Tulis itelle mieleen että onko koska putsattu napa-jarrulevy-vanne välit? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostVakionopeusnivel?Tuliko tutkittua kannatinlaakeria vaihdettaessa?
Vakionopeusnivel?:think
Originally posted by Tome View Postvoiskohan olla ihan pyörän laakeri? Tai esimerkiks perän etummainen pusla tai ne takakelkan puslat. Toisin sanoen joku siellä tärisee ja se tärinä resonoi koriin. Vaikea sanoa. Itselläkin kuuluu satasen vauhdissa sellainen matala jaksottainen hurina/jurina aina välillä enkä oo vielä keksiny aiheuttajaa. Kardaani, vetarit ym. vaihdettu eikä niillä ollu tuohon ääneen vaikutusta. Tosin toisessa takapyöränlaakerissa on akselinsuuntasta välystä et pitää sekin jossain välissä vaihtaa.. Kyllähän näitten kans saa aina olla millon minkäkin vaivan kanssa taistelemassa että alkaa jo vähän väsyttää koko auto..
Alan puslia epäillä varman epävarmasti
Originally posted by Bmw Dreamer View PostTulis itelle mieleen että onko koska putsattu napa-jarrulevy-vanne välit? :think
Kuskinpuolen takarenkaassa tuntuisi olevan heittoa kun tunkin päällä vaihteella kaasuttelee. varmaan lähes puoli senttiä heittää pystysuunnassa. Ei vaikutusta onko paikallaan talvi vai kesärenkaat.Elämä potkii.
_______________________________
-E39 528iA '97
-E34 518i '91
Comment
-
-
Vaihtelin siinä noi takakelkan puslat, kun auton perä tahtoi vähän niiailla miten sattui ja kun olisi ollut takapyöränlaakerit lopussa. Taisi auttaa puslien vaihto tuohon ongelmaan... mutta,mutta.. mielestäni alkoi auto tutista entistäkin enempi:think Ratti ei siis vatkaa, mutta takapuolessa tuntee tutinoita ja pelkääjän selkänoja heiluu mielestäni entistäkin enempi!:think Tietenkin suuntauksessa pitäisi käydä, mutta osaako joku kokemuksesta sanoa, että auttaisko suuntaus tuohon tutinaan?
Tietenkin edelleenkin se kardaanin limppu/laakerikin on vielä odottamassa vaihtoa joten korostuuko niiden väleytyminen entistä enempi, kun takakelkka on timmissä?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostVaihtelin siinä noi takakelkan puslat, kun auton perä tahtoi vähän niiailla miten sattui ja kun olisi ollut takapyöränlaakerit lopussa. Taisi auttaa puslien vaihto tuohon ongelmaan... mutta,mutta.. mielestäni alkoi auto tutista entistäkin enempi:think Ratti ei siis vatkaa, mutta takapuolessa tuntee tutinoita ja pelkääjän selkänoja heiluu mielestäni entistäkin enempi!:think Tietenkin suuntauksessa pitäisi käydä, mutta osaako joku kokemuksesta sanoa, että auttaisko suuntaus tuohon tutinaan?
Tietenkin edelleenkin se kardaanin limppu/laakerikin on vielä odottamassa vaihtoa joten korostuuko niiden väleytyminen entistä enempi, kun takakelkka on timmissä?
Comment
-
-
Originally posted by Tome View Postkyllä se mahdollisesti niin on että kun tärinän lähde on jossain pyörivässä osassa niin löysä pusla voi vaimentaa tärinää ja sit uusi pusla korostaa sitä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostVaihtelin siinä noi takakelkan puslat, kun auton perä tahtoi vähän niiailla miten sattui ja kun olisi ollut takapyöränlaakerit lopussa. Taisi auttaa puslien vaihto tuohon ongelmaan... mutta,mutta.. mielestäni alkoi auto tutista entistäkin enempi:think Ratti ei siis vatkaa, mutta takapuolessa tuntee tutinoita ja pelkääjän selkänoja heiluu mielestäni entistäkin enempi!:think
Comment
-
-
Tuollasen tekstin joku oli kirjoittanut S.24 sivulle:
Väljät vetareiden sisäpäät jolloin rikkinäiset takakelkan puslat voimistaa vetareista lähtevää tärinää. Tai kardaanin vakionopeusnivel. Nuo nopeudet osuu nimittäin yksiin kardaanin ominaisresonoinnin nopeuksien kanssa. Onko se tärinä minkälaista? jos on semmosta tutinamaista silloin vika taas renkaissa/jarruissa jos tiheämpi tärinä niin silloin kardaani/vetari.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Paitsi että vetari pyörii samalla nopeudella kuin rengas niin kyllä se vetari nimenomaan aiheuttaa ennemmin tutinamaista tärinää. Kokeilin kerran miten epätasapainossa oleva kardaani vaikuttaa lisäämällä siihen summamutikassa painoa; tiheä tärinä tuntui rattiin n. 50km/h nopeudessa. Muissa nopeuksissa ei huomannut mitään. Toki asiahan ei niin yksioikoinen ole koska kardaani voi myös kiertyä tai taipua ym.. Ja jumittava/väljä vakionopeusnivel oireili siten että matkavauhdissa loivassa ylämäessä alkoi kardaani vispaamaan/heittämään ja sen kyllä huomasi keskikonsolin kohdallaTaitaa kardaaniongelmat pääsääntöisesti ilmetä kiihdytettäessä jos siellä on jotain häikkää?
Comment
-
-
Täälä keskustelussa on paljon kirjoittelua oireista, mutta seasta on vaikea löytää mikä on auttanut milloinkin.
Auto on sedan -96 ja vajaa 180tkm mittaris.
Omassa oli alun perin tärinää kiihdyttäessä n 50 km/h ja se korjaantui cv-nivelen vaihdolla. Mutta tärinää ilmeni lievänä myös n. 80 -100 km/h nopeudessa; vaihdettiin kunnostettu ja tasapainotettu kardaani. Kannatinlaakeri ja rätti olivat kunnosssa.
Tärinä katosi joksikin aikaa kunnes palasi ja nyt nypyttää 50 -100 km/h nopeudessa, pahiten noin 70:ssä. Huollossa sanottiin että perästä (tasauspyörästöstä) kuuluu jokin metallinen laahaava ääni (auton sisälle ääntä ei kuulu). Nyt mietityttää että onko tärinä hajottanut sieltä laakerin.
Renkaat on ihan uudet.
Itellä rupee huumorintaju loppumaan rahojen lisäksi. Onko ideoita mitä vois tarkistaa tai jos oli vastaavia oireita, miten ne korjattiin.Last edited by puari; 20-07-2013, 20:24.
Comment
-
-
Originally posted by puari View PostTäälä keskustelussa on paljon kirjoittelua oireista, mutta seasta on vaikea löytää mikä on auttanut milloinkin.
Auto on sedan -96 ja vajaa 180tkm mittaris.
Omassa oli alun perin tärinää kiihdyttäessä n 50 km/h ja se korjaantui cv-nivelen vaihdolla. Mutta tärinää ilmeni lievänä myös n. 80 -100 km/h nopeudessa; vaihdettiin kunnostettu ja tasapainotettu kardaani. Kannatinlaakeri ja rätti olivat kunnosssa.
Tärinä katosi joksikin aikaa kunnes palasi ja nyt nypyttää 50 -100 km/h nopeudessa, pahiten noin 70:ssä. Huollossa sanottiin että perästä (tasauspyörästöstä) kuuluu jokin metallinen laahaava ääni (auton sisälle ääntä ei kuulu). Nyt mietityttää että onko tärinä hajottanut sieltä laakerin.
Renkaat on ihan uudet.
Itellä rupee huumorintaju loppumaan rahojen lisäksi. Onko ideoita mitä vois tarkistaa tai jos oli vastaavia oireita, miten ne korjattiin.
Tietysti lähtökohtana näille tärinöille pitää olla tutkittu ripustusten mahdolliset väljyydet ja navan/levyn/vanteen tasopinnat pitää olla hiottu ja todettu heitottomiksi+renkaat ja vanteet on heitottomat.. e39 on erityisen tarkka renkaan huolellisesta asennuksesta vanteelle. Kuten olet varmaan jo lukenutkin täältä.Last edited by Tome; 21-07-2013, 12:17.
Comment
-
-
Originally posted by puari View PostTäälä keskustelussa on paljon kirjoittelua oireista, mutta seasta on vaikea löytää mikä on auttanut milloinkin.
Auto on sedan -96 ja vajaa 180tkm mittaris.
Omassa oli alun perin tärinää kiihdyttäessä n 50 km/h ja se korjaantui cv-nivelen vaihdolla. Mutta tärinää ilmeni lievänä myös n. 80 -100 km/h nopeudessa; vaihdettiin kunnostettu ja tasapainotettu kardaani. Kannatinlaakeri ja rätti olivat kunnosssa.
Tärinä katosi joksikin aikaa kunnes palasi ja nyt nypyttää 50 -100 km/h nopeudessa, pahiten noin 70:ssä. Huollossa sanottiin että perästä (tasauspyörästöstä) kuuluu jokin metallinen laahaava ääni (auton sisälle ääntä ei kuulu). Nyt mietityttää että onko tärinä hajottanut sieltä laakerin.
Renkaat on ihan uudet.
Itellä rupee huumorintaju loppumaan rahojen lisäksi. Onko ideoita mitä vois tarkistaa tai jos oli vastaavia oireita, miten ne korjattiin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by puari View PostTäälä keskustelussa on paljon kirjoittelua oireista, mutta seasta on vaikea löytää mikä on auttanut milloinkin.
Auto on sedan -96 ja vajaa 180tkm mittaris.
Omassa oli alun perin tärinää kiihdyttäessä n 50 km/h ja se korjaantui cv-nivelen vaihdolla. Mutta tärinää ilmeni lievänä myös n. 80 -100 km/h nopeudessa; vaihdettiin kunnostettu ja tasapainotettu kardaani. Kannatinlaakeri ja rätti olivat kunnosssa.
Tärinä katosi joksikin aikaa kunnes palasi ja nyt nypyttää 50 -100 km/h nopeudessa, pahiten noin 70:ssä. Huollossa sanottiin että perästä (tasauspyörästöstä) kuuluu jokin metallinen laahaava ääni (auton sisälle ääntä ei kuulu). Nyt mietityttää että onko tärinä hajottanut sieltä laakerin.
Renkaat on ihan uudet.
Itellä rupee huumorintaju loppumaan rahojen lisäksi. Onko ideoita mitä vois tarkistaa tai jos oli vastaavia oireita, miten ne korjattiin.
Comment
-
-
Originally posted by JML View PostOnko vanteet suorat? Katso peräöljyt, että onko metallipaskaa seassa. Ois kyllä aika outoa noilla kilometreillä jos perä ois hajalla. Myös pyörän laakerit on oman kokemuksen mukaan bemareissa kestäviä. Mutta en sano, etteikö kaikki olisi mahdollista...
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostNo ei oo laakerit näissä kyllä mistään kestävimmästä päästä..
Comment
-
Comment