kiva homma.. meylen narinahelat kesti ~2v/15tkm juuri tuli emännän 528:n hylky, molemmat väljänä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 taka-aks. "narinahelan" vaihto
Collapse
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by miccou View PostJoo, väänsin raudalla paikalleen. Yritin jousipuristimilla puristaa sitä jousta, mutta puristin ei sopinut sinne väliin oikein kunnolla.
Tuo työkalu on todella suositeltava hankinta, sellainen tuli hommattua eikä voi uskoa kuinka helposti sen helan itsessään vaihtaa.ex-E46 330 XD
Comment
-
-
Originally posted by Kojontti View PostTänään samaa helanvaihtoa tehdessä tuli väkisinkin mieleen että nuo toukan takajouset taitaa olla aika herkkua vaihtaa... Tuohon sorkkaraudan puutteeseen nimittäin tökkäsi mullakin ja minkään mallin jousipuristin ei sopinut...
Tuo työkalu on todella suositeltava hankinta, sellainen tuli hommattua eikä voi uskoa kuinka helposti sen helan itsessään vaihtaa.
Comment
-
-
Ei tuo narinahelojen vaihto ollut edes kovin paha kun oli sopiva ulosvetäjä ja pulttimopo. Kävin hakemassa paikallisesta pulttiliikkeestä sopivan mittaisen kovan pulttin kun en kehdannut ulosvetäjän omaa vartta pulttimopolla paukuttaa. Tuli ulos kuin itsestään etusormen liikkeellä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Uncle_istwan View PostIskari irti alapäästä, jarrusatula irti, vänkärin puolella xenonin korkeusmokkulan johto irti ja takakelkan puslien pultit auki. Ei tarvii kankia.
Niin tai sitten tehdä tai hommata se erikoistyökalu jolla jousi vedetään nippuun kontin puolelta.
Sen vain sanon että kaikki netin ohjevideot on sedanille ja touring on erilainen työn suorituksen suhteen johtuen tuosta jousituksen erosta.ex-E46 330 XD
Comment
-
-
Originally posted by Kojontti View PostSen vain sanon että kaikki netin ohjevideot on sedanille ja touring on erilainen työn suorituksen suhteen johtuen tuosta jousituksen erosta.
Perä pukkien nokkaan, akunkenkä irti, pussit tyhjäksi...
Hetki ihmettelyä, työkalun teko, iskarin alapään- ja helan linkin pultit pois. Työkalu paikoilleen, hiukan voimaa, ja hela irtos narinan säestyksellä. Reiän putsaus, ja uus hela paikoilleen.
Pultit paikoilleen(eikä tarvi väännellä kangela,liikkuu kevyesti käsin), tunkilla napa ajokorkeuteen ja pulttien kiristys.
Auto alas pukeilta, akunkenkä kiinni, kompura surisee hetken ja perä taas oikealla korkeudella.E24 635csi
Comment
-
-
Rautajousitoukkaan juuri vaihdoin narinahelat ja se jousen vetäminen nippuun kontin puolelta auttaa kivasti hommassa.
(Jouset saa muuten vaihdettua tuon tyyppisellä puristimella nippanappa: http://images.biltema.com/PAXToImage...-1355_xl_1.jpg )2ZR-FXE
Comment
-
-
Originally posted by Muumi View PostTouringiin juuri helat vaihtaneena, oli kyllä helppo homma.
Perä pukkien nokkaan, akunkenkä irti, pussit tyhjäksi...
Hetki ihmettelyä, työkalun teko, iskarin alapään- ja helan linkin pultit pois. Työkalu paikoilleen, hiukan voimaa, ja hela irtos narinan säestyksellä. Reiän putsaus, ja uus hela paikoilleen.
Pultit paikoilleen(eikä tarvi väännellä kangela,liikkuu kevyesti käsin), tunkilla napa ajokorkeuteen ja pulttien kiristys.
Auto alas pukeilta, akunkenkä kiinni, kompura surisee hetken ja perä taas oikealla korkeudella.
Toisen puolen kans ei mitään ongelmia, teräspultti ja alumiini ei mikään paras yhdistelmä.E39 530da Touring M-Sport -03
ex. E34 525tds -95
Comment
-
-
Originally posted by Muumi View PostTouringiin juuri helat vaihtaneena, oli kyllä helppo homma.
Perä pukkien nokkaan, akunkenkä irti, pussit tyhjäksi...
Hetki ihmettelyä, työkalun teko, iskarin alapään- ja helan linkin pultit pois. Työkalu paikoilleen, hiukan voimaa, ja hela irtos narinan säestyksellä. Reiän putsaus, ja uus hela paikoilleen.
Pultit paikoilleen(eikä tarvi väännellä kangela,liikkuu kevyesti käsin), tunkilla napa ajokorkeuteen ja pulttien kiristys.
Auto alas pukeilta, akunkenkä kiinni, kompura surisee hetken ja perä taas oikealla korkeudella.ex-E46 330 XD
Comment
-
-
Originally posted by Kojontti View PostNiin tai sitten tehdä tai hommata se erikoistyökalu jolla jousi vedetään nippuun kontin puolelta.
Sen vain sanon että kaikki netin ohjevideot on sedanille ja touring on erilainen työn suorituksen suhteen johtuen tuosta jousituksen erosta.
Comment
-
-
Narinahelan vaihdon yhteydessä selvisi, että helan vaihto hyödytä yhtään, vaan pitää vaihtaa koko olka-akseli.
Auto e39 520i sedan manuaali vm -98, käykö linkin mukainen osa (e39 528 iA vm -97) vai onko noissa eroja? http://www.autopurkaamot.com/naytaos...3,30,575&sivu=nyk: e39 520i -98
ennen: e34 520i -94
Comment
-
-
Originally posted by valkoinenkupla View PostNarinahelan vaihdon yhteydessä selvisi, että helan vaihto hyödytä yhtään, vaan pitää vaihtaa koko olka-akseli.
Auto e39 520i sedan manuaali vm -98, käykö linkin mukainen osa (e39 528 iA vm -97) vai onko noissa eroja? http://www.autopurkaamot.com/naytaos...3,30,575&sivu=F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
Tänään jäisellä tiellä ajellessa tuntui takapää vähän levottomalta ja pitää katsoa nosturilla seuraavan kerran helan ja linkkien kuntoa.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Itsellä myös Touring rautajousilla, yllä olevassa ohjeessa käytetty jousipuristimia. Osaakos joku sanoa, löytyykö Motonet yms valikoimista vastaavia toimivia? Entä kannattaako ostaa uudet pultit samalla, näyttäisi olevan joissain tarvikeosapaketeissa mukana.
Comment
-
-
Originally posted by petterihi View PostTänään jäisellä tiellä ajellessa tuntui takapää vähän levottomalta ja pitää katsoa nosturilla seuraavan kerran helan ja linkkien kuntoa.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Itsellä myös Touring rautajousilla, yllä olevassa ohjeessa käytetty jousipuristimia. Osaakos joku sanoa, löytyykö Motonet yms valikoimista vastaavia toimivia? Entä kannattaako ostaa uudet pultit samalla, näyttäisi olevan joissain tarvikeosapaketeissa mukana.
Kannattaa katsoa samalla kaikkien muidenkin nivelten ja tukitankojen kunto, pulteista kannattaa ainakin varata se pitkä joka kulkee narinahelan läpi.Last edited by Kojontti; 04-12-2016, 14:04.ex-E46 330 XD
Comment
-
Comment