Originally posted by Samppae39
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Hyviä arvauksia ääneen? Kyseessä 530d. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellanen matala resonanssiääni, murina, hyttiin. Heti ku aavistuksen nostaa kierroksia, niin loppuu. Kuuluu tulevan melkolailla keskeltä. Ulkopuolella konehuoneesta kuunnellessa ei kuulu. Alko melko lailla yhtäkkiä ja on todella häiritsevä. Jos sais vinkkiä, mistä alkais ettimään.Last edited by Samppae39; 16-09-2025, 11:53.
Leave a comment:
-
Mittasin oman ”kaljamaha” m-sport ruorin ja se on 385mm, voihanse olla että facelift e39 sporttiratti on kanssa pienemmällä kehällä kuten e46, ajatuksen tasolla se 10mm ero tuntuu pieneltä mutta mutta todellisuudessa on tuntuva ero kun ohjauspyörän halkaisijasta puhutaan
Leave a comment:
-
Valikoista en löytänyt tuota aiemmin mainitsemaani pienempää, lienee just tuo.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMun E39 M Sport -kaljamaharatti on 375mm. Voihan tuossa tulla rullamitalla pari mm virhettä kun mittaa, mutta alle 380mm se joka tapauksessa on vaikka miten mittaa. Satavarmasti en voi sanoa että ratti olisi alkuperäinen, onhan mahdollista että on jossain kolaroinnissa tms. vaurioitunut ennen kuin ostin auton 2006 ja vaihdettu sitten (tarkoituksella tai vahingossa) pienempään versioon. Tuskin sitä kukaan tuunaaja on melko uutena muutaman millin pienempään vaihtanu kun autossa ei mitään tuunauksia ole koskaan ollut.
Tuo alkupään 395mm on kyllä erikoinen poikkeus, on kyllä ruorilla kokoa.
Voin kertoa että kun ruuvasin tuon pienemmän paikoilleen, niin tuntui liian pieneltä. Siitä kai tämä "tavallisen" M-Sportin haaveilu lähti. Pitäis joku päivä tulevaan hipostella uusi pinta nahalle.
Leave a comment:
-
Mun E39 M Sport -kaljamaharatti on 375mm. Voihan tuossa tulla rullamitalla pari mm virhettä kun mittaa, mutta alle 380mm se joka tapauksessa on vaikka miten mittaa. Satavarmasti en voi sanoa että ratti olisi alkuperäinen, onhan mahdollista että on jossain kolaroinnissa tms. vaurioitunut ennen kuin ostin auton 2006 ja vaihdettu sitten (tarkoituksella tai vahingossa) pienempään versioon. Tuskin sitä kukaan tuunaaja on melko uutena muutaman millin pienempään vaihtanu kun autossa ei mitään tuunauksia ole koskaan ollut.
Leave a comment:
-
395mm oli itsellä vakio, se oli kyllä aika iso. Tuo nykyinen paikallaan on 379mm.
Orkkis 1-vaiheisen M-Sportti läski on 385mm. Ajattelin jos se minulle välttäis
Leave a comment:
-
Senhän takia nuo e46 ratti kiinnostelee kun ne on pienemmällä kehällä, e39 ratti on semmoinen rahtilaivan ruori
Leave a comment:
-
Itsellä on omassa pre-fl paskottu fl ratti juuri tuolleen asentamalla väärä, näin jäykästi ilmaisten
Hyvinhän se sinne sopii, mutta oon jo kolme "oikeanlaista" rattia hommaillut, saa nähdä minkä niistä siihen laittaa. Tuo nykyinen on kehältään pienin, mutta kun en pidä perforoidusta nahasta ja ei ollut saatavilla tehtaalta, joten häirii itseä. Silmäkään ei kerkeä näihin tottua kun suunnitelmat muuttuu viis kertaa useammin ennen kuin auto koskaan edes ajoon tulee. Tuollakin ratilla oon kerennyt autoa siirteleen vaan pihalla
Leave a comment:
-
Uudemman rattiin saa askarreltua slipringin kiinnityksen sopivaksi ja sitten vaan E36 1-vaiheinen turvatyyny siihen
Leave a comment:
-
Ei kai noissa ole kuin kahta erilaista, 1 ja 2 vaiheisilla bägeillä olevia. ratteja?
Leave a comment:
-
Moro, valitettavasti ei passaa. Mulla on sama "ongelma" itsellä pre-facessa, kun haluais tuon napittoman e36 salmiakkiratin tilalle saman mutta napeilla.
Ainut skenaario mikä vois toimia ja mitä oon miettinyt; e36 salmiakkibägi, e46 salmiakkiratti missä napit, e39 napillisesta slip-ring, leikkaa/liimaa, johdotuksia.. jne.
Joka tapauksessa kuitenkin helpoin on vaihtaa m-tech 3 ratti. Kyllä siitä tuunaamalla saa ihan hienon.
Leave a comment:
-
Terve, Potilaana 3/96 vuoden e39. Tällä hetkellä rattina tuo vanha kunnon nelipuolainen vakkarin ja radion napeilla. Ajattelin kysellä, että onko mahdollista tilalle laittaa tuommoinen e46 salmiakkiratti napeilla? Ymmärtääkseni niissä ainakin 98-99 vuosina vielä tuo yks vaiheinen bägi, mutta jokaisessa näyttää tuo slipringin kiinnitys olevan täysin erilainen kuin tuossa e39 ratissa.
Leave a comment:
-
On normaalia koska kun johto nypätään irti niin ECU laittaa varakartalle jolloin tulisi toimia kuin piuha kytkettynä. Jos käynti/käyttäyminen muuttuu on MAF sökönä.Originally posted by BLACK316 View PostNopea kysymys.. Onko normaalia että moottorin vikavalo ei syty palamaan vaikka irroittaa MAF:in johdon? Ja muutenki ei vaikuttanu mitenkään moottorin käyttäytymiseen. Ja siis 528i
Leave a comment:
-
Ei ehkä auta mitään mutta e46 325Ti (vai ti...) ei huomannut edes ajaessa mitään kun oli maffin piuha irti.
Leave a comment:
-
Kyllä se on toiminnassa. Viime talvena sytytti sen. Ja tää on 1999/10
Leave a comment:
Leave a comment: