Facelift valot E39 bemuun?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ämmäläinen
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 203
    • lahti

    #1

    Facelift valot E39 bemuun?

    eli olis pari kysymystä e39 tietäjille(esim hemille ),oon rakentanut omaani noita facelift valoja ja kun omani sattuu olemaan tuota vanhempaa mallia niin tarvitsis varmaan jotain adapteri kaapeleita?,takavaloissa erillaiset liittimet ja etu valoissa parkki ja vilkku liittimet erillaiset.sit kuulin viel sellasen huhun et täytys vaihtaa myös valomoduuli,pitääkö paikkansa.ja auto -96 mallia 523 sedan ja takavalot on mallia hellan celis ja etuvalot hellan enkelit. kiitoksia jo etukäteen vastanneille :!:
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Etuvaloihin tarvitset adapteri johtosarjan, saa esim. Varaosamaailma Oy:stä, varaosanumerolla 8KB157198801, hinta 48,50e. Käskynhaltijantien myymälästä sain 24% alennusta eli hintaan 37.00e.
    Jos ne ovat Xenon-valoja mahdollisesti tarvitset valojen automaattisäädön samasta paikasta 172e (norm. 227e).
    Takavaloista en ole varma, mutta esim. Touringissa pitää olla jonkun sortin modulihommeli, ettei kojelautaan tulisi virheilmoitus takavaloista ja parkit toimisivat oikein. :wink:
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • ämmäläinen
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 203
      • lahti

      #3
      Originally posted by buksin-1
      Etuvaloihin tarvitset adapteri johtosarjan, saa esim. Varaosamaailma Oy:stä, varaosanumerolla 8KB157198801, hinta 48,50e. Käskynhaltijantien myymälästä sain 24% alennusta eli hintaan 37.00e.
      Jos ne ovat Xenon-valoja mahdollisesti tarvitset valojen automaattisäädön samasta paikasta 172e (norm. 227e).
      Takavaloista en ole varma, mutta esim. Touringissa pitää olla uusi valomoduli. :wink:
      jep jep,eli tuo valomoduli juttu askarruttaa viel,meinaan et takavalot on jo kiinni ja toimiikin(apico,nippuside,teippi patentti)mut mut.....voikohan se hajottaa jotain?tai tai.....onko kellään tarkempaa tietoa??????

      Comment

      • ex-VAG
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 408
        • Tampere

        #4
        Täältä löytyy vinkkejä moneen lähtöön:

        Siellä sitten surffaat "Tips&Trics" osioon jossa onkin oma kategoria valoille, klikkailet vielä eteenpäin otsikosta "2001 rear lamp conversion completed (long)".

        Tuolla tarinalla pitäsi selvitä..

        Comment

        • ämmäläinen
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 203
          • lahti

          #5
          jaahas,mistäs tommosen valomodulin sitten sais ostettua halvalla,ei kellään sattus oleen tommosta?

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #6
            Sedaniin ei kyllä tähän mennessä oo tarvinnut vaihtaa mitään valojen ohjausboxia, kun laittaa Facelift takavalot. Jos tarkotat noita boxeja, mitkä näkyy tuolla linkissä mitkä ängetään, niin ne on Hellan setissä mukana tulevat boxit, jotka "huijaa" valo-ohjausboxia luulemaan, että takavalot on edelleen hehkulamput eikä Ledit. Ilman noita boxeja Led-takaparkit jää sillee kummasti värisemään ja se ei oo hyvä juttu. Jos sulla ei oo noita boxeja, niin sit täytyy "kusta silmään" valo-ohjausboxia muilla konsteilla ..
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Tuo uudempi valomoduli ei käsittääkseni muutenkaan ole vaihtokelpoinen -00 ja vanhempien kanssa. Toisaalta käytetyissä moduuleissa on sitten tallentuneena ko.auton mm.ajokilometritiedot joten vähän sairastaa koko ajatuskin ja uusi maksaa n.500e . Noilla huijausboxeilla homma varmaan onnistuu jos nyt ihan ehdontahdon ko.sekasikiön haluaa tehdä. Mielummin KL:stä valkovilkkuiset eteen ja taakse ja "ämmäpskimet" kiinni jos naamankohotusta haluaa ihan oikeasti.

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Hemi
                Tuo uudempi valomoduli ei käsittääkseni muutenkaan ole vaihtokelpoinen -00 ja vanhempien kanssa. Toisaalta käytetyissä moduuleissa on sitten tallentuneena ko.auton mm.ajokilometritiedot joten vähän sairastaa koko ajatuskin ja uusi maksaa n.500e . Noilla huijausboxeilla homma varmaan onnistuu jos nyt ihan ehdontahdon ko.sekasikiön haluaa tehdä. Mielummin KL:stä valkovilkkuiset eteen ja taakse ja "ämmäpskimet" kiinni jos naamankohotusta haluaa ihan oikeasti.
                Niin, tossa linkissä olleet "huijaus"boxit on Hellan tekemät ja juuri tarkoitettu siihen, että vanhanmalliseen boxiin voidaan liittää uudemmat valot, mä en kutsuis tota hommaa sekasikiön tekemiseksi .. Hellahan on muutenkin koko ton E39:n valosysteemien takana.

                Toi ohjausboxien vaihto ei oikeen auta: uudemmat boxit ei käy tohon ja vanhanmalliset, uudet tai käytetyt, toimii yhtä huonosti kuin toi alkuperäinenkin.

                Voihan sitä KL:stä hakee sit noi valkosilla vilkuilla olevat vanhat ja tyytyy niihin, mut mä en kyllä maksais 120€/kpl niistä, koska vanhanmalliset valot on rumat, oli niissä minkäväriset vilkut tahansa ..
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Tarkoitin tuolla "sekasikiön" synnyttämisellä itse valoprojektia autossa, en väliboxiasennusta joka on ihan asiallinen ja välttämätönkin ratkaisu. Eli tarkoitin vain vm.-01 valojen laittamista -97 autoon. Ei kai siinä mitään jos ne -01 valot oikeasti näyttää jonkun mielestä paremmilta -97 autossa? Onhan se kuitenkin halvempi ostaa, asentaa ja "fiilistellä" -01 takavaloilla kuin hommata -01 auto. Jos tässä ei ole jonkun omasta mielestä mitään ristiriitaa tai kornia, niin siitä sitten vaan. Itse näen tämän modifikaation samoille viivoille "surkeudessaan" jonnekkin 520:iin M5-merkin laittamisen kanssa, mutta tämähän on vain minun ja muutaman muun e39:n omistajan mielipide...ei fakta.

                  Comment

                  • ämmäläinen
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 203
                    • lahti

                    #10
                    Originally posted by jartsa02
                    Sedaniin ei kyllä tähän mennessä oo tarvinnut vaihtaa mitään valojen ohjausboxia, kun laittaa Facelift takavalot. Jos tarkotat noita boxeja, mitkä näkyy tuolla linkissä mitkä ängetään, niin ne on Hellan setissä mukana tulevat boxit, jotka "huijaa" valo-ohjausboxia luulemaan, että takavalot on edelleen hehkulamput eikä Ledit. Ilman noita boxeja Led-takaparkit jää sillee kummasti värisemään ja se ei oo hyvä juttu. Jos sulla ei oo noita boxeja, niin sit täytyy "kusta silmään" valo-ohjausboxia muilla konsteilla ..
                    onko toi nyt siis välttämäton toimenpide,valot on jo asennettuna ja palaa ilman värinöitä,ainoo juttu kun laittaa valot päälle niin parkit vilahtaa pari kertaa ennen kun syttyy.millä tavoin alkuperäistä vois huijata?onko tosta jotain haittaa jos laiteeu noin kun mulla,saako parkit esim väärää jännitettä?mikä noitten hellan boxien perimmäinen tarkoitus on?

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Eikös niillä ole tarkoitus "huijata" tuota palaneen valon näyttöä mittaristossa. Eli kyllä nuo takavalojen vikavalot pitäisi mittaristoon syttyä koska lamppujen vastusarvot muuttuu?

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Sen lisäksi, että nuo Hellan laatikot matkii valoboksille tavallista polttimoa, ne myös alentaa celis-parkeille menevää jännitettä, nythän sinulla menee niille 12V. Ainakin alla olevan sivun mukaan Hellan laatikon kautta sinne menee 6 volttia, en ole tuota omastani mitannut. Joten sinulla voi ne takavalot hajota, tai sitten ei.


                        Tuolla sivulla muuten on kuva E39:n perästä uusilla ja vanhoilla takavaloilla. Onko täällä nyt joku muukin kuin Hemi jonka mielestä uusien valojen asennus oli surkea idea? Siis vaikka tuossa kuvien autossa jo olikin kirkkaat villkut, niin ulkonäkö parani silti selvästi.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • ex-VAG
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 408
                          • Tampere

                          #13
                          <--- ei kun "old schoolia" vaan e39:iin...

                          Ei vaan kyllähän se ilme kirkastuu entisestään noilla facelift takavaloilla. Mun mielestä ehkä hiukan liikaakin, muistuttaa enemmän tarvikevaloja kun originaaleja, vaikka ovatkin siis vakiona uudemmissa.
                          Olisko se sitten toi voimakas rasterikuvio vai mikä, mutta kuitenkin..

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            En tarkoittanut niitä varsinaisesti rumiksi(vaikka näitäkin näkemyksiä "hondavaloista" ja leluvaloista on). Pointti oli siinä että -97 yritetään "feikata" -01 malliseksi. Eli ihan sama tilanne ajatuksena kuin liimata M5 merkit 520:een. Feikki mikä feikki kun niitä ei kerran -97:aan ole saanut. Tämä ajatus ei nyt koske vain 500-sarjaa tai edes BMW:tä, vaan kyllähän näille "feikkatuille" hymähdellään yhtä hyvin mm.mersupiireissä. Kaikki ei tietenkään asiaa noteeraa eikä sitä pidä yhtään "nolona" vaan rinta rottingilla painaa menemään "uudella autollaan" menemään. Valintahan on jokaisen itsensä liimaileeko niitä sport tai M3/5 merkkejä takapuskuriin tai vaihteleeko eri mallin valoja autoonsa. Itse en ko.kotipihanpäivityksellä kehtaisi ajella, mutta ei siis mitään herneitä jos joku on toista mieltä. Puhdas tuuninki on sitten tietysti eri juttu.

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              #15
                              Mulla on kanssa nuo takavalot laitettu paikalleen ilman mitään Hellan boxeja, valo-ohjaussysteemejä on vaan huijattu kahdella 5 watin polttimolla jotka on kytketty takavalojen rinnalle ja näin on saatu systeemit tyytyväisiksi. Suora 12 VDC valo-ohjausboxilta mulla ainakin niille ledeille menee ja eipä vielä ole tullut mitään ongelmia n. parin vuoden aikana ..

                              Tosta facelift-valoilla feikkamisesta nyt voidaan sitten olla montaa eri mieltä, mun mielestä vaan E39:n ilme selvästi paranee niillä. Ja jos joku haluaa tosiaan laittaa M-merkin takakontin nurkkaan, niin siitä vaan, ei se mua haittaa. Ton aikaisemmin mainitun M5-puskurien laiton tavalliseen E39:iin mä kyllä laskisin tähän näitten kanssa ihan samaan kategoriaan, siinähän kanssa yritetään feikata tavallinen E39 M-vitoseks ja sitä voi kans joku pitää kornina ..
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              Working...
                              X