memebuy23buy

E39 puhaltimen siili?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    #76
    Ota venttiilien piuha irti. Jos tulee lämmintä sitten vänkärille niin ohjauselektroniikassa vikaa. Jos olet siis varma että vesivena toimii täysin.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3665
      • seinäjoki

      #77
      Originally posted by Perlenbacher View Post
      Ota venttiilien piuha irti. Jos tulee lämmintä sitten vänkärille niin ohjauselektroniikassa vikaa. Jos olet siis varma että vesivena toimii täysin.
      Täytyy kokeilla tosiaanki irti se johto siitä venasta, jos se auttais jotain. INPA:lla ei pääse auton tietoihin sekin on paskan jostain? Olisko foorumilla aiheesta keskusteltu joskus? Tai osaisko joku sanoa siihen jotain? Autokaarella saivat airbakin valon kuitattua, mutta eivät päässeet syvenmmälle.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        #78
        Nyt on kokeiltu ottaa johto pois vesiventtiileiltä, mutta sama homma vain jatkuu.. eli ei lämmintä vänkärille edelleenkään. Ilmailtiin myös lisää mutta ei kuplia oikeestaan tullut enää yhtään.

        Olisko se niin, että vesikierto tarvii vielä lisäksi sen kiertovesipumpun? Tuntuu että vesipumppu ei jaksa kierrättää pienillä kierroksilla kennoille kunnolla ja sitten kun tosiaanki kierrättää 3000 niin kummasti lämpöä tulee. :think Niin onkoahan muuten tuossa minun romussa -97 523:ssa kaksi lämppärin kennoa vai kuinka se jakautuu?
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          #79
          Originally posted by janke View Post
          Nyt on kokeiltu ottaa johto pois vesiventtiileiltä, mutta sama homma vain jatkuu.. eli ei lämmintä vänkärille edelleenkään. Ilmailtiin myös lisää mutta ei kuplia oikeestaan tullut enää yhtään.

          Olisko se niin, että vesikierto tarvii vielä lisäksi sen kiertovesipumpun? Tuntuu että vesipumppu ei jaksa kierrättää pienillä kierroksilla kennoille kunnolla ja sitten kun tosiaanki kierrättää 3000 niin kummasti lämpöä tulee. :think Niin onkoahan muuten tuossa minun romussa -97 523:ssa kaksi lämppärin kennoa vai kuinka se jakautuu?
          Pitääkö paikaansa että bemarrissa pitää olla juurikin oikeanlaiset jäähdytin nesteet että lämppäri toimii kunnolla? Kuulin vain tollasta huhua.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            #80
            Originally posted by janke View Post
            Pitääkö paikaansa että bemarrissa pitää olla juurikin oikeanlaiset jäähdytin nesteet että lämppäri toimii kunnolla? Kuulin vain tollasta huhua.
            Kuulostaa kyllä villiltä huhulta, itellä ollu punasta sekä vihreetä omissa bemareissa eikä ole mitään haittaa ollut.

            Comment

            • Vee-eit
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 709
              • Turku

              #81
              Originally posted by janke View Post
              Pitääkö paikaansa että bemarrissa pitää olla juurikin oikeanlaiset jäähdytin nesteet että lämppäri toimii kunnolla? Kuulin vain tollasta huhua.
              Höpön löpön ! Lämmönsiirron kannalta on likimain sama kulkeeko putkissa vesi, glykoli tai vaikka keskiolut.
              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                #82
                Originally posted by Vee-eit View Post
                Höpön löpön ! Lämmönsiirron kannalta on likimain sama kulkeeko putkissa vesi, glykoli tai vaikka keskiolut.
                Sitähän minäkin. Pitää koittaa vielä vesipumpun uusimista, kun taitaa olla motonetin tarvikepumppu ja eikä tiedä jos sieltä on siivekkeet mennyt rikki.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  #83
                  Originally posted by janke View Post
                  Nyt taas jälleen ilmailtiin eikä mitään tuloksia tullut. Edelleen kuskille kuumaa, pelkääjälle haaleeta ilmaa. Kuinka toi automaattiilmastointi toimii, kun kuskinpuoleisesta lämpösäätimestä palkit muuttuu lisää sitten kuumaa tai kylmää, mut vänkärinpuoleisesta namikasta ei tapahdu mitään, vaikka laittaa 16 tai 32 niin palkit ei muutu miksikään? Taas jälleen epäillyttää se siili!!!
                  Vika löytyi. Eli putket olivat todellakin väärin kytketty vesiventtiileille. Kunnon ilmaus ja alkoihan sitä lämmintä tulemaan.

                  Mutta nyt sitten uusi ongelma..... puhallin meni mykäksi. Ohjauspaneeliin tulee virta mutta ei tapahdu puhaltimen osalta mitään. Otin siilen äsken pois ja alkuperäinenhän siellä oli vielä. oli vuosiluku -97. Kysymys kuuluukin että kun mittailin tuota siiliä mittarilla niin virran pitäis kulkea läpi, mutta olisko se siltikin paskana? Sulakkeet kävin myös läpi. Voisko joku valottaa asiaa!!!! Kiitos!
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Lapanen
                    Newbiemmer
                    • Oct 2008
                    • 18
                    • joensuu

                    #84
                    onko miten yleistä että toi siili hajoaa ilman mitään ennakko varoitusta? mulla pamahti eilen täysin mykäksi koko tuuletin, eikä auta vaikka mitä yrittää säädellä?

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16446
                      • Leppävirta

                      #85
                      Originally posted by Lapanen View Post
                      onko miten yleistä että toi siili hajoaa ilman mitään ennakko varoitusta? mulla pamahti eilen täysin mykäksi koko tuuletin, eikä auta vaikka mitä yrittää säädellä?
                      On. Näin kävi itsellekin.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1845
                        • Kotona/Poissa

                        #86
                        Originally posted by Lapanen View Post
                        onko miten yleistä että toi siili hajoaa ilman mitään ennakko varoitusta? mulla pamahti eilen täysin mykäksi koko tuuletin, eikä auta vaikka mitä yrittää säädellä?
                        Ei kai se muulla tavalla hajookkaa Yllättäen ja pyytämättä...
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • Lapanen
                          Newbiemmer
                          • Oct 2008
                          • 18
                          • joensuu

                          #87
                          niin no se nyt on selvä omalla kohalla että tottakai just ennen työvuoroa se hajoaa ja työmatkaa n. 200km niin ei kehtaa lähtee palelemaan autoon. siis apukuskin jalkatilaa tutkimaan pitäs lähtee tässä perkeleen mahataudissa ... elämä on hienoa bmw:n kanssa

                          Comment

                          • Samppae39
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2009
                            • 1662
                            • Vähäkyrö

                            #88
                            Mulla on nyt pari kertaa tehny niin, että ku sammuttaa auton ja virrat pois, niin puhallin jää pyörimään sen verta että ehtii huomata, että ei sammunu heti. Pitäsköhän hankkia siili jo valmiiks?

                            Comment

                            • ApriliaMan
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 235
                              • Lohja

                              #89
                              Originally posted by Samppae39 View Post
                              Mulla on nyt pari kertaa tehny niin, että ku sammuttaa auton ja virrat pois, niin puhallin jää pyörimään sen verta että ehtii huomata, että ei sammunu heti. Pitäsköhän hankkia siili jo valmiiks?
                              Kannattais...minulla teki samaa ja sit lopulta puhallus ei enää loppunu. Työpaikan parkkipaikalla vaihdoin sit aamulla siilin, ettei akku oo iltapäivällä loppu

                              Tarvikkeena maksoi 44€, että ei paha sijoitus
                              e39 530iA ///M Sport -02
                              Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                              ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                              Comment

                              • Ripattila
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2007
                                • 389
                                • Wonderland

                                #90
                                Just vaihtelin tuon siilin tuonne. Edellinen siili oli melkein samannäköinen, kun uusi..

                                Ainut mikä jäi mietityttään, et siili ei "lukitu" minnekään. Istuu muutenkin tosi huonosti paikkaansa ja jää ikäänkuin irti.

                                Pitäskö sen jotenki naksahtaa sinne kiinni vai?
                                E39 523iA Touring
                                E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                                Comment

                                Working...
                                X