E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mikäs se vika paikka on nyt sille 110kmh tutinalle. Vaihdoin isommat vanteet niin pikkusen enemmän tutinaa tällä hetkellä.
E39 touring siis kyseessä ja tuntuis et tutisee takapäässä ja ehkä hivenen enemmän oikealta puolelta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Turunpoika View PostMites kun jouduin lauantaina turvautumaan motonettiin ja hihna on mylen merkillä, pitääkö ostaa varahihna varmuudeksi.
Vaikka Meyle (ihan sama onko HD vai tavallinen) onkin ns. kiinanpaskaa niin eiköhän tuo hihnana nyt jonkin aikaa mene, eli en varahihnaa nyt kovin kiireesti itse olisi hätäilemässä.
Leave a comment:
-
-
Tuleepa mieleen eräässä toisessa automerkissä (olikohan joku vanhempi Pösö?) tuollainen hihnan korkkaaminen. Hihnan suikaleita oli mennyt hihnapyörän väliin ja vaurioittanut kampuran stefaa. Tätä ei tajuttu tarkastaa hihnan vaihdossa. Uusi hihna paikoilleen ja stefan vauriosta tietämätön autoilija yllättyi,kun öljynpainevalo nasahti myöhemmin tauluun työmatkalla. Öljyt oli hiljalleen karannut kampuran etupäästä ulos maantiellä. Ko autossa ei siis ollut sitä öljyn tasoanturia,joka olisi hieman aikaisemmin varoitellut vahingosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOn mahdollista, että kuminen hihna on ottanut jarrukliineristä itseensä. Todennäköisesti hihna ollut jo parhaat päivänsä nähnyt ja jarrukliinereidenkin koostumus vaihtelee paljon valmistajien välillä. Esim. Motox jarrukliinerissä huomattavan paljon asetonia.auto on tyttären tyttären käytössä niin oli päässyt vähän venymään.
Mites kun jouduin lauantaina turvautumaan motonettiin ja hihna on mylen merkillä, pitääkö ostaa varahihna varmuudeksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Turunpoika View PostMoikka oli pikku remontti,eli korkeapainepumpun vaihto, ei sen kanssa ongelmia mutta samassa yhteydessä huomasin imusarjalle tulevassa kumiputkessa halkeaman. Oli jonkin verran sotkenut paikkoja ja muutenkin piti putsata ettei mee epäpuhtautta pumppua vaihdettaessa. Käytin jarrukliineriä, jota meni myös moniurahihnalle. Noin 300-400 km ajon jälkeen hihnasta tuli pitkä "lanka" joka oli kiertynyt kampiakselin ympärille. Oliko mahdollisesti kliinerin syytä. Tulipa pitkä teksti, niin ja auto E39 530 D -02
PS. Ei oo koskaan aikaisemmin omalla kohdalla käynyt hihnan kanssa näin.
Leave a comment:
-
-
Moniurahihnan tuho
Moikka oli pikku remontti,eli korkeapainepumpun vaihto, ei sen kanssa ongelmia mutta samassa yhteydessä huomasin imusarjalle tulevassa kumiputkessa halkeaman. Oli jonkin verran sotkenut paikkoja ja muutenkin piti putsata ettei mee epäpuhtautta pumppua vaihdettaessa. Käytin jarrukliineriä, jota meni myös moniurahihnalle. Noin 300-400 km ajon jälkeen hihnasta tuli pitkä "lanka" joka oli kiertynyt kampiakselin ympärille. Oliko mahdollisesti kliinerin syytä. Tulipa pitkä teksti, niin ja auto E39 530 D -02
PS. Ei oo koskaan aikaisemmin omalla kohdalla käynyt hihnan kanssa näin.
Leave a comment:
-
-
e39 kattoluukku ei mene kiinni
Eli tuossa joku aika sitten tuli vastaan ongelma, että olin avannu normaaliin tapaan kattoluukun takaosa ylhäällä. Noh sitten ajattelin, että suljempa sen ja sitten meni vähän kiinni ja jäi siihen. Luukku menee normaalisti ylös ja menee kiinni silleen, että vetäsee luukun kokonaan auki ja kattoo ulkoa päin silmämääräsesti että luukku on katon kanssa samalla tasolla.
Saako korjattua kalibroimalla kattoluukun?Last edited by Artturih05; 17-09-2023, 14:40.
Leave a comment:
-
-
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Tags: None
- Stuck
-
Leave a comment: