Lisää vaikeita kysymyksiä: ymmärsinkö oikein, että webastolle ajastettu kellonaika on webaston käynnistysaika eikä se kun auto on lämmin?
ja onko tuo webaston käyntiaika enintään sen 30min?
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mikä tuo webaston valikossa oleva MEMO ON - toiminto on? Ja ymmärsinkö oikein, että kun näytöllä lukee ON, niin toiminto EI ole silloin päällä?
Leave a comment:
-
15vuoteen ei ole tullut ikinä pidettyä päällä sitä puhaltimen sisäkierron automaattiasentoa missään autossa
Leave a comment:
-
Mulla on molemmissa E9x-autoissa herja tuosta AUC:sta. Toistaiseksi se saa olla, vaikka hiukan tuo häiritsee.
Leave a comment:
-
Kiitos vaivannäöstä! Ovokosta näyttäis saavan kympillä, niin täytynee ottaa riski ja kokeilla josko vaihtamalla anturia tulee kuntoon.Originally posted by Clavurion View Post
Itsekin olen perfektionisti, mutta tuo AUC saa edelleen mun puolesta tehdä tai olla tekemättä, mitä lystää. IHKA:n osalta BMW dokkari ei maininnut AUC:n syöttöjännitettä. Ei jaksa enempää kaivaa.
Leave a comment:
-
Itsekin olen perfektionisti, mutta tuo AUC saa edelleen mun puolesta tehdä tai olla tekemättä, mitä lystää. IHKA:n osalta BMW dokkari ei maininnut AUC:n syöttöjännitettä. Ei jaksa enempää kaivaa.Originally posted by hyde92 View Post
perfektionistinahan en voi tuota nielasta häiritsee lähinnä se, että en saa tuohon liittimelle kun 5v jännitteen. Enkä rauhotu ennen kun saan selvitettyä, että miksi johdolle ei tule virtaa.. onko ideoita?
Nyt kun alkaa muuten olemaan täydellinen peli. Autollahan on tosiaan ajettu vasta 93tkm ja kun ei ole suomen talvea nähnyt lähes ollenkaan, niin korikin on tässä täysin ruosteeton.
Clavurion onko vinkkejä miten saan tuon inpan enkuksi? Nyt on vaan se aloitusvalikko mutta kun menee diagnostiikkaan niin vaihtuu saksaksi.
Leave a comment:
-
Inpaa et täysin englannin kieliseksi saa.Originally posted by hyde92 View Post
perfektionistinahan en voi tuota nielasta häiritsee lähinnä se, että en saa tuohon liittimelle kun 5v jännitteen. Enkä rauhotu ennen kun saan selvitettyä, että miksi johdolle ei tule virtaa.. onko ideoita?
Nyt kun alkaa muuten olemaan täydellinen peli. Autollahan on tosiaan ajettu vasta 93tkm ja kun ei ole suomen talvea nähnyt lähes ollenkaan, niin korikin on tässä täysin ruosteeton.
Clavurion onko vinkkejä miten saan tuon inpan enkuksi? Nyt on vaan se aloitusvalikko mutta kun menee diagnostiikkaan niin vaihtuu saksaksi.
Leave a comment:
-
Mistä olet varmistanut paljonko jännitettä sen pitäisi saada?
Voisiko olla mahdollista, että se on oikea jännite tuolle sensorille?
Leave a comment:
-
perfektionistinahan en voi tuota nielasta häiritsee lähinnä se, että en saa tuohon liittimelle kun 5v jännitteen. Enkä rauhotu ennen kun saan selvitettyä, että miksi johdolle ei tule virtaa.. onko ideoita?Originally posted by IiroU View PostAUC-sensori mahtaa olla rikki lähes jokaisesta yli 10 vuotta vanhasta bemarista. Suomessa on puhdas ilma, joten tuolle automaattiselle sisäkierrolle tuskin on kovin paljoa tarvetta.
Nyt kun alkaa muuten olemaan täydellinen peli. Autollahan on tosiaan ajettu vasta 93tkm ja kun ei ole suomen talvea nähnyt lähes ollenkaan, niin korikin on tässä täysin ruosteeton.
Clavurion onko vinkkejä miten saan tuon inpan enkuksi? Nyt on vaan se aloitusvalikko mutta kun menee diagnostiikkaan niin vaihtuu saksaksi.
Leave a comment:
-
AUC-sensori mahtaa olla rikki lähes jokaisesta yli 10 vuotta vanhasta bemarista. Suomessa on puhdas ilma, joten tuolle automaattiselle sisäkierrolle tuskin on kovin paljoa tarvetta.
Leave a comment:
-
AUC-sensorin kanssa ei kannata itseään vaivata. Toimii ainoastaan, jos sisäkierto asetettu automaattiasentoon. Toimiessaankin vähän herran haltuun, mihin se reagoi.
Leave a comment:
-
No on toi ihmeellinen laite tuo webasto tai sitten ongelma on tuo istan oma testi kuten sanoit. Ajoin webastotestin eka kone käynnissä ja sen jälkeen kone sammuksissa. Kun kone oli sammuksissa, niin lämmöt nousi todella korkealle, n. 120 astetta, ilmeisesti vesipumppu ei pyörinyt tai siellä oli ilmakupla? Autoon vaihdettiin tässä juuri myös moottorin vesipumppu ja termari, niin oisko sinne sitten jäänyt ehkä ilmaa? Asentaja ei erikseen ilmannut järjestelmää muuta kuin ajamalla lämpimäksi ja pitämällä jonkun aikaa paisarin korkkia auki ja kierroksia korkealla. Jäin vain miettimään, että onko toi nyt ihan oikea tapa ilmaukselle. Noh olin jo huolissani, että menikö se weba nyt paskaksi, ilmeisesti noi on kuitenkin suunniteltu kestämään pieni ylilämpeneminen. Odotin, että tuo jäähtyy ja kokeilin laittaa MID:in kautta päälle. Aluksi ei lähtenyt, mutta kun kytkin istan kautta webaston manuaalisesti ”pois päältä” ja sitten käynnistin sen MIDistä niin Voila!. Webasto toimi kuin kello ja arvot pysyivät normaalina eikö tuon jälkeen ilmaantunut vikakoodia. Täytyy jatkaa testailua, toivottavasti nyt pelaa OK. Inpassa mulla on melkeen kaikki Saksaksi pl. Aloitusvalikko. Onko ohjeita miten tuon kielen saa muutettua kokonaisuudessaan englanniksi?Originally posted by Clavurion View Post
Eli tästä käynnistämisestä ISTA:n kautta olet testinä puhunut? Varmaan värkin saa kummalla tahansa softalla testattua, mutta ainakin INPA:ssa on todella hyvä live-data Webalta. Testiä varten status-sivu diagnostiikalla auki ja käynnistys sinun tapauksessa MID:ltä. Näin näkee parhaiten, mitä siellä tapahtuu tai jää tapahtumatta. Jos käynnistää diagnostiikalla siinä jää väistämättä se kriittisin kohta näkymättä, kun käynnistyksen alussa hehkun resistanssi mitataan (Flame detector query), meneekö se läpi vai ei.
ja osaatko ite ottaa tuohon auc sensoriin kantaa? Piuhalle ei tuu kun 5v jännite. Mittasin sulakkeet 2,9 ja 20, OKLast edited by hyde92; 19-12-2025, 19:08.
Leave a comment:
-
Nyt tuli hieman testailtua. Ei oo tuo inpa oikein tuttu vielä, niin tuota pre-charge pump en löytänyt aktivointi valikosta mutta normi pump toimi ja joku Loading pump tai vastaava ei taasen puhunut mitään, kun kokeili.Originally posted by Clavurion View Post
Kurkkaa diagnostiikalla jarrupaine lepotilassa (0) ja reilusti jarrupoljinta painaen (pitää nousta yli 80 bar). Jos nämä on OK, aktivoi esipainepumppu (pre-charge pump) ja kuulostele, käynnistyykö se ja nouseeko jarrupaine. Mikäli ei, testaa esipainepumppu suoralla jännitteellä. Mikäli pumppu toimii suoralla jännitteellä, vika on DSC-modulissa, jolta syöttö pumpulle pitäisi tulla. Varsin yleinen ongelma näissä surullisen kuuluisissa ABS-purkeissa.
Jarrupaine -1 ja helposti sai yli 80bar painettua, mikäli se tuo print arvo oli..
Leave a comment:
Leave a comment: