memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by DarkWarder65 View Post
    muurahainen oletko joutunut vaihtamaan flektiä, meinaan vaan että pitääkö paljonkin purkaa, vai saako vaihdettua helpostikkin, näyttäs vähän siltä että joutus puskurin ja valot ottaan irti.
    Juuri tuon vuosi sitten tein...tosin kutoskoneeseen mutta silti.

    Se on siinä etummaisena sentään että ei ihan kaikkia muita jäähdyttimiä tarvitse purkaa... Puskuri pois ja valot, mutta se on ihan helppo homma loppujen lopuksi. Toki näillä keleillä jos ulkona tekee niin ei se mukavaa ole.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by DarkWarder65 View Post
    muurahainen oletko joutunut vaihtamaan flektiä, meinaan vaan että pitääkö paljonkin purkaa, vai saako vaihdettua helpostikkin, näyttäs vähän siltä että joutus puskurin ja valot ottaan irti.
    Kyllähän siinä on purkamista puskuri pois, valot irti jne.

    Leave a comment:


  • DarkWarder65
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Joo ei se pyöri jos ei ilmastointi ole valmiudessa.
    Toinen mikä sitä pyörittää on tarpeeksi kuuma vesi jäähdyttimessä.
    muurahainen oletko joutunut vaihtamaan flektiä, meinaan vaan että pitääkö paljonkin purkaa, vai saako vaihdettua helpostikkin, näyttäs vähän siltä että joutus puskurin ja valot ottaan irti.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by DarkWarder65 View Post
    sen verran tossa kokeilin uutta että laitoin piuhat kiinni ja ei alkanut pyörimään nyt ei vaikka ilmastointi laitettiin päälle, mutta syynä varmaankin on se että ei ole freonia, kaiketi flekti toimiin ton paineanturin kautta?
    Joo ei se pyöri jos ei ilmastointi ole valmiudessa.
    Toinen mikä sitä pyörittää on tarpeeksi kuuma vesi jäähdyttimessä.

    Leave a comment:


  • DarkWarder65
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Ei kuulu pyöriä. Olisiko mahdollisesti jäähdyttimen lämpöanturi viallinen?
    sen verran tossa kokeilin uutta että laitoin piuhat kiinni ja ei alkanut pyörimään nyt ei vaikka ilmastointi laitettiin päälle, mutta syynä varmaankin on se että ei ole freonia, kaiketi flekti toimiin ton paineanturin kautta?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by DarkWarder65 View Post
    e39 535i M62 1998
    Kuuluuko tuossa pyöriä tuo flekti koko ajan vaikka ei ilmastointi olisikaan päällä, meinaa itellä pyöri, kunnes sano itsensä irti, ja nyt on uusi ostettu, mutta ennen kun laitan uutta niin olis hyvä tietää kuuluuko pyöriä koko ajan, jos ei niin mikähän vois olla vikana että pyöri koko ajan, ei sammunut missään vaiheessa?
    Ei kuulu pyöriä. Olisiko mahdollisesti jäähdyttimen lämpöanturi viallinen?

    Leave a comment:


  • DarkWarder65
    replied
    e39 535i M62 1998
    Kuuluuko tuossa pyöriä tuo flekti koko ajan vaikka ei ilmastointi olisikaan päällä, meinaa itellä pyöri, kunnes sano itsensä irti, ja nyt on uusi ostettu, mutta ennen kun laitan uutta niin olis hyvä tietää kuuluuko pyöriä koko ajan, jos ei niin mikähän vois olla vikana että pyöri koko ajan, ei sammunut missään vaiheessa?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Kävin eilen tallilla pyörähtämässä ja pellin paiskattuani kiinni, alkoi flekti pyörimään. Sanoisin että se ei ole ainakaan 4 vuoteen inahtanutkaan, mutta en siitä ole ollut moksiskaan, kun ilmastointi on toiminut kuin unelma. Nyt vain jäi häiritsemään että mikähän siinä on vikana ollut, kun ei ole toiminut (tai kuka tietää toimiiko se edes enään).
    Auto valmistunut 11.10.01, joten 4 piuhaa ja etuvastukset.
    Noi 10/2001-3/2002 valmistuneet 530d:t on erikoinen välimalli, jossa tosiaan etuvastuksilla toteutettu flekti. Siinä konetilassa apukuskin pyöräkotelon etupuolella on Siemensin purkki, johon tulee PWM-signaali ja siellä asiaan liittyvät releet ja esivastukset.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Kävin eilen tallilla pyörähtämässä ja pellin paiskattuani kiinni, alkoi flekti pyörimään. Sanoisin että se ei ole ainakaan 4 vuoteen inahtanutkaan, mutta en siitä ole ollut moksiskaan, kun ilmastointi on toiminut kuin unelma. Nyt vain jäi häiritsemään että mikähän siinä on vikana ollut, kun ei ole toiminut (tai kuka tietää toimiiko se edes enään).
    Auto valmistunut 11.10.01, joten 4 piuhaa ja etuvastukset.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by _Bäri_ View Post
    Hinnat oli 360-600€. Ja toimitukset 2-15 päivää. En tiedä mikä merkeistä on alkuperänen. Mut oli, LUK, TRW, ja Bosch. Ad ja kl-varaosia en enää käytä. Tulee jatkuvasti vääriä tai huonolaatusia. Ja maksavat paljon. Mulla ei muutenkaa ole pakko saada alkuperäsiä osia melkee 20 vuotta vanhaa autoon. Paitsi alustan osat.
    Voihan se olla, että tuo tehostimenpumpun hinnat on tippuneet. Tuosta on pari vuotta aikaa ja silloin marmori oli halvempi kun yksikään varaosaputka täällä. Sieltä olisi saanut pumpun ~700€:lla. Täällä jos ei AD:tä poikotissa (AD omista myös motonetin), niin aika vähän vaihtoehtoja. Fixuksessa ei mitään varastossa, mitä olen puhunut parin korjaamon pitäjän kanssa, niin edes jarrupaloja ei monesti löydy hyllystä. Tuttu tilasi fixukselta pikana vetarin ja kesti reilu 2vko toimittaa.. Nopeammin olisi saanut normaali toimituksena saksasta. Ja muutenkin fixukselta nyt tarjoavat ihan mitä sattuu, jos ei ole osanumeroa omien kokemusten perusteella.

    Itse tilailen lähinnä moottorin anturit ym. alkuperäisinä, muut menee kyllä OEM:nä.

    Leave a comment:


  • 205/65-15H
    replied
    ^, ^^Just näin, orkkis flekti tosiaan yli 500, tarvike Suomesta 270, sama tarvike rahteineen 194 Saksasta, samaan kyytiin otin kokeeksi yhden takatutkan ja filttereitä, lähetyksen hinta jäi 250 euroon. Maanantaina tilasin, paketti näyttäisi saapuneen rahtifirmalle torstaina.

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Hinnat oli 360-600€. Ja toimitukset 2-15 päivää. En tiedä mikä merkeistä on alkuperänen. Mut oli, LUK, TRW, ja Bosch. Ad ja kl-varaosia en enää käytä. Tulee jatkuvasti vääriä tai huonolaatusia. Ja maksavat paljon. Mulla ei muutenkaa ole pakko saada alkuperäsiä osia melkee 20 vuotta vanhaa autoon. Paitsi alustan osat.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by _Bäri_ View Post
    Juu kyl mä ymmärrän tuon hinta eron. Itellä vaa ei oo ikänä mahdollisuutta seisottaa autoa viikkoa. Oon aina saanu suomesta osat yleensä muutamassa päivässä. Tosin ei oo tarvinnu mitään tonnin pumppuja ostaakkaa.
    Jännät erot eripuolilla suomea toimituksissa. Ei täällä oo koskaa ollu tilannetta et pitäis osia odottaa kuukauden verran. :think
    No kyllähän monien osien kanssa voi odottaa hyvinkin kun eivät estä ajamista, esim tuo ilmastoinnin flekti, kiristimen rulla ym. ym. Käy huviksesi kysymässä tuohon sun sigun autoon tehostimen pumppua, niin saatat yllättyä paljonko se maksaa, jos ei osta mitään kiinan kikkaretta. Tuskin myöskään saat mistään parissa päivässä. Esim. AD sanoi olevan tehdastilaus tuote, joten siksi toimitusaika kuukausi.

    Leave a comment:


  • _Bäri_
    replied
    Juu kyl mä ymmärrän tuon hinta eron. Itellä vaa ei oo ikänä mahdollisuutta seisottaa autoa viikkoa. Oon aina saanu suomesta osat yleensä muutamassa päivässä. Tosin ei oo tarvinnu mitään tonnin pumppuja ostaakkaa.
    Jännät erot eripuolilla suomea toimituksissa. Ei täällä oo koskaa ollu tilannetta et pitäis osia odottaa kuukauden verran. :think

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    E39 facelift hella halogeeniumpiot olikohan paikasta riippuen 500-700€/ kappale, saksasta noin 520€/pari toimituskuluineen. E39 ABS/DCS boksi orkkis jotain ihan vähän auki 900€ Saksasta 416€ toimituskuluineen. Näin nyt lisää esimerkkejä.

    Leave a comment:

Working...
X