memebuy23buy

E39 puhaltimen siili?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Brotofobia

    #16
    Taas yksi "Siili" vaihdettu. Tyhjensi akun..kuinkahan monta muuta akkua E39:hin on vaihdettu turhaan tämän vian takia.... Hintatietoihin senverran päivitystä että MotoNetissä siili maksaa 84 Eur ja KL:ssä 70 eur ?

    Yksi juttu vian syystä mikä on jäänyt tämän osan kohdalla mainisematta on se että päällä lukee: MADE IN FRANCE. Tuntuu olevan aika luonnonlaki, että kaikki mitä ranskalaiset on tehneet autosähkön saralla on roskaa....

    Comment

    • TROCK
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 435
      • Tampere

      #17
      Siiliä myös vaihtamassa. Vanhaa irti ottaessa pisti silmään melkoinen ero ulkoasussa! Ok, "rivat" ovat vain jäähdytystä varten ja uusi (kuvassa vasemmalla) voi olla jopa parempi tältä osin.

      Mutta epäilevän mieleen tuli kuitenkin, että onkohan mulla aivan varmasti oikea osa? Liitin on kyllä käypä ja rungon muoto muutenkin.

      Yksi huomattava eroavaisuus on muuten uuden siilin (kuvassa uuden siilin oikeassa kulmassa) jonkinlainen lukituskieli. Tuli vaan mieleen, että miten hitossa tuon joskus saa irti kun kieli napsahtaa paikalleen. Tuota huomautusta ei meinaan löydy niistä www.540i6.com:kaan ohjeista...
      Attached Files
      - - - - - - -
      F10 520dA
      ex E61 530dA, ex E39 530dA

      Comment

      • Brotofobia

        #18
        Kyllä se on oikea osa. ETK:n mukaan tota osaa on paranneltu moneen kertaan matkan varrella. Olikohan niin että tämä on kolmas versio tosta palikasta.

        Huomasin että TIS:lläkin on tästä osasta virallinen huoltobulletiini, siinä varoteltiin vaihtamasta ilmastoinnin ohjausosaa. Ilmeisesti aikanaan on paljon vaihdeltu kallista autom. ilmastoinnin ohjainta takuuseen BMW:n piikkiin ja aivan turhaan...vika on ollut siilissä. TIS muuten ohjeistaa irrottamaan hanskalokeron alta paneeliin, mutta saa sen sinne ujuteltua vain irrottamalla sen sivupaneelin. Aika ahdasta on mutta onnistuu.

        Osan Jäähdytyksessä muuten ratkaisee vain jäähdyttävä pinta ala. Yhtäkkiä näyttäisi että uudessa se on jopa isompi.
        Last edited by Guest; 25-10-2006, 08:42.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          #19
          Kysymys koskien tuota sisätilan puhallusta. Pitäisikö kuumana hellepäivänä kun auto on seissyt auringossa kauan, autom. ilmastoinnin puhaltaa hetken täysillä jäähdyttäen kabiinin tehokkaammin? Itsellä tuollaista ei ole tapahtunut. Ominaisuus vai vika?

          Toisaalta nyt sitten parina viileänä aamuna puhallus ei ole ollut päällä ollenkaan, vaikka pykäliä näytössä on ollut 2-5. "Siili" vetämässä viimeisiään?

          Sitten vielä kyssäri koskien ilmastoinnin lämpötilaa... Miksi lämpötila heittelee aika ajoin? Yleensä kun käynnistää niin on 22,5 astetta, joskus 23 astetta ja muistelisin että heittoa on joskus ollut enemmänkin.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • S.P.R
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1009
            • Oulu area

            #20
            Originally posted by Thuppu View Post
            Kysymys koskien tuota sisätilan puhallusta. Pitäisikö kuumana hellepäivänä kun auto on seissyt auringossa kauan, autom. ilmastoinnin puhaltaa hetken täysillä jäähdyttäen kabiinin tehokkaammin? Itsellä tuollaista ei ole tapahtunut. Ominaisuus vai vika?

            Toisaalta nyt sitten parina viileänä aamuna puhallus ei ole ollut päällä ollenkaan, vaikka pykäliä näytössä on ollut 2-5. "Siili" vetämässä viimeisiään?

            Sitten vielä kyssäri koskien ilmastoinnin lämpötilaa... Miksi lämpötila heittelee aika ajoin? Yleensä kun käynnistää niin on 22,5 astetta, joskus 23 astetta ja muistelisin että heittoa on joskus ollut enemmänkin.
            Kyllä autom. ilmastointi. alussa puhaltaa kovaa kylmää ilmaa kun yrittää jäädyttää nopeasti sisäilmaa. Ja tuo puhalluksen puuttuminen ajoittain viittaa kyllä johonkin vikaan. Siilihän näissä e39:ssä eniten reistailee, mutta en osaa sanoa johtuuko nuo oireet juuri siitä. :think

            Comment

            • Rale
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1483
              • Porvoo

              #21
              Toi lämpötilan säätö jää aivamen muistiin.

              Sitten vielä kyssäri koskien ilmastoinnin lämpötilaa... Miksi lämpötila heittelee aika ajoin? Yleensä kun käynnistää niin on 22,5 astetta, joskus 23 astetta ja muistelisin että heittoa on joskus ollut enemmänkin.[/QUOTE]

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by S.P.R View Post
                Kyllä autom. ilmastointi. alussa puhaltaa kovaa kylmää ilmaa kun yrittää jäädyttää nopeasti sisäilmaa. Ja tuo puhalluksen puuttuminen ajoittain viittaa kyllä johonkin vikaan. Siilihän näissä e39:ssä eniten reistailee, mutta en osaa sanoa johtuuko nuo oireet juuri siitä. :think
                Ok, eli oman ilmastoinnin/puhaltimen toiminta ei ole ihan terve ominaisuus. Pitääpä joku päivä hakea uusi siili ja katsoa auttaako...


                Originally posted by Rale View Post
                Toi lämpötilan säätö jää aivamen muistiin.
                Ahaa. Tarkemmin ajateltuna tuo lämpötila on varmaan ollutkin eri asennossa aina kun emäntä on ollut ratissa omalla avaimella. On nää vain hienoja laitteita.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • hiba
                  Newbiemmer
                  • Mar 2009
                  • 8
                  • salo

                  #23
                  Itselläni on e36 328 touring. Melkein aina on akku tyhjä ja ilmastointi jää itse vissiin päälle. Eli olisikohan itsekkin tuo "siili" syytä vaihtaa :think

                  Comment

                  • hiba
                    Newbiemmer
                    • Mar 2009
                    • 8
                    • salo

                    #24
                    Itselläni on e36 328 touring. Melkein aina on akku tyhjä ja ilmastointi jää itse vissiin päälle. Eli olisikohan itsekkin tuo "siili" syytä vaihtaa :think

                    Comment

                    • kato
                      Newbiemmer
                      • Sep 2009
                      • 13
                      • finland

                      #25
                      Tästä on ollut juttua jo aiemminkin, mutta kysyn kuitenkin.

                      Mulla on -02 520 farmari, jossa lämmityslaite lopetti puhaltamisen eilen.
                      Sen on humpannut viimeisen vuoden ajan ja jäänyt puhaltamaan auton
                      sammutamisen jälkeenkin.

                      Tässä on ilmastointi, mutta ei automaattinen.

                      Olen kysellyt tästä, rikoutuneella siillellä ja lämppärin moottorilla on
                      samat oireet?

                      soittelin tänään wetterille ja kysyin asiasta,mutta sielläkään eivät osanneet sanoa kumpi on rikki, pitäisi tuoda sinne.

                      Otin siilin pois ja käytin paikallisessa korjaamossa pystyykö siiltä
                      mittaamaan onko se rikki: ei pysty.

                      Kysyisin pystyykö lämppärin moottorille kytkemään suoraan virran,
                      että näkee pyöriikö se?

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1203
                        • GrassLake

                        #26
                        Originally posted by kato View Post
                        Tästä on ollut juttua jo aiemminkin, mutta kysyn kuitenkin.

                        Mulla on -02 520 farmari, jossa lämmityslaite lopetti puhaltamisen eilen.
                        Sen on humpannut viimeisen vuoden ajan ja jäänyt puhaltamaan auton
                        sammutamisen jälkeenkin.

                        Tässä on ilmastointi, mutta ei automaattinen.

                        Olen kysellyt tästä, rikoutuneella siillellä ja lämppärin moottorilla on
                        samat oireet?

                        soittelin tänään wetterille ja kysyin asiasta,mutta sielläkään eivät osanneet sanoa kumpi on rikki, pitäisi tuoda sinne.

                        Otin siilin pois ja käytin paikallisessa korjaamossa pystyykö siiltä
                        mittaamaan onko se rikki: ei pysty.

                        Kysyisin pystyykö lämppärin moottorille kytkemään suoraan virran,
                        että näkee pyöriikö se?

                        Pystyy tietysti, siilin liittimeltä.

                        Ihan turhaa askartelua se on silti, jos se on humpannut ja jäänyt puhaltamaan itsekseen on se siili 100% varmasti paskana. Alle 100e osa, osta vaan suosiolla uusi.

                        P.S: omassanikin levisi lopulta siili niin ettei puhaltanut enää ollenkaan...

                        Comment

                        • kato
                          Newbiemmer
                          • Sep 2009
                          • 13
                          • finland

                          #27
                          Originally posted by Risto113 View Post
                          Pystyy tietysti, siilin liittimeltä.

                          Ihan turhaa askartelua se on silti, jos se on humpannut ja jäänyt puhaltamaan itsekseen on se siili 100% varmasti paskana. Alle 100e osa, osta vaan suosiolla uusi.

                          P.S: omassanikin levisi lopulta siili niin ettei puhaltanut enää ollenkaan...
                          Siispä huomenna siili tilaukseen, oli niin varma vastaus.Kiitos.

                          Comment

                          • kato
                            Newbiemmer
                            • Sep 2009
                            • 13
                            • finland

                            #28
                            Sellainen asia vielä, kun soitin wetterin huoltoon, niin
                            siellä sanotiin, että jos siili on rikki ja laittaa puhaltimen täysille niin
                            puhaltimen pitäisi toimia,koska silloin virta ei kulje siilen kautta?epäilen.

                            Nyt mulla kun laittaa puhaltimen päälle tai kiinni kuuluu surahdus, ilmeisesti lämppärin moottori? Saman tekee onko siili paikoillaan
                            tai ei.
                            Last edited by kato; 04-10-2009, 18:02.

                            Comment

                            • Rocker
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1023
                              • Suburb of SUUR-Oulu

                              #29
                              Olisikohan tuo minullakin mennyt -02 E39 530dA:sta puhaltimen siili kun auton sammuttaa niin puhallin alkaa puhaltamaan käytännössä täysillä jalkatiloihin. Muuten läppäri toimii oikein, ei humpaile eikö mykistele. Taukotuuletushan noissa on mutta tuskimpa tuo on tarkoitus tuulettaa akkua tyhjäksi, niinkuin se on jo kahdesti tehnyt kuluvana viikkona. Puhallus loppuu heti kun akun maakengän käyttää irti, mutta seisontatöhinä alkaa heti kun auton käyttää käynnissä.
                              --Tero
                              2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
                              Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
                              EX: 524Tda, 324TdicT
                              Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
                              ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Rocker View Post
                                Olisikohan tuo minullakin mennyt -02 E39 530dA:sta puhaltimen siili kun auton sammuttaa niin puhallin alkaa puhaltamaan käytännössä täysillä jalkatiloihin. Muuten läppäri toimii oikein, ei humpaile eikö mykistele. Taukotuuletushan noissa on mutta tuskimpa tuo on tarkoitus tuulettaa akkua tyhjäksi, niinkuin se on jo kahdesti tehnyt kuluvana viikkona. Puhallus loppuu heti kun akun maakengän käyttää irti, mutta seisontatöhinä alkaa heti kun auton käyttää käynnissä.
                                --Tero
                                Siileltä kuulostaa. Sama vika kuin omassa e46. Tuossa oman e46 vian selvittely (näissähän on sama siili e39/e46)

                                Comment

                                Working...
                                X