memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • azlakki
    replied
    Originally posted by BLACK316 View Post
    Nopea kysymys.. Onko normaalia että moottorin vikavalo ei syty palamaan vaikka irroittaa MAF:in johdon? Ja muutenki ei vaikuttanu mitenkään moottorin käyttäytymiseen. Ja siis 528i
    On normaalia koska kun johto nypätään irti niin ECU laittaa varakartalle jolloin tulisi toimia kuin piuha kytkettynä. Jos käynti/käyttäyminen muuttuu on MAF sökönä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Ei ehkä auta mitään mutta e46 325Ti (vai ti...) ei huomannut edes ajaessa mitään kun oli maffin piuha irti.

    Leave a comment:


  • BLACK316
    replied
    Kyllä se on toiminnassa. Viime talvena sytytti sen. Ja tää on 1999/10

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by BLACK316 View Post
    Nopea kysymys.. Onko normaalia että moottorin vikavalo ei syty palamaan vaikka irroittaa MAF:in johdon? Ja muutenki ei vaikuttanu mitenkään moottorin käyttäytymiseen. Ja siis 528i
    Mahtaako koko valo olla toiminnassa ainakaan ennen 9/98 valmistuneissa. En ole nähnyt sellaisen syttyvän missään tilanteessa.

    Leave a comment:


  • BLACK316
    replied
    Nopea kysymys.. Onko normaalia että moottorin vikavalo ei syty palamaan vaikka irroittaa MAF:in johdon? Ja muutenki ei vaikuttanu mitenkään moottorin käyttäytymiseen. Ja siis 528i

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Valo käytetty irti, ja pistokkeet väärin? Muistaakseni sopivat toistensa paikalle, ja siten mahdollista laittaa väärin jos ei ole tarkkana. Tai sitten valomodulissa bitti poikittain.

    Leave a comment:


  • M-tech1_e30
    replied
    e39 530i 2001 sedan sai katsastuksesta hylsyn, vasen etuvalo syttyy pitkänä, kun ajovalot on päällä ja sihen (vasen puoli) syttyy ajovalo kun pitkät laittaa päälle. Ennen valot toimi normaalisti, niiden kytkentöjä ei ole muutettu. Ja niillä on katsastettukin ennen. Mistä voisi etsiä syytä?

    Leave a comment:


  • lapmiro
    replied
    Originally posted by lapmiro View Post
    Kaivaittaisiin apuja E39 2002 lci High OBC mittariston kanssa. Kolinaysi seisoi hallin takana hieman toista kuukautta ja siinä ajassa oli mennyt akku tyhjäksi. Tässä sitten vaihtui mittariston / ajotietokoneen kieli ranskaksi. Muutaman tunnin tuossa katselin Youtube videoita ja luin foorumeita sekä painelin mittarin nappeja sormet valkeana. Edelleen se ranskaa haastelee. Navigaattori puhuu englantia. Inpa/Ista käytössä, mutta sieltä en kielen vaihto ominaisuutta löytänyt.

    Eli eli, onko tosiaan OBC oma kieli, joka pitäisi pystyä vaihtamaan Test Nro10? Minulla se sieltä sanoo Land 06F, eikä vasemman mittariston napin painelu tai pitkäänkin pohjassa pito sitä miksikään vaihda. Jossain huhuiltiin että mittariston oikean napin pohjassa pitäminen ja virtojen päälle laittaminen vaihtaisi kieltä, mutta ainakaan itsellä se ei toiminut.
    Vastataan nyt itselle kun sain selvitettyä Youtube kommentin pohjalta. Eli Navigaattorista "Settings" -> "Speed Camera Alerts" -> siinä on sitten "tyhjä / On / Off" niin rullalla valita se tyhjä ruutu ja klikata siitä rullalla. Siitä avaan jonkun uuden valikon, josta saa kielen vaihdettua naviin ja mittaristoon.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Vermeet koodattu autoon?

    Leave a comment:


  • jaakko123
    replied
    mikäköhä 530da mättää ku rajotimelta sammu ja hajotti kp pumpun ja nyt vaihettu uus kp ja suuttimet mut ei toivoakaan käyntiin omin avuin

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tarkoitin valoautomatiikalla sitä että valokatkaisijassa on yksi pykälä lisää eli se auto-asento mikä toimii sade/valoanturin signaalin perusteella.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Löytyiskö tuosta jotain pykälää? LWR purkki näissä kaikissa näyttää olevan erillisenä jos on korkeudensäätö automaattisena. Jos asentaa LCM 4, niin ilmeisesti sillä saa tuon ohjauksen suoraan jos ne valomoduulille vetää LWR-purkin sijaan. Siis jos osais koodata, toisin kuin minä. Näin hypoteettisesti teoriassa siis - viisaammat toki voi sivistää miten tuo oikeasti menee

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Mulle ainakin katsuri sanoi että ei tartte omassa 98-mallisessa olla xenoneille automaattinen korkeudensäätö, manuaalinen rulla riittää. Pesurit löytyy kylläkin.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    LCM3B löytyy täältäkin, mutta harkinnassa korkeusantureiden lisäys autoon jälkeenpäin, kun rulla on manuaalinen. En osaa sanoa saako tuo näin vanhassa olla xenonien kanssa manuaali vai ei? Pesurit se ainakin tarvitsisi Suomessa, mielestäni turha pykälä, mutta tähän asti armosta onnistunut saada leima noinkin ilmeisesti.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Joutuu itse vetää piuhat näissä alkupään tuotannon malleissa, kun päivitin valomoduulin vanhasta uudempaan lcm3b-versioon niin siinä boksissa on inputti tuolle sade/valoanturille ilmeisesti valoautomatiikkaa varten, täytyy kysästä lasimyyjältä käykö tuo uudemman lasi alkupään malliin

    Leave a comment:

Working...
X