Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d touring (e39) ilmajousitetun perän madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    #46
    Originally posted by patu View Post
    Car-Solution vastasi kyselyyni:

    "eJack works on all BMW E39 Touring (Station wagon).
    The installation is very easy: You just connect 3 cables and finsih! The installation instructions comes with the module.
    You dont need the EDC suspension, but you need air springs!

    If you have any questions, please contact me."


    Laiton vielä lisäkyselyn siitä miten järjestelmä aktivoidaan ja operoidaan...OBC:n kauttako, toimivatko ratin napit muuten normaalisti?

    Pitäisi varmaan tilata ihan mielenkiinnon vuoksi testattavaksi.

    Edit. Nopea vastaus tuli Saksasta:

    "Our system works with iBus-data-commands. You can use your radio and telefon buttons as before. You activate the system by pressing of the "Check-Control"-Button in the instrument-cluster.
    The price is 288,- Euro for the module and 19,90 Euro for the shipping to Finland.

    The total price is 307,90 Euro."
    Eli vielä lisävalaisua vailla, eli jääkö se mokkula pysyväksi asennukseksi vai laitetaanko se vain korkeudensäädön ajaksi kiinni. Voisin olla tilauksessa mukana jos noita oikein ostamaan aletaan.

    Comment

    • patu
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 542
      • Porvoo

      #47
      Mun käsityksen mukaan se jää pysyväksi. Tarvittaessa voi muuttaa perän korkeutta koska vaan.
      BMW F30 330e LCI
      Buick Riviera 455cid -71


      Volvo V70 mk III - Ex
      Jaguar F-Pace - Ex
      Camaro 3gen - Ex
      Subaru Levorg - Ex
      Volvo V60 - Ex
      Porsche 924 - Ex
      BMW 1502 -76 - Ex
      The Best or Something - Ex
      BMW e39 540iA touring - Ex
      BMW e34 525iA touring - Ex
      BMW e34 520i -Ex
      etc.....

      Comment

      • Rale
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 1482
        • Porvoo

        #48
        Originally posted by patu View Post
        Mun käsityksen mukaan se jää pysyväksi. Tarvittaessa voi muuttaa perän korkeutta koska vaan.
        Ok otetaankos mokkulat?
        edit: Ei taivu toi germaanien mongerrus mulla joten pientä tilaus vaikeutta havaittavissa.

        edit2: Tänään tilattu mokkula. Toivotaan, että asennusohjeet on edes enklantia. Ihmetytti myös tilaus tapa saksasta=> postiennakolla, mitä nyt yleisesti tiedän ei frizit mitään lähetä ennen kuin fyrkat on törsätty wurstiin.
        Last edited by Rale; 02-03-2007, 12:56.

        Comment

        • patu
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 542
          • Porvoo

          #49
          Originally posted by Rale View Post
          Ok otetaankos mokkulat?
          edit: Ei taivu toi germaanien mongerrus mulla joten pientä tilaus vaikeutta havaittavissa.

          edit2: Tänään tilattu mokkula. Toivotaan, että asennusohjeet on edes enklantia. Ihmetytti myös tilaus tapa saksasta=> postiennakolla, mitä nyt yleisesti tiedän ei frizit mitään lähetä ennen kuin fyrkat on törsätty wurstiin.
          Kerro kokemukset kun saat modulin asennettua, voisin vaikka tulla katsomaan kun samassa kaupungissakin ollaan. Mä yritän ensin jos perän sais liikkeessä tiputettua alas. Jos ei onnistu niin mäkin varmaan tilaan ton.
          BMW F30 330e LCI
          Buick Riviera 455cid -71


          Volvo V70 mk III - Ex
          Jaguar F-Pace - Ex
          Camaro 3gen - Ex
          Subaru Levorg - Ex
          Volvo V60 - Ex
          Porsche 924 - Ex
          BMW 1502 -76 - Ex
          The Best or Something - Ex
          BMW e39 540iA touring - Ex
          BMW e34 525iA touring - Ex
          BMW e34 520i -Ex
          etc.....

          Comment

          • Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1482
            • Porvoo

            #50
            Originally posted by patu View Post
            Kerro kokemukset kun saat modulin asennettua, voisin vaikka tulla katsomaan kun samassa kaupungissakin ollaan. Mä yritän ensin jos perän sais liikkeessä tiputettua alas. Jos ei onnistu niin mäkin varmaan tilaan ton.
            Joup katsotaan kun mokkula saapuu ja asennus on tehty.

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2324
              • Uusimaa

              #51
              Niin, olikos joku mitannut tehdas-M-sport-alustan korkeudet. Siis sellaisen, jossa takana automaattinen korkeudensäätö?

              Pitääkö mittaus tehdä auton käydessä, vai säätääkö perä itseään myös sammutettuna? Onko tällä vaikutusta? Mietin vain, että jos asialla on vaikutusta, niin eikö tämä pidä ottaa myös huomioon pyöränkulmia säädettäessä?

              Ja mitäs versioita tästä systeemistä ylipäätään on olemassa? Tämähän ei siis ole aktiivijousitus, vaan pelkkä tasonsäätö? Vai vaikuttaako myös iskareihin? Eli pelkät ilmapussit ja normi-iskarit(ko)? Onko 500-sarjalaisesta olemassa sellainenkin versio, joka säätää ajonaikaisesti kaikkia nurkkia ja myös iskareita? Olen vähän sekaisin koko järjestelmän toiminnasta nyt...
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by Stone View Post
                Tässä oman touringin(m-alusta) mitat etu 355 ja taka 345. Eli ainakin V8:ssa M-alusta on sitten ~25mm matalampi kuin vakio. Tulipahan tuokin vastaus viimeinkin...
                Originally posted by JKK View Post
                Niin, olikos joku mitannut tehdas-M-sport-alustan korkeudet. Siis sellaisen, jossa takana automaattinen korkeudensäätö?

                Pitääkö mittaus tehdä auton käydessä, vai säätääkö perä itseään myös sammutettuna? Onko tällä vaikutusta? Mietin vain, että jos asialla on vaikutusta, niin eikö tämä pidä ottaa myös huomioon pyöränkulmia säädettäessä?

                Ja mitäs versioita tästä systeemistä ylipäätään on olemassa? Tämähän ei siis ole aktiivijousitus, vaan pelkkä tasonsäätö? Vai vaikuttaako myös iskareihin? Eli pelkät ilmapussit ja normi-iskarit(ko)? Onko 500-sarjalaisesta olemassa sellainenkin versio, joka säätää ajonaikaisesti kaikkia nurkkia ja myös iskareita? Olen vähän sekaisin koko järjestelmän toiminnasta nyt...

                Mittaus pitää tehdä virrat päällä tai käydessä, jos sammutuksen jälkeen on tehty lastauksia tai toisinpäin.

                Tasonsäätö ei vaikuta iskareihin siihen on oma systeemi, joka on siis EDC. Tuolla siis pystyy säätämään käsittääkseni ainakin alustan jäykkyyttä, mutta korkeudesta en ole varma.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • patu
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 542
                  • Porvoo

                  #53
                  Tosta löytyy hyvä kuvaus EHC:n toiminnasta. Sivulla 25 on kerrottu miten korkeus säädetään.
                  BMW F30 330e LCI
                  Buick Riviera 455cid -71


                  Volvo V70 mk III - Ex
                  Jaguar F-Pace - Ex
                  Camaro 3gen - Ex
                  Subaru Levorg - Ex
                  Volvo V60 - Ex
                  Porsche 924 - Ex
                  BMW 1502 -76 - Ex
                  The Best or Something - Ex
                  BMW e39 540iA touring - Ex
                  BMW e34 525iA touring - Ex
                  BMW e34 520i -Ex
                  etc.....

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #54
                    Originally posted by patu View Post
                    Tosta löytyy hyvä kuvaus EHC:n toiminnasta. Sivulla 25 on kerrottu miten korkeus säädetään.
                    ?????
                    Sivulta 13:
                    "Air suspension systems were first introduced on the 1999 E39 Sportwagon."

                    Ja mikähän self leveling -systeemi mulla on sitten '97 sedanissa?
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • patu
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 542
                      • Porvoo

                      #55
                      Originally posted by Kentsu View Post
                      ?????
                      Sivulta 13:
                      "Air suspension systems were first introduced on the 1999 E39 Sportwagon."

                      Ja mikähän self leveling -systeemi mulla on sitten '97 sedanissa?
                      Oliskohan Jenkeissä noin, siellä ei ole muistaakseni tätä saanut edes sedaniin.
                      BMW F30 330e LCI
                      Buick Riviera 455cid -71


                      Volvo V70 mk III - Ex
                      Jaguar F-Pace - Ex
                      Camaro 3gen - Ex
                      Subaru Levorg - Ex
                      Volvo V60 - Ex
                      Porsche 924 - Ex
                      BMW 1502 -76 - Ex
                      The Best or Something - Ex
                      BMW e39 540iA touring - Ex
                      BMW e34 525iA touring - Ex
                      BMW e34 520i -Ex
                      etc.....

                      Comment

                      • Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

                        #56
                        Originally posted by patu View Post
                        Oliskohan Jenkeissä noin, siellä ei ole muistaakseni tätä saanut edes sedaniin.
                        No niinpä voi olla. Asiamateriaalia tuo kuitenkin on, tuostahan saa tehtyä ohjeen huoltoonkin kuinka sitä korkeutta säädellään.
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #57
                          Onko kenelläkään kokemuksia Supersportin coilovereista?? Nyt pikaisesti mielipiteitä!
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • patu
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 542
                            • Porvoo

                            #58
                            Nyt on perän korkeus säädetty ohjelmallisesti Porvoon Autosalvassa. Onnistui kun vei ohjeet mukana, säätö tapahtui juuri niin kuin ohjeissa oli mainittu. Nyt keulan ja perän korkeus on 350 mm
                            BMW F30 330e LCI
                            Buick Riviera 455cid -71


                            Volvo V70 mk III - Ex
                            Jaguar F-Pace - Ex
                            Camaro 3gen - Ex
                            Subaru Levorg - Ex
                            Volvo V60 - Ex
                            Porsche 924 - Ex
                            BMW 1502 -76 - Ex
                            The Best or Something - Ex
                            BMW e39 540iA touring - Ex
                            BMW e34 525iA touring - Ex
                            BMW e34 520i -Ex
                            etc.....

                            Comment

                            • Rale
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 1482
                              • Porvoo

                              #59
                              Kuvia tahtoopi

                              Originally posted by patu View Post
                              Nyt on perän korkeus säädetty ohjelmallisesti Porvoon Autosalvassa. Onnistui kun vei ohjeet mukana, säätö tapahtui juuri niin kuin ohjeissa oli mainittu. Nyt keulan ja perän korkeus on 350 mm
                              Moi PATU! Laita kuvia nähtäväksi. Mites ajotuntuma? muutosta mihinkään suuntaan. Itse vielä odotan lähetyksen vahvistusta siitä mokkulasta. Eilen olisi pitänyt olla hemmon tilillä rahat sampo pankin mukaan, katotaan nyt sitten. Paljos autosalpa rokotti operaatiosta?

                              Comment

                              • patu
                                BTCF Member
                                • Jul 2003
                                • 542
                                • Porvoo

                                #60
                                Originally posted by Rale View Post
                                Moi PATU! Laita kuvia nähtäväksi. Mites ajotuntuma? muutosta mihinkään suuntaan. Itse vielä odotan lähetyksen vahvistusta siitä mokkulasta. Eilen olisi pitänyt olla hemmon tilillä rahat sampo pankin mukaan, katotaan nyt sitten. Paljos autosalpa rokotti operaatiosta?
                                Laitan kuvia kunhan saan otettua (pesin auton sunnuntaina, mutta nyt on taas niin paskanen ettei kehtaa ottaa kuvia) Ajotuntuma kyllä parani.
                                Keskustelu perän löystymisestä ei pidä paikkaansa koska ilmajousen nostovoima on ilmapatjan(jousen) pinta-ala x paine. Koska jousen rakenteesta johtuen pinta-ala ei juurikaan muutu sisäänjoustossa ja jousen pitää tuottaa sama nostovoima kuin ennen laskuakin (auton paino ei ole muuttunut) niin painekin on sama kuin ennen. Jousen ilmamäärä on vain pienempi. Autosalpa otti 22,10 € koska olin itse selvittänyt miten säätö tehdään. Ensin ne sääti liian vähän alaspäin (vain 5 mm) ja sitten menin itse mukaan konsultoimaan ja katsomaan sopivan korkeuden. Vedettiin jopa 335 mm, mutta se näytti liian matalalta. Toi 350 mm on hyvä kompromissi käytettävyydelle ja lookille.

                                Toivottavasti saat mokkulan pian, tulen ihmettelemään kun on asennettu.
                                BMW F30 330e LCI
                                Buick Riviera 455cid -71


                                Volvo V70 mk III - Ex
                                Jaguar F-Pace - Ex
                                Camaro 3gen - Ex
                                Subaru Levorg - Ex
                                Volvo V60 - Ex
                                Porsche 924 - Ex
                                BMW 1502 -76 - Ex
                                The Best or Something - Ex
                                BMW e39 540iA touring - Ex
                                BMW e34 525iA touring - Ex
                                BMW e34 520i -Ex
                                etc.....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎