E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfistipohjoosesta
    replied
    Talvi lähestyy, enkä löytänyt varmuutta (jos nyt sittenkään olisin ostanut) 525i automaatti Touring lukkoperän sisuksiin. Ongelma on tuon aivan järjettömän huono liikkeelle lähtö kyky jos DSC päällä. Tuo järjestelmä ei taida jarruttaa sutivaa pyörää? Jos jarruttaa niin on jo epäillys että jarruttaa väärää pyörää. Huomaa myös että jos rattia on yhtään kääntänyt ennen ku auto liikkuu niin jää sutimaan vielä herkemmin. Sen saa ihan tasaiselle kiinni (tahallaan) jos laittaa ratin tappiin ja kaasun pohjaan. Tuossakin tilanteessa kun painaa DSC pois niin auto lähtee liikkeelle.
    Voiko DSC ohjelmoida niin että alkaa puuttumaan peliin vaikka yli 15km/h nopeudessa. Tai tuohon on vaihdettu abs yksikkö. Ei ole koodeja yms ja muuten tuntuu toimivan oikein mutta onko koodauksessa tullut joku hämminki. Lisäksi yksi jos jarruputket olisi takana väärin päin. Ne on uusittu penkkien alta taaksepäin. Nuo kaksi nyt vaatisi sen että järjestelmä jarruttaa sutivaa pyörää.

    Leave a comment:


  • Enoo
    replied
    Olisiko kellään mittoja narinahelan vaihto työkaluun niin sattuisi oikeat tarvikkeet kun kauppaan menee?

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    Alkupään rateissa nuo ainakin menee erillisen ratin boksin kautta, noin periaatteessa varmaan simppelimmin (mitenkään asiaan syvemmin perehtymättä)
    Ilmeisesti niissä on U6052B-piiri joka multipleksaa signaalin kaikki eri "kanavat" yhteen lankaan. Onkohan uudemmissakin sama homma?
    Ja jos uudemmissa on erilainen systeemi niin silloin MFL boksi ei toimisi uudemman ratin kanssa. Harmi kun näiden kanssa ei ole valmistajalta oikein syvällistä dokumentaatiota.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Sattuisiko joku ollut tutkinut koskaan facelift E39 monitoimiratin ja moottorinohjaimen välistä kommunikaatiota? Yksi karva siellä menee ja tahtoisin tietää olisiko siitä millään konstein "dekoodattavissa" vakionopeudensäätimen nappien signaalit erilleen? Erimerkkinen moottori toimii autossa muuten mallikkaasti mutta tällainen monitoimiratista toimiva vakionopeudensäädin on vielä haaveena.
    Alkupään rateissa nuo ainakin menee erillisen ratin boksin kautta, noin periaatteessa varmaan simppelimmin (mitenkään asiaan syvemmin perehtymättä)

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Sattuisiko joku ollut tutkinut koskaan facelift E39 monitoimiratin ja moottorinohjaimen välistä kommunikaatiota? Yksi karva siellä menee ja tahtoisin tietää olisiko siitä millään konstein "dekoodattavissa" vakionopeudensäätimen nappien signaalit erilleen? Erimerkkinen moottori toimii autossa muuten mallikkaasti mutta tällainen monitoimiratista toimiva vakionopeudensäädin on vielä haaveena.

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Osuuko ropelli johonkin, pyöritä käsin.

    Leave a comment:


  • Anakis
    replied
    Originally posted by azlakki View Post

    Laita virrat päälle, avaa konepelti ja kuuntele pää moottoritilassa tikittääkö ennen käynnistystä.
    Pää laitettu moottoritilaan. Ei tikitä virrat päällä tai ennen käynnistystä, mutta ääni kesti tasan yhtä pitkään kuin viskotuuletin pyöri sammuttamisen jälkeen. Ei tuo kovin vanhalta tuntunut, kun hihnat keväällä vaihdoin, mutta ei ole minkäänlaista huoltokirjaa, niin ei tietoa onko vaihdettu. Liekö siinä kuitenkin siis vikaa...

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Originally posted by Anakis View Post
    Koitin haulla etsiä tuloksetta, jotenka kysymys tänne. 523i pitää hiljaista tasaista tikitystä käynnistyksen jälkeen, kierrokset tai ajonopeus ei tähän vaikuta ja tikitys jopa jatkuu reilu 5 sec auton sammuttamisen jälkeen. Myös jostain keskikonsolin takaa kuuluu staattista "häiriöääntä" vaikkei olisi virrat päällä. Sähkölaitteet kuitenkin toimii normaalisti eikä akku tyhjentynyt edes 3kk seisonnan aikana. Ideoita?
    Laita virrat päälle, avaa konepelti ja kuuntele pää moottoritilassa tikittääkö ennen käynnistystä.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Anakis View Post
    Koitin haulla etsiä tuloksetta, jotenka kysymys tänne. 523i pitää hiljaista tasaista tikitystä käynnistyksen jälkeen, kierrokset tai ajonopeus ei tähän vaikuta ja tikitys jopa jatkuu reilu 5 sec auton sammuttamisen jälkeen. Myös jostain keskikonsolin takaa kuuluu staattista "häiriöääntä" vaikkei olisi virrat päällä. Sähkölaitteet kuitenkin toimii normaalisti eikä akku tyhjentynyt edes 3kk seisonnan aikana. Ideoita?
    Oisko venttiilinnostaja.
    Keskikonsolissa ainakin ilmastoinnin paneelissa on ropelli, joka siirtää ilmaa ilman haistelijalle ja voi alkaa pitää ääntä, puhdistus ja rasvaus tuolle toiminee, jos kyse siitä.

    Leave a comment:


  • Anakis
    replied
    Koitin haulla etsiä tuloksetta, jotenka kysymys tänne. 523i pitää hiljaista tasaista tikitystä käynnistyksen jälkeen, kierrokset tai ajonopeus ei tähän vaikuta ja tikitys jopa jatkuu reilu 5 sec auton sammuttamisen jälkeen. Myös jostain keskikonsolin takaa kuuluu staattista "häiriöääntä" vaikkei olisi virrat päällä. Sähkölaitteet kuitenkin toimii normaalisti eikä akku tyhjentynyt edes 3kk seisonnan aikana. Ideoita?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Joustot oli ehjän näköset, ei nokitahroja missään. Laatikon kyljen kannake ehjä, pusla vähä murtunu. Äänen syynä oikean puolen moottorin kannakekumi.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    Ehkä ne viimeksi oli rispaantuneet ja nyt sitten jo mustana ja päästää läpi.
    Mutta voihan se toki muukin olla, katsomallahan se lähinnä selviää. Mutta kyllä pakoputki on mukava olla kunnossa, tahtoo autosta tulla heti ihan romun oloinen jos se pörrää.
    Mulle tuo 530d mallien pakopuoli E39:ssa on vähän vieras, sen verran hyvää tekoa olivat että aina pelas, kun noita oli. Toki autotkin oli silloin suhteessa paljon uudempia kuin nykyään.
    Nuo jouston laippojen pinnapultit tuntuu kans olevan aika lahoavaa mallia, jopa ennen laippoja.
    Itellä ku ei oo nosturia, että pääsis kurkkimaan, nii annoin hovikorjaamolle tehtävänannon hommata uuet joustot ja laatikon kyljen kannake ja ilmotella koska vaihetaan.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post

    Eikö ne joustot ole siellä auton alla? Ne on kyllä vähä rispaantuneet.
    Ehkä ne viimeksi oli rispaantuneet ja nyt sitten jo mustana ja päästää läpi.
    Mutta voihan se toki muukin olla, katsomallahan se lähinnä selviää. Mutta kyllä pakoputki on mukava olla kunnossa, tahtoo autosta tulla heti ihan romun oloinen jos se pörrää.
    Mulle tuo 530d mallien pakopuoli E39:ssa on vähän vieras, sen verran hyvää tekoa olivat että aina pelas, kun noita oli. Toki autotkin oli silloin suhteessa paljon uudempia kuin nykyään.
    Nuo jouston laippojen pinnapultit tuntuu kans olevan aika lahoavaa mallia, jopa ennen laippoja.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Mutulla alkupään jousto tai sen liitos heti turbon jälkeen?
    Eikö ne joustot ole siellä auton alla? Ne on kyllä vähä rispaantuneet.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Mutulla alkupään jousto tai sen liitos heti turbon jälkeen?

    Leave a comment:

Working...
X