Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L-Cube
    Newbiemmer
    • Aug 2010
    • 9
    • Oulu

    Mulla lähti tutinat edellisessä sedanissa kardaanin vaihdolla. Oireena oli myös metallinen kilahdus aina kun kardaanin pyörimissuunta vaihtui. Ensin kokeiltiin vakionopeusnivelen vaihtoa, mutta vasta koko putken vaihtaminen auttoi. Uusi kardaani tuli marmorilta Finntakuun piikkiin, joten vian tarkempi paikallistaminen jäi siltä erää. Mahdollisia vikapaikkoja edellä mainittujen lisäksi on etupään sisääntuloakselin holkin ja ristikon boorien kuluminen.

    Comment

    • Bertram
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 122
      • Tuusula

      Sigun autossa alkoi kesän aikana tuntua lievää tutinaa noin 100-110 kmh paikkeilla. Tutina ei ollut sinänsä pahaa, lähinnä ärsyttävää, jos sitäkään. Olin jo henkisesti valmistautumassa puslajumppaan, mutta päätin kuitenkin ensin vaihtaa kuluneet Bridgestonet pois. Lopulta pari päivää sitten laitatin uudet GY performance:t alle ja samalla puhdistin navat huolellisesti -> kas kummaa, tutinat olivat poissa.

      Homma siis meni Strömsö:n malliin ja kuten tässä ketjussa on monesti mainittu, ellei varmuutta aiheuttajasta ole, kannattaa ehdottomasti aloittaa pienimmästä riesasta eli renkaista.

      // Bertram
      == e61 530d aut. Touring 05 ==
      == e61 525i man. Touring 06 ==
      == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

      Comment

      • skaramanga
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 145
        • kokkola

        Alustaremppa

        Alustaremppa edessä ja tuli tämmönen kun autonvaraosat24.fi vastaan
        jossa näyttäis olevan "erittäin" edullista laatu tavaraa.

        Onko kellään kokemusta tuosta kaupasta?Aikas epäilyttävältä kuulostaa
        ku niitten tekstiä lukee,vai onko vaan kovasti käytetty google translaattoria
        kun sivut tehty

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          carparts24.com (vai de) sama mesta mieletäni, mutta halvemmat = saksan hinnat. Sieltä mieluummin mun mielestä.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Tomppeli
            Bimmer Rookie
            • Apr 2013
            • 59
            • Kokkola

            En oo varma onko tuo samaa puljua ku topautoosat ja misterauto. Samantyyppiset sivut. Tuosta topautoosat sivustolta oon tilannut jo muutamaan otteeseen ja tuotteet tulee kyllä ja on edullisia. Näyttäisi tulevan saksasta aina osoitteen perusteella. Osien laadusta en vielä osaa sanoa, mutta pirun halpoja on!!! Ja on tähän asti tullut aina kohtuu nopeasti, ei ainakaan yli parin viikon oo menny.


            Originally posted by skaramanga View Post
            Alustaremppa edessä ja tuli tämmönen kun autonvaraosat24.fi vastaan
            jossa näyttäis olevan "erittäin" edullista laatu tavaraa.

            Onko kellään kokemusta tuosta kaupasta?Aikas epäilyttävältä kuulostaa
            ku niitten tekstiä lukee,vai onko vaan kovasti käytetty google translaattoria
            kun sivut tehty
            BMW 520d -00 touring

            Comment

            • jonne
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 248
              • Rusko

              Originally posted by Bertram View Post
              Sigun autossa alkoi kesän aikana tuntua lievää tutinaa noin 100-110 kmh paikkeilla. Tutina ei ollut sinänsä pahaa, lähinnä ärsyttävää, jos sitäkään. Olin jo henkisesti valmistautumassa puslajumppaan, mutta päätin kuitenkin ensin vaihtaa kuluneet Bridgestonet pois. Lopulta pari päivää sitten laitatin uudet GY performance:t alle ja samalla puhdistin navat huolellisesti -> kas kummaa, tutinat olivat poissa.

              Homma siis meni Strömsö:n malliin ja kuten tässä ketjussa on monesti mainittu, ellei varmuutta aiheuttajasta ole, kannattaa ehdottomasti aloittaa pienimmästä riesasta eli renkaista.

              // Bertram




              Minulla vaihdettiin takarenkaat tänä aamuna turkulaisessa rengasliikkeessä.
              Siihen asti auto oli värinätön kaikissa nopeuksissa.
              Loppuunkuluneet takarenkaat olivat Michelin Pilot Sportit.

              Tilalle tuli Kumhot
              Lähtiessäni rengasliikkeestä kovalla kiireellä töihin, alkoi tärinä ja vatkaus jo 80 km/h nopeudesta.
              testasin 120 km/h nopeuteen ja tärinä oli jo hirveä.

              Työpaikalla nostin auton nosturilla ylös ja laitoin keventimen taka-akselin alle niin, että kevensin takarenkaat irti ajosillasta takatukivarsista, en korista.

              Käynnistin moottorin, otin luistoneston pois (ei ota vauhtia muuten) ja nelosvaihteella lisäsin mittarinopeuden noin 100 kmH saakka.
              Auto tärisi aivan saatanasti. Pelkäsin, että hilautuu pois keventimeltä.

              Lisäksi laitoin ykkösen päälle ja annoin koneen hörhöttää tyhjäkäynnillä.
              Takapyörien vieressä seisomalla näin selvän selkäheiton jota ruuvaria lähellä pitämällä saattoi arvioida yli millin mittaiseksi ainakin toisella puolella.

              Loogisesti päättelemällä, voi tulla tulokseen, että tasapainotus ei ole kunnossa.
              Autossa on alkuperäiset M5-vanteet.
              Selkäheiton ei pitäisi aiheuttaa tärinää paikallaan pyöritettäessä, jos edes tasapainoitus on kohdallaan.
              Itse ainakin lähden tässä tapauksessa siitä liikkeelle, että rengasasennus on epäonnistunut.

              1. Kolme eri henkilöä on tutkinut taka-akselin välyksiä eikä mitään ole löytynyt. Autolla on ajettu hiukan päälle 100000 km

              2. Auto oli tärinätön vanhoilla renkailla.

              3. Huomenna menen takaisin rengasliikkeeseen.
              Saapa nähdä minkälainen neuvottelu on tulossa. Kokemuksesta tiedän, että autoa syytetään..
              Mikä laulaen tulee, se tulee.

              BMW E39 M5, vm. 2002

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by jonne View Post
                Minulla vaihdettiin takarenkaat tänä aamuna turkulaisessa rengasliikkeessä.
                Siihen asti auto oli värinätön kaikissa nopeuksissa.
                Loppuunkuluneet takarenkaat olivat Michelin Pilot Sportit.

                Tilalle tuli Kumhot
                Lähtiessäni rengasliikkeestä kovalla kiireellä töihin, alkoi tärinä ja vatkaus jo 80 km/h nopeudesta.
                testasin 120 km/h nopeuteen ja tärinä oli jo hirveä.

                Työpaikalla nostin auton nosturilla ylös ja laitoin keventimen taka-akselin alle niin, että kevensin takarenkaat irti ajosillasta takatukivarsista, en korista.

                Käynnistin moottorin, otin luistoneston pois (ei ota vauhtia muuten) ja nelosvaihteella lisäsin mittarinopeuden noin 100 kmH saakka.
                Auto tärisi aivan saatanasti. Pelkäsin, että hilautuu pois keventimeltä.

                Lisäksi laitoin ykkösen päälle ja annoin koneen hörhöttää tyhjäkäynnillä.
                Takapyörien vieressä seisomalla näin selvän selkäheiton jota ruuvaria lähellä pitämällä saattoi arvioida yli millin mittaiseksi ainakin toisella puolella.

                Loogisesti päättelemällä, voi tulla tulokseen, että tasapainotus ei ole kunnossa.
                Autossa on alkuperäiset M5-vanteet.
                Selkäheiton ei pitäisi aiheuttaa tärinää paikallaan pyöritettäessä, jos edes tasapainoitus on kohdallaan.
                Itse ainakin lähden tässä tapauksessa siitä liikkeelle, että rengasasennus on epäonnistunut.

                1. Kolme eri henkilöä on tutkinut taka-akselin välyksiä eikä mitään ole löytynyt. Autolla on ajettu hiukan päälle 100000 km

                2. Auto oli tärinätön vanhoilla renkailla.

                3. Huomenna menen takaisin rengasliikkeeseen.
                Saapa nähdä minkälainen neuvottelu on tulossa. Kokemuksesta tiedän, että autoa syytetään..
                Rengas ei ole noussut lainkaan vanteelle, mikäli selkäheitto on tuota luokkaa.
                Asennus siis reilusti virheellinen.

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14504
                  • Oulu

                  Tuoreet rengasrasvat, kova kiire... Reilumminki lähdetty liikkeelle?
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • jonne
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 248
                    • Rusko

                    Originally posted by zener View Post
                    Tuoreet rengasrasvat, kova kiire... Reilumminki lähdetty liikkeelle?

                    Ehei, liikkeellelähtö ei ollut mitään M-luokkaa, mutta vauhti tietysti kasvoi liikennevirran mukana. Mielenkiintoinen näkökulma kuitenkin
                    Mikä laulaen tulee, se tulee.

                    BMW E39 M5, vm. 2002

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by jonne View Post
                      Minulla vaihdettiin takarenkaat tänä aamuna turkulaisessa rengasliikkeessä.
                      Ostitko renkaat tuosta samasta liikkeestä? Sittenhän tuossa ei ole mitään ongelmaa, ainakaan teoriassa... Mutta E39:n millintarkka harmonia saattoi nyt rikkoutua ja se tutisee ikuisesti vaikka teet mitä (ellet tilaa Hemiä paikalle manaamaan pahaa henkeä pois).
                      E39 528iA

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14504
                        • Oulu

                        Originally posted by jonne View Post
                        Ehei, liikkeellelähtö ei ollut mitään M-luokkaa, mutta vauhti tietysti kasvoi liikennevirran mukana. Mielenkiintoinen näkökulma kuitenkin
                        Kyllä se kumi vaan voi pyörähtää vanteella asennuksen jälkeen tuoreilla rasvoilla.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Maki1
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 149
                          • Kuopio

                          Mistähän mahtaa saada reaktiotankoja halvimmalla? Ei mitään motonetin malleja, vaan lemforder/meyle vai liekkö muitakin laadukkaita? Saakos näitä ilman sitä puslaa? Kun olin noita powerflexejä värkkäämässä tilalle mutta olikin sitten reaktiotangon pallokin väljä, joten ne täytyy hommata ennenkuin jatkaa remonttia.
                          Atm:

                          E61 530d Black Sapphire Metallic
                          Ex:

                          Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
                          E32 740iaL Sterlingsilber
                          E36 323 Touring
                          E39 523 Touring
                          Farkku Omega Ekotekki
                          Farkku Omega 2,5Td
                          BMW
                          E32 730i Alpinweiß II
                          Honda Accord
                          Sunny N13
                          Mazda 323 1.3 "50hp"

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            Originally posted by Maki1 View Post
                            Mistähän mahtaa saada reaktiotankoja halvimmalla? Ei mitään motonetin malleja, vaan lemforder/meyle vai liekkö muitakin laadukkaita?
                            Jos laadukkaita mielit niin tuo meyle ei ole sitä. LMI/Febi-Bilstein/TRW ne laadukkaimmat. Febin jos löydät niin se tulee ilman puslaa.

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              Originally posted by Tome View Post
                              Jos laadukkaita mielit niin tuo meyle ei ole sitä. LMI/Febi-Bilstein/TRW ne laadukkaimmat. Febin jos löydät niin se tulee ilman puslaa.
                              Luulis että Fiksus, ehkä AD:kin, sais Bilsteinin tukivartta. Ainakin Ite hain Fiksukselta narinat, oli FeBi:t. (Ferdinand Bilstein)
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • miccou
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2005
                                • 488
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Maki1 View Post
                                Mistähän mahtaa saada reaktiotankoja halvimmalla? Ei mitään motonetin malleja, vaan lemforder/meyle vai liekkö muitakin laadukkaita? Saakos näitä ilman sitä puslaa? Kun olin noita powerflexejä värkkäämässä tilalle mutta olikin sitten reaktiotangon pallokin väljä, joten ne täytyy hommata ennenkuin jatkaa remonttia.
                                Suomessa KL-varaosat myy Lemförderiä:



                                Ulkomailta esim. tuolta (on varmaan paljon muitakin puljuja):



                                Lemförderillähän nuo varret taitaa aina tulla sen puslan kanssa.
                                VW Passat 1.8t -04


                                X1 20Da X-Drive -13
                                E39 530Da Touring -01
                                E39 525iA Touring -01
                                E46 325iA Sedan -01
                                E46 320D Touring -00
                                Audi A3 1.9TDI -01
                                VW Multivan 2.5 TDI -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎