Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 täristää jarrutettaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #91
    Originally posted by Antsah View Post
    Saa olla muuten takapäässä kohtuu väljänä paikat, että sieltä tärinää alkaa tulla.

    Käytin oman auton katsastuksessa ja tuomio oli, että molemmat narinahelat väljät ja takavakaajan toinen koiranluu oli irti/poikki! Pallo oli irronnut varresta kokonaan.

    Ei kyllä mitenkään ole oireillut ajossa nuo
    Vaihdas sinne ne takakelkan isot puslat niin huomaat kuinka väljällä olet ajellutkaan
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • AnttiR
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 819
      • Jyväskylä

      #92
      Originally posted by deemu79 View Post
      Alle 0,1mm ei varmaan tunnu ja tuo 0,3mm on aika paljon jo.
      Ja mitäpä sillä oikeastaan on väliä; vaikka vika ei kokonaisuudessaan olisikaan noissa, ovat varmasti osasyyllisiä, kun jostain se ensimmäinenkin vavahdus aina lähtee liikkeelle.
      Täytyy siis viikonlopun aikana vaihtaa levyt. Jospa tärinät vähenisi. Kaikki muu mikä saattaisi tuollaista tärinää aiheuttaa onkin jo vaihdettu. Jarrulevytkään ei ole vanhat ja sisäänajettiin ihan asiallisesti.
      Ostin joskus aikanaan motonetistä kaikki jarruosat jemmaan ja ne pölyttyi hyllyssä pitkään ja kun laitoin ne paikalleen ja tärinät alkoi niin oli juuri takuu mennyt umpeen, säästin taas muutaman euron ja kostautui.
      E61 535d -04

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        #93
        Originally posted by Dunky View Post
        Vaihdas sinne ne takakelkan isot puslat niin huomaat kuinka väljällä olet ajellutkaan
        Nääh, eipä tuossa ole mitään moitittavaa käytöksessä varsinkaan kun sinne pistää nuo selkeästi väljäksi todetut osat. Vaihtaa niitä puslia sitten jos alkaa ajossa tuntumaan.

        Comment

        • -Frantsi-
          Newbiemmer
          • Sep 2010
          • 11
          • Markankylä

          #94
          Reaktiotangot vaihtoon, jos ei auta sekään niin vaihdata/vaihda myös tukivarret.. Eihän tommonen täristys ois mahdollista jos ei siellä etupäässä ole missään väljää..
          [/SIZE]

          Ennen:

          - 320 e30 -90
          - 520 e34 -92
          - 518 e34 -91
          - 318 e36 -92
          - 535 e34 -88
          - 525 e34 touring -92
          - 525 e34 -92
          - 530 v8 e34 -93
          - 325 e36 -92

          Nyt: 320d e46 touring -02

          Comment

          • djs^
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1177
            • Mikkeli

            #95
            Mistähän mahtaa johtua kun jarrua painaa, niin tuntuu selvästi lonksahdus. Vaihdoin eilen vasemmalle alapallonivelen joka oli väljä, niin ainakin ratin vapina hävisi jarruttaessa! Oikealle vaihdettu raidetanko n.1kk sitten ja alapallo vuosi sitten. Tuntuu että oikealla lonksahtaisi.

            ja jos joku osaisi sanoa että miksi mukulakivillä kuulostaisi että joku rauta hakkaisi rautaa vasten? Olisiko vakaajan tangon kiinnikekumit sököinä? Todella rasittavaa kolinaa
            EX :
            -E36 316
            -E36 325
            -E39 523
            -E39 530dA M-Sportx2
            -E60 525dA M-Sport x2
            -E60 545i Matte white
            -E53 x5
            -E91 3xx

            Comment

            • Havis
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1838
              • Kotona/Poissa

              #96
              Originally posted by djs^ View Post
              ...ja jos joku osaisi sanoa että miksi mukulakivillä kuulostaisi että joku rauta hakkaisi rautaa vasten? Olisiko vakaajan tangon kiinnikekumit sököinä? Todella rasittavaa kolinaa
              Loppuuko kolina kun ajat samalla kevyesti jarrua painaen? Jos loppuu, niin jarrupalat/-satula pääsee syystä tai toisesta hiukan heilumaan ja antaa äänen.
              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

              E60 523iA -08

              Comment

              • djs^
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1177
                • Mikkeli

                #97
                Originally posted by Havis View Post
                Loppuuko kolina kun ajat samalla kevyesti jarrua painaen? Jos loppuu, niin jarrupalat/-satula pääsee syystä tai toisesta hiukan heilumaan ja antaa äänen.
                Ei. Sama kolina jatkuu.? :think
                EX :
                -E36 316
                -E36 325
                -E39 523
                -E39 530dA M-Sportx2
                -E60 525dA M-Sport x2
                -E60 545i Matte white
                -E53 x5
                -E91 3xx

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  #98
                  Originally posted by djs^ View Post
                  Mistähän mahtaa johtua kun jarrua painaa, niin tuntuu selvästi lonksahdus. Vaihdoin eilen vasemmalle alapallonivelen joka oli väljä, niin ainakin ratin vapina hävisi jarruttaessa! Oikealle vaihdettu raidetanko n.1kk sitten ja alapallo vuosi sitten. Tuntuu että oikealla lonksahtaisi.

                  ja jos joku osaisi sanoa että miksi mukulakivillä kuulostaisi että joku rauta hakkaisi rautaa vasten? Olisiko vakaajan tangon kiinnikekumit sököinä? Todella rasittavaa kolinaa
                  Pareittain nuo pitäisi aina vaihtaa. Mitens ne reaktiotangot? Vakaajien runkokumit kannattaa vaihtaa jos ei ole koskaan vaihdettu, siinä ei paljoa menetä.

                  Comment

                  • djs^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 1177
                    • Mikkeli

                    #99
                    Originally posted by Antsah View Post
                    Pareittain nuo pitäisi aina vaihtaa. Mitens ne reaktiotangot? Vakaajien runkokumit kannattaa vaihtaa jos ei ole koskaan vaihdettu, siinä ei paljoa menetä.
                    Vakaajien runkokumit on vaihdettu viime talvena! Reaktiotangot vaihdoin uusin eilen kun ei niiden puslien vaihto onnistunut ihan niinkuin piti! Ei mitään apua.
                    EX :
                    -E36 316
                    -E36 325
                    -E39 523
                    -E39 530dA M-Sportx2
                    -E60 525dA M-Sport x2
                    -E60 545i Matte white
                    -E53 x5
                    -E91 3xx

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by djs^ View Post
                      Vakaajien runkokumit on vaihdettu viime talvena! Reaktiotangot vaihdoin uusin eilen kun ei niiden puslien vaihto onnistunut ihan niinkuin piti! Ei mitään apua.
                      Onko pyöränlaakerit ehjät? Sehän ainakin saattaisi päästä kolahtamaan jarrua painaessa. Kai tarkistit sen alatukivarren jonka olit vaihtanut jo aikaisemmin? Samoiten se toinen raidetanko?

                      Kannattaa myös tarkistaa, että se satulan jarrupalojen kiinnitysrauta on tarpeeksi "jämäkkä". Itsellä oli e46:ssa jotenkin päässyt se löystymään/taipumaan ja sitten se päästi jarrupalat kolisemaan.
                      Last edited by Antsah; 01-06-2012, 10:16.

                      Comment

                      • djs^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2009
                        • 1177
                        • Mikkeli

                        Originally posted by Antsah View Post
                        Onko pyöränlaakerit ehjät? Sehän ainakin saattaisi päästä kolahtamaan jarrua painaessa. Kai tarkistit sen alatukivarren jonka olit vaihtanut jo aikaisemmin? Samoiten se toinen raidetanko?

                        Kannattaa myös tarkistaa, että se satulan jarrupalojen kiinnitysrauta on tarpeeksi "jämäkkä". Itsellä oli e46:ssa jotenkin päässyt se löystymään/taipumaan ja sitten se päästi jarrupalat kolisemaan.
                        On laakerit kunnossa! Ajoin tuossa eilen siskon miehen 39:illä ja voin ihan suoraan sanoa että jotain häikkää noissa mun jarruissa on! En hetkeäkään epäile, vaikka kolina tulisi niistä! Jarrut olivat ihan kuin uudet, oli herkän tuntuiset toisin kun itellä. Omassa on todella jäykän oloiset! Ja oman auton ohjauskin tuntuu ihan tajuttoman jäykältä tuon toisen jälkeen!
                        EX :
                        -E36 316
                        -E36 325
                        -E39 523
                        -E39 530dA M-Sportx2
                        -E60 525dA M-Sport x2
                        -E60 545i Matte white
                        -E53 x5
                        -E91 3xx

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by djs^ View Post
                          Ja oman auton ohjauskin tuntuu ihan tajuttoman jäykältä tuon toisen jälkeen!
                          Siinä toisessa oli Servotronic mutta sinulla ei?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Siinä toisessa oli Servotronic mutta sinulla ei?
                            Tai sitte niinku mulla, että servotronic ei toiminut ja normaaliohajuksella oleva auto tuntui liian tehotetulta ja toimivalla servotronicilla oleva auto just hyvältä.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • djs^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 1177
                              • Mikkeli

                              Originally posted by TJJ View Post
                              Siinä toisessa oli Servotronic mutta sinulla ei?
                              Oliko jo -97vm servotronic? :think
                              EX :
                              -E36 316
                              -E36 325
                              -E39 523
                              -E39 530dA M-Sportx2
                              -E60 525dA M-Sport x2
                              -E60 545i Matte white
                              -E53 x5
                              -E91 3xx

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by djs^ View Post
                                Oliko jo -97vm servotronic? :think
                                Kyllä oli, siis lisävarusteena.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎