ja vikahan nyt viittaisi selvästi abs ohjausyksikköön, koska valot eivät pala heti kylmänä käynnistyksen jälkeen vaan syttyvät vasta moottorin ja tuon yksikön lämmettyä.

              Aloin katselemaan löytyisikö ehjää käytettyä boksia mistään. Ja sellainenhan ainakin ilmoituksen perusteella löytyi. Vaihdettiin tuo käytetty boksi paikalleen ja tässä vaiheessa tullaankin siihen pisteeseen mihin en ole vielä täältä foorumiltakaan suoraan neuvoa. Tuolla toisella boksilla ne valot nyt palavatkin sitten koko ajan. Eli huonompaan suuntaan vain meni. Onkohan tuo käytetty boksi nyt sitten kuitenkin valmiiksi paskana? Tuo boksi on 530d, vm.-99 autosta. Mutta olen ymmärtänyt että näissä e39:ssä boksit käyvät päikseen? Eikös toimivalla boksilla abs pitäisi lähteä toimimaan heti ilman koodausta? Millä tavalla se oireilee jos siinä boksissa on maadoitusvikaa?

              Koodeja on luettu kummallakin boksilla, ennen ja jälkeen anturin vaihdon ja aina antaa saman koodin: Can wheel speed.

              Olisiko tässä nyt järkevin hommata vaan se uusi boksi tuohon vai kannattaako vikaa vielä lähteä etsimään muualta?

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9988
                • KVLA

                #82
                Originally posted by AnnikaL View Post
                Vaihdettiin anturi, ei auttanut.
                Orkkisosa vai "Motonet-laatua"? Kannattaisiko kuitenkin nyt viimeistään niitä vikakoodeja tsekata.Jopa live-dataa antureilta..
                Last edited by Heguli 31; 11-05-2016, 21:14.

                Comment

                • AnnikaL
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 9
                  • Kajaani

                  #83
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Orkkisosa vai "Motonet-laatua"? Kannattaisiko kuitenkin nyt viimeistään niitä vikakoodeja tsekata.Jopa live-dataa antureilta..
                  Anturi on motonetin tarvike kyllä joo. Ei siihen hätään viikonloppuna saanut parempaa. Mutta palaisiko vikavalot silloin kuitenkin koko ajan mikäli se olisi anturivika?

                  Niin koodejahan on tosiaan luettu mutta ainut tutuilla tällä hetkellä käytössä oleva ohjelma (carly for bmw pro) on sen verran suppeampi ettei sillä saa esim. noita yksittäisten anturien toimintaa seurattua. Täytynee rueta etsimään joku jolla on INPA käytössä :think

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #84
                    Originally posted by AnnikaL View Post
                    Ensimmäistä kertaa itse painimassa e39 abs ongelmien kanssa ja vähän apuja kaivattaisi.

                    Auton taustatiedot: e39 520i 2.2L, vm.-01, automaatti, ajettu 285tkm. Abs+asc.

                    Abs+asc valot syttyivät ensimmäisen kerran viime perjantaina. Valojen palaessa eivät nopeus- ja kulutusmittarit toimi ja polttoainemittari sekoilee. Vakionopeudensäädin ja laatikko toimii normaalisti. Tämähän viittasi kuskin puolen taka-anturiin jos halvimmasta päästä lähdetään vikaa hakemaan. Vaihdettiin anturi, ei auttanut.

                    No, foorumia lueskelemaan ja vikahan nyt viittaisi selvästi abs ohjausyksikköön, koska valot eivät pala heti kylmänä käynnistyksen jälkeen vaan syttyvät vasta moottorin ja tuon yksikön lämmettyä.

                    Aloin katselemaan löytyisikö ehjää käytettyä boksia mistään. Ja sellainenhan ainakin ilmoituksen perusteella löytyi. Vaihdettiin tuo käytetty boksi paikalleen ja tässä vaiheessa tullaankin siihen pisteeseen mihin en ole vielä täältä foorumiltakaan suoraan neuvoa. Tuolla toisella boksilla ne valot nyt palavatkin sitten koko ajan. Eli huonompaan suuntaan vain meni. Onkohan tuo käytetty boksi nyt sitten kuitenkin valmiiksi paskana? Tuo boksi on 530d, vm.-99 autosta. Mutta olen ymmärtänyt että näissä e39:ssä boksit käyvät päikseen? Eikös toimivalla boksilla abs pitäisi lähteä toimimaan heti ilman koodausta? Millä tavalla se oireilee jos siinä boksissa on maadoitusvikaa?

                    Koodeja on luettu kummallakin boksilla, ennen ja jälkeen anturin vaihdon ja aina antaa saman koodin: Can wheel speed.

                    Olisiko tässä nyt järkevin hommata vaan se uusi boksi tuohon vai kannattaako vikaa vielä lähteä etsimään muualta?
                    Näiden autojen korjaukset pitäisi aloittaa kyllä kunnollisella vian selvityksellä. Osia vaihtamalla tulee korjaamisesta äkkiä melko kallista. Tämän ongelman ratkaisee helposti kun käytössä on INPA+yleismittari.

                    Eli sovi jonkun foorumilaisen kanssa ongelman tutkimisesta. Tulee paljon halvemmaksi kun saa vian selville, joten ei tarvitse ehjiä osia vaihdella.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • lepis
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2010
                      • 81
                      • Tampere

                      #85
                      Moi,

                      Eikös toisesta autosta otettu boksi tarvitse aina koodauksen näissä facelifteissä? Näin olen ymmärtänyt. Ja tässä keississä valot palavat mittaristossa jatkuvasti juuri koodauksen puutteen takia!?:think

                      Tsekkaa:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=345227&page=2

                      -Jarkko
                      E39 530iA -02

                      Comment

                      • Jii_Koo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2013
                        • 785
                        • Jkl

                        #86
                        Originally posted by lepis View Post
                        Moi,

                        Eikös toisesta autosta otettu boksi tarvitse aina koodauksen näissä facelifteissä? Näin olen ymmärtänyt. Ja tässä keississä valot palavat mittaristossa jatkuvasti juuri koodauksen puutteen takia!?:think

                        Tsekkaa:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=345227&page=2

                        -Jarkko
                        Voipi olla vaan koodaamisesta kiinni juu. Samanlaisesta autosta ei (käsittääkseni) ole tarvetta koodata, mutta 530d -> 520i vaatii kyllä koodauksen. Lisäksi ASC ja DSC boksit erilaisia.
                        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                        Comment

                        • Targo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2013
                          • 226
                          • Raisio

                          #87
                          Mulla 540i 96 takaakselistoksi vaihdettu m5 takaakselisto ja nyt ei toimi nopeusmittarit ja abst herjaa myös. Näyttivät olevan eri varaosanumerolla anturit. Mistä kannattaisi lähteä vikoja etsimään? Oletin että toimisi suoraan näin. Muilla kokemuksia vastaavasta swäpistä?
                          Nykyiset
                          E39 96' 540i

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #88
                            Originally posted by targo View Post
                            Mulla 540i 96 takaakselistoksi vaihdettu m5 takaakselisto ja nyt ei toimi nopeusmittarit ja abst herjaa myös. Näyttivät olevan eri varaosanumerolla anturit. Mistä kannattaisi lähteä vikoja etsimään? Oletin että toimisi suoraan näin. Muilla kokemuksia vastaavasta swäpistä?
                            No minkäikäisestä M5:sta se taka-akseli on? Varaosanumerolla näet onko anturit käypäset autoosi. Ellei ole, niin anturit menee vaihtoon.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Targo
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2013
                              • 226
                              • Raisio

                              #89
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              No minkäikäisestä M5:sta se taka-akseli on? Varaosanumerolla näet onko anturit käypäset autoosi. Ellei ole, niin anturit menee vaihtoon.
                              Itseasiassa en tiedä akseliston vuosimallia, mutta erit anturit väreiltään ovat. Schmiedmann mukaan m5 olisi nämä uudemmat anturit eli eri numerolla. Meinaat että toimisi vanhoilla antureilla uudemman navassa?
                              Nykyiset
                              E39 96' 540i

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                #90
                                Originally posted by targo View Post
                                Itseasiassa en tiedä akseliston vuosimallia, mutta erit anturit väreiltään ovat. Schmiedmann mukaan m5 olisi nämä uudemmat anturit eli eri numerolla. Meinaat että toimisi vanhoilla antureilla uudemman navassa?
                                No uudemmilla antureilla ei varmasti tule toimimaan. Muistelisin, että vanhempi anturi pitäisi fyysisesti sopia.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎