Itsellä oli myös samoja ongelmia, eli yli 80km/h nopeudesta jarrutettaessa tuntui hirvittävä tärinä. Otin kuitenkin jarrusatulat edestä auki, herkistelin ne ja laitoin takaisin kiinni. Oli meinaan aika jumissa. Paloissa/levyissä ei isompaa kulumaa. Kummasti se vaan auttoi, enää ei täristä yhtään. Että kannattaa kokeilla ihan tuommoistakin ennen kuin menee koko jarruhässäkkää uusimaan.
E39 täristää jarrutettaessa
Collapse
X
-
hmmm... levyt, palat, alustan kilkkeet ja iskarit mulla pitäis olla ok. pitäsköhän noi iskarin yläpään laakerit sitten vaihtaa:think minkälainen homma noi on vaihtaa? onnistuuko kotikonstein? Onko mitään keinoa tarkistaa onko noi yläpään laakerit kunnossa?Originally posted by dama View PostOma E39:ni oli arka nimenomaan näille tärinöille yli 80 nopeuksisa. Vaihdoin levyt , puslat,alatukivarret, Jopa palat vajhdoin 2 kertaan. Nyt kun laitoin uudet iskarit eteen ja yläpäänlaakerit. Niin homma toimii ok. qj 245tkm
Sitten vois kattoo niitä jarrusatuloita, jos toi ei auta. Mieluiten sitä alottaa näin halvimmasta päästä.---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
-
Hmm, siis kamat ulos ja sisään - ei kai tuo asiaa auta? Yleensä jos jarrutettaessa täristää niin lähes 100% varmuudella levyt on kierot. Ja uusia paskoja ei sitten kannata ostaa jos haluaa että ne kestää biimerissä kauemmin kuin 10tkm. Tämä kokemus ainakin E30:sta.Originally posted by ///J View PostItsellä oli myös samoja ongelmia, eli yli 80km/h nopeudesta jarrutettaessa tuntui hirvittävä tärinä. Otin kuitenkin jarrusatulat edestä auki, herkistelin ne ja laitoin takaisin kiinni. Oli meinaan aika jumissa. Paloissa/levyissä ei isompaa kulumaa. Kummasti se vaan auttoi, enää ei täristä yhtään. Että kannattaa kokeilla ihan tuommoistakin ennen kuin menee koko jarruhässäkkää uusimaan.Last edited by hurtta; 31-03-2007, 03:42.
Comment
-
Originally posted by hurtta View PostHmm, siis kamat ulos ja sisään - ei kai tuo asiaa auta? Yleensä jos jarrutettaessa täristää niin lähes 100% varmuudella levyt on kierot. Ja uusia paskoja ei sitten kannata ostaa jos haluaa että ne kestää biimerissä kauemmin kuin 10tkm.
Itellä on 2 edellistä biimeriä vatkannut rattia jarrutuksissa, ja molemmista korjattu ko. ongelma koskemattakaan jarrulevyihin. Sellanen 100% sääntö kyseessä.Say NO to signatures!
Comment
-
-
Molemmissa tötteröissä on vika ollut pyörissä. Molemmissa samat oireet, eli ratin täristys abaut 80km/h ja kovemmista vauhdeista jarrutaessa. Edellisessä 535:sessa (E34) ravisti jarrutuksissa aika rajusti, mutta uusien vanteiden ja renkaiden jälkeen hävis ne ropleemat kerrasta. Tässä tapauksessa kierot 17" alut vaihtui pakasta vedetyihin saman kokoisiin vanteisiin. Tuohonkin purkkiin ehdin uusia ennen vanteita reaktiotangon puslat, mutta meno ei muuttunut miksikään.Originally posted by hurtta View PostJa mihinkäs tuo perustuu eli mikä on sitten ollut se "vika"? Palat väärässä asennossa
?
Nykyisessäkin oli myös ko. ongelma, joka myöskin hävisi renkaiden uusimisen jälkeen. Alla oli aluksi paskalaatuiset, vaikkakin uudet Antyret, mutta Dunlopin kitkoilla ei ongelmaa enää esiinny. Putsasin myös jarrut samaan aikaan, mutta en kovinkaan huolellisesti.
Tämmösii kokemuksii
Say NO to signatures!
Comment
-
Itsellä tuntuis olevan ainakin etulevyt kierot vapinasta päätellen joten kävin kysymässä jotta mitähän originaalit maksais. Ja huoh, n. 145e kipale ja palasarja about 100e. Kyllä on sikamaiset hinnat. Onkos täällä kokemusta miten Motonetin levyt pelaa E39? Vastaavat hinnat Motonetissa oli levyt 53e/kpl ja palasarja 39e. Kaveri sanoit että ovatten Zimmermanin levyjä. No ei sano mitään mutta kuulostaa ihan nahkahousujen tekeleiltä. Saatanan painavat noi levyt ainakin oli.
Comment
-
Käy Motonetissä katsomassa, kyllä yleensä paketin päällä lukee valmistajan nimi. Itse ostin Motonetistä QH merkkiset levyt ja ne toimivat ihan hyvin. Asennettaessa tarkastin ne heittokellolla ja ne olivat täysin suorat. Palojen suhteen olisin paljon kriittisempi, koska jotkut palat vinkuvat ärsyttävästi.Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
Toi QH on kai pelkästään tukkurin nimi,paketissa saattaa olla ihan kenen valmistajan tekeleitä tahansa.Originally posted by Vee-eit View PostKäy Motonetissä katsomassa, kyllä yleensä paketin päällä lukee valmistajan nimi. Itse ostin Motonetistä QH merkkiset levyt ja ne toimivat ihan hyvin. Asennettaessa tarkastin ne heittokellolla ja ne olivat täysin suorat. Palojen suhteen olisin paljon kriittisempi, koska jotkut palat vinkuvat ärsyttävästi.
Comment
-
Joo kävin ja ostin jo Motonetista roinat. Saas nyt sitten nähdä miten pelaa. Hieman vaan on huonoja omakohtaisia kokemuksia E30 kanssa, tosin silloin elettiin vuotta about 1998. Ostin uudet levyt E30 320i jostain harakiristä nimeltä X ja levyt kesti suorina n. 8000 km. No, sain rahat takaisin ja kävin ostamassa BMW omat levyt jonka jälkeen ei murheita. Mutta oletan että tänäpänä ero originaalin ja tarvikeosan välillä ei kenties ole niin suuri enää.Originally posted by Vee-eit View PostKäy Motonetissä katsomassa, kyllä yleensä paketin päällä lukee valmistajan nimi. Itse ostin Motonetistä QH merkkiset levyt ja ne toimivat ihan hyvin. Asennettaessa tarkastin ne heittokellolla ja ne olivat täysin suorat. Palojen suhteen olisin paljon kriittisempi, koska jotkut palat vinkuvat ärsyttävästi.
Comment
-
hmmm...Ite tein ton reaktiotangon ja sen puslan vaihdon tossa joku aika sitten oikealle puolelle, enkä kyl muistaakseni huomannut siinä mitään "yhtä ainoata asentoa". ...Tai siis kyllähän hän mä pyrin laittamaan sen samaan asentoo, ku missä se edellinen pusla oli.Originally posted by juster View PostVaihdoin reaktiotangon puslat painamalla hieman pienemmällä hylsyllä (1 ¾ kokoisella) pois tangosta. Puslalla on vain yksi ainoa oikea asento reaktiotangoon nähden, tämä on hyvä huomata asentaessa uutta osaa tilalle.
Mutta siis onko sillä tosiaan vain yksi oikea asento ja onks siin jotku merkit vai mistä näkee oikeen asennon?
...ois samainen operaatio edessä kohta tuolla vasemmalle puolellekin.
Comment
-
Omassani loppui tutinat jarruttaessa, kun vaihdoin reaktiotangon helat. Motonetissä 30 € / 2 kpl.E39 528i vm. -96
Comment
Comment