Eilen motarilla tasavauhtia työntäessä yhtäkkiä tauluun syttyivät luistoneston ja abs:n valot. Ei mitään vikakoodeja, eikä korjaantunut kun vaihdoin kokeeksi kuskin puolen etupyörän anturin, tosin merkkiä Stark kun Autodoc sellaisen lähetti ostamani VDOn sijaan. Olikos näissä mitään tapaa selvittää missä anturissa vika on muuten kuin summassa vaihtamalla uusiin? ABS-yksikkö kai oireillessaan antaa yleensä vikakoodia jostain pyöränanturista, ja tyypillisesti alkuun toimii välillä ja välillä ei, kunnes ei lopulta toimi enää ollenkaan, ei yleensä mene laakista vainaaksi..?
E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP) Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Eilen motarilla tasavauhtia työntäessä yhtäkkiä tauluun syttyivät luistoneston ja abs:n valot. Ei mitään vikakoodeja, eikä korjaantunut kun vaihdoin kokeeksi kuskin puolen etupyörän anturin, tosin merkkiä Stark kun Autodoc sellaisen lähetti ostamani VDOn sijaan. Olikos näissä mitään tapaa selvittää missä anturissa vika on muuten kuin summassa vaihtamalla uusiin? ABS-yksikkö kai oireillessaan antaa yleensä vikakoodia jostain pyöränanturista, ja tyypillisesti alkuun toimii välillä ja välillä ei, kunnes ei lopulta toimi enää ollenkaan, ei yleensä mene laakista vainaaksi..?
Jos siellä syttyy luistoneston & abs vikavalot, niin kyllä vikakoodia pitäisi olla. Millä kokeilit lukea koodit? Kyllähän anturit on mahdollista mitata. Tuon takia itse en yleensä tilaa autodoc kun lähettävät mitä sattuu.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mikähän mahtaa bemaria vaivata kun valittelee että polttoaineen säätöraja ylitetty tai jotain semmosta, ja meinaa että joka pytyllä. Ja sytyttää moottorinvikavaloo. Aikasemmin teki vaan välillä, ja nyt näköjään sytyttää uudestaan ku nollaa. Tulee vähän semmonen ihmeellinen hajukin sillon ku syttyy:think moottori on M54B30.
Mikähän mahtaa bemaria vaivata kun valittelee että polttoaineen säätöraja ylitetty tai jotain semmosta, ja meinaa että joka pytyllä. Ja sytyttää moottorinvikavaloo. Aikasemmin teki vaan välillä, ja nyt näköjään sytyttää uudestaan ku nollaa. Tulee vähän semmonen ihmeellinen hajukin sillon ku syttyy:think moottori on M54B30.
Imuvuodot ensin kuntoon? Aiheesta löytyy kyllä paljon tältä foorumilta.
Mikähän mahtaa bemaria vaivata kun valittelee että polttoaineen säätöraja ylitetty tai jotain semmosta, ja meinaa että joka pytyllä. Ja sytyttää moottorinvikavaloo. Aikasemmin teki vaan välillä, ja nyt näköjään sytyttää uudestaan ku nollaa. Tulee vähän semmonen ihmeellinen hajukin sillon ku syttyy:think moottori on M54B30.
Imuvuodot, bensanpaine?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Minkälainen haju? Jos haju muistuttaa uudenvuoden raketteja niin voi olla katit mäsänä myös.
Vähän semmonen ihmeellinen katku tulee. Se on si varmaan aika kallista alkaa niitä vaihtaan:think mitenhän tuon bensanpaineen pystyy tarkistamaan, näkeekö testerillä? Vähän se myös mielestäni on puutunu ku sillä lähtee ajamaan, ja käynti on vähän semmosta hytkähtelevää ollu jo pitemmän aikaa:think tuntuu bensaakin vievän enemmän, mutta se johtuu varmaankin vaan siitä että on niin kallista nykyään.
Ei välttämättä ole mikään täys konkurssi, ainakin M54B25 kattien kierrätysarvo ei ollut häävi. Mutta tarkista imuvuodot yms. perusasiat ensin, sen bensapaineen saa katsottua bensakiskossa olevasta testiventtiilistä jos saat siihen kyhättyä jonkun mittarin.
Vähän semmonen ihmeellinen katku tulee. Se on si varmaan aika kallista alkaa niitä vaihtaan:think mitenhän tuon bensanpaineen pystyy tarkistamaan, näkeekö testerillä? Vähän se myös mielestäni on puutunu ku sillä lähtee ajamaan, ja käynti on vähän semmosta hytkähtelevää ollu jo pitemmän aikaa:think tuntuu bensaakin vievän enemmän, mutta se johtuu varmaankin vaan siitä että on niin kallista nykyään.
Kiskossa on schrader-venttiili (sama tyyppi kun auton renkaassa), eli siihen mittari kiinni. Saa jokaisesta ammattitaitoisesta hydrauliikkaliikkeestä mittarin ja hilut millä sen saa kytkettyä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kiskossa on schrader-venttiili (sama tyyppi kun auton renkaassa), eli siihen mittari kiinni. Saa jokaisesta ammattitaitoisesta hydrauliikkaliikkeestä mittarin ja hilut millä sen saa kytkettyä.
Joo homma hoidossa mitäs sieltä pitäis tulla, 4-5baria? Kierroksilla varmaankin?
Mikä voisi olla vikana kun ostin 525i ja papereiden mukaan pitäs olla 192hv mutta silti tuntuu todella lussulta menee esimerkiksi 1.8 vapari mersun kanssa viivalla tasoihin.!??:think
Comment