memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ///Jani
    replied
    Täällä kun on jotkut laittaneet vakio iskareiden ympärille (ei M-sport) tuota H&R -40/15 settiä, niin voisitte kertoa kokemuksia millainen on ajaa ja kestääkö vakio tolpat? Tarkoituksena olisi saada autoa vähän pudotettua, mutta mitään rata-ominaisuuksia ei olla hakemassa, koska eihän tuolla autollakaan mihinkään pääse.. Autona siis e39 523iA. Eniten askarruttaa, että kestääkö vakio tolpat ettei tarvitse olla heti purkamassa kaikkea uudestaan.

    Leave a comment:


  • PetKe
    replied
    Onko kellään kokemusta pussijousista e39:ssä? Eli siis jälkiasennettu pussi setti joka kulmaan, ei alkuperäsiä takailmajousia. Tarkotus ois tässä syksynmittaan laitella. Kiinnostais tietää mahollisista ongelmakohdista ym. Tai onko suomessa kukaan vielä laittanut?

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Joo. Ilmeisesti noilla 530d:n eibach jousilla sais myös bensakoneisia korkeammaksi. Olen pohtinut syitä, miksi ainakin 530i menee niin matalaksi tuolla eibach pro kitillä, laskee siis 40/20 heti asennuksen jälkeen, kun sen pitäisi olla 30/15-20. Ei tee hyvää enää orkkisiskunvaimentimillekaan, ainakaan edessä. Mulla nyt vanhoilla pro kit jousilla jo 50/30 pudotus. Kaikkiin e39 i6-bensakoneisiin sedaneihin on eibachilta jouset vain yhdellä valmistenumerolla ja pikaisesti kattelin, että esim. 96-vuoden 520:n ja 2001 vuoden 530:n välillä on eroa painossa lähes 150 kg. Voisi olla mahdollista, että tuommoiset 530d:n jouset toimisivat näissä raskaimmissa i6-koneisissa e39:ssä vähän paremmin. Madallus voisi jäädä lähemmäs alkuperäistä m-sporttia, mutta sitä eikä ajotuntumaa tietäisi ennen kuin kokeilisi.

    Yli vuoden verran pähkäilin, miten saisin tuon jokapäiväisen käyttöautoni kohtuu hintaan suunnilleen m-sport korkeuteen, että se olisi hyvän näköinen, leppoinen ja huoleton ajettava. Päädyin lopulta alkuperäisiin uusiin m-sport jousiin, mitkä tulee saksasta. Näillä tulee ainakin varmasti toimiva alusta.
    Last edited by Bomb5; 19-05-2013, 10:42.

    Leave a comment:


  • turomu
    replied
    523 oli ajettu n 300tkm ja myös msportit ilmeisesti suunilleen saman verran. Ei kyllä huomannut eroa jäykkyydessäkään. Joustenvaihdon yhteydessä tuli ,vanhojen ilmeisesti alkuperäisten, iskareiden tilalle uudet supertouringit alle. Kai ne diisselin jouset on sitten kantavammat.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by turomu View Post
    Ainaki 523 vakiojousien tilalle vaihdetut 530d msport jouset ei madaltaneet keulaa
    Mielenkiintoista. Satuitko mittamaan tuota eroa mittanauhalla? Oliko alkuperäisillä 523i jousilla ajettu kuinka pitkästi ennen vaihtoa 530d m-sport jousiin? Entä kerkesitkö ajella kauan noilla m-sport jousilla? Tuntuiko noi m-sport jouset ajossa jäykiltä tai enemmän pompottavilta tms?

    Leave a comment:


  • turomu
    replied
    Ainaki 523 vakiojousien tilalle vaihdetut 530d msport jouset ei madaltaneet keulaa

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Rockwell View Post
    Pielmeierilta tilasin M-Sport jouset 540:seen 146€/pari.
    Missasinpa tämän postauksen täysin aiemmin. Oliko toimituskulut jo tuossa 146 eurossa mukana? Laitoin just Pielmeierille kyselyn kierroksesta M-sport jousia. Jos hinta on tuota luokkaa myös 530i:hin, eli vajaa 300 euroa kierros, niin laitan ehdottomasti semmoset ja sachs advantage m iskarit. Nyt pitää tietenkin jännittää tuota Pielmeierin vastausta yli viikonlopun...

    Edit. Tulipahan Pielmeieriltä tarjous. M-sport jouset, ylä- ja alapään kumit ja pohjaanlyöntikumit toimitettuna n. 400 euroa, eli otan nuo tietenkin.
    Last edited by Bomb5; 18-05-2013, 12:52.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by marcus_108 View Post
    Eibachilta on ainaki ollu joskus sitä 15mm madaltavaa sarjaa mutta en tiedä että onko saanu/saako sitä e39:iin.. Mutta siihen sun alkuperäseen kysymykseen arvelisin että eipä sillä taida olla haluttua vaikutusta kun erot on kumminki aika olemattomat..
    Jaa onko Eibach tehnyt tällaista myös? Ainakin H&R:llä on OE Sport-jousia, mitkä vastaavat m-sport jousia korkeudessa, mutta näitä ei ilmeisesti enää saa e39:ään ollenkaan. Ostaisin sellaiset, jos niitä vielä saa. Jos jollain on vielä omakohtaista kokemusta dieselin jousista bensakoneisessa autossa, niin mielelläni kuulisin kokemuksia...

    Leave a comment:


  • marcus_108
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    No nykyisellään tämä ui 34,5 cm syvällä sekä edessä että takana. Mulle liian matalalla. Uusilla jousilla pitäisi nousta jonnekin 35,0-35,5 korkeuteen, mutta haluaisin edessä jonnekin 36 cm paikkeille. Laittaisin orkkis m-sport jouset, mutta ne maksaa 450 e kierros, eibachit 170 e. Edit. Pikaisella selailulla löytyi, että ainakin jossain Toyotassa diesel-koneisen mallin eibach pro kit etujouset oli 10 mm pidemmät kuin bensan, vaikka muuten samat hilut. :think
    Eibachilta on ainaki ollu joskus sitä 15mm madaltavaa sarjaa mutta en tiedä että onko saanu/saako sitä e39:iin.. Mutta siihen sun alkuperäseen kysymykseen arvelisin että eipä sillä taida olla haluttua vaikutusta kun erot on kumminki aika olemattomat..

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by marcus_108 View Post
    Eikö tuohon korotukseen riitä jo se, että vaihtaa vaan uudet eibachit alle? Eiköhän ne ole sen verran kymmenes vuodes vanhat jouset jo väsähtäny, että on vähä matalemmalla kun tarkotus..?:think
    No nykyisellään tämä ui 34,5 cm syvällä sekä edessä että takana. Mulle liian matalalla. Uusilla jousilla pitäisi nousta jonnekin 35,0-35,5 korkeuteen, mutta haluaisin edessä jonnekin 36 cm paikkeille. Laittaisin orkkis m-sport jouset, mutta ne maksaa 450 e kierros, eibachit 170 e. Edit. Pikaisella selailulla löytyi, että ainakin jossain Toyotassa diesel-koneisen mallin eibach pro kit etujouset oli 10 mm pidemmät kuin bensan, vaikka muuten samat hilut. :think
    Last edited by Bomb5; 16-05-2013, 21:53.

    Leave a comment:


  • marcus_108
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Tarkoitus on vaihtaa 10 v vanhat pro kit jouset uusiin, mutta samalla yrittää saada keulasta muutaman millin korkeampi.
    Eikö tuohon korotukseen riitä jo se, että vaihtaa vaan uudet eibachit alle? Eiköhän ne ole sen verran kymmenes vuodes vanhat jouset jo väsähtäny, että on vähä matalemmalla kun tarkotus..?:think

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Jäisiköhän 530i:n keula edes vähän ylemmäs, jos laittaisi siihen 530d:n Eibach pro kitin, eikä 520i-530i:hin tarkoitetun? Etujousilla olisi 35 kg suurempi speksattu kantavuus, 1100 kg vs. 1065 kg. 530i ja 530d käyttää samoja iskareita ja muita hiluja, joten jousien pitäisi olla mekaanisesti yhteensopivat. Tarkoitus on vaihtaa 10 v vanhat pro kit jouset uusiin, mutta samalla yrittää saada keulasta muutaman millin korkeampi. Tätä varten olen tehnyt jo 4 mm paksut korotusrenkaat iskareiden yläpäiden ja rungon väliin. Saiskohan 530d:n jousilla vielä vähän lisää? Kellään sattumalta kokemusta dieselin jousista bensakoneisessa autossa? 530d painaa n. 100 kg enemmän kuin 530i, joten luulis jo vähän vaikuttavan.

    Eibach Pro-Kit 30/25 mm BMW e39 Limo 520i - 530i / 520d / 525td / 525tds
    Artikel-Nr.: E2053-140, Achslast VA bis 1065 kg, HA bis 1290 kg

    Eibach Pro-Kit 30mm BMW e39 Limo 525d / 530d
    Artikel-Nr.: E2069-140, Achslast VA bis 1100kg, HA bis 1290 kg
    Last edited by Bomb5; 16-05-2013, 21:27.

    Leave a comment:


  • jiipee-
    replied
    Edessä 335mm oli suurinpiirtein navan keskeltä kaaren laitaan ja takana oli 326mm navan keskeltä kaareen.

    Leave a comment:


  • jiipee-
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Paljon on korkeus navasta kaareen? Itellä weitecin -50 ja korkeus 335mm, tosin 540. Maasturiltahan toi tuntuu...
    Pitääpä melkee huomenna töissä mittailla!

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by jiipee- View Post
    paiskasin eibachin sportlinet 50/30 jouset
    Paljon on korkeus navasta kaareen? Itellä weitecin -50 ja korkeus 335mm, tosin 540. Maasturiltahan toi tuntuu...

    Leave a comment:

Working...
X