Originally posted by marcus_108
View Post
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Bentley e39 korjaus manuaali sanoo 5 sekunttia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Ok. Oletin vaan että se on suunnilleen kaikis sama kun vaihdoin joskus mondeoon ratin niin sanoivat fordi huollosta että 30min pitää olla kenkä irti ennenkö nyppää bägiltä johdon irti..Originally posted by HTK12 View PostBentley e39 korjaus manuaali sanoo 5 sekunttia.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
Mjaa, itellä ku on M-ratti, niin siinä bägi tais olla kahdel torxilla vaan kiinni. No, se on sitte katottava mitä sieltä löytyy, jos kerta erilainen kiinnitys.
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Mullakin on ollut jo pitkään ongelmaa tärinän (tai tutinan whatever) kanssa, mutta tänään yllättäin ongelma ratkesi! Auto on e39 530 Touring vm. 2001. Vanteet renkaineen on hyvin tasapainotetut ja katsastukseen vaihdettiin eteen oikea taaempi alatukivarsi. Ongelma ei noilla kuitenkaan poistunut, vaan n. 90 km/h nopeudesta ylöspäin alkoi tutina koko korissa (ratti oli kuitenkin vakaa).
Huomasin tänään, että pyörännavan ja vanteiden välillä takarenkaissa oli selvä välys. Tilapäisratkaisuna laitoin ilmastointiteippiä navan ympärille, toiselle puolelle meni varmaan kymmenen kiekkaa ennen kuin vanne istui tiukasti napaan! Toiselle puolelle meni vain kaksi, tosi erikoista mistä moinen ero johtuu.. Ostin auton viime syksynä. Se on tuontiauto ja vanteet eivät ole originaalit.
Teipin laiton jälkeen ajoin 130 km/h asti ja tutinat oli hävinny kokonaan!
Täytyy varmaan tilata seuraavaks soviterenkaat. Erikoista on, et kahdella huoltamollakaan kukaan ei ehdottanu soviterenkaiden hankkimista, väittivät vaan et vanteet ei ole tasapainossa. Olin kuitenkin ite kattomassa kun asiansa osaava kaveri tasapainotti renkaat ja sano et vanteetkaan ei ole kierot.
Tosi mahtava on kyllä e39 ajaa kun ei tutise!
Comment
-
Mittaa ny ihmees se keskireikä vanteesta ja mee äkkiä jonnekki rengasliikkeeseen hakemaan ne soviterenkaat!Originally posted by BemmiJanne View PostMullakin on ollut jo pitkään ongelmaa tärinän (tai tutinan whatever) kanssa, mutta tänään yllättäin ongelma ratkesi! Auto on e39 530 Touring vm. 2001. Vanteet renkaineen on hyvin tasapainotetut ja katsastukseen vaihdettiin eteen oikea taaempi alatukivarsi. Ongelma ei noilla kuitenkaan poistunut, vaan n. 90 km/h nopeudesta ylöspäin alkoi tutina koko korissa (ratti oli kuitenkin vakaa).
Huomasin tänään, että pyörännavan ja vanteiden välillä takarenkaissa oli selvä välys. Tilapäisratkaisuna laitoin ilmastointiteippiä navan ympärille, toiselle puolelle meni varmaan kymmenen kiekkaa ennen kuin vanne istui tiukasti napaan! Toiselle puolelle meni vain kaksi, tosi erikoista mistä moinen ero johtuu.. Ostin auton viime syksynä. Se on tuontiauto ja vanteet eivät ole originaalit.
Teipin laiton jälkeen ajoin 130 km/h asti ja tutinat oli hävinny kokonaan!
Täytyy varmaan tilata seuraavaks soviterenkaat. Erikoista on, et kahdella huoltamollakaan kukaan ei ehdottanu soviterenkaiden hankkimista, väittivät vaan et vanteet ei ole tasapainossa. Olin kuitenkin ite kattomassa kun asiansa osaava kaveri tasapainotti renkaat ja sano et vanteetkaan ei ole kierot.
Tosi mahtava on kyllä e39 ajaa kun ei tutise!
Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
on vaiheltu. Etummaiset puslat kuluu enemmän eli avaa se suojalevy ja tee visuaalinen tarkastus. Sedaneissa nuo kyllä kestää kun ovat umpikumia eli ei öljytäytteiset niinkuin toukissa. Jos peräpää jysähtää tien poikkisaumoihin voi noissa olla vikaa.Originally posted by janke View PostOnko noita takapään apurungon puslia porukka vaihdellut sedaneihin?:think Pystyikös ne tarkistamaan jotenki, että onko kunnossa vai pitääkö suosista vaihtaa uuteen?:think
Comment
-
Ostin myös puslat omaani, vielä toki asentamatta paikalleen. Oireena myös samanlainen tutina läpi auton. Huomasin samalla olelssani auton alla puslia ihmetelemässä, että toisen takaiskarin alapää oli revennyt. Eli nekin tuli sitten uusittavien listalle.Originally posted by Kessuu View PostEilen tourinkiin kyseiset apurungon puslat vaihtaneena voin suositella lämpimästi. Loppui penkin tutinat ja "terävöityi" huomattavasti. Tosin samalla laitoin myös narinahelat+linkit niihin
Mutta asiaan, mulla -99 528i Touring ja sain varaosamyyjältä puslat jotka mun mielestä on hiukan erinäköiset mitä kuvittelin.
Eli tälläiset #1 sain, ja oletin niiden olevan tämän näköiset#2.
Myyjän katalogien mukaan 3/-99 tuo pusla on muuttunut jälkimmäisen näköiseksi, ja autoni on rekisteröity ennen sitä. Ja näinollen päätyi kuvan 1. kaltaiseen varaosaan. Sittenhän se paljastuu, kun alan tuota vaihtamaan, kumpi sopii. Mutta jos joutuu väkivalloin poistamaan vanhan, niin ajokunnottomaksihan tuo menee, kunnes saan oikeanlaiset osat.
Comment
-
Eikös tuo #1 ole sedanin pusla? Jos tuosta schmiedmannin kuvauksesta oikein ymmärrän niin sedanissa tuo pusla vaihtuu 3/99 kohdalla, ei touringissa.Originally posted by TeeKoo View PostEli tälläiset #1 sain, ja oletin niiden olevan tämän näköiset#2.
Myyjän katalogien mukaan 3/-99 tuo pusla on muuttunut jälkimmäisen näköiseksi, ja autoni on rekisteröity ennen sitä. Ja näinollen päätyi kuvan 1. kaltaiseen varaosaan. Sittenhän se paljastuu, kun alan tuota vaihtamaan, kumpi sopii. Mutta jos joutuu väkivalloin poistamaan vanhan, niin ajokunnottomaksihan tuo menee, kunnes saan oikeanlaiset osat.
Schmiedmannilla on tarjolla tourinkiin:
ja
EDIT: jos vielä tarkistat realoem:n osanumerolla niin schmiedmannkin tarjoaa tuota osaa http://static.schmiedmann.dk/Product..._34002_big.jpg
http://www.realoem.com/bmw/showparts...25&hg=33&fg=30Last edited by miccou; 26-04-2013, 10:03.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
Siksi tätä juuri kysyin, koska tulin itse samaan lopputulokseen. Myyjän katalogi väitti, että ennen 3/99 tehdyt touring ja sedan sama pusla, eli toi #1, ja sit jälkeen valmistetut olis toi #2.Originally posted by miccou View PostEikös tuo #1 ole sedanin pusla?
Schmiedmannilla on tarjolla tourinkiin:
ja
http://static.schmiedmann.dk/Product..._34159_big.jpg
Voi olla, että joutuu kurkkaamaan auton alle vielä, ennen kuin alkaa repimään vanhoja pois.Last edited by TeeKoo; 26-04-2013, 10:02.
Comment
-
Taitaapi olla sedanin pusla tuo ensmäinen ja jälkimmäinen touringin.Originally posted by TeeKoo View PostOstin myös puslat omaani, vielä toki asentamatta paikalleen. Oireena myös samanlainen tutina läpi auton. Huomasin samalla olelssani auton alla puslia ihmetelemässä, että toisen takaiskarin alapää oli revennyt. Eli nekin tuli sitten uusittavien listalle.
Mutta asiaan, mulla -99 528i Touring ja sain varaosamyyjältä puslat jotka mun mielestä on hiukan erinäköiset mitä kuvittelin.
Eli tälläiset #1 sain, ja oletin niiden olevan tämän näköiset#2.
Myyjän katalogien mukaan 3/-99 tuo pusla on muuttunut jälkimmäisen näköiseksi, ja autoni on rekisteröity ennen sitä. Ja näinollen päätyi kuvan 1. kaltaiseen varaosaan. Sittenhän se paljastuu, kun alan tuota vaihtamaan, kumpi sopii. Mutta jos joutuu väkivalloin poistamaan vanhan, niin ajokunnottomaksihan tuo menee, kunnes saan oikeanlaiset osat.
Comment
-
Katsoppa vielä runkonumeron 7 viimeisellä kirjaimella mitä tuo realoem tarjoaa:Originally posted by TeeKoo View PostSiksi tätä juuri kysyin, koska tulin itse samaan lopputulokseen. Myyjän katalogi väitti, että ennen 3/99 tehdyt touring ja sedan sama pusla, eli toi #1, ja sit jälkeen valmistetut olis toi #2.
Voi olla, että joutuu kurkkaamaan auton alle vielä, ennen kuin alkaa repimään vanhoja pois.
http://www.realoem.com/bmw/select.do
Enemmän melkein luottaisin tuohon kuin siihen myyjän katalogiin
VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
Comment