E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Verarissa joku pieni välys tms?
Varmaan itte purkaisin pelin paloiksi ja alkaisin tutkimaan sieltä kohtaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jarger View PostEpäilisin tuossa vaiheessa jarrulevyn molemmin puolin pintoja, tarkistaisin niiden suoruuden ja onko huonolaatuinen osa? Sekä kokeilisin toisilla vanteilla.
Ei itellä ainakaan E39 tärisyttele mitään. paitsi takajarruista vähän, niin vähällä ajolla että kerkeää levyt aina ruostumaan
Voiskohan olla että liian lähelle säädetyt käsijarrukengät aiheuttaa tollasta? Ainakaan katsastuksen jarrudynon mukaan ei laahaa yhtään mutta vaikka onkin uudet osat+vaijerit käsijarrussa niin tosi lähelle piti silti säätää ettei auto valu mäkeä alas
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naikou View PostEn tiennytkään että touringiin saa inserttejä
Käytännössä mikä vaan voi aiheutta tutinaa e39 taka-akselissaOmassa sedanissa on taka-akseliin uusittu takakelkan puslat, perämurikan puslat, vakaajan yhdystangot, alapallonivelet aka ”narinahelat”, laakerit sekä laitettu powerflexin insertit takakelkan pusliin nelipyöräsuuntausta unohtamatta tietenkään…ja silti tuo saattaa satunnaisesti joskus alkaa täristää yli 100km/h vauhdissa.
Mitään väljää/löysää ei tunnu pyöräntuennassa mutta voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
Ei itellä ainakaan E39 tärisyttele mitään. paitsi takajarruista vähän, niin vähällä ajolla että kerkeää levyt aina ruostumaan
Leave a comment:
-
-
PFR5-531 pitäis olla toukkaan oleva malli. 140€ ei nyt pahalta kuullosta, kun tosiaan vika voi olla muuallakin. Myös vetarien päittäin vaihdon vois kokeilla
Leave a comment:
-
-
En tiennytkään että touringiin saa inserttejä
Käytännössä mikä vaan voi aiheutta tutinaa e39 taka-akselissaOmassa sedanissa on taka-akseliin uusittu takakelkan puslat, perämurikan puslat, vakaajan yhdystangot, alapallonivelet aka ”narinahelat”, laakerit sekä laitettu powerflexin insertit takakelkan pusliin nelipyöräsuuntausta unohtamatta tietenkään…ja silti tuo saattaa satunnaisesti joskus alkaa täristää yli 100km/h vauhdissa.
Mitään väljää/löysää ei tunnu pyöräntuennassa mutta voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
Leave a comment:
-
-
Apurungon pusliin saa näköjään lääkkeeksi inserttejäkin. Pitäis ehkä kokeilla niillä
Leave a comment:
-
-
Taka-apurungon isot puslat monesti väsyneet + kaikki muut pehmenneet puslat ja toki varmistettu että rengasvanneyhdistelmät oikeasti pyöreät ilman pystyheittoja.
Leave a comment:
-
-
Mikäs se vika paikka on nyt sille 110kmh tutinalle. Vaihdoin isommat vanteet niin pikkusen enemmän tutinaa tällä hetkellä.
E39 touring siis kyseessä ja tuntuis et tutisee takapäässä ja ehkä hivenen enemmän oikealta puolelta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Turunpoika View PostMites kun jouduin lauantaina turvautumaan motonettiin ja hihna on mylen merkillä, pitääkö ostaa varahihna varmuudeksi.
Vaikka Meyle (ihan sama onko HD vai tavallinen) onkin ns. kiinanpaskaa niin eiköhän tuo hihnana nyt jonkin aikaa mene, eli en varahihnaa nyt kovin kiireesti itse olisi hätäilemässä.
Leave a comment:
-
-
Tuleepa mieleen eräässä toisessa automerkissä (olikohan joku vanhempi Pösö?) tuollainen hihnan korkkaaminen. Hihnan suikaleita oli mennyt hihnapyörän väliin ja vaurioittanut kampuran stefaa. Tätä ei tajuttu tarkastaa hihnan vaihdossa. Uusi hihna paikoilleen ja stefan vauriosta tietämätön autoilija yllättyi,kun öljynpainevalo nasahti myöhemmin tauluun työmatkalla. Öljyt oli hiljalleen karannut kampuran etupäästä ulos maantiellä. Ko autossa ei siis ollut sitä öljyn tasoanturia,joka olisi hieman aikaisemmin varoitellut vahingosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOn mahdollista, että kuminen hihna on ottanut jarrukliineristä itseensä. Todennäköisesti hihna ollut jo parhaat päivänsä nähnyt ja jarrukliinereidenkin koostumus vaihtelee paljon valmistajien välillä. Esim. Motox jarrukliinerissä huomattavan paljon asetonia.auto on tyttären tyttären käytössä niin oli päässyt vähän venymään.
Mites kun jouduin lauantaina turvautumaan motonettiin ja hihna on mylen merkillä, pitääkö ostaa varahihna varmuudeksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Turunpoika View PostMoikka oli pikku remontti,eli korkeapainepumpun vaihto, ei sen kanssa ongelmia mutta samassa yhteydessä huomasin imusarjalle tulevassa kumiputkessa halkeaman. Oli jonkin verran sotkenut paikkoja ja muutenkin piti putsata ettei mee epäpuhtautta pumppua vaihdettaessa. Käytin jarrukliineriä, jota meni myös moniurahihnalle. Noin 300-400 km ajon jälkeen hihnasta tuli pitkä "lanka" joka oli kiertynyt kampiakselin ympärille. Oliko mahdollisesti kliinerin syytä. Tulipa pitkä teksti, niin ja auto E39 530 D -02
PS. Ei oo koskaan aikaisemmin omalla kohdalla käynyt hihnan kanssa näin.
Leave a comment:
-
-
Moniurahihnan tuho
Moikka oli pikku remontti,eli korkeapainepumpun vaihto, ei sen kanssa ongelmia mutta samassa yhteydessä huomasin imusarjalle tulevassa kumiputkessa halkeaman. Oli jonkin verran sotkenut paikkoja ja muutenkin piti putsata ettei mee epäpuhtautta pumppua vaihdettaessa. Käytin jarrukliineriä, jota meni myös moniurahihnalle. Noin 300-400 km ajon jälkeen hihnasta tuli pitkä "lanka" joka oli kiertynyt kampiakselin ympärille. Oliko mahdollisesti kliinerin syytä. Tulipa pitkä teksti, niin ja auto E39 530 D -02
PS. Ei oo koskaan aikaisemmin omalla kohdalla käynyt hihnan kanssa näin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: