Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 puhaltimen siili?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    E39 puhaltimen siili?

    Olen lueskellut noista E39:ien sisätilapuhaltimien siileistä, joiden vaihdolla porukka on saanut puhaltimen seikkailevat nopeudet kuriin. Onko jollakulla ilmennyt seuraavaa vikaa ja mahtaisiko tämäkin johtua samasta osasta:

    Hetken ajon jälkeen kaveri huomasi E39:ssaan että onpas kuuma. Puhallin ei puhaltanut ollenkaan. Hän näpräsi puhaltimen nopeutta manuaalisesti eessuntaas ja otti välillä sen kokonaan pois päältä. Ei auttanut. Puhallin ei pyörinyt. Sammutti auton hetkeksi ja käynnisti taas uudestaan, sen jälkeen puhallin lähti taas toimimaan kuten pitääkin.

    Seuraavan kerran sammuttamisen jälkeen puhallin ei taaskaan lähtenyt pyörimään. Vaikka laittoi ohjauksen täysille ja puhallus oli kuten normaalisti pienimmillä nopeuksilla, eli puhallin sentään pyöri jotenkin mutta liian hiiljaa. Kun käynnisti auton uudelleen, puhallin lähti täysille kuten kuuluukin.

    Ei viitsisi buuttailla autoa joka ajokerralla, onkohan vika siilissä vaiko muualla? Mikä on siilin varaosanumero?
    Last edited by -Tapi; 18-09-2005, 14:18.
    ---
  • Henry
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 744
    • Kannus

    #2
    Sama vika on ilmennyt myös mun pirssissä ajoittain.
    Mercedes-Benz cls 350
    530DA E60
    Ex:
    Audi A6 2.7 biturbo quattro
    523IA E39
    520 E34 2Kpl
    535 E34

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #3
      Pääteaste, final stage unit, 64116923204, 90 euroa

      Itselläni ilmastoinnin teho pumppasi omiaan ja lämpötila oli mitä oli. Joskus taas toimi ok eli satunnaista sekoilua.

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #4
        Mulla on juurikin samaa vikaa E36:ssa... Oon miettinyt tota siilihommaa, ja sit toisena vaihtoehtona on ollut se joku "transistori" siellä ohjaimen sisällä, jossa on esiintynyt kuulemma kylmäjuotoksia jne. Näin ainakin E36:ssa! Onkohan kellään tietoa, että korjaantuuko tämä puhaltimen satunnainen sammuminen/hiljentyminen sillä "siilin" vaihdolla? Jos näin, niin meen itekin sellasen hakeen, ennen kun alan kolvailemaan...Oisin jo kolvannutkin, mutta kolvi on hukassa muuton jäljiltä prkl*

        P.S Ihan ekana kannattaa varmaan kattoo että kaikki liittimet on ok, siihen siiliin mentäessä? Tosin en oo saanut sitäkään vielä itse aikaseks.
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • Henry
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 744
          • Kannus

          #5
          Nostetaanpa tää vielä, tänään vaihdettu "siili", sen jälkeen toiminut ongelmitta.Alkuperäinen makso 80eetä.Asennus kestää 15min.Siinäpä ne tärkeimmät!
          Mercedes-Benz cls 350
          530DA E60
          Ex:
          Audi A6 2.7 biturbo quattro
          523IA E39
          520 E34 2Kpl
          535 E34

          Comment

          • HKM
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 427
            • Sipoo

            #6
            Moro

            Missä kohti autoa tuo osa sijaitsee? Itelläkin ilmeisesti taas hajalla vaikka kolme vuotta sitten vaihdettu. Ihmeen heppasia osia - ei hyvä.

            hkm
            Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

            BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
            Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
            Ex. E30 318is
            Ex. Jaguar XJR
            Ex. E39

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #7
              Originally posted by HKM
              Moro

              Missä kohti autoa tuo osa sijaitsee? Itelläkin ilmeisesti taas hajalla vaikka kolme vuotta sitten vaihdettu. Ihmeen heppasia osia - ei hyvä.

              hkm
              Voin tulla vaihtaan. TIS:stä löytyy muuten ohjeet. Sieltä se löytyy vänkärin puolen jalkatilasta.

              Comment

              • teddy
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 120
                • Espoo

                #8
                Tuli pistettyä ensin väärään postaukseen mutta laitetaan nyt tänne oikeaankin:

                --------------
                Siilin / lämpövastuksen vaihto auttoi myös itsellä ongelmaan jossa puhallin välillä jäi jumiin niin ettei puhaltanut mitään ja lähes jatkuvasti oli pumppaavaa puhkumista kun ilmaa tuli.

                Osa Laakkoselta 85e ja asennus pahvi irti, vanha pois, uusi tilalle. yhteensä noin 5min. josta noin 4min meni pakkauksen avaamiseen...

                Eli suosittelen osan vaihtoa jos jollekkin sama ongelma tulee.

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1838
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Onkohan tuo "siili" syyllinen myös silloin, jos automaattisella ilmastoinnilla varustetun E39 -96:n ilmastoinnin puhallin alkaa satunnaisesti omin päin puhaltaa täysillä, ei sammu vaikka ottaa virta-avaimen pois. Vain puhaltimen sulakkeen irroitus hanskalokeron sulakerasiasta hiljentää puhaltimen.

                  Mikä on tuon siilin virallinen nimi?
                  Tietääkö joku sen varaosanumeron?
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • superb
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 2827

                    #10
                    Originally posted by Havis
                    Onkohan tuo "siili" syyllinen myös silloin, jos automaattisella ilmastoinnilla varustetun E39 -96:n ilmastoinnin puhallin alkaa satunnaisesti omin päin puhaltaa täysillä, ei sammu vaikka ottaa virta-avaimen pois. Vain puhaltimen sulakkeen irroitus hanskalokeron sulakerasiasta hiljentää puhaltimen.

                    Mikä on tuon siilin virallinen nimi?
                    Tietääkö joku sen varaosanumeron?
                    A site related to the BMW E39 540i 6-Speed. Provides info regarding modifications, a


                    03 FINAL STAGE UNIT 64116923204

                    Comment

                    • Kimku
                      Newbiemmer
                      • Apr 2005
                      • 4

                      #11
                      Sama vika täälläkin vissiin.. Et sattumalta tiedä missäpäin E36:ssa siili sijaitsee? Ei ainakaan nopeesti katottuna löytyny samasta paikasta kun E39.stä; tosin silmissäkin voi olla vikaa



                      Originally posted by fastandfurious
                      Mulla on juurikin samaa vikaa E36:ssa... Oon miettinyt tota siilihommaa, ja sit toisena vaihtoehtona on ollut se joku "transistori" siellä ohjaimen sisällä, jossa on esiintynyt kuulemma kylmäjuotoksia jne. Näin ainakin E36:ssa! Onkohan kellään tietoa, että korjaantuuko tämä puhaltimen satunnainen sammuminen/hiljentyminen sillä "siilin" vaihdolla? Jos näin, niin meen itekin sellasen hakeen, ennen kun alan kolvailemaan...Oisin jo kolvannutkin, mutta kolvi on hukassa muuton jäljiltä prkl*

                      P.S Ihan ekana kannattaa varmaan kattoo että kaikki liittimet on ok, siihen siiliin mentäessä? Tosin en oo saanut sitäkään vielä itse aikaseks.
                      _____________________
                      E36 328i sedan -96
                      Ex. E30 318iA touring -89

                      Comment

                      • Kimku
                        Newbiemmer
                        • Apr 2005
                        • 4

                        #12
                        Ei ollu silmissä vikaa, osa löyty kuskin puolelta. Tosin varma en vielä ole siitä, että mikä siili sinne menee. Täsmälleen samannäköinen kuin E39:ssä (tai E46:ssa)



                        ..eikä esim, niin kuin samaisen sivuston mukaan vm 96, 328i.ssa pitäis olla:








                        Originally posted by Kimku
                        Sama vika täälläkin vissiin.. Et sattumalta tiedä missäpäin E36:ssa siili sijaitsee? Ei ainakaan nopeesti katottuna löytyny samasta paikasta kun E39.stä; tosin silmissäkin voi olla vikaa
                        _____________________
                        E36 328i sedan -96
                        Ex. E30 318iA touring -89

                        Comment

                        • Kimku
                          Newbiemmer
                          • Apr 2005
                          • 4

                          #13
                          Samainen siili oli, ku E39:ssä ja 46:ssa. Vikakin korjaantui, joka oli hyvä, sillä Laakkonen ei olis ottanut takaisin sähköosia ja Motonetistakaan en jaksanu osaa lähteä ostamaan (hinta oli about sama). Jos vika ei olis ollu siilissä, olis Laakkosen mukaan toinen vaihtoehto ollut viallinen säädinpaneeli (maksaa..)






                          Originally posted by Kimku
                          Ei ollu silmissä vikaa, osa löyty kuskin puolelta. Tosin varma en vielä ole siitä, että mikä siili sinne menee. Täsmälleen samannäköinen kuin E39:ssä (tai E46:ssa)



                          ..eikä esim, niin kuin samaisen sivuston mukaan vm 96, 328i.ssa pitäis olla:

                          http://www.realoem.com/bmw/showparts...56&hg=64&fg=40
                          _____________________
                          E36 328i sedan -96
                          Ex. E30 318iA touring -89

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            #14
                            Isännän E39:stä oli tänä aamuna mykistynyt puhallin. Ja on kuulemma tehyt sen kerran aikaisemminkin. Ajateltiin vaihtaa tuo kuuluisa siili.

                            Kysymys kuuluu pitääkö/kannattaako akunkenkä irroittaa operaation ajaksi?
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • 525TDS Touring
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 483
                              • Sahalahti

                              #15
                              Originally posted by Ha2
                              Isännän E39:stä oli tänä aamuna mykistynyt puhallin. Ja on kuulemma tehyt sen kerran aikaisemminkin. Ajateltiin vaihtaa tuo kuuluisa siili.

                              Kysymys kuuluu pitääkö/kannattaako akunkenkä irroittaa operaation
                              ajaksi?
                              Itse en ottanut irti, tuskin tarvitsee ottaa. Jonkun mielestä voi tarvita, mutta päätä ihan itse
                              Ex-525TDSa Touring -98
                              Ex-MB E220T CDi -02
                              E61 520D -09
                              F11 518d -16

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎