E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stitch
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Lätkä pakosarjan ja EGR-putken väliin. Toki edellyttää, että EGR-venttiili on ehjä, siitä alipaineletku tukkoon. EGR-termarin saa pysyvästi tukkoon, kun purkaa sen ja poistaa pienemmän elementin, niin isompi ei pysty enää paikallaan aukeamaan. Noissa ihan loppupään E39 530d versioissa on vaan eri softaversio, joissa EGR:n disabloinnista vikavalo syttyy ja vaatii sitten softauksen.
    Oma 11.02. valmistettu, toki se manuaali, ei vikavaloa. Teräslätkä, ja letku tukittu. Tuplavarmistus kun oli tekemisen puute.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post

    Tämän saa avattua myös ottamalla sulakkeen irti auton käydessä. En muista tarkempia ohjeita sekunteineen, mutta löytyy haulla varmasti.
    Tätä olenkin joutunut käyttämään joskus. Muutama kymmenen sekuntia irti on riittänyt.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post

    Sulla on Webaston vesipumppu rikki, jos ajaessa toimii, mutta moottori sammuksissa ei. Ylikuumenee, ku vesi ei kierrä ja sammuu.
    Näin joo päättelin asiaa googlattuani.

    Weban vesipumppu oem-numeron mukaan suht arvokas (64126918940).

    Olisiko tuohon mahdollista löytää vastaava joka kävisi esim viallisen osiin yhdistämällä? Letkulähdöt tms. Eikö tuo kansi ole kuvien perusteella irroitettava?

    Lisäkysymys: voiko tuo moottori olla vikaantunut niin että purkaa satunnaisesti akkua?
    Toki epäilen myös kertaalleen elvytettyä starttimoottoria. Mutta kuten tavallista vikaa ei saa päälle silloin kun sitä yrittää selvittää

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Laitellut kans lätkän ennen EGR, tosin versiot on olleet näitä ilman EGR-termaria olevia.
    Pellistä jos tekee niin ei kestä, palaa reikä puhki. Kuparin kanssa en ole todennut samaa.
    En tiedä toimisiko sitten paremmin tuolla pakosarjan seudulla, kun itse oon laitellut nuo juuri sen ison metallilemmarin alle EGR-venttiilin ja putken väliin.


    E83 M47:aan 7mm reiällä oleva lätkä, ettei sytytä vikavaloa. Mieluustihan tuollaisen tulppaisi kokonaan jos vikavalotta onnistuisi.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Lätkä pakosarjan ja EGR-putken väliin. Toki edellyttää, että EGR-venttiili on ehjä, siitä alipaineletku tukkoon. EGR-termarin saa pysyvästi tukkoon, kun purkaa sen ja poistaa pienemmän elementin, niin isompi ei pysty enää paikallaan aukeamaan. Noissa ihan loppupään E39 530d versioissa on vaan eri softaversio, joissa EGR:n disabloinnista vikavalo syttyy ja vaatii sitten softauksen.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post

    Romut haluisin pitää paikallaan ihan mielenrauhan vuoksi, ettei ota katsurin silmään. Poistosetin saisin varaosa-autosta ja jos oikeen haluis askarrella, niin siitä sais vesiputketkin, että vois egr-jäähdyttimenki poistaa. Pistähän privalla hintatietoa sun romuista, jos innostuiski laittamaan vaan kuntoon.
    Entäs mallia tällainen? Menee nätisti piiloon, sitten vaan alipaineletku tukkoon, mutta osat paikallaan? Aika hyvä valikoima tuolla nettisivulla kaikenmaailman tulppia.

    Laitan YV nuista hiluista.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    Mä ostin aikoinaan omaan -02 30d Tafmet nimiseltä yritykseltä Puolasta valmiin tulppaussetin. Siinä tuli lätkä pakosarjan päähän, alumiiniputki EGR-venttiilin tilalle ja alumiinitulpat vesiletkujen päihin.

    Ruuvilla ja letkukiristimellä EGR-venttiilin alipaineletku tukkoon. Vikakoodia se näytti INPAlla, mutta vikavalo ei syttynyt, koska EU3.

    Edit, mulla on toki ne EGR romut vielä tallessa, jos haluat laittaa kuntoon…
    Romut haluisin pitää paikallaan ihan mielenrauhan vuoksi, ettei ota katsurin silmään. Poistosetin saisin varaosa-autosta ja jos oikeen haluis askarrella, niin siitä sais vesiputketkin, että vois egr-jäähdyttimenki poistaa. Pistähän privalla hintatietoa sun romuista, jos innostuiski laittamaan vaan kuntoon.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Mä ostin aikoinaan omaan -02 30d Tafmet nimiseltä yritykseltä Puolasta valmiin tulppaussetin. Siinä tuli lätkä pakosarjan päähän, alumiiniputki EGR-venttiilin tilalle ja alumiinitulpat vesiletkujen päihin.

    Ruuvilla ja letkukiristimellä EGR-venttiilin alipaineletku tukkoon. Vikakoodia se näytti INPAlla, mutta vikavalo ei syttynyt, koska EU3.

    Edit, mulla on toki ne EGR romut vielä tallessa, jos haluat laittaa kuntoon…
    Tuning EGR Valve Kit for BMW 3.0 D M57 engines. 330d Limousine, engine M57. 330d Touring, engine M57. 330xd Limousine, engine M57. 330xd Touring, engine M57. 525d Limousine, engine M57. 525d Touring, engine M57.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    530d -03 ja egr tulppaus. Vuotaa tuo egr:n putki ennen venttiiliä ja on puskenu möhmää pihalle, nii nyt ku on muutenki konehuone levällään, nii miettiny tulppausta. Haulla on tullu esiin moottorin vikavaloa, vikakoodia, egr venttiilin kääntämistä yms. Miten tuo ny oikeaoppisesti tehdään. Meinasin tehä sokean pakosarjan ja putken liitokseen, mutta muuten jättää romut paikalleen. Toimiiko näin ilman herjoja vai miten pitää tehdä?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by IiroU View Post

    Joo. Muutaman kerran antaa yrittää jos vesipumppu ei toimi. Tarpeeks usein vesipumpun vikakoodi niin lyö kortin lukkoon. Saa auki esim Tool32 avulla.
    Tämän saa avattua myös ottamalla sulakkeen irti auton käydessä. En muista tarkempia ohjeita sekunteineen, mutta löytyy haulla varmasti.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Joo, jos se hajoaa sähköisesti, monesti osaavat myös hajota niin, että on sähköisesti ainakin siinämäärin ehjä, että automatiikka ei vikaa tajua, mutta neste ei liiku.
    Edit: hidas

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Eikös tuo Weban viallinen vesipumppu aiheuta vikatilan, joka uusiutuessaan muutaman kerran lukitsee ohjainkortin?
    Joo. Muutaman kerran antaa yrittää jos vesipumppu ei toimi. Tarpeeks usein vesipumpun vikakoodi niin lyö kortin lukkoon. Saa auki esim Tool32 avulla.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Eikös tuo Weban viallinen vesipumppu aiheuta vikatilan, joka uusiutuessaan muutaman kerran lukitsee ohjainkortin?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Stitch View Post

    Näinpä juuri
    Mikä sen kylmettää. Josko se webasto(kaan) ei kierrätä vettä.
    Tai nyt ainakaan ei kun on sulake irti. Joku vesihän siellä on kiertänyt kun ajaessa pöhisi, ajastuksella/kaukosäätimellä vain yritti
    Sulla on Webaston vesipumppu rikki, jos ajaessa toimii, mutta moottori sammuksissa ei. Ylikuumenee, ku vesi ei kierrä ja sammuu.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Manuaalissa ei ole EGR-jäähdytintä, eikä siten EGR-termariakaan, kuten ei myöskään imusarjan läppiä.
    Näinpä juuri
    Mikä sen kylmettää. Josko se webasto(kaan) ei kierrätä vettä.
    Tai nyt ainakaan ei kun on sulake irti. Joku vesihän siellä on kiertänyt kun ajaessa pöhisi, ajastuksella/kaukosäätimellä vain yritti

    Leave a comment:

Working...
X