Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #91
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jep. Eli ZCS SA:n 9. bittiin lisätään 1. Tallennetaan muokattu ZCS ja sitten koodataan mittaristo ja IHKA.

    536 (SA) 0000000010000000 STANDHEIZUNG
    Kiitos. Homma ikäänkuin onnistui ja lisälämmitin ilmestyi valikkoon. Harmillisesti vaan ensimmäisen minuutin lämmityksen jälkeen webasto meni vikatilaan ja lämpöanturin oikosulkua hälyttää. Kortti tuli juuri korjauksesta joten jatkoa seuraa...
    ---

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #92
      Originally posted by -Tapi View Post
      Kiitos. Homma ikäänkuin onnistui ja lisälämmitin ilmestyi valikkoon. Harmillisesti vaan ensimmäisen minuutin lämmityksen jälkeen webasto meni vikatilaan ja lämpöanturin oikosulkua hälyttää. Kortti tuli juuri korjauksesta joten jatkoa seuraa...
      Kurkkaa, mitä ne Weban lämmöt näyttää kylmänä ja miten se käyttäytyy, kun Weban laittaa tulille. Ettei kuitenkin olis vesipumppu simahtanu ja sen takia menee nopeasti ylilämmöille. Toki tarvittaessa lämpöanturin vaihto on näppärä homma, kun kortti on näpeissä.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #93
        Originally posted by Clavurion View Post
        Kurkkaa, mitä ne Weban lämmöt näyttää kylmänä ja miten se käyttäytyy, kun Weban laittaa tulille. Ettei kuitenkin olis vesipumppu simahtanu ja sen takia menee nopeasti ylilämmöille. Toki tarvittaessa lämpöanturin vaihto on näppärä homma, kun kortti on näpeissä.
        Näytti jäähdyttyäänkin samaa 125 astetta. Kortti on jo näpeissä mutta koska siinä on takuu, laitoin korjanneeseen firmaan ensin viestin että miten toimitaan.
        ---

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #94
          Originally posted by -Tapi View Post
          Näytti jäähdyttyäänkin samaa 125 astetta. Kortti on jo näpeissä mutta koska siinä on takuu, laitoin korjanneeseen firmaan ensin viestin että miten toimitaan.
          Juu, sittenhän se on selvä peli. Lämpöanturi, eli se keraamisessa kuoressa oleva NTC-vastus on risa.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • TNT
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 3521

            #95
            Onko tietoa saako E39 irroitettavaa vetokoukkua asennettua ilman että pitäisi takapuskuria alkaa pätkimään?

            Pitäisi omaan saada koukku tai sitten vaihtaa koko auto.
            Mielellään vielä muutaman vuoden ajelisin nykyisellä jos koukun laitto kohtuullisella rahamäärällä onnistuu autoa rikkomatta.
            Originally posted by Jube
            Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2690
              • .fi

              #96
              Originally posted by TNT View Post
              Onko tietoa saako E39 irroitettavaa vetokoukkua asennettua ilman että pitäisi takapuskuria alkaa pätkimään?
              Ainakin normaaliin touringin takapuskuriin se irroitettavan vetokoukun peitepala maksaa uutena alle 20e @ bmwautoparts.net.
              Se pitää toki maalata, ja puskurista löytyy sisäpuolelta urat joita pitkin pätkimällä sen saa alkup. paikalleen.

              M-Sport puskuri sit asia erikseen, mutta niihin on koukkujakin heikommin tarjolla.

              edit: se peitepala peittää kyllä leikkuun jäljet, että sen leikkaa/pätkii vaikka millä.
              Last edited by aae30; 08-02-2021, 14:53.
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11680
                • Kouvola

                #97
                Originally posted by aae30 View Post
                Ainakin normaaliin touringin takapuskuriin se irroitettavan vetokoukun peitepala maksaa uutena alle 20e @ bmwautoparts.net.
                Se pitää toki maalata, ja puskurista löytyy sisäpuolelta urat joita pitkin pätkimällä sen saa alkup. paikalleen.

                M-Sport puskuri sit asia erikseen, mutta niihin on koukkujakin heikommin tarjolla.

                edit: se peitepala peittää kyllä leikkuun jäljet, että sen leikkaa/pätkii vaikka millä.
                M-Sporttiin riittää ku vaihtaa diffuusorin vetokoukulliseen malliin

                Comment

                • TNT
                  BTCF Member
                  • Dec 2005
                  • 3521

                  #98
                  Originally posted by aae30 View Post
                  Ainakin normaaliin touringin takapuskuriin se irroitettavan vetokoukun peitepala maksaa uutena alle 20e @ bmwautoparts.net.
                  Se pitää toki maalata, ja puskurista löytyy sisäpuolelta urat joita pitkin pätkimällä sen saa alkup. paikalleen.

                  M-Sport puskuri sit asia erikseen, mutta niihin on koukkujakin heikommin tarjolla.

                  edit: se peitepala peittää kyllä leikkuun jäljet, että sen leikkaa/pätkii vaikka millä.
                  Empä edes ajatellut että olisi näin yksinkertaista.
                  Jotenkin mietin että koko puskurin pitää olla erilainen.

                  Parempi toki näin!

                  Oma ei ole M-Sport.
                  Originally posted by Jube
                  Eihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124

                  Comment

                  • LEPARDI
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 48
                    • E61

                    #99
                    Ruvettiin syyläriä vaihtamaan mutta Kambodzan pojat ovat tehneet ylimääräisiä reikiä uuteen.
                    Mitä varten mahtavat olla? Punaiset tulpat kuvissa. Nipoissa on kierteet.
                    Jäädyttimen malli on Ava-cooling BWA2186 ja osanumerolla 17111740699 tilattu. Auto on 98 523.
                    Attached Files

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by LEPARDI View Post
                      Ruvettiin syyläriä vaihtamaan mutta Kambodzan pojat ovat tehneet ylimääräisiä reikiä uuteen.
                      Mitä varten mahtavat olla? Punaiset tulpat kuvissa. Nipoissa on kierteet.
                      Jäädyttimen malli on Ava-cooling BWA2186 ja osanumerolla 17111740699 tilattu. Auto on 98 523.
                      Erillinen öljyn kierto. Jos muuten sopiva laita paikoilleen ja jätä tulpat suojaksi jos autossasi ei tuohon ole sopivia letkuja.

                      Comment

                      • Wildchild
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2016
                        • 251
                        • Päijät-Häme

                        P1500 - Idle Control valve stuck open.

                        Tuossa alkanu m54 kiukuttelemaan pakkasilla huohottimen putkien vaihdon jälkeen. Tulee aika-ajoin yllä oleva koodi ja EML valo tauluun päälle. Nollaus ja auton uudellenkäynnistys niin pysyy poissa X ajan.

                        Oli muitakin remppoja ja muunmuassa pakoputki piti ottaa irti, jolloin se jäi vuotamaan. Voisko olla jotenkin liitennäisiä? Lisäilmapumppu myös heränny ekaa kertaa neljään vuoteen kun alotti ton kiukuttelun.

                        Kun putki vielä vuoti siellä oli livedatassa longterm fueltrimmi ja shortterm fueltrimmit pahasti pakkasella, pakokaasu hais tosi paksulta. Nyt putken liitoksen fiksauksen jälkeen normaaleita. Tosin vikakoodi tulee edelleen.

                        Tyhjäkäyntiventtiili irti ja putsaukseen vai voisko olla jotain muuta?

                        EDIT: Venttiili puhdistettu, seurataan. Edelleen hais paksulta ja mitä loggasin torguella kaljakaupassa käynnin niin tasakaasulla max 2000rpm longfueltrimmeissä ei ollu enää mitään. Ei kerenny syttymään EML vielä.

                        Etulambda 1 0,1-0,9
                        Etulambda 2 0,1-0,9
                        Takalambda 1 0,1-0,2
                        Takalambda 2 0,0-0,9

                        Takalambda sökö?

                        EDIT2: Eiku edelleen tyhjäkäyntivettiiliin huutaa, eiköhä mee vaihtoon.
                        Last edited by Wildchild; 16-02-2021, 19:56.
                        Bmw 525iA -02

                        Comment

                        • Juho_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2016
                          • 1062
                          • Suomi

                          Onko E39 polttoainemittari herkkä vaeltelemaan normaalistikkin?
                          Epäilen vähän, että jotain muuta vikaa tuossa on kun näyttää ensin vajaa 30l ja hetken ajamisen jälkeen taas n. 15l (mikä on paljon realistisempi lukema).

                          Tankkilaitteet käytin irti, kun epäilin että jompi kumpi jumittais.
                          No oikeanpuoleinen oli ilmeisesti jotenkin väärin (väkisin survottu?) kasattu, kun mitään vikaa ei löytynyt.. vastuksen mittaamalla koho alhaalla, koho ylhäällä (ja muuttuu loogisesti sillä välillä), niin sama vastus keskenään ja kohot ehjiä.
                          Ainakaan bensapumppu kehikkoineen ei ollu kunnolla paikoillaan ja muutenkin ihmeellisesti kiinni, kun ei meinannu pois saada.. en tiedä, mitä siinäkin on spedeilty.

                          Ainakin sen jälkeen mittari näytti vähän yli 15l noin 30l sijasta (yleensä ollu noiden puolivälissä tai 30l, vaikka tankin ajaa kuivaks).
                          Ja reagoi muutenkin herkemmin..

                          Viimeeks kun ajoin ihan kuivaks asti, eli sammumiseen asti, niin ainetta meni lähes 70l tankkiin kaikkineensa.
                          Eli ei sen puolee pitäis olla ongelmana se, että aine ei siirry vasemmalta oikealle puolelle kun ainetta on riittävän vähän tankissa.
                          YouTube
                          Instagram // Juhon Moottoripaja

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7394
                            • Oulu

                            Näkikös salavalikosta molempien tankin puolten lukemat erikseen vai muistelenkohan omiani?

                            Originally posted by Juho_ View Post
                            Viimeeks kun ajoin ihan kuivaks asti, eli sammumiseen asti, niin ainetta meni lähes 70l tankkiin kaikkineensa.
                            Eli ei sen puolee pitäis olla ongelmana se, että aine ei siirry vasemmalta oikealle puolelle kun ainetta on riittävän vähän tankissa.
                            Vähän niukalta kuulostaa tuo lähes 70l kun ite oon tankannu vaikka kuinka monesti yli 70l enkä koskaan ole ajanut tankkia tyhjäksi. Oisko ennätys jotain 73-74l.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Juho_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2016
                              • 1062
                              • Suomi

                              Joo, kyllä ne pitäis nähdä. Tarkotuksena ois kattoa mitä se näyttää, kun kokeilee ajaa riittävän tyhjäks tuon (kanisteri mukana taas).
                              Ja mittari ei näyttänyt edes ihan maksimia kun tankkas niin täyteen mitä sai.. mut sen näkee sitte ku täyttää uudestaan, oliko vaan oikeenpuolen kohon liikevara rajoittunut kun oli väärin asennettu.

                              Toki voihan siellä olla vaikka tankki muuttanu muotoaan tai jotain muuta jännää, eipä oo tullu katottua.

                              Edit:
                              Näyttäis toiminta olevan vähän karkeeta.
                              Aamulla oli nollan ja 15l puolivälissä, illemmalle käyntiin ja näyttikin vähän yli nollan ja bensavalo loimottaa.
                              N. 30l tankkiin ja mittari näyttää vähän päälle 30l mitä suurinpiirtein pitäisikin.

                              Toimii kuitenkin paremmin mitä aiemmin. Eli menee jopa alle 15l mittarin neula.
                              Last edited by Juho_; 17-02-2021, 17:29.
                              YouTube
                              Instagram // Juhon Moottoripaja

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Vähän niukalta kuulostaa tuo lähes 70l kun ite oon tankannu vaikka kuinka monesti yli 70l enkä koskaan ole ajanut tankkia tyhjäksi. Oisko ennätys jotain 73-74l.
                                Kyllä se virallinen kapasiteetti on 70l. Pystyy muutoman litran liruttelemaan, jos täyttää korkkiin asti. Ei tosin suositeltavaa kun riskinä on, että bensaa päätyy sinne hiilikanisteriin (Charcoal Canister).
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎