E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • poke
    replied
    Kardaani ja sen kannatinlaakeri tai kumilätty tai vakionopeusnivel?

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Verarissa joku pieni välys tms?
    Varmaan itte purkaisin pelin paloiksi ja alkaisin tutkimaan sieltä kohtaa

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Epäilisin tuossa vaiheessa jarrulevyn molemmin puolin pintoja, tarkistaisin niiden suoruuden ja onko huonolaatuinen osa? Sekä kokeilisin toisilla vanteilla.
    Ei itellä ainakaan E39 tärisyttele mitään. paitsi takajarruista vähän, niin vähällä ajolla että kerkeää levyt aina ruostumaan
    Mutta jarruttaessa ei tärrää yhtään, palat/levyt takana on ihan perus febibilsteiniä ettei ainakaa halvinta kuraa ja kitkapinnat pysyneet siistinä kun auto makaa aina vähintään katoksen alla.

    Voiskohan olla että liian lähelle säädetyt käsijarrukengät aiheuttaa tollasta? Ainakaan katsastuksen jarrudynon mukaan ei laahaa yhtään mutta vaikka onkin uudet osat+vaijerit käsijarrussa niin tosi lähelle piti silti säätää ettei auto valu mäkeä alas

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    En tiennytkään että touringiin saa inserttejä

    Käytännössä mikä vaan voi aiheutta tutinaa e39 taka-akselissa Omassa sedanissa on taka-akseliin uusittu takakelkan puslat, perämurikan puslat, vakaajan yhdystangot, alapallonivelet aka ”narinahelat”, laakerit sekä laitettu powerflexin insertit takakelkan pusliin nelipyöräsuuntausta unohtamatta tietenkään…ja silti tuo saattaa satunnaisesti joskus alkaa täristää yli 100km/h vauhdissa.

    Mitään väljää/löysää ei tunnu pyöräntuennassa mutta voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella
    Epäilisin tuossa vaiheessa jarrulevyn molemmin puolin pintoja, tarkistaisin niiden suoruuden ja onko huonolaatuinen osa? Sekä kokeilisin toisilla vanteilla.
    Ei itellä ainakaan E39 tärisyttele mitään. paitsi takajarruista vähän, niin vähällä ajolla että kerkeää levyt aina ruostumaan

    Leave a comment:


  • Slammed
    replied
    PFR5-531 pitäis olla toukkaan oleva malli. 140€ ei nyt pahalta kuullosta, kun tosiaan vika voi olla muuallakin. Myös vetarien päittäin vaihdon vois kokeilla

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    En tiennytkään että touringiin saa inserttejä

    Käytännössä mikä vaan voi aiheutta tutinaa e39 taka-akselissa Omassa sedanissa on taka-akseliin uusittu takakelkan puslat, perämurikan puslat, vakaajan yhdystangot, alapallonivelet aka ”narinahelat”, laakerit sekä laitettu powerflexin insertit takakelkan pusliin nelipyöräsuuntausta unohtamatta tietenkään…ja silti tuo saattaa satunnaisesti joskus alkaa täristää yli 100km/h vauhdissa.

    Mitään väljää/löysää ei tunnu pyöräntuennassa mutta voisihan ne ylätukivarret vielä vaikka huvikseen uusia…ja vetoakselit tai vaikka painottaa takapyörät hunterin roadforcella

    Leave a comment:


  • Slammed
    replied
    Apurungon pusliin saa näköjään lääkkeeksi inserttejäkin. Pitäis ehkä kokeilla niillä

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Taka-apurungon isot puslat monesti väsyneet + kaikki muut pehmenneet puslat ja toki varmistettu että rengasvanneyhdistelmät oikeasti pyöreät ilman pystyheittoja.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Narinahelat?

    Leave a comment:


  • Slammed
    replied
    Mikäs se vika paikka on nyt sille 110kmh tutinalle. Vaihdoin isommat vanteet niin pikkusen enemmän tutinaa tällä hetkellä.
    E39 touring siis kyseessä ja tuntuis et tutisee takapäässä ja ehkä hivenen enemmän oikealta puolelta.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by Turunpoika View Post
    Mites kun jouduin lauantaina turvautumaan motonettiin ja hihna on mylen merkillä, pitääkö ostaa varahihna varmuudeksi.

    Vaikka Meyle (ihan sama onko HD vai tavallinen) onkin ns. kiinanpaskaa niin eiköhän tuo hihnana nyt jonkin aikaa mene, eli en varahihnaa nyt kovin kiireesti itse olisi hätäilemässä.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Tuleepa mieleen eräässä toisessa automerkissä (olikohan joku vanhempi Pösö?) tuollainen hihnan korkkaaminen. Hihnan suikaleita oli mennyt hihnapyörän väliin ja vaurioittanut kampuran stefaa. Tätä ei tajuttu tarkastaa hihnan vaihdossa. Uusi hihna paikoilleen ja stefan vauriosta tietämätön autoilija yllättyi,kun öljynpainevalo nasahti myöhemmin tauluun työmatkalla. Öljyt oli hiljalleen karannut kampuran etupäästä ulos maantiellä. Ko autossa ei siis ollut sitä öljyn tasoanturia,joka olisi hieman aikaisemmin varoitellut vahingosta.

    Leave a comment:


  • Turunpoika
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    On mahdollista, että kuminen hihna on ottanut jarrukliineristä itseensä. Todennäköisesti hihna ollut jo parhaat päivänsä nähnyt ja jarrukliinereidenkin koostumus vaihtelee paljon valmistajien välillä. Esim. Motox jarrukliinerissä huomattavan paljon asetonia.
    No joo, oli se hihna suhteellisen vanha, asennettu 31.1.2016 ja kilometrejä silloin 303563km ja nyt noin 483300km auto on tyttären tyttären käytössä niin oli päässyt vähän venymään. Mites kun jouduin lauantaina turvautumaan motonettiin ja hihna on mylen merkillä, pitääkö ostaa varahihna varmuudeksi.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Turunpoika View Post
    Moikka oli pikku remontti,eli korkeapainepumpun vaihto, ei sen kanssa ongelmia mutta samassa yhteydessä huomasin imusarjalle tulevassa kumiputkessa halkeaman. Oli jonkin verran sotkenut paikkoja ja muutenkin piti putsata ettei mee epäpuhtautta pumppua vaihdettaessa. Käytin jarrukliineriä, jota meni myös moniurahihnalle. Noin 300-400 km ajon jälkeen hihnasta tuli pitkä "lanka" joka oli kiertynyt kampiakselin ympärille. Oliko mahdollisesti kliinerin syytä. Tulipa pitkä teksti, niin ja auto E39 530 D -02
    PS. Ei oo koskaan aikaisemmin omalla kohdalla käynyt hihnan kanssa näin.
    On mahdollista, että kuminen hihna on ottanut jarrukliineristä itseensä. Todennäköisesti hihna ollut jo parhaat päivänsä nähnyt ja jarrukliinereidenkin koostumus vaihtelee paljon valmistajien välillä. Esim. Motox jarrukliinerissä huomattavan paljon asetonia.

    Leave a comment:


  • Turunpoika
    replied
    Moniurahihnan tuho

    Moikka oli pikku remontti,eli korkeapainepumpun vaihto, ei sen kanssa ongelmia mutta samassa yhteydessä huomasin imusarjalle tulevassa kumiputkessa halkeaman. Oli jonkin verran sotkenut paikkoja ja muutenkin piti putsata ettei mee epäpuhtautta pumppua vaihdettaessa. Käytin jarrukliineriä, jota meni myös moniurahihnalle. Noin 300-400 km ajon jälkeen hihnasta tuli pitkä "lanka" joka oli kiertynyt kampiakselin ympärille. Oliko mahdollisesti kliinerin syytä. Tulipa pitkä teksti, niin ja auto E39 530 D -02
    PS. Ei oo koskaan aikaisemmin omalla kohdalla käynyt hihnan kanssa näin.

    Leave a comment:

Working...
X