Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Minkä kokoista putkea nuo polttoaineputket on bensamalleissa? Itseltä löytyy samannäköinen työkalu kuin LT:llä. Kesällä meinasin ainakin takajarruputket vaihtaa, niin samalla pitää varmaan vilkaista mikä se noiden polttoaineputkien kunto on.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by HTK12 View Post
      Minkä kokoista putkea nuo polttoaineputket on bensamalleissa? Itseltä löytyy samannäköinen työkalu kuin LT:llä. Kesällä meinasin ainakin takajarruputket vaihtaa, niin samalla pitää varmaan vilkaista mikä se noiden polttoaineputkien kunto on.
      Taitaa olla 8mm. En kyllä tuota varmaksi sano.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Nyt on tuo vuotava putki vaihdettu. Loput vaihdan joskus myöhemmin, luultavasti tuosta samasta putkesta enkä alkuperäisistä.
        Putken teko ja taivutus oli tosi helppo juttu, mutta vanhojen ruostuneiden kiinnityksien yms. irrotuksessa meni aikaa ja suodattimeen menevä kumiletkun pätkäkin oli sulanut kiinni ja piti repiä osissa.

        Ihan hienolta tuo näyttää, tuon paksun putken saa aika suoraksi silmämääräisesti vs. omatekemät takajarruputket jonka on aika mutkaisen näköistä...

        Niin tuossa IKH:n sarjassa oli tuo putkenkatkaisijakin surkea, teki vinoja katkoksia, tuurista riippuen. Onneksi oli jo parempi aiemmin hankittuna. Putken paksunnukset tuolla sarjalla nyt kuitenkin sai tehtyä, mutta tein aika paljon virityksiä/viilauksia jotta putki ei vaurioituisi. Aika surkea on tuon mallinen työkalu, pitää olla todella tarkkana jos haluaa symmetrisen "kuplan" putkeen. Hermot olisi mennyt jos jarruputkiin olisin tuollaista käyttänyt.

        Ja samalla "ihastelin" sinkin reagointia alustassa ja nostopisteiden ympärillä. En taida niistä enää nostaa...
        E39 528iA

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by TJJ View Post
          Ei nuo 500€ maksa, 100€ lienee lähempänä. Siis nuo kolme putkea suodattimen kohdalta taaksepäin (ulkomailta tilattuna).

          Mutta ei niitä tänne mistään heti saa enkä viitsi tuolla bensalle haisevalla pommilla ajella. Putket on kyllä muodoltaan helppo tehdä ja ilmeisesti aika helppo vaihtaakin. Tosin kaikki kiinnikkeet on tietty ruosteessa.
          Lähinnä meinasin, että kaikki maksaa sen 500e. Ja kaikki siellä on taatusti vaihtokunnossa jos joku jo tihkuu.

          No se 500e oli hivenen liioittelua...



          Tosta kuvasta osat 1-10
          on aika tasan 400e sis rahdin Pielmeieriltä.

          Siihen vielä kaikki klemmarit ja letkut. Jotka tosin joutuu laittamaan vaikka vetäs kuparilla putket. Muutama muovikiinnike jne uus polttoainesuodatin.

          Ei siis mikään kympin remontti orkkis osilla.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Laitoin bensaputkeen noita Motonetin letkunkiristimiä. Mutta möikö ne minulle kiinalaisia väärennöksiä, sillä eihän niissä ABA:n tekstejä ole vaikka tuossa nettikuvassa onkin: http://www.motonet.fi/fi/tuote/45001...-14mm-Miniside

            Nuo tietysti on ruosteessa jo kuukauden sisällä...
            E39 528iA

            Comment

            • anssip
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 233

              Katit tukossa.. Onko kukaan vaihtanut M54 koneiseen, onko niin hankala homma miltä äkkiä katsottuna näyttää?

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by TJJ View Post
                Laitoin bensaputkeen noita Motonetin letkunkiristimiä. Mutta möikö ne minulle kiinalaisia väärennöksiä, sillä eihän niissä ABA:n tekstejä ole vaikka tuossa nettikuvassa onkin: http://www.motonet.fi/fi/tuote/45001...-14mm-Miniside

                Nuo tietysti on ruosteessa jo kuukauden sisällä...
                Pissattu linssiin on, liekö sillä firman tulokseen suurta merkitystä mutta jos sisäänostaja tekee homman vähän sinne päin ja nettikaupan ylläpitälläkin on tuhat tuotetta liikaa hoidettavana, ei edes tiedetä noiden eroa käytännössä.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • hietase
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 559
                  • Espoo

                  Liukutappi?

                  Auttakaapa onnetonta. Onko liitekuvan osa numero 8 jarrusatulan liukutappi?

                  Oletteko vaihtaneet liukutapit jarrurempan yhteydessä vai riittääkö niille perusteellinen puhdistus? Jos tuo 8 on liukutappi, uusitaanko se suojatulppa kuitenkin aina?

                  En ole jarruille tehnyt koskaan muuta kuin vaihtanut palat. Nyt olisi menossa kaikkien palojen lisäksi levyt vaihtoon. Käsijarrun säätö hirvittää jo etukäteen sen verran, että taidan suosiolla teettää ainakin takapään pajalla.
                  Last edited by hietase; 13-06-2018, 22:17.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Tuos katselin taakse jarrulevyjä, niin on 10mm ja 20mm levyä tarjolla. 20mm on ilmeisesti "jäähdytys" mallia, mutta sopiiko nämä tuohon sigun autoon? Nythän autossani on normi 10mm?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by hietase View Post
                      Auttakaapa onnetonta. Onko liitekuvan osa numero 8 jarrusatulan liukutappi?

                      Oletteko vaihtaneet liukutapit jarrurempan yhteydessä vai riittääkö niille perusteellinen puhdistus? Jos tuo 8 on liukutappi, uusitaanko se suojatulppa kuitenkin aina?

                      En ole jarruille tehnyt koskaan muuta kuin vaihtanut palat. Nyt olisi menossa kaikkien palojen lisäksi levyt vaihtoon. Käsijarrun säätö hirvittää jo etukäteen sen verran, että taidan suosiolla teettää ainakin takapään pajalla.
                      Jos liukutapit ovat ruostuneet syvästi, niin sitten vaihtoon. Mutta jos ihan vähän ruostepisteitä/hapettumaa tms. niin kevyt hionta vaikka karhunkielellä varoen ettei hio pinnoitetta puhki ja jarrurasvan kanssa kasaan. Suoja tulppaa ei tarvi uusia jos on ehjä ja menee tiukasti kiinni.
                      E:Tuola lisää jos jaksat selailla:http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=73654
                      Last edited by janke; 06-03-2017, 16:36.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Originally posted by hietase View Post
                        Auttakaapa onnetonta. Onko liitekuvan osa numero 8 jarrusatulan liukutappi?

                        Oletteko vaihtaneet liukutapit jarrurempan yhteydessä vai riittääkö niille perusteellinen puhdistus? Jos tuo 8 on liukutappi, uusitaanko se suojatulppa kuitenkin aina?

                        En ole jarruille tehnyt koskaan muuta kuin vaihtanut palat. Nyt olisi menossa kaikkien palojen lisäksi levyt vaihtoon. Käsijarrun säätö hirvittää jo etukäteen sen verran, että taidan suosiolla teettää ainakin takapään pajalla.
                        Kyllä nuo on ne liukutapit. Älä osta sitten niitä halvimpia liukutappeja, jos ne vaihdat. Itse erehdyin kiireessä heittämään Motonetissä hyllystä löytyneet ABS tekemät liukutapit, niin vuoden päästä olivat umpiruosteessa. Onneksi jätin alkuperäiset tapit talteen, niin ne puhdistamalla sai ruosteettomat ja toimivat tapit. Helpoiten ne tapit puhdistaa kun laitat vaikka akkuporakoneeseen pyörimään ja painat 400-600 karkeuksisella hiomapaperilla kunnes ovat puhtaat.

                        Kuten edellä todettiin, niin ellei ne nykyiset tapit ole pahasti ruosteessa, niin puhdista ne ja laita takaisin. Ei ne takajarrutkaan mitään rakettitiedettä ole. Netistä löytyy hyvät ohjeet niiden huoltamiseen.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • petterihi
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2015
                          • 622
                          • Kerava

                          Alkanut hieman ärsyttämään tämän 523ia vm 2000 tyhjäkäynti/osakaasu-ongelmat kylmänä. Erityisesti parkkkitalon sisältä about 15 asteisena tyhjäkäynti nuokahtelee ja eteenpäin mennessä aavistuksen kaasua painaen mennään nyökkien. Lämä pohjassa ei oikein voi ajella hallissa.

                          Lämpimänä toimii ihan ok. Pikaisesti bräkleenilla suihkuttelemalla en löytänyt imuvuotoja ja koodinlukuun sopiva piuha on jossain matkalla vasta. Ehdotuksia vian etsintään? Venakopan tiiviste vaihdettu joulukuussa 2015 ja tulpat viime syksynä.
                          E39 523iA Touring -00
                          --
                          E39 523 osia edullisesti
                          Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                          Comment

                          • Night-Wind
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1534
                            • 02

                            Kuluttaako tämä virtaa, jos keskuslukitus ei (jostain syystä) lukitse kaikkia ovia? Jäi eilen etuovet auki vaikka laitoin napista ovet lukkoon ja nyt oli akku totaalisen tyhjä.
                            ex: BMW E38 735iA -97
                            ex: MB W211 E200CDI -03
                            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                            ex: BMW E39 528iA -96
                            ex: MB W126 300SE -89
                            ex: BMW E34 525iAT -95
                            ex: BMW E36 316iA -91

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Night-Wind View Post
                              Kuluttaako tämä virtaa, jos keskuslukitus ei (jostain syystä) lukitse kaikkia ovia? Jäi eilen etuovet auki vaikka laitoin napista ovet lukkoon ja nyt oli akku totaalisen tyhjä.
                              Ei pitäisi kuluttaa. Tosin ovienkin pitäisi mennä lukkoon.

                              Onhan se mahdollista että joku purnukka jäi jumiin tuossa yhteydessä ja söi akun tyhjäksi.

                              Comment

                              • hietase
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 559
                                • Espoo

                                Kenellä on madallettu ilmaperäinen touring, niin mahtuuko "bumerangi"tukivarren korinpuoleisen pään pultin irrottamaan pelkästään takaiskarin alapään irrottamalla? Eli saisiko iskaria sen verran sivuun että avain mahtuisi paikoilleen ja pultti tulisi pois? Vai pitääkö suosiolla ottaa iskari kokonaan irti? Aika ahtaalta näyttää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎