E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tuleepa mieleen eräässä toisessa automerkissä (olikohan joku vanhempi Pösö?) tuollainen hihnan korkkaaminen. Hihnan suikaleita oli mennyt hihnapyörän väliin ja vaurioittanut kampuran stefaa. Tätä ei tajuttu tarkastaa hihnan vaihdossa. Uusi hihna paikoilleen ja stefan vauriosta tietämätön autoilija yllättyi,kun öljynpainevalo nasahti myöhemmin tauluun työmatkalla. Öljyt oli hiljalleen karannut kampuran etupäästä ulos maantiellä. Ko autossa ei siis ollut sitä öljyn tasoanturia,joka olisi hieman aikaisemmin varoitellut vahingosta.
-
No joo, oli se hihna suhteellisen vanha, asennettu 31.1.2016 ja kilometrejä silloin 303563km ja nyt noin 483300kmOriginally posted by Clavurion View PostOn mahdollista, että kuminen hihna on ottanut jarrukliineristä itseensä. Todennäköisesti hihna ollut jo parhaat päivänsä nähnyt ja jarrukliinereidenkin koostumus vaihtelee paljon valmistajien välillä. Esim. Motox jarrukliinerissä huomattavan paljon asetonia.
auto on tyttären tyttären käytössä niin oli päässyt vähän venymään.
Mites kun jouduin lauantaina turvautumaan motonettiin ja hihna on mylen merkillä, pitääkö ostaa varahihna varmuudeksi.
Leave a comment:
-
On mahdollista, että kuminen hihna on ottanut jarrukliineristä itseensä. Todennäköisesti hihna ollut jo parhaat päivänsä nähnyt ja jarrukliinereidenkin koostumus vaihtelee paljon valmistajien välillä. Esim. Motox jarrukliinerissä huomattavan paljon asetonia.Originally posted by Turunpoika View PostMoikka oli pikku remontti,eli korkeapainepumpun vaihto, ei sen kanssa ongelmia mutta samassa yhteydessä huomasin imusarjalle tulevassa kumiputkessa halkeaman. Oli jonkin verran sotkenut paikkoja ja muutenkin piti putsata ettei mee epäpuhtautta pumppua vaihdettaessa. Käytin jarrukliineriä, jota meni myös moniurahihnalle. Noin 300-400 km ajon jälkeen hihnasta tuli pitkä "lanka" joka oli kiertynyt kampiakselin ympärille. Oliko mahdollisesti kliinerin syytä. Tulipa pitkä teksti, niin ja auto E39 530 D -02
PS. Ei oo koskaan aikaisemmin omalla kohdalla käynyt hihnan kanssa näin.
Leave a comment:
-
Moniurahihnan tuho
Moikka oli pikku remontti,eli korkeapainepumpun vaihto, ei sen kanssa ongelmia mutta samassa yhteydessä huomasin imusarjalle tulevassa kumiputkessa halkeaman. Oli jonkin verran sotkenut paikkoja ja muutenkin piti putsata ettei mee epäpuhtautta pumppua vaihdettaessa. Käytin jarrukliineriä, jota meni myös moniurahihnalle. Noin 300-400 km ajon jälkeen hihnasta tuli pitkä "lanka" joka oli kiertynyt kampiakselin ympärille. Oliko mahdollisesti kliinerin syytä. Tulipa pitkä teksti, niin ja auto E39 530 D -02
PS. Ei oo koskaan aikaisemmin omalla kohdalla käynyt hihnan kanssa näin.
Leave a comment:
-
e39 kattoluukku ei mene kiinni
Eli tuossa joku aika sitten tuli vastaan ongelma, että olin avannu normaaliin tapaan kattoluukun takaosa ylhäällä. Noh sitten ajattelin, että suljempa sen ja sitten meni vähän kiinni ja jäi siihen. Luukku menee normaalisti ylös ja menee kiinni silleen, että vetäsee luukun kokonaan auki ja kattoo ulkoa päin silmämääräsesti että luukku on katon kanssa samalla tasolla.
Saako korjattua kalibroimalla kattoluukun?Last edited by Artturih05; 17-09-2023, 15:40.
Leave a comment:
-
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Tags: None
- Stuck
Leave a comment: