memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jarger
    replied
    En osaa faktana sanoa, lasiliikkeen luulisi tietävän paremmin, tai myyjän.
    Omassa 96 tehtaalta rullanneessa E39 ei ainakaan mene sisäpeilille johdon johtoa valmiiksi, eikä sadetunnistimelle. E53 nuo kaikki löytyi valmiina, vaikka molemmissa sama peili. On niissä Bemareissa eroja

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Eli ainoa ero vanhempaan on sadetunnistimen paikka? Sehän ei sinänsä haittaa että anturille paikka on olemassa kun sehän vain lisäisi motivaatiota jälkiasentaa tuo systeemi

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Ensin ajattelin eron liittyvän E39 sadesensorin muuttumiseen sade- ja valosensoriksi, 9/01, mutta:


    "September, 1999
    1. Production for the 2000 model year begins.
    2. Rain-sensing windshield wipers and xenon headlamps became standard on the 540i, and were now available on the 528i."

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Pitäiskö kysyä lähimmästä firmasta mikä auton laseja asentaa ?

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Onkos näiden korissa tuulilasin kehyksessä jotain eroja vuosimallien välillä? Katselin pilkingtonin katalogista että uv-säteilyä heijastava versio on vm.-99 ->

    Alkuperäinen comfort tuulilasi hubauerin kautta näytti olleen 749€ + asennustarvikkeet, ei nappaa tilailla kun todennäköisesti menee rikki matkalla

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Kiitokset! Webasto lähti irti, mutta ei siitä enää kalya tule varmaankaan.
    Käykös siihen nyt tilalle sit millainen? Tarviiko ohjelmoida/koodata, että keskustelee auton oman ajastusnäytön kanssa?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by poke View Post
    E39 530i:ssä on orggis webasto. Miten sen saa purettua irti? Onko jossain ohjeita? Sijainti kuskin puolen etulokasuojan takaosassa sisälokasuojan takana.
    Ajatus huoltaa tai tarvittaessa uusia.
    Tuolla https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...ntrol-element/

    Ja irroitus:
    64 12 015Removing and installing complete heater (Thermo Top Z/C)

    Remove front left wheel.
    Remove front left wheel arch lining.
    Warning!
    Danger of scalding!
    Only perform this work after engine has cooled down.
    Disconnect plug connections (1).

    Disconnect supply, return and fuel hoses.

    Loosen hose clamps (2).

    Detach water hoses (3) and fuel hose (4).
    Release screws or expansion rivets and remove floor trim.
    Loosen screws (1).

    Release pipe clamp (2).

    Separate exhaust pipe (3) from exhaust manifold (4).

    Move heater (5) in direction of arrow and remove.
    Installation:

    Replace rubber grommets if necessary.

    Top up coolant and vent cooling system.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    E39 530i:ssä on orggis webasto. Miten sen saa purettua irti? Onko jossain ohjeita? Sijainti kuskin puolen etulokasuojan takaosassa sisälokasuojan takana.
    Ajatus huoltaa tai tarvittaessa uusia.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Linkkasin näemmä väärään videoon aloituksessa. Selvensin edittiin tuota, mutta sitä ei näemmä näkynyt. Kiitos

    Leave a comment:


  • M-tech1_e30
    replied
    Okei, juuri tämän kaverin videon takajaruuputkista katsoinkin Laitan linkin jos joku muukin iinostuu hommasta



    Originally posted by Jarger View Post
    Vaihdoin joskus tankit ja muut paikallaan uudet, kupariputkea. Huonona puolena toki se että jälkikäteen linjat ovat rumat, koska ei suoraa putkea kulmineen. On se kyllä silti vähän inha, rautaputkella ei noin edes onnistuis. Tuossa Etelä-Helsingin toverin video aiheesta, ihan viihdyttävä https://www.youtube.com/watch?v=4yVM6rFojIA

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Vaihdoin joskus tankit ja muut paikallaan uudet, kupariputkea. Huonona puolena toki se että jälkikäteen linjat ovat rumat, koska ei suoraa putkea kulmineen. On se kyllä silti vähän inha, rautaputkella ei noin edes onnistuis. Tuossa (alla) Etelä-Helsingin toverin video aiheesta, ihan viihdyttävä.

    Leave a comment:


  • M-tech1_e30
    replied
    Terve! Osaakos joku täällä 530i takajarruputkien vaihdolle heittää "noin"? hintalappua ihan korjaamolle meinaan siis ajaa. Taka-akselia, sekä apurunkoa joutuu ilmeisesti irroittamaan, tämän katselin youtubesta repsikanpuoli vuotaa, mutta varmaan se koko takajarruputkisto siinä menee vaihtoon..
    Last edited by M-tech1_e30; 22-05-2025, 10:48. Reason: kirjoitus correct

    Leave a comment:


  • lapmiro
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post

    Avain 1 asentoon. Oikea mittariston nappi pohjaan 10-12s. Eikä tapahdu mitään?
    Tapahtuu asioita, mutta kieli ei vaihdu. Elikkäs ensiksi avain ykkösasentoon, (mankka ja mittaristo virrat, mutta puhallin ei virtaa) sitten oikea nappi pohjaan. Melkein välittömästi mittaristossa lukee "Check Control Ok", sitten noin viiden sekunnin päästä tulee "Test Nro 1" joka ei muutu vaikka kuinka pitkään pitää nappia pohjassa. Kokeilin myös, että laitan napin pohjaan ilman virtoja ja sitten virrat päälle. Tuo "Check Control Ok" tulee silloin ja heti kun kääntää virrat menee tuohon "Test Nro 1".

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by lapmiro View Post
    Kaivaittaisiin apuja E39 2002 lci High OBC mittariston kanssa. Kolinaysi seisoi hallin takana hieman toista kuukautta ja siinä ajassa oli mennyt akku tyhjäksi. Tässä sitten vaihtui mittariston / ajotietokoneen kieli ranskaksi. Muutaman tunnin tuossa katselin Youtube videoita ja luin foorumeita sekä painelin mittarin nappeja sormet valkeana. Edelleen se ranskaa haastelee. Navigaattori puhuu englantia. Inpa/Ista käytössä, mutta sieltä en kielen vaihto ominaisuutta löytänyt.

    Eli eli, onko tosiaan OBC oma kieli, joka pitäisi pystyä vaihtamaan Test Nro10? Minulla se sieltä sanoo Land 06F, eikä vasemman mittariston napin painelu tai pitkäänkin pohjassa pito sitä miksikään vaihda. Jossain huhuiltiin että mittariston oikean napin pohjassa pitäminen ja virtojen päälle laittaminen vaihtaisi kieltä, mutta ainakaan itsellä se ei toiminut.
    Avain 1 asentoon. Oikea mittariston nappi pohjaan 10-12s. Eikä tapahdu mitään?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Mikä on "tie onneen" retrofitata peilit E39 prefaceliftiin? Nykyiset on ihan hyvät, mutta ei kääntöä, eikä tummu. Sisäpeili kyllä muuttuu tummuvaksi jossain vaiheessa, mutta ei millään ehkä viitsisi laittaa noita pallokorvia... Onko M5 peilit liikaa, tarkoitus ois joskus saada museoleimakin tuohon joten toki vaan alkuperäiset tehtaalta tulleet jutut käy optioiksi. Katselin että alkuperäiset M5 peilinlasit ovat hiukan hintavia tummuvina

    Leave a comment:

Working...
X