memebuy23buy

E39 täristää jarrutettaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    E39 täristää jarrutettaessa

    Mikähän voisi olla vikana kun vispaa rattia tosi reippaasti kun jarruttaa
    yli 90:n vauhdista. Alle sen ei minkäänlaista tärinää rattiin. Etujarrulevyjen
    uusinta ei vaikuttanut ongelmaan mitenkään. Ainakaan en muista että
    olisin huomannut samaa pienillä talvirenkailla. Nyt alla 235/45x17 ja eturenkaat ovat aika kuluneet. Voisiko vika olla renkaissa vai alustassa jotain väljää? Auto -01 525i ja noin 160tkm ajettu.
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    #2
    Voiskohan syy olla siinä että jarrulevyt edessä on kierot tai palat tod kuluneet

    Comment

    • BeniE30
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 452
      • Helsinki

      #3
      aa kato perkele oot vaihtanu jarrulevyt no sitten en tiiä mutta siellä satulassa se vika varmaan on tai paloissa tai jossain

      Comment

      • molotow
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 450
        • pohjanlahden rannoilla

        #4
        reaktiotangot vaihtoon ja vois tärinät sillä loppua!
        sigpic
        F11 520d 2014

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Eiköhän se vian aiheuttaja jostain alustan puslista johdu.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            ...ja ehkä tarkemmin alatukivarren/varsien nivelpäästä. Onko ratti 100% suorassa?

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Motonetissä lukee E39 jarrupalojen kohdalla näin: "Vihje: Etujarrujen ravistus johtuu tukitangon heloista!"
              E39 528iA

              Comment

              • exodus
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 774
                • Oulu

                #8
                eli aikas monta eri vaihtoehtoa... Ratti on prikulleen suorassa ja jarrupalat on uudet myös. Hitto, kun täällä Oulussa on tuo BMW:n huoltokin vaihtunut juuri Stockmannilta Wetterille ja ei ole oikein tietoa onko uusilla huoltokavereilla oikein kokemusta moisesta. Vai näkeekö noita puslista oikein mitenkään onko niissä vikaa vai selviääkö vika vasta yrityksen ja erehdyksen kautta?
                Niin ja sen verran vielä, että vasta katsastuksessa totesivat että oikeassa koiranluussa on vähän välystä ja vähänhän se pikku montuissa koliseekin.
                Voiko se aiheuttaa ongelman?

                Comment

                • exodus
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 774
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by TJJ
                  Motonetissä lukee E39 jarrupalojen kohdalla näin: "Vihje: Etujarrujen ravistus johtuu tukitangon heloista!"
                  Mitkäs nuo tukitangon helat on på engelska?

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by exodus
                    Mitkäs nuo tukitangon helat on på engelska?
                    Vaikea sanoa, Motonetti kuitenkin myy tukitankoja ja heloja erikseen. Ehkä kannattaisi tutkia heidän nettihinnastosta mitä kaikkia muita alustan osia ne myy ja sitten yrittää arvata mikä osa tuo on. Ei se ainakaan koiranluu tai alatukivarsi ole joten onkohan edessä sitten enää yksi tanko jäljellä?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Olisiko se tuo osa 4 ja hela on osa 5:
                      E39 528iA

                      Comment

                      • juster
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2003
                        • 624

                        #12
                        Originally posted by TJJ
                        Olisiko se tuo osa 4 ja hela on osa 5:
                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05
                        Oikeat osat olet merkinnyt. Itse sain muutama vuosi sitten jarrutus tärinän pois näiden osien vaihdolla. Kyseessä oli vm. 97 528I.

                        Comment

                        • muti
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2003
                          • 87
                          • Kuopio

                          #13
                          Itselläni pieni tärinä jarruttaessa kovemmista nopeuksista poistui takajarrulevyjen vaihdolla.

                          Comment

                          • harald
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 252
                            • Kaarina

                            #14
                            Kierot jarrulevyt tuntuu yleensä ravisteluna/nykimisenä joka nopeudella. Helppo todeta etenkin hiljaisella nopeudella tai juuri ennen kuin auto pysähtyy niin tuntuu nykimistä.

                            Omassa E39:ssä tuntuu myös pientä ravistelua ratissa, ja vain silloin kun jarruttaa kevyesti yli 80km/h nopeuksilla. Irroittelin alatukivarret, mutta ne tuntuivat olevan jämäkät, eikä mitään väljyyttä pallonivelissäkään. Reaktiotankojen puslat sensijaan tuntuivat aika notkeilta, mutta ei mitään selvää välystä niissäkään (sen verran mitä pysty tunnustelemaan kun alatukivarret oli irti) Noi reaktiotangothan onkin jo vähän vaikeempi irroittaa, pitää vissiin iskaria jotenkin nostaa tms..

                            Onko kokemuksia noista Motonetin E39 alatukivarsista, reaktiotangoista ja heloista, millaista laatua ovat ? Ainakin osa E34 heloista oli "alkuperäistavaraa", vain BMW logo oli jyrsitty sileeksi...
                            W204 C350 AMG
                            Toyota Corolla 1.3XI 16V
                            Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

                            Comment

                            • Vee-eit
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 709
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by harald
                              Onko kokemuksia noista Motonetin E39 alatukivarsista, reaktiotangoista ja heloista, millaista laatua ovat ? Ainakin osa E34 heloista oli "alkuperäistavaraa", vain BMW logo oli jyrsitty sileeksi...
                              Ostin Motonetistä reaktiotangon, valmistaja oli Moog ja tangossa oli pusla, vaikka luettelo sanoo: Ei sisällä puslaa. Suojakumi kannattaa ottaa auki ja lisätä rasvaa niveleen.
                              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                              Comment

                              Working...
                              X