Mulla lähti tutinat edellisessä sedanissa kardaanin vaihdolla. Oireena oli myös metallinen kilahdus aina kun kardaanin pyörimissuunta vaihtui. Ensin kokeiltiin vakionopeusnivelen vaihtoa, mutta vasta koko putken vaihtaminen auttoi. Uusi kardaani tuli marmorilta Finntakuun piikkiin, joten vian tarkempi paikallistaminen jäi siltä erää. Mahdollisia vikapaikkoja edellä mainittujen lisäksi on etupään sisääntuloakselin holkin ja ristikon boorien kuluminen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sigun autossa alkoi kesän aikana tuntua lievää tutinaa noin 100-110 kmh paikkeilla. Tutina ei ollut sinänsä pahaa, lähinnä ärsyttävää, jos sitäkään. Olin jo henkisesti valmistautumassa puslajumppaan, mutta päätin kuitenkin ensin vaihtaa kuluneet Bridgestonet pois. Lopulta pari päivää sitten laitatin uudet GY performance:t alle ja samalla puhdistin navat huolellisesti -> kas kummaa, tutinat olivat poissa.
Homma siis meni Strömsö:n malliin ja kuten tässä ketjussa on monesti mainittu, ellei varmuutta aiheuttajasta ole, kannattaa ehdottomasti aloittaa pienimmästä riesasta eli renkaista.
// Bertram== e61 530d aut. Touring 05 ==
== e61 525i man. Touring 06 ==
== Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==
Comment
-
-
Alustaremppa
Alustaremppa edessä ja tuli tämmönen kun autonvaraosat24.fi vastaan
jossa näyttäis olevan "erittäin" edullista laatu tavaraa.
Onko kellään kokemusta tuosta kaupasta?Aikas epäilyttävältä kuulostaa
ku niitten tekstiä lukee,vai onko vaan kovasti käytetty google translaattoria
kun sivut tehty
Comment
-
-
carparts24.com (vai de) sama mesta mieletäni, mutta halvemmat = saksan hinnat. Sieltä mieluummin mun mielestä.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
En oo varma onko tuo samaa puljua ku topautoosat ja misterauto. Samantyyppiset sivut. Tuosta topautoosat sivustolta oon tilannut jo muutamaan otteeseen ja tuotteet tulee kyllä ja on edullisia. Näyttäisi tulevan saksasta aina osoitteen perusteella. Osien laadusta en vielä osaa sanoa, mutta pirun halpoja on!!! Ja on tähän asti tullut aina kohtuu nopeasti, ei ainakaan yli parin viikon oo menny.
Originally posted by skaramanga View PostAlustaremppa edessä ja tuli tämmönen kun autonvaraosat24.fi vastaan
jossa näyttäis olevan "erittäin" edullista laatu tavaraa.
Onko kellään kokemusta tuosta kaupasta?Aikas epäilyttävältä kuulostaa
ku niitten tekstiä lukee,vai onko vaan kovasti käytetty google translaattoria
kun sivut tehtyBMW 520d -00 touring
Comment
-
-
Originally posted by Bertram View PostSigun autossa alkoi kesän aikana tuntua lievää tutinaa noin 100-110 kmh paikkeilla. Tutina ei ollut sinänsä pahaa, lähinnä ärsyttävää, jos sitäkään. Olin jo henkisesti valmistautumassa puslajumppaan, mutta päätin kuitenkin ensin vaihtaa kuluneet Bridgestonet pois. Lopulta pari päivää sitten laitatin uudet GY performance:t alle ja samalla puhdistin navat huolellisesti -> kas kummaa, tutinat olivat poissa.
Homma siis meni Strömsö:n malliin ja kuten tässä ketjussa on monesti mainittu, ellei varmuutta aiheuttajasta ole, kannattaa ehdottomasti aloittaa pienimmästä riesasta eli renkaista.
// Bertram
Minulla vaihdettiin takarenkaat tänä aamuna turkulaisessa rengasliikkeessä.
Siihen asti auto oli värinätön kaikissa nopeuksissa.
Loppuunkuluneet takarenkaat olivat Michelin Pilot Sportit.
Tilalle tuli Kumhot
Lähtiessäni rengasliikkeestä kovalla kiireellä töihin, alkoi tärinä ja vatkaus jo 80 km/h nopeudesta.
testasin 120 km/h nopeuteen ja tärinä oli jo hirveä.
Työpaikalla nostin auton nosturilla ylös ja laitoin keventimen taka-akselin alle niin, että kevensin takarenkaat irti ajosillasta takatukivarsista, en korista.
Käynnistin moottorin, otin luistoneston pois (ei ota vauhtia muuten) ja nelosvaihteella lisäsin mittarinopeuden noin 100 kmH saakka.
Auto tärisi aivan saatanasti. Pelkäsin, että hilautuu pois keventimeltä.
Lisäksi laitoin ykkösen päälle ja annoin koneen hörhöttää tyhjäkäynnillä.
Takapyörien vieressä seisomalla näin selvän selkäheiton jota ruuvaria lähellä pitämällä saattoi arvioida yli millin mittaiseksi ainakin toisella puolella.
Loogisesti päättelemällä, voi tulla tulokseen, että tasapainotus ei ole kunnossa.
Autossa on alkuperäiset M5-vanteet.
Selkäheiton ei pitäisi aiheuttaa tärinää paikallaan pyöritettäessä, jos edes tasapainoitus on kohdallaan.
Itse ainakin lähden tässä tapauksessa siitä liikkeelle, että rengasasennus on epäonnistunut.
1. Kolme eri henkilöä on tutkinut taka-akselin välyksiä eikä mitään ole löytynyt. Autolla on ajettu hiukan päälle 100000 km
2. Auto oli tärinätön vanhoilla renkailla.
3. Huomenna menen takaisin rengasliikkeeseen.
Saapa nähdä minkälainen neuvottelu on tulossa. Kokemuksesta tiedän, että autoa syytetään..Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostMinulla vaihdettiin takarenkaat tänä aamuna turkulaisessa rengasliikkeessä.
Siihen asti auto oli värinätön kaikissa nopeuksissa.
Loppuunkuluneet takarenkaat olivat Michelin Pilot Sportit.
Tilalle tuli Kumhot
Lähtiessäni rengasliikkeestä kovalla kiireellä töihin, alkoi tärinä ja vatkaus jo 80 km/h nopeudesta.
testasin 120 km/h nopeuteen ja tärinä oli jo hirveä.
Työpaikalla nostin auton nosturilla ylös ja laitoin keventimen taka-akselin alle niin, että kevensin takarenkaat irti ajosillasta takatukivarsista, en korista.
Käynnistin moottorin, otin luistoneston pois (ei ota vauhtia muuten) ja nelosvaihteella lisäsin mittarinopeuden noin 100 kmH saakka.
Auto tärisi aivan saatanasti. Pelkäsin, että hilautuu pois keventimeltä.
Lisäksi laitoin ykkösen päälle ja annoin koneen hörhöttää tyhjäkäynnillä.
Takapyörien vieressä seisomalla näin selvän selkäheiton jota ruuvaria lähellä pitämällä saattoi arvioida yli millin mittaiseksi ainakin toisella puolella.
Loogisesti päättelemällä, voi tulla tulokseen, että tasapainotus ei ole kunnossa.
Autossa on alkuperäiset M5-vanteet.
Selkäheiton ei pitäisi aiheuttaa tärinää paikallaan pyöritettäessä, jos edes tasapainoitus on kohdallaan.
Itse ainakin lähden tässä tapauksessa siitä liikkeelle, että rengasasennus on epäonnistunut.
1. Kolme eri henkilöä on tutkinut taka-akselin välyksiä eikä mitään ole löytynyt. Autolla on ajettu hiukan päälle 100000 km
2. Auto oli tärinätön vanhoilla renkailla.
3. Huomenna menen takaisin rengasliikkeeseen.
Saapa nähdä minkälainen neuvottelu on tulossa. Kokemuksesta tiedän, että autoa syytetään..
Asennus siis reilusti virheellinen.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostTuoreet rengasrasvat, kova kiire... Reilumminki lähdetty liikkeelle?
Ehei, liikkeellelähtö ei ollut mitään M-luokkaa, mutta vauhti tietysti kasvoi liikennevirran mukana. Mielenkiintoinen näkökulma kuitenkinMikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostMinulla vaihdettiin takarenkaat tänä aamuna turkulaisessa rengasliikkeessä.
Comment
-
-
Originally posted by jonne View PostEhei, liikkeellelähtö ei ollut mitään M-luokkaa, mutta vauhti tietysti kasvoi liikennevirran mukana. Mielenkiintoinen näkökulma kuitenkin
Comment
-
-
Mistähän mahtaa saada reaktiotankoja halvimmalla? Ei mitään motonetin malleja, vaan lemforder/meyle vai liekkö muitakin laadukkaita? Saakos näitä ilman sitä puslaa? Kun olin noita powerflexejä värkkäämässä tilalle mutta olikin sitten reaktiotangon pallokin väljä, joten ne täytyy hommata ennenkuin jatkaa remonttia.Atm:
E61 530d Black Sapphire Metallic
Ex:
Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
E32 740iaL Sterlingsilber
E36 323 Touring
E39 523 Touring
Farkku Omega Ekotekki
Farkku Omega 2,5Td
BMW E32 730i Alpinweiß II
Honda Accord
Sunny N13
Mazda 323 1.3 "50hp"
Comment
-
-
Originally posted by Maki1 View PostMistähän mahtaa saada reaktiotankoja halvimmalla? Ei mitään motonetin malleja, vaan lemforder/meyle vai liekkö muitakin laadukkaita?
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostJos laadukkaita mielit niin tuo meyle ei ole sitä. LMI/Febi-Bilstein/TRW ne laadukkaimmat. Febin jos löydät niin se tulee ilman puslaa.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Maki1 View PostMistähän mahtaa saada reaktiotankoja halvimmalla? Ei mitään motonetin malleja, vaan lemforder/meyle vai liekkö muitakin laadukkaita? Saakos näitä ilman sitä puslaa? Kun olin noita powerflexejä värkkäämässä tilalle mutta olikin sitten reaktiotangon pallokin väljä, joten ne täytyy hommata ennenkuin jatkaa remonttia.
Ulkomailta esim. tuolta (on varmaan paljon muitakin puljuja):
Lemförderillähän nuo varret taitaa aina tulla sen puslan kanssa.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
Comment