E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
S62 heikko tyhjäkäynti ajoittain lämpimänä. Saattaa sammua jos kaasua nypäyttää. Vetää normisti ajossa. Sammuu heti jos adaptaatiot nollaa.
lambdalta koodi 144 koodien nollausten jälkeen
Ykköspuolen korjaus tapissa, katin jälkeinen antaa samaa matalaa arvoa. Kakkospuoli vaikuttaa ookoolta.
Imuvuoto, lambdat, maf, alipaineet? Laippatiivisteen lisäksi muuta tarkastettavaa mikä voisi vaikuttaa vain toiselle puolelle? Vika alkoi pian pakoputken irrotuksen jälkeen, mikä voi olla sattumaakin.1 Photo
Leave a comment:
-
VINin mukaan 21.1.99 on build date tuossa omassa.Originally posted by Wespa View PostTaisi olla juurikin 3/99 kun tuli 2-vaiheinen, oma 11/98 ainakin on vielä yksivaiheisella.
Edit. Niin ja ensirekisteröintipäivämäärä ei toki tässä yhteydessä merkkaa oikein mitään, vaan VINin mukainen build date.
Leave a comment:
-
Milloinka muuttui ratin airbägi 2 vaiheiseksi e39:ssä? Oma on 2/99 ensirekisteröity ja tarjolla ois 7/99 mallista sportti ratti.
Leave a comment:
-
Kyllä ne TYCitkin harmittaa ihan tarpeeksi.
No tuli nyt saunassa lämmitettyä tuota niin näköjään nämä ovat vielä ihan butyylilla kiinni, lähti suht suosiolla irti. Täytyy kaivella varastoja olisiko sopiva ehjä lasi jonkun miljoonalaatikon syövereissä.
Leave a comment:
-
Laita tarvikkeet niin ei harmita niin paljon.Originally posted by Wespa View PostEi taida saada prefl sumareihin vaihtolaseja mistään, ja liekö ovat taas jollain ikiliimalla kiinni? Sylettää vaan kun pari vuotta ajetut pränikät Hellat ja eikö taas ole apparin puolella lasi ihan säpäleinä..
Leave a comment:
-
Ei taida saada prefl sumareihin vaihtolaseja mistään, ja liekö ovat taas jollain ikiliimalla kiinni? Sylettää vaan kun pari vuotta ajetut pränikät Hellat ja eikö taas ole apparin puolella lasi ihan säpäleinä..
Leave a comment:
-
Tälle ääni. Turbiini ei paikallaan -> väkisin loota kiinni moottoriin ja öljypumpusta hampaat/hahlot kaput. Ennenkun enempää sitä yritätätte edes käyttää niin ottaisin kerran sen vielä irti koneesta. Öljypumppuja saa uusia jopa suomesta fiksuun hintaan.Originally posted by peto2 View Post
Oliskohan siitä hajonnu laatikon öljypumppu asentaessa?
Leave a comment:
-
Oliskohan siitä hajonnu laatikon öljypumppu asentaessa?Originally posted by FeikkiÄmmä View PostHei. vaihdoin tuossa vaihdelaatikon edellisestä e39 toiseen ohjauksineen ja suoraan ajosta purettu joten ehjänä. Mutta nyt ongelmana kun se on kiini tuossa toisessa e39 niin vaihteet eivät mene päälle vaikka valitsin toimii ja vaijeri liikkuu normaalisti ja vaihtaa laatikossa pykäliä muttei silti mitään tapahdu. Kokeilin ja katsoin öljytilannetta täyttöpropusta ja se työnti öljyt pihalle auton lämpimänä ollessa eli öljykään ei laatikossa kierrä.. Minkäänlaisia vikatietoja auto ei anna ja käy ihan normaalisti eli mistä lähteä vikaa etsimään
?
Leave a comment:
-
Hei. vaihdoin tuossa vaihdelaatikon edellisestä e39 toiseen ohjauksineen ja suoraan ajosta purettu joten ehjänä. Mutta nyt ongelmana kun se on kiini tuossa toisessa e39 niin vaihteet eivät mene päälle vaikka valitsin toimii ja vaijeri liikkuu normaalisti ja vaihtaa laatikossa pykäliä muttei silti mitään tapahdu. Kokeilin ja katsoin öljytilannetta täyttöpropusta ja se työnti öljyt pihalle auton lämpimänä ollessa eli öljykään ei laatikossa kierrä.. Minkäänlaisia vikatietoja auto ei anna ja käy ihan normaalisti eli mistä lähteä vikaa etsimään
?
Leave a comment:
-
Lambdalta oli koodi ja yksi laipan putkista on vähän väsynyt ja helposti lipsahtaa irti jos kiristää klemmarin huolimattomasti. Tästä johtuen plenum ja kaasuläppien laipat putsailtu ja kasattu Hylomareilla. Ei muutosta. Koodi ehkä esilämmityksestä. Lambdakorjaus näytti järkevältä livedatasta.Originally posted by ritariässä View PostÄänitteen äänenlaatu sen verran suttuinen ettei täyttää varmuutta saa, mutta nostin on selkeä tik tik ääni kun tämän ääninäytten perusteella äänessä muutakin kuin pelkkää tik tikkiä eli varmistaisin ettei ole imuvuotoa jostain saumasta/laipasta ja suhahtele sielä lisääänen kanssa!
Ajotuksesta ei koodeja. Starttaa, käy tyhjää ja ottaa kierroksia normaalisti.
Ehkä mä luotan, että se tuosta hiljenee kun ajokausi starttaa. Internetin mukaan normaalia, että kuukausien öljyttömän seisonnan jälkeen näistä alkupään laitteista paikat kuivuu.
lisäys: ääni hävisi kolmannella käynnistyksellä.Last edited by Kese.; 26-02-2025, 14:14.
Leave a comment:
-
Totta. Lukaisin hieman huolimattomasti tuon aloitus postauksesi.Originally posted by Kese. View Post
Voi olla että keksin argumentteja tätä vastaan, kun en halua alakertaan enää koskea. Mutta eikös sen männän varsineen pitäisi kolkuttaa tuolla jatkuvasti tai edes joka kierroksella? Kk-välykset varmennettu plastigaugella, toki pultit kävi vielä auki sen jälkeen. Ääni tulee vahvimmin yläpäästä, apparin puolen bänkistä.
Tuota tarkennusta naputuksen puolesta olisinkin seuraavaksi kysynyt.
Last edited by Heguli 31; 16-02-2025, 19:56.
Leave a comment:
-
Äänitteen äänenlaatu sen verran suttuinen ettei täyttää varmuutta saa, mutta nostin on selkeä tik tik ääni kun tämän ääninäytten perusteella äänessä muutakin kuin pelkkää tik tikkiä eli varmistaisin ettei ole imuvuotoa jostain saumasta/laipasta ja suhahtele sielä lisääänen kanssa!
👍 1Leave a comment:
Leave a comment: