E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wespa
    replied
    Samaa vikaa omaan E39:iin retrofitatun systeemin kanssa. Kai ne antennivahvarit sitten vaan alkavat vanhemmiten pätkiä välillä..

    Edit. Tämä siis Tapin postaukseen kommenttina.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Tarviiko faceliftin alkuperäisille led takavaloille tehdä jotain virityksiä jos asentaa prefaceen kyseiset valot? LCM3B on asennettu ja koodattu autoon ja varmistettu ncs:llä että led takavalot on ruksattuna, riittääkö tämä vai pitääkö vielä tehdä jotain lisää? Tällä hetkellä jännitemittarilla mitattuna liittimeen tulee 13.8V kun moottori käynnissä

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Mistähän etsisin vikaa kun kauko-ohjaimen nappuloita saa välillä painella kymmeniä kertoja ennen kuin ovet aukeaa tai menee lukkoon? Sama vika toisella kakellakin ja nämä on aftermarketia eli paristollisia. Olen vaihtanut patterit mutta ei auttanut.

    Antennivahvistin lienee ainoa auton päässä asiaan vaikuttava osa?
    Tutkin tätä tänään ja avasin verhoilut antennivahvistimen edestä. Naputtelin ensin kymmeniä kertoja kaken nappeja samalla heilutellen piuhoja ja niiden liittimiä ilman että auto reagoi. Sitten laitoin yleismittarin siihen piuhaan mikä lähtee korimodulille. Siinä on koko ajan 12V ja kun painan nappia, se ilmeisesti maadoittaa. No nytpä se sitten toimii ihan joka kerta kun nappia painaa ja yleismittari on kiinni linjassa... Täytyypä antaa tuon taas levätä jonkin aikaa ja kokeilla sitten uudestaan. Monesti käytännössä olen huomannut että kun se kerran reagoi kakeen, sitten se taas reagoi koko ajan jos jatkaa naputtelua.

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    =D No nyt.... löysin netin syövereistä tiedon että onnistuu Tool32, ja tosiaan 3min homma. Kylläpäs vitutus helpotti vaikka tunteja meni hukkaan kun en osaa DIS ja auton väliä säätää.

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
    VM.2003. Kiitos, löysin inpa videoita mutta en omastani löytänyt koko kalibrointi kohtaa. Pitää kokeilla toisilla softilla.
    Ois varmaan vartin homma mutta mennyt jo 10h eikä yhteyttä DIS ja auton väliin. INPA toimii, Win10 läppäri haluua päivittää diagnostiikka pään. XP taas sanoo ettei ole paria ja heittää erroria. Nettiä luettu, vaihdettu ip ja muuta paskaa. Enintään virheilmoituksen vaihtuu. =D

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Originally posted by peto2 View Post

    Ainakin M52tu:ssa vanokset lakkaavat toimimasta jos jako pielessä ja tälle oli todella kryptinen vikakoodi, vanos end stop tjsp.
    Tänään tuli purettua M54 vanos ekan kerran kokonaan ja niinhän sieltä paljastui yhdellä hampaalla pielessä oleva jakoketju ja tavallaan sitä korjaamaan yritetty yhdellä hampaalla pieleen ajoitettu apuketju. Ihan mielenkiintoinen ja nerokas rakenne ja hämmästyttävää kuinka monta "special toolia" tuohon kasaamiseen tarvitsee. Iso osa tuli tehtyä itse mutta sain lainaan esim Vanos-yksikön tilalle tulevan telineen joka painaa säätimet oikeaan asentoon kasattaessa.

    Harmi että nyt kun Vanoksen vikakoodista pääsi eroon, tuli tilalle fuel trim koodit jotka vinkaavat imuvuotoihin. Pitää perehtyä niihin vielä kun ainakin kaksi katkennutta pikkuletkua on jo löytynyt.

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    VM.2003. Kiitos, löysin inpa videoita mutta en omastani löytänyt koko kalibrointi kohtaa. Pitää kokeilla toisilla softilla.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Teitkö ohjauskulma-anturin alustuksen uusiksi? Ei tosin taida yleensä INPA:lla onnistua, vaikka se sieltä valikosta löytyisikin. DIS tai ISTA toimii.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Ei kai ohjauskulma-anturia ole kuin DSC:llä varustetuissa yksilöissä eli facelifteissä?
    kyllä mulla on ollut DSC jokaisessa 540i:ssä, preface tai ei.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Ei kai ohjauskulma-anturia ole kuin DSC:llä varustetuissa yksilöissä eli facelifteissä?

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Minkä ikäinen laite? Pre facelift vai se tuoreempi?

    Leave a comment:


  • Alfistipohjoosesta
    replied
    Syttyi luistonestonvalo. Inpassa abs puolella jatkuvasti päälle tuleva ohjauskulma vikokoodi. ABS näyttää nopeudeksi 0 kun on paikallaa. Ohjauskulma näyttää ihan oikein kun kääntää rattia mutta nopeustieto on 2,75km/h vaikka auto paikallaan.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Tutulta kuulostaa:
    000067 DME: VANOS inlet camshaft, end position not reached
    000068 DME: VANOS exhaust camshaft, end position not reached

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by -Tapi View Post
    Kysymykset jatkuu: Kävin äsken katsastamassa yhtä E39:ani ja hylsy tuli vikakoodeista Vanokseen tai nokkien asentotunnistimiin liittyen.
    muista tuota keväällä tutkineeni vaihtamalla molempien vanosten tiivisteet (M54B25) ja kun vikakoodit ei poistuneet, otin nokkien tunnistimet ja vanoksen solenoiditkin toisesta autosta jossa vanokset pelaa. Siltikään ei toimi.
    Ehdotuksia?
    Ainakin M52tu:ssa vanokset lakkaavat toimimasta jos jako pielessä ja tälle oli todella kryptinen vikakoodi, vanos end stop tjsp.

    Leave a comment:


  • -Tapi
    replied
    Kysymykset jatkuu: Kävin äsken katsastamassa yhtä E39:ani ja hylsy tuli vikakoodeista Vanokseen tai nokkien asentotunnistimiin liittyen.
    muista tuota keväällä tutkineeni vaihtamalla molempien vanosten tiivisteet (M54B25) ja kun vikakoodit ei poistuneet, otin nokkien tunnistimet ja vanoksen solenoiditkin toisesta autosta jossa vanokset pelaa. Siltikään ei toimi.
    Ehdotuksia?

    Leave a comment:

Working...
X