Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by marcus_108 View Post
    Eikö siinäkin ollut vielä että akunkenkä pitää olla ainaki 30min irti ennenkun alkaa sitä bägiä rassaamaan..
    Bentley e39 korjaus manuaali sanoo 5 sekunttia.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • marcus_108
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2012
      • 578
      • Hyllykallio

      Originally posted by HTK12 View Post
      Bentley e39 korjaus manuaali sanoo 5 sekunttia.
      Ok. Oletin vaan että se on suunnilleen kaikis sama kun vaihdoin joskus mondeoon ratin niin sanoivat fordi huollosta että 30min pitää olla kenkä irti ennenkö nyppää bägiltä johdon irti..
      Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
      Ford Mondeo 1.8 Stw -01

      Ex:
      E39 523i touring -99
      Opel kadett E 1.6 -89
      Seat Toledo 1.8 -92
      Toyota corolla Lb 1.6 -87
      Vw passat farkku 1.8 -99

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by HTK12 View Post
        Bentley e39 korjaus manuaali sanoo 5 sekunttia.
        BMW:n ETK sanoo 1 minuutti.
        E39 528iA

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          Mjaa, itellä ku on M-ratti, niin siinä bägi tais olla kahdel torxilla vaan kiinni. No, se on sitte katottava mitä sieltä löytyy, jos kerta erilainen kiinnitys.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • BemmiJanne
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 50
            • Salla

            Mullakin on ollut jo pitkään ongelmaa tärinän (tai tutinan whatever) kanssa, mutta tänään yllättäin ongelma ratkesi! Auto on e39 530 Touring vm. 2001. Vanteet renkaineen on hyvin tasapainotetut ja katsastukseen vaihdettiin eteen oikea taaempi alatukivarsi. Ongelma ei noilla kuitenkaan poistunut, vaan n. 90 km/h nopeudesta ylöspäin alkoi tutina koko korissa (ratti oli kuitenkin vakaa).


            Huomasin tänään, että pyörännavan ja vanteiden välillä takarenkaissa oli selvä välys. Tilapäisratkaisuna laitoin ilmastointiteippiä navan ympärille, toiselle puolelle meni varmaan kymmenen kiekkaa ennen kuin vanne istui tiukasti napaan! Toiselle puolelle meni vain kaksi, tosi erikoista mistä moinen ero johtuu.. Ostin auton viime syksynä. Se on tuontiauto ja vanteet eivät ole originaalit.


            Teipin laiton jälkeen ajoin 130 km/h asti ja tutinat oli hävinny kokonaan! Täytyy varmaan tilata seuraavaks soviterenkaat. Erikoista on, et kahdella huoltamollakaan kukaan ei ehdottanu soviterenkaiden hankkimista, väittivät vaan et vanteet ei ole tasapainossa. Olin kuitenkin ite kattomassa kun asiansa osaava kaveri tasapainotti renkaat ja sano et vanteetkaan ei ole kierot.


            Tosi mahtava on kyllä e39 ajaa kun ei tutise!

            Comment

            • marcus_108
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2012
              • 578
              • Hyllykallio

              Originally posted by BemmiJanne View Post
              Mullakin on ollut jo pitkään ongelmaa tärinän (tai tutinan whatever) kanssa, mutta tänään yllättäin ongelma ratkesi! Auto on e39 530 Touring vm. 2001. Vanteet renkaineen on hyvin tasapainotetut ja katsastukseen vaihdettiin eteen oikea taaempi alatukivarsi. Ongelma ei noilla kuitenkaan poistunut, vaan n. 90 km/h nopeudesta ylöspäin alkoi tutina koko korissa (ratti oli kuitenkin vakaa).


              Huomasin tänään, että pyörännavan ja vanteiden välillä takarenkaissa oli selvä välys. Tilapäisratkaisuna laitoin ilmastointiteippiä navan ympärille, toiselle puolelle meni varmaan kymmenen kiekkaa ennen kuin vanne istui tiukasti napaan! Toiselle puolelle meni vain kaksi, tosi erikoista mistä moinen ero johtuu.. Ostin auton viime syksynä. Se on tuontiauto ja vanteet eivät ole originaalit.

              Teipin laiton jälkeen ajoin 130 km/h asti ja tutinat oli hävinny kokonaan! Täytyy varmaan tilata seuraavaks soviterenkaat. Erikoista on, et kahdella huoltamollakaan kukaan ei ehdottanu soviterenkaiden hankkimista, väittivät vaan et vanteet ei ole tasapainossa. Olin kuitenkin ite kattomassa kun asiansa osaava kaveri tasapainotti renkaat ja sano et vanteetkaan ei ole kierot.


              Tosi mahtava on kyllä e39 ajaa kun ei tutise!
              Mittaa ny ihmees se keskireikä vanteesta ja mee äkkiä jonnekki rengasliikkeeseen hakemaan ne soviterenkaat!
              Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
              Ford Mondeo 1.8 Stw -01

              Ex:
              E39 523i touring -99
              Opel kadett E 1.6 -89
              Seat Toledo 1.8 -92
              Toyota corolla Lb 1.6 -87
              Vw passat farkku 1.8 -99

              Comment

              • BemmiJanne
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 50
                • Salla

                Originally posted by marcus_108 View Post
                Mittaa ny ihmees se keskireikä vanteesta ja mee äkkiä jonnekki rengasliikkeeseen hakemaan ne soviterenkaat!
                Jep, näin teen!

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  Onko noita takapään apurungon puslia porukka vaihdellut sedaneihin?:think Pystyikös ne tarkistamaan jotenki, että onko kunnossa vai pitääkö suosista vaihtaa uuteen?:think
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Tome
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 548
                    • Joensuu

                    Originally posted by janke View Post
                    Onko noita takapään apurungon puslia porukka vaihdellut sedaneihin?:think Pystyikös ne tarkistamaan jotenki, että onko kunnossa vai pitääkö suosista vaihtaa uuteen?:think
                    on vaiheltu. Etummaiset puslat kuluu enemmän eli avaa se suojalevy ja tee visuaalinen tarkastus. Sedaneissa nuo kyllä kestää kun ovat umpikumia eli ei öljytäytteiset niinkuin toukissa. Jos peräpää jysähtää tien poikkisaumoihin voi noissa olla vikaa.

                    Comment

                    • Kessuu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 50
                      • Kouvola

                      Eilen tourinkiin kyseiset apurungon puslat vaihtaneena voin suositella lämpimästi. Loppui penkin tutinat ja "terävöityi" huomattavasti. Tosin samalla laitoin myös narinahelat+linkit niihin

                      Comment

                      • TeeKoo
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2012
                        • 84
                        • Merikarvia

                        Originally posted by Kessuu View Post
                        Eilen tourinkiin kyseiset apurungon puslat vaihtaneena voin suositella lämpimästi. Loppui penkin tutinat ja "terävöityi" huomattavasti. Tosin samalla laitoin myös narinahelat+linkit niihin
                        Ostin myös puslat omaani, vielä toki asentamatta paikalleen. Oireena myös samanlainen tutina läpi auton. Huomasin samalla olelssani auton alla puslia ihmetelemässä, että toisen takaiskarin alapää oli revennyt. Eli nekin tuli sitten uusittavien listalle.
                        Mutta asiaan, mulla -99 528i Touring ja sain varaosamyyjältä puslat jotka mun mielestä on hiukan erinäköiset mitä kuvittelin.
                        Eli tälläiset #1 sain, ja oletin niiden olevan tämän näköiset#2.
                        Myyjän katalogien mukaan 3/-99 tuo pusla on muuttunut jälkimmäisen näköiseksi, ja autoni on rekisteröity ennen sitä. Ja näinollen päätyi kuvan 1. kaltaiseen varaosaan. Sittenhän se paljastuu, kun alan tuota vaihtamaan, kumpi sopii. Mutta jos joutuu väkivalloin poistamaan vanhan, niin ajokunnottomaksihan tuo menee, kunnes saan oikeanlaiset osat.

                        Comment

                        • miccou
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 488
                          • Iisalmi

                          Originally posted by TeeKoo View Post
                          Eli tälläiset #1 sain, ja oletin niiden olevan tämän näköiset#2.
                          Myyjän katalogien mukaan 3/-99 tuo pusla on muuttunut jälkimmäisen näköiseksi, ja autoni on rekisteröity ennen sitä. Ja näinollen päätyi kuvan 1. kaltaiseen varaosaan. Sittenhän se paljastuu, kun alan tuota vaihtamaan, kumpi sopii. Mutta jos joutuu väkivalloin poistamaan vanhan, niin ajokunnottomaksihan tuo menee, kunnes saan oikeanlaiset osat.
                          Eikös tuo #1 ole sedanin pusla? Jos tuosta schmiedmannin kuvauksesta oikein ymmärrän niin sedanissa tuo pusla vaihtuu 3/99 kohdalla, ei touringissa.

                          Schmiedmannilla on tarjolla tourinkiin:




                          ja



                          EDIT: jos vielä tarkistat realoem:n osanumerolla niin schmiedmannkin tarjoaa tuota osaa http://static.schmiedmann.dk/Product..._34002_big.jpg

                          Last edited by miccou; 26-04-2013, 09:03.
                          VW Passat 1.8t -04


                          X1 20Da X-Drive -13
                          E39 530Da Touring -01
                          E39 525iA Touring -01
                          E46 325iA Sedan -01
                          E46 320D Touring -00
                          Audi A3 1.9TDI -01
                          VW Multivan 2.5 TDI -05

                          Comment

                          • TeeKoo
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2012
                            • 84
                            • Merikarvia

                            Originally posted by miccou View Post
                            Siksi tätä juuri kysyin, koska tulin itse samaan lopputulokseen. Myyjän katalogi väitti, että ennen 3/99 tehdyt touring ja sedan sama pusla, eli toi #1, ja sit jälkeen valmistetut olis toi #2.
                            Voi olla, että joutuu kurkkaamaan auton alle vielä, ennen kuin alkaa repimään vanhoja pois.
                            Last edited by TeeKoo; 26-04-2013, 09:02.

                            Comment

                            • Tome
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 548
                              • Joensuu

                              Originally posted by TeeKoo View Post
                              Ostin myös puslat omaani, vielä toki asentamatta paikalleen. Oireena myös samanlainen tutina läpi auton. Huomasin samalla olelssani auton alla puslia ihmetelemässä, että toisen takaiskarin alapää oli revennyt. Eli nekin tuli sitten uusittavien listalle.
                              Mutta asiaan, mulla -99 528i Touring ja sain varaosamyyjältä puslat jotka mun mielestä on hiukan erinäköiset mitä kuvittelin.
                              Eli tälläiset #1 sain, ja oletin niiden olevan tämän näköiset#2.
                              Myyjän katalogien mukaan 3/-99 tuo pusla on muuttunut jälkimmäisen näköiseksi, ja autoni on rekisteröity ennen sitä. Ja näinollen päätyi kuvan 1. kaltaiseen varaosaan. Sittenhän se paljastuu, kun alan tuota vaihtamaan, kumpi sopii. Mutta jos joutuu väkivalloin poistamaan vanhan, niin ajokunnottomaksihan tuo menee, kunnes saan oikeanlaiset osat.
                              Taitaapi olla sedanin pusla tuo ensmäinen ja jälkimmäinen touringin.

                              Comment

                              • miccou
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 488
                                • Iisalmi

                                Originally posted by TeeKoo View Post
                                Siksi tätä juuri kysyin, koska tulin itse samaan lopputulokseen. Myyjän katalogi väitti, että ennen 3/99 tehdyt touring ja sedan sama pusla, eli toi #1, ja sit jälkeen valmistetut olis toi #2.
                                Voi olla, että joutuu kurkkaamaan auton alle vielä, ennen kuin alkaa repimään vanhoja pois.
                                Katsoppa vielä runkonumeron 7 viimeisellä kirjaimella mitä tuo realoem tarjoaa:



                                Enemmän melkein luottaisin tuohon kuin siihen myyjän katalogiin
                                VW Passat 1.8t -04


                                X1 20Da X-Drive -13
                                E39 530Da Touring -01
                                E39 525iA Touring -01
                                E46 325iA Sedan -01
                                E46 320D Touring -00
                                Audi A3 1.9TDI -01
                                VW Multivan 2.5 TDI -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎