Omasta purin eilen flektin irti,sehän oli aivan soronoo pyöri vain väkivalloin ja pitihän moottori purkaa auki että selviää mitä se syönyt, tämä tapaus ei ollut enää pelastettavissa kun sieltä oli sisältä lähtenyt puolet magneeteista vai mitälie palikoita tollasessa sähkömoottorissa onkaan niin irti ja lyönyt jumiin koko roskan eli uutta hommaamaan samaan pakettiin kuuluu vissiin vastukset kun niitäkin mittailin ja antoi kummastakin arvoja luokkaa 0,5ohm.
Kaksi nopeutta?:thinkeikös tuossa postauksessa #7 lahi sano,että siinä on kolme nopeutta:Hiljaisin,keskinopeus ja kovin nopeus.
Noh viikonloppunahan tuo selviää miten on,kun täytyy käyttää omasta keksinnöstä kyseinen flekti irti..
Totta, vanhemmassa mallissa on kolme nopeutta ja jos moottori on tarpeeksi kulunut, hitain nopeus ei toimi vaikka vastukset olisivat ehjät. Toki voi yrittää voitelemalla herkistää moottoria, jos vaikka talven suolavelli olisi tehnyt tehtävänsä.
Niin vanhemmassa mallissahan on siis kaksi nopeutta ja hitaammalla pyörii koko ajan kun ilmastointi on päällä. Suurempi nopeus tulee hätiin kun lämpö/paine ylittää kynnyksen.. Eli kohtuullisen yksinkertainen systeemi!
Kaksi nopeutta?:thinkeikös tuossa postauksessa #7 lahi sano,että siinä on kolme nopeutta:Hiljaisin,keskinopeus ja kovin nopeus.
Noh viikonloppunahan tuo selviää miten on,kun täytyy käyttää omasta keksinnöstä kyseinen flekti irti..
Näin minäkin olen ymmärtänyt..Tai ainakin ihan erillainen se systeemi joka tapauksessa on uudemassa.
Niin vanhemmassa mallissahan on siis kaksi nopeutta ja hitaammalla pyörii koko ajan kun ilmastointi on päällä. Suurempi nopeus tulee hätiin kun lämpö/paine ylittää kynnyksen.. Eli kohtuullisen yksinkertainen systeemi!
Ei taida olla ihan helppo homma vaihtaa uudempaan malliin.. Uudempi nimittäin ottaa virran ilmeisesti virran "suoraan" akulta ja joku antura ohjaa tuulettimen pyörimisnopeutta portaattomasti sen mukaan mitkä paineet/lämmöt on ilmastointi järjestelmässä. Korjatkoon joku jos nyt puhuin paskoo...
Näin minäkin olen ymmärtänyt..Tai ainakin ihan erillainen se systeemi joka tapauksessa on uudemassa.
Minulla on 7/98 540ia ja tuo uudempi tuuletin malli! onkohan vaihdettu?
Ei taida olla ihan helppo homma vaihtaa uudempaan malliin.. Uudempi nimittäin ottaa virran ilmeisesti virran "suoraan" akulta ja joku antura ohjaa tuulettimen pyörimisnopeutta portaattomasti sen mukaan mitkä paineet/lämmöt on ilmastointi järjestelmässä. Korjatkoon joku jos nyt puhuin paskoo...
Samaa katsoin itsekkin omasta autostani ja autoni on 12/96 535ia
Tai sitten mun silmät heittää,mutta aika identtiseltä näyttää kyllä tuon uudemman mallin kans..
Edit:Ja vitut kyllähän tuo realoem:in mukaan itselläni on juuri sellainen mikä siellä kuuluukin olla..
On vanhempi malli. Eli ei käy 9/98 ja uudempiin autoihin. Tuossa on kuva uudemmasta mallista. Itselläni on jäänyt kyseinen flekti ylimääräiseksi, jos kiinnostaa ota yhteyttä privana.
Itse vaihdoin nuo vastukset tuossa kuukausi sitten. On muuten aivan äärinmäisen tärkeää, että molemmat nopeudet toimii. Tuli ajettua viime kesä ilman tuota hitaampaa nopeutta ja ei tullut kylmää kaupunki ajossa juurikaan. Nyt uusilla toimiviilla vastuksilla jäähtyy samantien kun auton käynnistää. Mulla siis vanhempi kuin 9/98.
Voi V näitä! Mullakaa ei pyöri auto 530d e39 vm 01. syksyllä toimi hyvin ja tuli hyvin kylmää kun laitto ilmastoinnin päälle. Nyt tulee ihan haaleeta ilmaa ja hyvin vähän..
Huomasinpa tänään että ei mullakaan '97:ssa flekti toimi. Diagnoosi ilmoittaa "22 - auxiliary fan relay". Onkohan siellä oikeasti joku rele vai viittaakohan tuo nimenomaan niihin vastuksiin? En tiedä onko jotain mennyt vähän ohi mutta saiko noita vastuspaketteja merkkiliikkeestä ja mihin hintaan?
Edit: Näköjään saa korjaussarjoja realoem:n mukaan.
On vanhempi malli. Eli ei käy 9/98 ja uudempiin autoihin. Tuossa on kuva uudemmasta mallista. Itselläni on jäänyt kyseinen flekti ylimääräiseksi, jos kiinnostaa ota yhteyttä privana.
Leave a comment: