Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d voima kateissa ..auto vihdoin kunnossa !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubu
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 809
    • Kuopio

    #31
    Originally posted by Särki
    Jees kadonneet alaväännöt tuli takaisin mangneettiventtiilin vaihdolla. hieno homma.

    JAkke99: on juurikin se osa numero1


    Tässä topicissa näytetään käsittelevän kahta osaa, kumpikohan sen avun nyt toi tuohon ongelmaan? Osa nro 1 vai osa nro 18?

    Voi olla että en vaan tajua tai sitten tuo on helvatin epäselvästi kirjoitettu...

    Comment

    • Bowrider
      Newbiemmer
      • Jul 2006
      • 11

      #32
      ahtopainemittari

      Originally posted by jms-btcf
      Ahtopainemittari voisi auttaa vianhaussa... kts. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=16162
      Mistäs sitä uskaltaa nykästä virrat ahtopainemittarin valaistukselle?Ettei mene koko pajatso sekaisin parin piuhan takia...

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #33
        Originally posted by Rubu
        Tässä topicissa näytetään käsittelevän kahta osaa, kumpikohan sen avun nyt toi tuohon ongelmaan? Osa nro 1 vai osa nro 18?

        Voi olla että en vaan tajua tai sitten tuo on helvatin epäselvästi kirjoitettu...
        Osa 1, eikös se aika selvästi lue siellä ja tuo on se ahtopaineensäädin (magneettiventtilli) ja osa on 18 ahtopaineanturi
        Last edited by veku; 01-08-2006, 06:05.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Särki
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 143
          • Veroparatiisi

          #34
          Joo elikkäs kävi niin että nyt ahtaa liikaa ahtopainesäätimen vaihdon jälkeen... Maksimi paineet käy 1,8 bar. Johdesiivet turbossa jumittaa eli turbo irti ja tutkimaan siipiä!
          F20 116i
          EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

          Comment

          • Rubu
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 809
            • Kuopio

            #35
            Originally posted by veku
            Otsikko kertoo ongelman..
            Eli tänään teki sen että ohitin autoa ja kas voimaa ei tullutkaan vaan vain osa,sama tunne kuin ahtopaineet eivät olisi nousseet.
            No nakkasin "sport asentoon" ja polkasin ja taas mentiin.. joten mikäs hitto tuota vaivaa .. ahtopaineanturi vai mikä ??
            Ilmamäärämittari uusittu 2 kk sitten..
            Tunne oli siissama kuin lähtee ohittaa mutta max nopeus olis vaikka 120 km\h autossa eli vauhti ns. hyytyy jossain nopeudessa.
            Ajoin autolla 50 km ja välillä pelasi täysin normaalisti ja pari kertaa teki tuon.

            Nyt veikkauksia,auto menee kulmien säätöön ensi ke joten samalla pitää ottaa lienee vikakoodien tsekkaus.
            Onko ensiapu jos käytän akun navat vaikka 10 min irrallaan..?
            Juhannukseksi pitäs mennä pohjoiseen joten olisi mukava kun auto pelaisi ok
            No niin...

            Käytin autoa vikakoodien katsonnassa ja siellä oli merkintä liian alhaisesta ahtopaineesta...(530Dat vm.00)

            Autossa on ollut välillä sellaista laiskuutta, selvästi kuulee että ahdin ei herää mukaan(ei vihellä).

            Tänään läksin kiihdyttämään vähän reilummin ja voima oli yllättäin kesälomalla, ei vihellystä ja kulutusmittari nousi max. 12 litraan.
            Aikansa leikkimisen jälkeen paineet nousi ja auto pelasi taas kuin ei mitään...

            Ilmeisesti lähdettävä tilailemaan uutta ahtopainesolenoidia...

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6324
              • P-Pohjanmaa

              #36
              dam sam

              Ja mun auto ei tosiaan pelaa vieläkään kunnolla,voimaa ei ole tuntuu kuin ilmamäärämittati olisi sökö ..nyt tuli annettua kenkää vähän enemmän ja eihän tuo ahtopainesäätimen vaihto korjannut tuota ongelmaa.
              Pitää käyttää samalla vikakoodien luvussa kun kohta on öljynvaihtokin edessä..
              Kyllähän tuolla kerkeää mutta jotain mätää on
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • hengari
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 208
                • Jyväskylä

                #37
                Originally posted by veku
                Ja mun auto ei tosiaan pelaa vieläkään kunnolla,voimaa ei ole tuntuu kuin ilmamäärämittati olisi sökö ..nyt tuli annettua kenkää vähän enemmän ja eihän tuo ahtopainesäätimen vaihto korjannut tuota ongelmaa.
                Pitää käyttää samalla vikakoodien luvussa kun kohta on öljynvaihtokin edessä..
                Kyllähän tuolla kerkeää mutta jotain mätää on
                Ilmottaudun hitaiden 530d:den kerhoon. Eli täälläkin tehot hukassa kierroksille 2800 asti. Tämän ketjun luettuani vaihdoin toiveikkaana solenoidin, ei apua. Tutkinta jatkuu...
                Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

                Nyt:
                -E61 530dA M-sport 2006
                -Mustang fastback 1965

                Ex.
                -e39 530dA M-sport 2002
                -e91 320dA M-sport 2008

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6324
                  • P-Pohjanmaa

                  #38
                  joo kertokaa jos keksitte vian ,toki kerkiää noinkin mutta paras terä on poissa
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Aksa P
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 394
                    • Sawo

                    #39
                    Suosittelen lämpimästi laittamaan sen ahtopainemittarin (vaikka vain väliaikaisesti), niin näette miten ahdot käyttäytyvät. Sitten onkin paljon helpompi tehdä arvioita turbon toiminnasta (ei ahda / ahtaa liikaa / siivet jumittaa tai ei säädy jne...).

                    (Luettakaa koodit...olettekin varmaan kaikki jo näin tehneetkin). Jos erityisiä koodeja ei ole, niin sitten kyllä vahvasti haiskahtaa rautapuolen ongelmilta (turbo?!?).

                    Tovottavasti viat löytyy...Onhan se niin erilaista ajaa, ku auto lähtee työntään alhaalta asti
                    "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

                    Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
                    E21 M50B20
                    E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
                    E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
                    E34 10/1990 520i
                    Honda Prelude EX vm.-83 1.8

                    Comment

                    • hengari
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 208
                      • Jyväskylä

                      #40
                      Huomenna Laakkoselle turbon ja maffin toiminnan tarkistus ja vikakoodien luku. Tuttu soitti Professional motorssille että mikähän voisi olla, pitivät täysin varmana että turbo sökö. Saas nähdä...
                      Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

                      Nyt:
                      -E61 530dA M-sport 2006
                      -Mustang fastback 1965

                      Ex.
                      -e39 530dA M-sport 2002
                      -e91 320dA M-sport 2008

                      Comment

                      • hengari
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 208
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Niinpä niin. Oli sitten se alipaine letku haljennut turbon päästä. Letkulle tuli hintaa vikakoodien lukemisineen 90€. Melko kallista.
                        Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

                        Nyt:
                        -E61 530dA M-sport 2006
                        -Mustang fastback 1965

                        Ex.
                        -e39 530dA M-sport 2002
                        -e91 320dA M-sport 2008

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          #42
                          Originally posted by hengari
                          Niinpä niin. Oli sitten se alipaine letku haljennut turbon päästä. Letkulle tuli hintaa vikakoodien lukemisineen 90€. Melko kallista.
                          Elämä on mutta varmasti mukava asia kun on taas voimaa autossa
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Rado
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 716

                            #43
                            Omasta paljon teitä nähneestä 530D:stä oli kanssa ilmamassamittari sökö.
                            Auton alakierroksilla ei tapahtunut mitään, vaan olo oli kuin sutimisenestopäällä jäisellä tienpinnalla..

                            Kiihtyvyys 0-100km/h 12sek

                            Onneksi vika on paikallistettu, nyt vaan uutta massamitskua hankkimaan

                            Eli mistä tilata?

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              #44
                              Originally posted by Rado View Post
                              Omasta paljon teitä nähneestä 530D:stä oli kanssa ilmamassamittari sökö.
                              Auton alakierroksilla ei tapahtunut mitään, vaan olo oli kuin sutimisenestopäällä jäisellä tienpinnalla..

                              Kiihtyvyys 0-100km/h 12sek

                              Onneksi vika on paikallistettu, nyt vaan uutta massamitskua hankkimaan

                              Eli mistä tilata?
                              Ainkin bosch jälleen myyjät antaa 2 vuoden takuun ja se on hyvä..noita kun menee..
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6324
                                • P-Pohjanmaa

                                #45
                                Tarviiko uusi maffi ohjelmoija kun sen vaihtaa ?
                                Puoli vuotta ajeltu johto pois paikoilta ja kokeiin tänään laittaa johdon takaisin ..ei vaikutusta kulkuun.
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎