Joo, väänsin raudalla paikalleen. Yritin jousipuristimilla puristaa sitä jousta, mutta puristin ei sopinut sinne väliin oikein kunnolla.
Tänään samaa helanvaihtoa tehdessä tuli väkisinkin mieleen että nuo toukan takajouset taitaa olla aika herkkua vaihtaa... Tuohon sorkkaraudan puutteeseen nimittäin tökkäsi mullakin ja minkään mallin jousipuristin ei sopinut...
Tuo työkalu on todella suositeltava hankinta, sellainen tuli hommattua eikä voi uskoa kuinka helposti sen helan itsessään vaihtaa.
Tänään samaa helanvaihtoa tehdessä tuli väkisinkin mieleen että nuo toukan takajouset taitaa olla aika herkkua vaihtaa... Tuohon sorkkaraudan puutteeseen nimittäin tökkäsi mullakin ja minkään mallin jousipuristin ei sopinut...
Tuo työkalu on todella suositeltava hankinta, sellainen tuli hommattua eikä voi uskoa kuinka helposti sen helan itsessään vaihtaa.
Iskari irti alapäästä, jarrusatula irti, vänkärin puolella xenonin korkeusmokkulan johto irti ja takakelkan puslien pultit auki. Ei tarvii kankia.
Ei tuo narinahelojen vaihto ollut edes kovin paha kun oli sopiva ulosvetäjä ja pulttimopo. Kävin hakemassa paikallisesta pulttiliikkeestä sopivan mittaisen kovan pulttin kun en kehdannut ulosvetäjän omaa vartta pulttimopolla paukuttaa. Tuli ulos kuin itsestään etusormen liikkeellä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Sen vain sanon että kaikki netin ohjevideot on sedanille ja touring on erilainen työn suorituksen suhteen johtuen tuosta jousituksen erosta.
Touringiin juuri helat vaihtaneena, oli kyllä helppo homma.
Perä pukkien nokkaan, akunkenkä irti, pussit tyhjäksi...
Hetki ihmettelyä, työkalun teko, iskarin alapään- ja helan linkin pultit pois. Työkalu paikoilleen, hiukan voimaa, ja hela irtos narinan säestyksellä. Reiän putsaus, ja uus hela paikoilleen.
Pultit paikoilleen(eikä tarvi väännellä kangela,liikkuu kevyesti käsin), tunkilla napa ajokorkeuteen ja pulttien kiristys.
Auto alas pukeilta, akunkenkä kiinni, kompura surisee hetken ja perä taas oikealla korkeudella.
Touringiin juuri helat vaihtaneena, oli kyllä helppo homma.
Perä pukkien nokkaan, akunkenkä irti, pussit tyhjäksi...
Hetki ihmettelyä, työkalun teko, iskarin alapään- ja helan linkin pultit pois. Työkalu paikoilleen, hiukan voimaa, ja hela irtos narinan säestyksellä. Reiän putsaus, ja uus hela paikoilleen.
Pultit paikoilleen(eikä tarvi väännellä kangela,liikkuu kevyesti käsin), tunkilla napa ajokorkeuteen ja pulttien kiristys.
Auto alas pukeilta, akunkenkä kiinni, kompura surisee hetken ja perä taas oikealla korkeudella.
Näin, jos helposti menee. Itsellä katkesi muistaakseni toiselta puolen linkin ylempi pultti napaan ja ei muuta kuin koko paska pöydälle kun ei muuten onnistunu. Lämpöä sai ja mutteriaki hitsailtiin pari kolme kertaa, aina vaan lyhemmäksi napsahti pultti. Vastakierretapillakaan ei inahtanu mihinkään, reikä vaan niin isoksi ku pysty ja ja loput jyrsin poies ja kierretapilla puhtaaksi.
Toisen puolen kans ei mitään ongelmia, teräspultti ja alumiini ei mikään paras yhdistelmä.
Touringiin juuri helat vaihtaneena, oli kyllä helppo homma.
Perä pukkien nokkaan, akunkenkä irti, pussit tyhjäksi...
Hetki ihmettelyä, työkalun teko, iskarin alapään- ja helan linkin pultit pois. Työkalu paikoilleen, hiukan voimaa, ja hela irtos narinan säestyksellä. Reiän putsaus, ja uus hela paikoilleen.
Pultit paikoilleen(eikä tarvi väännellä kangela,liikkuu kevyesti käsin), tunkilla napa ajokorkeuteen ja pulttien kiristys.
Auto alas pukeilta, akunkenkä kiinni, kompura surisee hetken ja perä taas oikealla korkeudella.
Ei tuo linkki toimi, mutta sedanin ja farkun osat ovat erinlaiset. Kunhan osa on sedanista niin käy, en sitten tiedä vaikuttaako vetarit yms. mut laakeri kannattaa varmaan vaihtaa. Mikäs siinä olka-akselissa vialla?
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Itsellä myös Touring rautajousilla, yllä olevassa ohjeessa käytetty jousipuristimia. Osaakos joku sanoa, löytyykö Motonet yms valikoimista vastaavia toimivia? Entä kannattaako ostaa uudet pultit samalla, näyttäisi olevan joissain tarvikeosapaketeissa mukana.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Itsellä myös Touring rautajousilla, yllä olevassa ohjeessa käytetty jousipuristimia. Osaakos joku sanoa, löytyykö Motonet yms valikoimista vastaavia toimivia? Entä kannattaako ostaa uudet pultit samalla, näyttäisi olevan joissain tarvikeosapaketeissa mukana.
Biltemalla on tuollainen jousipuristin joka VOISI toimia tuossa, ei ole kokemusta enkä ota vastuuta...
Comment