E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Rontti
    BTCF Member
    • Sep 2008
    • 1195
    • Raahe

    #451
    Ja akusta napa irti hyvisä ajoin. Tarvittaessa kuittas airbag valon pois kun penkit takas paikalleen.
    -Raahe connection-
    E39 LeMans BlueM5
    E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
    E39 523i Montrealblau
    E34 DiamantSchwartz 535i
    Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

    Comment

    • lj123
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2015
      • 1215
      • Lohja

      #452
      Originally posted by _Rontti View Post
      Aja penkit yläasentoon, ja sitten pulttia auki kiskoista. Tarpeen mukaan tietty ajelet eteen tai taakse penkkiä. Sitten kun pultit auki, nii sähköliitin irti ja vyö jne. Aja ratti yläasentoon. Hyvä ottaa kaveri tohon penkin ulos ottamiseen, penkki painaa ja helvetin huono asento nostaa. Ettei tuu rattiin ja ovipahveihin vaurioita!
      Kiitti. Inpa löytyy niin saa kyllä airbag-valon nollattua, jos sen saa syttymään. Kaveri löytyy jo avuksi, siinä on vain kaksi selkävikaista sitten nukkumassa.

      Mahtaako joku samalla tietää mikä on syynä kun apukuskin penkin selkänoja ajaessa hiukan heiluu tai tärisee kun siinä ei kukaan istu. Kädellä kokeillessa siinä ei sinänsä paljon klappia ole. Mutta pieni häiritsevä asia on.
      E39 M5 -99
      F11 530d Xdrive -14

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #453
        Originally posted by lj123 View Post
        Mahtaako joku samalla tietää mikä on syynä kun apukuskin penkin selkänoja ajaessa hiukan heiluu tai tärisee kun siinä ei kukaan istu. Kädellä kokeillessa siinä ei sinänsä paljon klappia ole. Mutta pieni häiritsevä asia on.
        Renkaat tasapainossa:think
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • lj123
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2015
          • 1215
          • Lohja

          #454
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Renkaat tasapainossa:think
          Pitäisi olla, kun edessä ja takana kumit vaihdettu vanteille. Edessä oikealla kyllä edelleen kovemmassa vauhdissa jarruttaessa tärinää.
          E39 M5 -99
          F11 530d Xdrive -14

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #455
            Originally posted by lj123 View Post
            Pitäisi olla, kun edessä ja takana kumit vaihdettu vanteille. Edessä oikealla kyllä edelleen kovemmassa vauhdissa jarruttaessa tärinää.
            Tärinästä pääset luultavasti huoltamalla jarrut, eli osat irti perusteellinen puhdistus, myös levy irti. Liukutapeille kunnon puhdistus ja varmistaa, että palat liukuu kevyesti. Navan ja levyn väli pitää puhdas, mikäli ruostetta, alkaa helposti kantamaan ja ravistaa jarrutettaessa. Ellei tuolla lähde, niin luultavasti sitten pusla vaihtokunnossa siinä taaemmassa tukivarressa (siinä käyrässä). Pusla on erikseen vaihdettavissa. Tosin kokovarren vaihtoa kannattaa harkita, jos tukivarsi on alkuperäinen.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 5153
              • Paimio

              #456
              Originally posted by HTK12 View Post
              Ellei tuolla lähde, niin luultavasti sitten pusla vaihtokunnossa siinä taaemmassa tukivarressa (siinä käyrässä). Pusla on erikseen vaihdettavissa. Tosin kokovarren vaihtoa kannattaa harkita, jos tukivarsi on alkuperäinen.
              Tarkoitat kai nyt kuitenkin sitä etummaista eli Reaktiotankoa? Taaimmainen on se suora tukivarsi.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8284
                • Järvikylä (Nakkila)

                #457
                Originally posted by TheRipper View Post
                Tarkoitat kai nyt kuitenkin sitä etummaista eli Reaktiotankoa? Taaimmainen on se suora tukivarsi.
                V8 mallien etuakselisto on eri tavalla toteutettu.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5153
                  • Paimio

                  #458
                  Originally posted by peto2 View Post
                  V8 mallien etuakselisto on eri tavalla toteutettu.
                  Ai perkkele...taas ei tullut luettua mistä mallista oli puhe...
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • lj123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2015
                    • 1215
                    • Lohja

                    #459
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Tärinästä pääset luultavasti huoltamalla jarrut, eli osat irti perusteellinen puhdistus, myös levy irti. Liukutapeille kunnon puhdistus ja varmistaa, että palat liukuu kevyesti. Navan ja levyn väli pitää puhdas, mikäli ruostetta, alkaa helposti kantamaan ja ravistaa jarrutettaessa. Ellei tuolla lähde, niin luultavasti sitten pusla vaihtokunnossa siinä taaemmassa tukivarressa (siinä käyrässä). Pusla on erikseen vaihdettavissa. Tosin kokovarren vaihtoa kannattaa harkita, jos tukivarsi on alkuperäinen.
                    Liukutapit ja tiivisteitä on jo hyllyssä. Viime keväänä kovempi jarruttelu vei tuon tärinän jarruttaessa melkein pois, mutta tuli takaisin syksyyn mennessä.

                    Tuonne rengskeskustelun puolelle viitaten fiksuinta lienee tehdä niin eteen kuin taakse isompi puslien ja ehkä tukivarsienkin vaihto. Uusia iskareita ja jousiakaan tai säädettävää alustaa ei varmaan kannata laittaa ellei noita muitakin katso samalla.
                    E39 M5 -99
                    F11 530d Xdrive -14

                    Comment

                    • lj123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2015
                      • 1215
                      • Lohja

                      #460
                      Löytyykö ne apurungon/takakelkan puslat tuosta linkin kuvasta vai olenko ihan hakoteillä?

                      https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1079

                      Liittyen siis auton perän levottomuuteen esim. kaistanvaihdossa.
                      E39 M5 -99
                      F11 530d Xdrive -14

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        #461
                        Originally posted by lj123 View Post
                        Löytyykö ne apurungon/takakelkan puslat tuosta linkin kuvasta vai olenko ihan hakoteillä?

                        https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1079

                        Liittyen siis auton perän levottomuuteen esim. kaistanvaihdossa.
                        Tarkoittanet puslia nro. 2 (4kpl) ?
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Akitso
                          BTCF Member
                          • Jun 2009
                          • 35
                          • Espoo

                          #462
                          Oliski kellään tiedossa syylärin tyhjennyspropun o-renkaan kokoa?

                          M54B30, osanro. 17111712339
                          --
                          E60 550iA
                          ex: E39 530iA

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            #463
                            Originally posted by lj123 View Post
                            Liukutapit ja tiivisteitä on jo hyllyssä. Viime keväänä kovempi jarruttelu vei tuon tärinän jarruttaessa melkein pois, mutta tuli takaisin syksyyn mennessä.

                            Tuonne rengskeskustelun puolelle viitaten fiksuinta lienee tehdä niin eteen kuin taakse isompi puslien ja ehkä tukivarsienkin vaihto. Uusia iskareita ja jousiakaan tai säädettävää alustaa ei varmaan kannata laittaa ellei noita muitakin katso samalla.
                            Kyllä kannattaa vaihdella ne alustan tukivarret/puslat. Riippuen niiden kunnosta voi olla viisasta vaihtaa kaikki, sitten säädettävä alusta alle ja kulmien säätöön. Kulmien säätö ei onnistu jos siellä on väljää ja ei kuitenkaan ole ihan ilmaista, niin kannattaa katsoa että osat on kunnossa. Muuten menee rahat hukkaan kun kohta taas vaihdetaan osa x ja säädetään uudestaan (kaikki osat ei tietenkään vaadi kulmiensäätöä, mutta osa vaatii).

                            Originally posted by lj123 View Post
                            Löytyykö ne apurungon/takakelkan puslat tuosta linkin kuvasta vai olenko ihan hakoteillä?

                            https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1079

                            Liittyen siis auton perän levottomuuteen esim. kaistanvaihdossa.
                            Tuosta kuvasta osa 2. Tosin aika harvoin aiheuttaa heilumista perässä sedanissa, touringissa ovat vaihtokunnossa elleivät ole jo vaihdettu. Hommaan tarvitsee ulosvetäjän. Usein samalla työkalulla myös painetaan ne takaisin.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              #464
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Tuosta kuvasta osa 2. Tosin aika harvoin aiheuttaa heilumista perässä sedanissa, touringissa ovat vaihtokunnossa elleivät ole jo vaihdettu. Hommaan tarvitsee ulosvetäjän. Usein samalla työkalulla myös painetaan ne takaisin.
                              Minkälainen homma nuo on touringiin vaihtaa? Onko kuinka työläs / aikaa vievä?
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

                                #465
                                Originally posted by Jasu View Post
                                Minkälainen homma nuo on touringiin vaihtaa? Onko kuinka työläs / aikaa vievä?
                                Oikealla työkalulla (ulosvetäjä/asennustyökalu) ei ole paha homma tehdä itsekkin. Ilman työkalua en edes yrittäisi. Toki työkalun voi itsekkin tehdä, jos löytyy hitsausvehkeet tallista. Tältä foorumilta yksi ohje hommaan (löytyy useita muitakin): http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...59&postcount=8

                                Siitä sitten voi itse arvioida tekeekö itse vai viekö korjaamolle.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X