Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stitch
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 97
    • e-suomi

    #16
    Originally posted by -Markus- View Post
    Ja jos auto starttaa laiskasti, ni siihen on aika monta mahdollista syytä...
    Tähän on etsitty vastausta jo edellisessä ketjussa. Suutinongelmaa, startin vikaa, akkukaapelia yms maan ja taivaan väliltä.
    Ei paljon tullut uusia ideoita.

    Toki kyseessä on ensimmäinen dieselini ikinä, mutta muuten nyt perusasiat jotenkin hallussa.
    Kyselen mieluummin "tyhmiä" kuin ostan summamutikassa lisää osia vaihdettavaksi

    Comment

    • Stitch
      Bimmer Rookie
      • May 2013
      • 97
      • e-suomi

      #17
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Jep tuo on hyvä tapa tarkistaa että onko akussa vikaa, et oottelee ensin jännitteen tasaantumisen ja johdot irti tarkistaa että onko jännite tippunu seuraavana aamuna. Tuo ok lepojännite vähän riippuu akusta riippuen että onko se tyyliin tuo 12.7 vai joku 12.3 (ja myös jännite mittarista että onko epätarkka halpis tms). Mut tippua ei pitäs yön aikana jännite.
      Kiitokset nyt molemmille, akku on paraikaa ylläpitolaturissa kiinni, ja huomenissa mittaan mitä navoilta tulee, sekä mitä konehuoneeseen asti tulee.
      Last edited by Stitch; 02-12-2020, 19:26. Reason: Typo

      Comment

      • pyxq
        Bimmer Rookie
        • Oct 2019
        • 115
        • Laihia

        #18
        Originally posted by aae30 View Post
        Näitä sattuu

        Ei ole vastaan tullut, mutta voishan niitä faceliftin umpioihin tarkoitettuja retrofitlabin bi-xenoneja koittaa sovittaa.
        Kiinnitykset jäis kuitenkin lasin taakse, jos umpioihin mahtuvat, että ei välttämättä ulospäin näyttäis itsetehdyltä.
        Ei huvittais kyllä ostaa kokeiluksi niitä, pitääpi seurata myyntipalatoja jos tulis vastaan
        Toki jos varmaa tietoa löytyy niin pieni modaus ei haiytaa
        E46 316Ti "Milf" Compact

        EXÄT
        -97 523I Touring Oxfordgruen

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #19
          525i '02 sähköhäiriöstä aloitin tuonne vanhentuneeseen ketjuun ja nyt on lisää havaintoja kun ehdin ajella yli 1500 km ennen omakohtaista häiriökokemusta:

          Ajaessa ihan tasaista nopeutta yhtäkkiä luistonesto/abs-valot syttyvät, matkamittari ja infonäyttö pimenee, radio sammuu ja auto nykäisee voimakkaasti (sammuu siis alle sekunniksi). Tämän jälkeen matka jatkuu normaalisti.

          Nuo luistoneston valot on syttyneet muutamaksi sekunniksi aikaisemminkin mutta silloin ei nykäissyt. Laturin merkkivalokin on ikäänkuin vilkahdellut välillä.

          Vikakoodeina:
          DME: Anti-tampering protection EWS
          KOMBI: KOM Instrument cluster: fault stored
          GM: Servotronic servo valve, short circuit (kylmänä ei tahdo kääntyä vasemmalle...)
          SZM: K bus
          DSC: Brief power interruption

          Mistäköhän tätä lähtisi selvittelemään?
          ---

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by -Tapi View Post
            525i '02 sähköhäiriöstä aloitin tuonne vanhentuneeseen ketjuun ja nyt on lisää havaintoja kun ehdin ajella yli 1500 km ennen omakohtaista häiriökokemusta:

            Ajaessa ihan tasaista nopeutta yhtäkkiä luistonesto/abs-valot syttyvät, matkamittari ja infonäyttö pimenee, radio sammuu ja auto nykäisee voimakkaasti (sammuu siis alle sekunniksi). Tämän jälkeen matka jatkuu normaalisti.

            Nuo luistoneston valot on syttyneet muutamaksi sekunniksi aikaisemminkin mutta silloin ei nykäissyt. Laturin merkkivalokin on ikäänkuin vilkahdellut välillä.

            Vikakoodeina:
            DME: Anti-tampering protection EWS
            KOMBI: KOM Instrument cluster: fault stored
            GM: Servotronic servo valve, short circuit (kylmänä ei tahdo kääntyä vasemmalle...)
            SZM: K bus
            DSC: Brief power interruption

            Mistäköhän tätä lähtisi selvittelemään?
            Miten akkukaapelin paukku?

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #21
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Miten akkukaapelin paukku?
              Miten se tutkitaan?
              ---

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2692
                • .fi

                #22
                Originally posted by -Tapi View Post
                Miten se tutkitaan?
                Ne voi ilmeisesti jotenkin löystyä niin paljon, että liikuttamalla paksua punasta paukun jälkeen voi vian huomata.
                Tiedä sitten kuinka monta kertaa akun saa vaihtaa ennenkuin vikaantuu, mutta itsellä ei tietääkseni niissä ikinä kyllä vikaa ole ollut.

                Ennemmin oireiden perusteella suuntaisin katsetta laturiin/maadoituksiin, laturin kun pitäis pitää vehkeet hengissä tasases ajos ilman akkuakin.
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #23
                  Nyt oli mielenkiintoinen ajoreissu. Olin laittanut mittariston piilovalikosta akkujännitteen näkyviin. Lähdin ajamaan ja parin kilometrin jälkeen luistonesto/abs-valot syttyivät hetkeksi ja radio sammui. Mittariston 13,8V näkyi koko tämän lyhyen hetken ajan.

                  Sitten lähdin kaupan pihasta sama salavalikko päällä, samat dsc/abs valot syttyivät ja radio sammui mutta tällä kertaa sammui sekunniksi myös mittariston näyttö joten jännitetieto jäi näkymättä.

                  Seuraavassa risteyksessä taas liikkeellelähtiessä samat keltaiset valot ja radio mykistyi mutta tällä kertaa ei mittaristo.

                  Tihenevä tahti tuolla ongelmalla joka toivottavasti johtaa helpompaan ongelmanratkaisuun. Tutkin viikonlopun aikaan ainakin tuota akkukaapelia.
                  ---

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17837
                    • PKS

                    #24
                    Katso myös että navat on kunnolla kiinni, sekin voisi aiheuttaa vastaavaa
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Alfistipohjoosesta
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2018
                      • 256
                      • Loimaa

                      #25
                      Virtalukon pohja?

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #26
                        Tutkin tuota akkukaapelin räjäytyspanosta ja ei se taida olla oikein purettavissa ehjänä? Ihan kiinteältä se kyllä tuntuu.

                        Käyn läpi kaikki plussajaon mutterit takakontissa ja repsikan jalkatilasta maton alta, josko jokin olisi hapettunut tai löysällä.

                        Moottorinohjaimen boksissa yhdessä liittimen pinnissä näyttää olevan hieman vihreää, sitä pitänee vähän hioa ja suojata.
                        ---

                        Comment

                        • Stitch
                          Bimmer Rookie
                          • May 2013
                          • 97
                          • e-suomi

                          #27
                          Originally posted by -Tapi View Post
                          Tutkin tuota akkukaapelin räjäytyspanosta ja ei se taida olla oikein purettavissa ehjänä? Ihan kiinteältä se kyllä tuntuu.

                          Käyn läpi kaikki plussajaon mutterit takakontissa ja repsikan jalkatilasta maton alta, josko jokin olisi hapettunut tai löysällä.

                          Moottorinohjaimen boksissa yhdessä liittimen pinnissä näyttää olevan hieman vihreää, sitä pitänee vähän hioa ja suojata.
                          Tuolta varuiksi lisätietoja, ja linkki videoon missä näytetään se purkaminen jos tarve.

                          Comment

                          • Baijerilainen525
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2017
                            • 107
                            • Lieksa

                            #28
                            Kohta 300 tuhatta mittarissa

                            Kohta auto pääsee aikuisen ikään ja mittariin pyörähtää 300 tuhatta. Tarviiko esim. Jakoketjusta olla huolissaan? Minkälaista ennakoivaa huoltoa/remppaa suosittelette.
                            Tällä hetkellä ei kuulu ylimääräisiä ääniä koneesta tai muualtakaan ja kaikki tuntuis pelittävän.
                            Huolto historia ei ole täysin tiedossa, koska saksasta tuotu lokakuussa 2017. Joitain kuitteja tuli auton mukana tehdyistä huolloista ja aina on käytetty pajalla, kun ollut tarvetta. Minun aikana perushuollot tehty. Öljyt ym.
                            Auto on manuaali 525i -03.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              #29
                              Originally posted by Baijerilainen525 View Post
                              Kohta auto pääsee aikuisen ikään ja mittariin pyörähtää 300 tuhatta. Tarviiko esim. Jakoketjusta olla huolissaan? Minkälaista ennakoivaa huoltoa/remppaa suosittelette.
                              Tällä hetkellä ei kuulu ylimääräisiä ääniä koneesta tai muualtakaan ja kaikki tuntuis pelittävän.
                              Huolto historia ei ole täysin tiedossa, koska saksasta tuotu lokakuussa 2017. Joitain kuitteja tuli auton mukana tehdyistä huolloista ja aina on käytetty pajalla, kun ollut tarvetta. Minun aikana perushuollot tehty. Öljyt ym.
                              Auto on manuaali 525i -03.
                              Jakoketjuja ei näihin yleensä kyllä vaihdeta. Jos nyt jotain haluaa tehdä, niin vanos tiivisteet voisi olla jo ehtoo puolella ja huohotin letkuineen tietenkin voi olla jo puhdistuksen/vaihdon tarpeessa. Vanos tiivisteiden kuntoa voi live-datan perusteella vähän arvioda, kun katsoo miten nopeasti vanos reagoi.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Baijerilainen525
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2017
                                • 107
                                • Lieksa

                                #30
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Jakoketjuja ei näihin yleensä kyllä vaihdeta. Jos nyt jotain haluaa tehdä, niin vanos tiivisteet voisi olla jo ehtoo puolella ja huohotin letkuineen tietenkin voi olla jo puhdistuksen/vaihdon tarpeessa. Vanos tiivisteiden kuntoa voi live-datan perusteella vähän arvioda, kun katsoo miten nopeasti vanos reagoi.
                                Huohotin onkin jo kokonaisuudessaan vaihdettu talvimalliin. Disa venttiilin korjaussarja on myös hankittuna. Tuota vanosremppaa olen miettinytkin. Mitähän se noin suurinpiirtein maksaisi jos teettää nyrkkipajalla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎