E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Hyviä arvauksia ääneen? Kyseessä 530d. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellanen matala resonanssiääni, murina, hyttiin. Heti ku aavistuksen nostaa kierroksia, niin loppuu. Kuuluu tulevan melkolailla keskeltä. Ulkopuolella konehuoneesta kuunnellessa ei kuulu. Alko melko lailla yhtäkkiä ja on todella häiritsevä. Jos sais vinkkiä, mistä alkais ettimään.
    Pakoputki, liitokset tai kannake ?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Hyviä arvauksia ääneen? Kyseessä 530d. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellanen matala resonanssiääni, murina, hyttiin. Heti ku aavistuksen nostaa kierroksia, niin loppuu. Kuuluu tulevan melkolailla keskeltä. Ulkopuolella konehuoneesta kuunnellessa ei kuulu. Alko melko lailla yhtäkkiä ja on todella häiritsevä. Jos sais vinkkiä, mistä alkais ettimään.
    Last edited by Samppae39; 16-09-2025, 11:53.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Mittasin oman ”kaljamaha” m-sport ruorin ja se on 385mm, voihanse olla että facelift e39 sporttiratti on kanssa pienemmällä kehällä kuten e46, ajatuksen tasolla se 10mm ero tuntuu pieneltä mutta mutta todellisuudessa on tuntuva ero kun ohjauspyörän halkaisijasta puhutaan

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Mun E39 M Sport -kaljamaharatti on 375mm. Voihan tuossa tulla rullamitalla pari mm virhettä kun mittaa, mutta alle 380mm se joka tapauksessa on vaikka miten mittaa. Satavarmasti en voi sanoa että ratti olisi alkuperäinen, onhan mahdollista että on jossain kolaroinnissa tms. vaurioitunut ennen kuin ostin auton 2006 ja vaihdettu sitten (tarkoituksella tai vahingossa) pienempään versioon. Tuskin sitä kukaan tuunaaja on melko uutena muutaman millin pienempään vaihtanu kun autossa ei mitään tuunauksia ole koskaan ollut.
    Valikoista en löytänyt tuota aiemmin mainitsemaani pienempää, lienee just tuo.
    Tuo alkupään 395mm on kyllä erikoinen poikkeus, on kyllä ruorilla kokoa.
    Voin kertoa että kun ruuvasin tuon pienemmän paikoilleen, niin tuntui liian pieneltä. Siitä kai tämä "tavallisen" M-Sportin haaveilu lähti. Pitäis joku päivä tulevaan hipostella uusi pinta nahalle.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Mun E39 M Sport -kaljamaharatti on 375mm. Voihan tuossa tulla rullamitalla pari mm virhettä kun mittaa, mutta alle 380mm se joka tapauksessa on vaikka miten mittaa. Satavarmasti en voi sanoa että ratti olisi alkuperäinen, onhan mahdollista että on jossain kolaroinnissa tms. vaurioitunut ennen kuin ostin auton 2006 ja vaihdettu sitten (tarkoituksella tai vahingossa) pienempään versioon. Tuskin sitä kukaan tuunaaja on melko uutena muutaman millin pienempään vaihtanu kun autossa ei mitään tuunauksia ole koskaan ollut.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    395mm oli itsellä vakio, se oli kyllä aika iso. Tuo nykyinen paikallaan on 379mm.
    Orkkis 1-vaiheisen M-Sportti läski on 385mm. Ajattelin jos se minulle välttäis

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Senhän takia nuo e46 ratti kiinnostelee kun ne on pienemmällä kehällä, e39 ratti on semmoinen rahtilaivan ruori

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Itsellä on omassa pre-fl paskottu fl ratti juuri tuolleen asentamalla väärä, näin jäykästi ilmaisten
    Hyvinhän se sinne sopii, mutta oon jo kolme "oikeanlaista" rattia hommaillut, saa nähdä minkä niistä siihen laittaa. Tuo nykyinen on kehältään pienin, mutta kun en pidä perforoidusta nahasta ja ei ollut saatavilla tehtaalta, joten häirii itseä. Silmäkään ei kerkeä näihin tottua kun suunnitelmat muuttuu viis kertaa useammin ennen kuin auto koskaan edes ajoon tulee. Tuollakin ratilla oon kerennyt autoa siirteleen vaan pihalla

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Uudemman rattiin saa askarreltua slipringin kiinnityksen sopivaksi ja sitten vaan E36 1-vaiheinen turvatyyny siihen

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Ei kai noissa ole kuin kahta erilaista, 1 ja 2 vaiheisilla bägeillä olevia. ratteja?

    Leave a comment:


  • slaissi_
    replied
    Moro, valitettavasti ei passaa. Mulla on sama "ongelma" itsellä pre-facessa, kun haluais tuon napittoman e36 salmiakkiratin tilalle saman mutta napeilla.
    Ainut skenaario mikä vois toimia ja mitä oon miettinyt; e36 salmiakkibägi, e46 salmiakkiratti missä napit, e39 napillisesta slip-ring, leikkaa/liimaa, johdotuksia.. jne.

    Joka tapauksessa kuitenkin helpoin on vaihtaa m-tech 3 ratti. Kyllä siitä tuunaamalla saa ihan hienon.

    Leave a comment:


  • AXELONE
    replied
    Terve, Potilaana 3/96 vuoden e39. Tällä hetkellä rattina tuo vanha kunnon nelipuolainen vakkarin ja radion napeilla. Ajattelin kysellä, että onko mahdollista tilalle laittaa tuommoinen e46 salmiakkiratti napeilla? Ymmärtääkseni niissä ainakin 98-99 vuosina vielä tuo yks vaiheinen bägi, mutta jokaisessa näyttää tuo slipringin kiinnitys olevan täysin erilainen kuin tuossa e39 ratissa.

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Originally posted by BLACK316 View Post
    Nopea kysymys.. Onko normaalia että moottorin vikavalo ei syty palamaan vaikka irroittaa MAF:in johdon? Ja muutenki ei vaikuttanu mitenkään moottorin käyttäytymiseen. Ja siis 528i
    On normaalia koska kun johto nypätään irti niin ECU laittaa varakartalle jolloin tulisi toimia kuin piuha kytkettynä. Jos käynti/käyttäyminen muuttuu on MAF sökönä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Ei ehkä auta mitään mutta e46 325Ti (vai ti...) ei huomannut edes ajaessa mitään kun oli maffin piuha irti.

    Leave a comment:


  • BLACK316
    replied
    Kyllä se on toiminnassa. Viime talvena sytytti sen. Ja tää on 1999/10

    Leave a comment:

Working...
X