E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    Nyt tarvitaan jeesiä! Vaihdoin huohottimen ja letkut. Sen jäleen antaa täläiset koodit activation idlespeed control valve opening coil. Ja valve cllosing coil. Ei anna kuitata niitä pois ja mittaristossa mollottaa luistoneston valo. Niin ja jokin outo äänikin tuli sellainen kimeä naputus. M54 kyseessä. Mitä lähdetään tutkiin?
    Tiedän että kyse on tyhjäkäyntiventtiilistä, mutta se ei ollut irti operaation aikana.
    Last edited by kuukankorpi; 04-04-2017, 15:45.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      Originally posted by kuukankorpi View Post
      Nyt tarvitaan jeesiä! Vaihdoin huohottimen ja letkut. Sen jäleen antaa täläiset koodit activation idlespeed control valve opening coil. Ja valve cllosing coil. Ei anna kuitata niitä pois ja mittaristossa mollottaa luistoneston valo. Niin ja jokin outo äänikin tuli sellainen kimeä naputus. M54 kyseessä. Mitä lähdetään tutkiin?
      Tiedän että kyse on tyhjäkäyntiventtiilistä, mutta se ei ollut irti operaation aikana.
      Kaikki liitokset kunnossa?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • kuukankorpi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 634

        Originally posted by HTK12 View Post
        Kaikki liitokset kunnossa?
        Pitää ruveta tutkiin.

        Comment

        • hietase
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 575
          • Espoo

          Originally posted by luikas View Post
          Xenonpolttimot / ballastit eivät välttämättä sisälly. Umpion sisälle tulevat säätötapit ovat tietysti asennettuna, korkeudensäätö voi olla esiasetettu, mutta ei ole vaikea säätää itsekkään jos näyttää väärin. Erikseen ostettavia siis polttimot, jos ei mainittu että tulee mukana, sama koskee ballasteja(=sytytinyksikkö xenonvaloissa).
          Tyhmä kysymys mutta: Onko nämä ollut tapana uusia yhtä aikaa umpion kanssa, vai onko säästämistä väärässä paikassa jos siirtää entisistä?

          Comment

          • lj123
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2015
            • 1215
            • Lohja

            Originally posted by hietase View Post
            Tyhmä kysymys mutta: Onko nämä ollut tapana uusia yhtä aikaa umpion kanssa, vai onko säästämistä väärässä paikassa jos siirtää entisistä?
            Ballasteja en ainakaan itse sen enempää vaihdellut. Polttimoiden vaihto on kuitenkin niin pieni homma tarvittaessa, että katsoisin miten ne toimii ennen kuin lyö umpiot ihan kunnolla kiinni. Vilkuthan on ehkä hankalin vaihtaa kun ainakaan omat kädet ei mahdu väliin ilman että ottaa koko umpion irti, mutta ei uudet montaa euroa maksa, ainakaan H7- ja vilkku-polttimot. Xenoneissa voi varmaan eroja olla paljonkin jos ovat eri paria.
            E39 M5 -99
            F11 530d Xdrive -14

            Comment

            • Proppu
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 176
              • Järvenpää

              Originally posted by hietase View Post
              Tyhmä kysymys mutta: Onko nämä ollut tapana uusia yhtä aikaa umpion kanssa, vai onko säästämistä väärässä paikassa jos siirtää entisistä?


              Jos pakasta vedetyt umpiot meinaat hommata niin linkistä yksi vaihtoehto tehdä homma. Hyvin toimii vanhoilla ballasteilla edelleen eikä katsurillakaan ollut mitään sanomista valokuviosta. Manuaalisäätö piti tehdä tottakai.
              Esim tuosta http://www.m.ebay.de/itm/Hella-Schei....c100408.m2460
              Bout 300€ halvemmat halogeeni vs xenon umpiot.
              e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

              Comment

              • Jii_Koo
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2013
                • 785
                • Jkl

                Originally posted by squier View Post
                Kertokaas idän tietäjät

                Pihassa on 2 kpl e39 530d manuaaleja, 99 ja 02. Inpalla katselin maf arvoja ja ruiskutusmääriä niin heräsi mielenkiinto.

                Vanhemman max ruiskutusmäärä oli 60mm3 ja uudemmassa 70mm3.
                Tuleeko tämä ero pelkästään faceliftin myötä vai onko toisesssa joku ohjelma?
                En osaa suoraan antaa vastausta, mutta onhan tuossa uudemmassa jo tehtaalta eri tehot. 184hp ->193hp tuli jo ennen ulkoista faceliftiä, joskus alkuvuodesta 2000.
                '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                Comment

                • squier
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 36
                  • Lahti

                  Originally posted by jaykayarel View Post
                  En osaa suoraan antaa vastausta, mutta onhan tuossa uudemmassa jo tehtaalta eri tehot. 184hp ->193hp tuli jo ennen ulkoista faceliftiä, joskus alkuvuodesta 2000.
                  Juu ja on noissa selkeä ero kulkupuolessakin ja jotain tolle uudemman ohjelmalle kuitenkin on tehty kun ei egr-venttiiliä herjaa vaikka on tulpattuna, vanhempi kyllä siitä valittaa. Voihan se toki olla että on vaan ohjelmasta egr poistettu muttei muuta tehty

                  Comment

                  • H3NE
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 146
                    • Pohjois- Karjala

                    Löyty ebaytä tutkiessa: Bmw E39 530d/540i Limited slip differential (LSD) conversion set

                    Ei olis hinnallakaan pilattu.

                    Mitenköhän lie toimis.. Ei pikasella selailulla löytyny hirveesti kokemuksia, vissiin joku uus innovaatio. :think
                    E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
                    E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
                    EX. E39 528i montrealblau
                    EX. E34 525 -91 calypsorot

                    Comment

                    • MikkoÄr
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 170
                      • Nokia

                      Originally posted by H3NE View Post
                      Löyty ebaytä tutkiessa: Bmw E39 530d/540i Limited slip differential (LSD) conversion set

                      Ei olis hinnallakaan pilattu.

                      Mitenköhän lie toimis.. Ei pikasella selailulla löytyny hirveesti kokemuksia, vissiin joku uus innovaatio. :think
                      Eikös tuo ole ns. palalukko, tuttu peltoautoista yms. En halua lannistaa, mutta soveltuvuus muuhun käyttöön on vähintäänkin kyseenalaista tai vähän sama asia kuin kemppilukko E39:ssä.
                      2ZR-FXE

                      Comment

                      • H3NE
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2012
                        • 146
                        • Pohjois- Karjala

                        Originally posted by MikkoÄr View Post
                        Eikös tuo ole ns. palalukko, tuttu peltoautoista yms. En halua lannistaa, mutta soveltuvuus muuhun käyttöön on vähintäänkin kyseenalaista tai vähän sama asia kuin kemppilukko E39:ssä.
                        Jaahans, eli hölynpölyä.
                        E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
                        E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
                        EX. E39 528i montrealblau
                        EX. E34 525 -91 calypsorot

                        Comment

                        • Shatter
                          BTCF Member
                          • Mar 2013
                          • 943
                          • Oulu

                          Onkos kellään muulla tullut vastaan moista, kun ottaa normaalisti ratista kiinni a kevyesti tekee nitkutus liikettä niin tuntuu selvä klappi kuin ois boorit väljänä? tympeä kun on väljän olonen ja terävässä töyssyssäkin ratti resonoi :think Voisko johtua löysästä keskipultista? eteen-taakse suunnassa ei ole elämistä joten ei mitenkään pahasti pitäisi olla kyllä löysällä
                          Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                          BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
                          Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                          MB W108 250S '67
                          MZ RT 125/3 '62

                          Comment

                          • Night-Wind
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1534
                            • 02

                            Saako vielä jostain lamin-x:n kalvoja M5 sumuvaloille? En nyt tarkoita metritavaraa vaan niitä suoraan sopivia.
                            ex: BMW E38 735iA -97
                            ex: MB W211 E200CDI -03
                            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                            ex: BMW E39 528iA -96
                            ex: MB W126 300SE -89
                            ex: BMW E34 525iAT -95
                            ex: BMW E36 316iA -91

                            Comment

                            • H3NE
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2012
                              • 146
                              • Pohjois- Karjala

                              Originally posted by Shatter View Post
                              Onkos kellään muulla tullut vastaan moista, kun ottaa normaalisti ratista kiinni a kevyesti tekee nitkutus liikettä niin tuntuu selvä klappi kuin ois boorit väljänä? tympeä kun on väljän olonen ja terävässä töyssyssäkin ratti resonoi :think Voisko johtua löysästä keskipultista? eteen-taakse suunnassa ei ole elämistä joten ei mitenkään pahasti pitäisi olla kyllä löysällä


                              Veikkaisinpa äänen kuuluvan tästä. Eli siis rattiakselin ristikkonivelestä.

                              Ilmenee juurikin kun paikallaan auto sammuksissa heiluttelee ratista. Kuuluu semmonen ristikkonivelmäinen napse.

                              Muistaakseni kokoa 15x40, ja pitäs löytyä ihan varaosaliikkeen hyllystä.
                              E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
                              E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
                              EX. E39 528i montrealblau
                              EX. E34 525 -91 calypsorot

                              Comment

                              • lj123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2015
                                • 1215
                                • Lohja

                                Originally posted by Night-Wind View Post
                                Saako vielä jostain lamin-x:n kalvoja M5 sumuvaloille? En nyt tarkoita metritavaraa vaan niitä suoraan sopivia.
                                Näyttäisi saavan heidän nettisivuiltaan. Joko erikseen tai setti, jossa ajovalot ja sumuvalot.

                                Postikulut tosin 22,5 taalaa, joten ihan pientä ei kannata tilata.
                                E39 M5 -99
                                F11 530d Xdrive -14

                                Comment

                                Working...
                                X