Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ASC+ABS valot päällä ja nopeus/kulutusmittari ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Veikkaisin, että joku oma patentti tehty sen jälkeen kun abs-boksi on todettu rikkinäiseksi. Korjaa johdotukset alkuperäisiksi ja sitten katsomaan miltä näyttää. Luultavasti saat lähettää boksin korjaukseen/uutta tilalle. Itse en kyllä voi ymmärtää näitä patentteja. Mitä ihmettä näitä tekevien ihmisten päässä oikein liikkuu, vai liikkuuko mitään.

    Onko sitä ABS-boksia avattu? Mikäli on niin tuskin kannattaa enää korjaukseen lähettää.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • greivi
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 173
      • Laihia

      Tarkotus oli tänään ruuvata kaikkea muutakuin tuota matukkaa.
      Vittuunnuin kuutenkin niin lujaa että otin sivarin ja katkasin sen keltasen johdon ja laitoin ne väri väriin niinkuin kuuluu.

      Autoon virrat ja inpalla sisään, vikakoodi oik. Etu abs circuit open eli johto poikki.
      No onneksi oli lähin anturi. Pyörä ilmaan, abs liitin boksi auki ja se oli täynnä mutaa mittari piippaus alueelle ja testailemaan. Toinen lanka piippaa, toinen ei.

      Lokaria vähän irti ja raolleen ja sitte nykäsin johdon konehuoneeseen. Lokarin sisällä johto hankautunu poikki.

      Kolvi tuvasta ja huomaan että sitä juotos tinaa ei ole kun ei sitä vieläkään ole ostettu !!!!!

      Patentti sokerinpalalla väliaikaisesti...

      Autoon virrat, ei vikavaloja. Inpalla logittamaan antureita ja koeajolle.
      5km ilman ongelmia, sitten inpa tilttaa. Läppäri vittuun ja koeajo jatkuu.

      Eka pysähdys 10km jälkeen, kaikki toimii.
      Seuraavaksi vakkarilla 20km ja jarruttaessa sekä kääntyessä vikavalo.
      Inpa kiinni ja vikakoodi 30 eli kuskinpuolen taka anturilta virheellinen tieto.
      Auton sammutus, vikakoodien nollaus.
      Auto käyntiin, peräkärry perään ja 30km ongelmitta.
      Peräkärryn kanssa peruuttelua ja kikkailua eikä vikavaloja.

      Seuraillaan tilannetta. Autoja on ihan kiva ruuvata mutta toisten perseilyä on vittumaista korjailla !!
      Last edited by greivi; 07-06-2016, 23:26.

      Comment

      • greivi
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 173
        • Laihia

        Hommasin purkuautosta ABS boksin, kuulemma toimiva.
        Numerosarjan loppuosat täsmäävät mutta kun vaihdoin boksin niin ABS ja ABS valot palaa Kokoajan eikä nopeus,kulutus,vakkari.. Toimi.

        Eli boksi pitää koodata ? En pääse inpalla lukemaan edes vikakoodeja tuosta uudesta boksista..

        Ncs expertille löysin koodaus ohjeet mutta aina kun yritän niin en saa eculta edes vin numeroa/mitään tietoja.

        Aina tulee teksti faulty vin ja data transmission disturbet to ecu
        Monta eri inpaa kokeillu parissa eri koneessa, ideoita ?

        Edit.

        Vaihdoin vanhan boksin takasin ja kas kummaa, inpalla pääsee taas useampaan boksiin käsiksi, esim. Ilmastointiin.
        Samoin ncs expertillä löytyy vin tiedot yms. Ilman herjauksia..
        Onko nyt niin että tuo "uusi" ABS boksi ei sovellu omaan autoon ?

        Tää vanha boksi antaa aina vikakoodin siitä vasemmasta taka anturista.
        Nytkin auto oli paikallaan käynnissä ja vikakoodissa luki vehicle speed 2.54km/h
        Last edited by greivi; 25-07-2016, 22:39.

        Comment

        • greivi
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 173
          • Laihia

          Miksiköhän nämä boksit ei toimi ristiin ?
          Toisen boksin kun vaihtaa niin automenee ihan sekaisin..
          ylhäällä on vanha boksi ja alhaalla uusi

          Comment

          • PNV
            Newbiemmer
            • Sep 2012
            • 17
            • Suomi

            Pistetääs omiakin kokemuksia, kun tuli oma kulkine (-01 e39) vihdostaviimein kuntoon. DSC alkoi temppuilemaan ensimmäisenä. DSC kytkeytyi omia aikojaan pois päältä, mikä yleensä korjaantui kun käytti auton sammuksissa. Jonkin ajan kuluttua DSC valo paloi pysyvästi ja näin olikin yli vuoden, kun ei leimamiestäkään tuntunu häiritsevän.

            Seuraavaksi alkoi ABS-merkkivalo palamaan sillontällöin. Yleensä muutaman kymmenen kilometrin sisällä syttyi. Samoten vakionopeudensäädin alkoi temppuilemaan ABS vian myötä. Vikakoodeiksi antoi ABS-anturi oikea taka, sekä esipummpu (Autocomilla luettu). ABS-anturin vaihdoin taakse, vaikka boksi vialtahan tämä alkoi vahvasti haiseen. Oishan sen anturin voinu myös mitata. Eipä anturin vaihto auttanu, joten autoelektroon lähetin boksin huoltoon. Kuntoonhan se tuli, vaikka vähän skeptinen olinkin. ABS vika hävisi, DSC alkoi myös pelaan pitkän tauon jälkeen, myös vakionopeudensäädin pelaa nyt normaalisti. Toivotaan, että kestää boksikorjaus

            Comment

            • Henkk4
              Newbiemmer
              • Dec 2012
              • 24
              • Kuopio

              Apuja kaivataan jälleen. Eli abs/dsc valot taulussa.. Boksi käynyt huollossa, jonka jälkeen nopeusmittari alkanut toimia ja merkkivalot sammuu käynnistettäessä ja muutaman metrin jälkeen syttyy uudestaan. Autocomilla ainoa vikakoodi: syöttöventtiili oikea taka? Tarkottaako tämä nyt että boksi ei olekkaan täysin ehjä? Testerin mukaan kaikilta antureilta tulee ihan looginen signaali.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Henkk4 View Post
                Apuja kaivataan jälleen. Eli abs/dsc valot taulussa.. Boksi käynyt huollossa, jonka jälkeen nopeusmittari alkanut toimia ja merkkivalot sammuu käynnistettäessä ja muutaman metrin jälkeen syttyy uudestaan. Autocomilla ainoa vikakoodi: syöttöventtiili oikea taka? Tarkottaako tämä nyt että boksi ei olekkaan täysin ehjä? Testerin mukaan kaikilta antureilta tulee ihan looginen signaali.
                Mikäli suoraan ajettaessa kaikilta antureilta tulee sama nopeus, niin veikkaisin kyllä boksi vikaa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • -=TeePee=-
                  BTCF Member
                  • Jun 2009
                  • 185
                  • nokia

                  Moro.. Abs/ luistonestovalot palaa,muuten mittaristo pelaa normaalisti.. Valot syttyy kylmästä lähtiessä vasta muutaman kilsan päästä mutta lämpösenä kun lähtee niin useimmiten heti jää palamaan.. Auto on -99 530da

                  Inpalla vikakoodit:

                  33 drehzahlfuehler vorne links 2.75 km/h

                  66 versorgungssp. Drehzahlf. (Active df). Sg-fehler 72.50

                  Olisko heittää tipsejä, kuskin etuanturin vaihdoin käytettyyn toimivaan, mutta ei vaikutusta...
                  e61 530xd LCI -08

                  Ex:e32 735ia -89
                  Ex: f01 740da -12
                  Ex:e38 m62b44 -99
                  Ex:e70 x5 -08
                  Ex:e28 S38b38 -87
                  Ex:ford transit -08
                  Ex:e60 535da LCI -07
                  Ex:e61 530xd LCI -07 400hv/900nm
                  Ex:e34 525 -89 TURBO ic
                  Ex:e61 535da LCI -08
                  Ex:e39 M5 -99
                  Ex:e34 535 -90
                  Ex:kawa z1000
                  Ex:e38 740iaL -96
                  Ex:kupla -68
                  Ex:kawa Z750
                  Ex:e61 530da M-sport
                  Ex:e36 328 -96 cäpi
                  Ex:e39 530da -99 farkkupaku
                  Ex:e39 530da -98 farkkupaku
                  Ex:e38 735 -96 manuaali
                  Ex:e36 328 -95 taxi

                  Comment

                  • mikron
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2170
                    • Himas

                    Originally posted by -=TeePee=- View Post
                    Moro.. Abs/ luistonestovalot palaa,muuten mittaristo pelaa normaalisti.. Valot syttyy kylmästä lähtiessä vasta muutaman kilsan päästä mutta lämpösenä kun lähtee niin useimmiten heti jää palamaan.. Auto on -99 530da

                    Inpalla vikakoodit:

                    33 drehzahlfuehler vorne links 2.75 km/h

                    66 versorgungssp. Drehzahlf. (Active df). Sg-fehler 72.50

                    Olisko heittää tipsejä, kuskin etuanturin vaihdoin käytettyyn toimivaan, mutta ei vaikutusta...
                    Tuo lämpötilan mukaan oireilu viittaisi abs/dsc-boksiin.
                    F11 530dA xDrive M-sport -13
                    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                    Ex: E38 740iA -98
                    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                    Ex: E39 523i -96
                    Ex: E34 520i -89

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by -=TeePee=- View Post
                      Moro.. Abs/ luistonestovalot palaa,muuten mittaristo pelaa normaalisti.. Valot syttyy kylmästä lähtiessä vasta muutaman kilsan päästä mutta lämpösenä kun lähtee niin useimmiten heti jää palamaan.. Auto on -99 530da

                      Inpalla vikakoodit:

                      33 drehzahlfuehler vorne links 2.75 km/h

                      66 versorgungssp. Drehzahlf. (Active df). Sg-fehler 72.50

                      Olisko heittää tipsejä, kuskin etuanturin vaihdoin käytettyyn toimivaan, mutta ei vaikutusta...
                      Kuten edellä todettiin, niin klassiset ABS-boksin oireet. Kun kaikki pelaa kylmänä kunnolla, niin ei siinä hirveän paljon muita vaihtoehtoja ole.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • -=TeePee=-
                        BTCF Member
                        • Jun 2009
                        • 185
                        • nokia

                        Ok.. Eli kylmällä koneella katsastukseen päästölappu on jo hanskalokerossa
                        e61 530xd LCI -08

                        Ex:e32 735ia -89
                        Ex: f01 740da -12
                        Ex:e38 m62b44 -99
                        Ex:e70 x5 -08
                        Ex:e28 S38b38 -87
                        Ex:ford transit -08
                        Ex:e60 535da LCI -07
                        Ex:e61 530xd LCI -07 400hv/900nm
                        Ex:e34 525 -89 TURBO ic
                        Ex:e61 535da LCI -08
                        Ex:e39 M5 -99
                        Ex:e34 535 -90
                        Ex:kawa z1000
                        Ex:e38 740iaL -96
                        Ex:kupla -68
                        Ex:kawa Z750
                        Ex:e61 530da M-sport
                        Ex:e36 328 -96 cäpi
                        Ex:e39 530da -99 farkkupaku
                        Ex:e39 530da -98 farkkupaku
                        Ex:e38 735 -96 manuaali
                        Ex:e36 328 -95 taxi

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9988
                          • KVLA

                          Tai sitten vaan laittaa sen kuntoon korjauttamalla tai uusimalla sen viallisen boksin.

                          Comment

                          • -=TeePee=-
                            BTCF Member
                            • Jun 2009
                            • 185
                            • nokia

                            No tietysti laitetaan niin ei tule jälkipuheita
                            e61 530xd LCI -08

                            Ex:e32 735ia -89
                            Ex: f01 740da -12
                            Ex:e38 m62b44 -99
                            Ex:e70 x5 -08
                            Ex:e28 S38b38 -87
                            Ex:ford transit -08
                            Ex:e60 535da LCI -07
                            Ex:e61 530xd LCI -07 400hv/900nm
                            Ex:e34 525 -89 TURBO ic
                            Ex:e61 535da LCI -08
                            Ex:e39 M5 -99
                            Ex:e34 535 -90
                            Ex:kawa z1000
                            Ex:e38 740iaL -96
                            Ex:kupla -68
                            Ex:kawa Z750
                            Ex:e61 530da M-sport
                            Ex:e36 328 -96 cäpi
                            Ex:e39 530da -99 farkkupaku
                            Ex:e39 530da -98 farkkupaku
                            Ex:e38 735 -96 manuaali
                            Ex:e36 328 -95 taxi

                            Comment

                            • Henkk4
                              Newbiemmer
                              • Dec 2012
                              • 24
                              • Kuopio

                              Kuinkahan sekaisin lukkoperä muuten saa tuon järjestelmän? DSC varmaan ainakin ihan pihalla mut mites absit?

                              Comment

                              • greivi
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 173
                                • Laihia

                                Laitan nyt omat kokemukset vielä tosta boksista.
                                Eli vikana että takapyörän signaali katkeili omia aikojaan. Aluksi harvemmin mutta sitten alko olemaan kokoajan päällä. vaihdoin abs anturit ristiin eikä vaikutusta. Ostin purkuautosta boksin, se sekoitti koko auton. Inpalla ei päässyt sisään muutakuin moottori ja vaihteistoon, ilmastointi meni mykäksi yms.. se boksi oli siis valmiiksi paska vaikka toimivasta autosta otettu jännästi kuitenkin availtu boksia ja jätetty pari reikää todisteeksi.
                                no samalla sain johtosarjaa noin 30cm + boksin liittimen jonka vaihdoin koska sielä oli tehty omia pikku modeja niinkun aiemmista kuvista näkyi. Eli molempoien etuantureiden signaali tuli samalta anturilta anturikin oli ehjä, oli vain piuha katki läpiviennin kohdalta.

                                Seuraavaksi kävin fcf katsomassa seuraavaa boskia ja vaihdoin sen paikanpäällä. Auto toimi heti, ei valoja, ei tarvetta koodata eikä vikakoodeja. nyt noin kk ajeltu eikä mitään vikaa

                                Kannattaisikohan uuteen boksiin laittaa jotain lämpöestettä jos se vaikka kestäisi jokusen vuoden ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎