Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d voima kateissa ..auto vihdoin kunnossa !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apophis
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 127

    Originally posted by hurtta View Post
    Tarkoitatko tuota osaa nro. 11 tuossa kuvassa
    Juurikin se. Sen kun nykäisin irti ja jätin rakoselleen alaosasta niin siihen loppui tehohäviöt alle 2800rpm. Voi olla myös sattumaa tosin se teki sitä viime kesänä niin monesti ja letkun kiinnilaiton jälkeen heti että oudolta tuntuu jos on sattumaa. Täytyy testata joku päivä laittaa letku kiinni ja katsoa onko vaikutusta.

    Comment

    • jms-btcf
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 696
      • Tampere

      Mikähän tuon putken tarkoitus oikein on, muistaakseni itsellä on pelkkä tulppa tuon pikkuputken tilalla...
      e61 535d

      Comment

      • hurtta
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 444

        Originally posted by jms-btcf View Post
        Mikähän tuon putken tarkoitus oikein on, muistaakseni itsellä on pelkkä tulppa tuon pikkuputken tilalla...
        Ei kai tolla ole mitään tekemistä imuilman esilämmityksen kanssa jos siellä on joku läppäkin alhaalla vai missäs se alapää nyt sitten tarkasti ottaen on kiinni? Olisko se läppä kiinni kesällä ja auki talvella? Tää on ihan vaan villi arvaus kun en jaksa lähteä enää sitä ihmettelemään. Täytynee vilkaista huomenna ihan mielenkiinnosta.
        Last edited by hurtta; 17-07-2007, 22:09.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by hurtta View Post
          Jokos Vekun 530d on kunnossa tuon vetopuolen suhteen? Jos, niin mistä ongelmat löytyivät?
          Jihaa = vaikuttais että auto on täysin kunnossa,uusi ilmamäärämittari autoon niin jopas tuli voimaa taloon.
          Pitää vielä ajaa kelloa vastaan ettei persdyno tunne jotain muuta..
          Täytyy näin jälkikäteen vaan ihmettellä miten "pienestä" kaikki on kiinni:think
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • hurtta
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 444

            Originally posted by veku View Post
            Jihaa = vaikuttais että auto on täysin kunnossa,uusi ilmamäärämittari autoon niin jopas tuli voimaa taloon.
            Pitää vielä ajaa kelloa vastaan ettei persdyno tunne jotain muuta..
            Täytyy näin jälkikäteen vaan ihmettellä miten "pienestä" kaikki on kiinni:think
            Olikos se niin että kerkisit sitten vaihtaa jo ahtimen ja ilmamäärämittarin jo kertaalleen? Olikos se aikaisempi sitten sökö? Mutta joo, kerro sitten vieläkö sulla on joku porras tuossa 3000 rpm tietämillä vai vetääkö tasaisesti nyt? Paljonkos sulla oli kilometrejä taulussa?
            Last edited by hurtta; 17-07-2007, 22:16.

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by hurtta View Post
              Olikos se niin että kerkisit sitten vaihtaa jo ahtimen ja kaikkea muutakin kivaa sinne ennen tuota massamittaria?
              Laitoin keväällä uuden tarvikemaffin mutta ongelma ei häipynyt.
              Maffin piuha irti pelas ihan kohtuullisesti..nykyinen anturi on peetrus nimimerkiltä aja ainkin parin viikon ajan tuo pelannut 10+..
              Toivon mukaan loppukesä=kesäloma menee vain ajamisesta nauttien

              Juu rahaa meni jonkin verran mutta ompahan uus turbo
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • hurtta
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 444

                Originally posted by veku View Post
                Laitoin keväällä uuden tarvikemaffin mutta ongelma ei häipynyt.
                Maffin piuha irti pelas ihan kohtuullisesti..nykyinen anturi on peetrus nimimerkiltä aja ainkin parin viikon ajan tuo pelannut 10+..
                Toivon mukaan loppukesä=kesäloma menee vain ajamisesta nauttien

                Juu rahaa meni jonkin verran mutta ompahan uus turbo

                Eli se eka maffi oli joku tarvike mikä lie eikä siis toiminut. Nykyinen on sitten BMW oma kapistusko?

                Comment

                • Ide
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 74
                  • Ii

                  Kävin eräällä Bosch-korjaamolla ilmamassamittaria kysymässä. Hintaa oli reippaat 300 euroa (kun palauttaa vanhan). Häiskä siellä sanoi, ettei niitä halpoja mittareita kannata laittaa, kun ne eivät toimi. Kuulemma eivät niitä sen vuoksi enää kenellekään myykään, vaan tarjoavat suoraan tätä kalliimpaa ja toimivaa vaihtoehtoa.
                  E39 530dAt 9/98
                  www.ilkansivu.net

                  Comment

                  • Peetrus
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 219

                    Samat kokemukset minulla noista mittareista, kokeilin useampaa eri valmistajan "tähän 530d käyvää mittaria" ja kaikilla auto toimi eritavalla, mutta ei millään oikein, nyt sitten kaverin kautta saan tätä toimivaa mittaria edullisesti, ja se toimii (tietenkin) kun periaatteessa alkuperäisosa.
                    -00 530D
                    -GT2260V
                    -Kunnon cooleri
                    -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                    230,9hv
                    512,9nm

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      Originally posted by veku View Post
                      Laitoin keväällä uuden tarvikemaffin mutta ongelma ei häipynyt.
                      Maffin piuha irti pelas ihan kohtuullisesti..nykyinen anturi on peetrus nimimerkiltä aja ainkin parin viikon ajan tuo pelannut 10+..
                      Toivon mukaan loppukesä=kesäloma menee vain ajamisesta nauttien

                      Juu rahaa meni jonkin verran mutta ompahan uus turbo
                      Pitikös tuota viimeistä maffia nyt sitten ohjelmoida?
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        Uusi MAFfi pitää AINA ohjelmoida/koodata jotta se toimisi sille tarkoitetulla tavalla, tähän ei ole poikkeuksia!
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Peetrus
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 219

                          Jos alkuperäisen osanumero on 0 928 400 314 niin silloin vaatii ilmamassatiedon nollauksen.
                          -00 530D
                          -GT2260V
                          -Kunnon cooleri
                          -Putkisto alusta 3" loppu 2.5"
                          230,9hv
                          512,9nm

                          Comment

                          • 10+
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2084
                            • Nivala

                            Originally posted by veku View Post
                            Laitoin keväällä uuden tarvikemaffin mutta ongelma ei häipynyt.
                            Maffin piuha irti pelas ihan kohtuullisesti..nykyinen anturi on peetrus nimimerkiltä aja ainkin parin viikon ajan tuo pelannut 10+..
                            Toivon mukaan loppukesä=kesäloma menee vain ajamisesta nauttien

                            Juu rahaa meni jonkin verran mutta ompahan uus turbo
                            Oishan sen tienny jos kerta maffin johtoa käytit irti ja sit pelaa et se vika on siinä?

                            Originally posted by Rahu View Post
                            Uusi MAFfi pitää AINA ohjelmoida/koodata jotta se toimisi sille tarkoitetulla tavalla, tähän ei ole poikkeuksia!
                            Tuollasta en ole kyllä kuuluutkaan mutta voihan se totta olla
                            E39 M5 -00

                            Ex E60 530Da M-Sport -04
                            Ex E39 M5 -00
                            Ex E39 M5 -00 Individual
                            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                            Ex E36 3.0 M3 -93
                            Ex E36 2.5 Cabrio -94
                            Ex E36 3.2 M3 -97
                            Ex E36 2.5 Coupe -93

                            Comment

                            • hurtta
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 444

                              Originally posted by Apophis View Post
                              Juurikin se. Sen kun nykäisin irti ja jätin rakoselleen alaosasta niin siihen loppui tehohäviöt alle 2800rpm. Voi olla myös sattumaa tosin se teki sitä viime kesänä niin monesti ja letkun kiinnilaiton jälkeen heti että oudolta tuntuu jos on sattumaa. Täytyy testata joku päivä laittaa letku kiinni ja katsoa onko vaikutusta.
                              Jaaha, tulipahan ihmeteltyä tuota letkua ja ei kyllä mulle selvinnyt jotta mikä sen funktio oikein on. Ajossa tuntui olevan ihan sama on se paikallaan tai ei. Samasta putkesta lähtee toinenkin pieni letku joka menee lokasuojasta läpi.

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                Originally posted by Rahu View Post
                                Uusi MAFfi pitää AINA ohjelmoida/koodata jotta se toimisi sille tarkoitetulla tavalla, tähän ei ole poikkeuksia!
                                Minä olen kyllä ymmärtänyt TIS:in dokumenttienkin perusteella, että DDE:n ohjelmointi tehdään vain, mikäli vanhanmallisen MAF:n tilalle vaihdetaan uusi. Ohjelmointi tarvitaan, koska uusi on rakenteeltaan erilainen ja siten myös antaa eri arvoja vanhaan verrattuna.

                                Kuten Peetrus edellä, Bosch luettelosta:
                                Jos 0 928 400 527 asennetaan 0 928 400 314 :n tilalle, ohjainlaite on koodattava BMW-korjaamossa

                                TIS: SI 130101690 (ote liitteenä), vanha MAF 13712247002 (BMW osanumero), uusi MAF 13627787076 (530d tehtaalta vakiona 1/2001 ->).
                                Attached Files
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎