memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hj325hml
    replied

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Okei, tämä täytyy kokeilla kyllä..

    Yläpään letkut ja yleensäkki osat aivan polttavan kuumia, alapään vähä viileämpiä, kuumia kuitenkin nekin..??

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Okei, tämä täytyy kokeilla kyllä..

    Yläpään letkut ja yleensäkki osat aivan polttavan kuumia, alapääm vähä viileämpiä, kuumia kuitenkin nekin..??

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Originally posted by kosmik View Post
    Jos termari jumiutuu auki niin kone lämpiää hitaasti ja jos taas kiinni niin vesi ei kierrä.
    Jos siis ylä- ja alavesiletkut on saman lämpöiset normaalilämmöt saavuttaneessa koneessa, niin voisi päätellä, että termari ei ainakaan ole jumiutunut kiinni.
    Okei, tämä täytyy kokeilla kyllä..

    Leave a comment:


  • kosmik
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Nää molemmat tosiaan lakkas toimimasta samalla kertaa, visko kuitenkin alkoi toimimaan sitä vähä heräteltyä(ainakin pyörii) ja tähän asti sen jälkee lämmöt pysyny aisoissa.. Mitä kaikkea toi termostaatin hajoaminen tekee sit?
    Jos termari jumiutuu auki niin kone lämpiää hitaasti ja jos taas kiinni niin vesi ei kierrä.
    Jos siis ylä- ja alavesiletkut on saman lämpöiset normaalilämmöt saavuttaneessa koneessa, niin voisi päätellä, että termari ei ainakaan ole jumiutunut kiinni.

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Originally posted by kosmik View Post
    Ihan ekana tulee tietty mieleen termostaatti? Alavesiletku pysyy kylmänä ja ylävesiletku lämpiää?
    Nää molemmat tosiaan lakkas toimimasta samalla kertaa, visko kuitenkin alkoi toimimaan sitä vähä heräteltyä(ainakin pyörii) ja tähän asti sen jälkee lämmöt pysyny aisoissa.. Mitä kaikkea toi termostaatin hajoaminen tekee sit?

    Leave a comment:


  • kosmik
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Ulkona 28 raatia lämpöö, motarilla käytin ilmastointia(vaikka flekti ei toimi) pari minuuttia kerrallaan pariin otteeseen, auto seisoi kl:n pihalla noin 10min sen jälkeen takas motarille ja kappas lämmöt nousikin reilusti taas, puhallin lämpöselle ja kuumaa kabiiniin jolla lämmöt laski normaaliin(mittarin mukaan), auto huilas ideaparkilla noin 25min jonka jälkeen ajoin taas normaalisti ilman ilmastointia, mutta sisään siis niin kylmää sen verta kun pelkällä puhaltimella tulee ilman ilmastointia, mutta ei lömmöt lähtenyt enää nousee..Kummallista.

    Ehdotuksia mikä vaivaa?
    Visko tuuletin näytti pyörivän mutta en sit tiä kuinka tehokkaasti jäähdyttää..

    Uusi Ilmastoinnin kennon jäähdyttäjä odottaa asennusta.
    Ihan ekana tulee tietty mieleen termostaatti? Alavesiletku pysyy kylmänä ja ylävesiletku lämpiää?

    EDIT: Niin ja voihan se viskokytkin olla rikki vaikka tuuletin pyörisikin. Eli viskokytkinhän toimii siten, että tarttuu lämpimänä enemmän kiinni. Eli jos viskotuulettimen saa pysäytetyksi kone lämpöisenä niin viskokytkin on rikki. En sitten tiedä millä sitä uskaltaisi kokeilla. Jollain sanomalehdellä koittaa jarrutella?
    Last edited by kosmik; 09-08-2007, 14:57.

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Ulkona 28 raatia lämpöö, motarilla käytin ilmastointia(vaikka flekti ei toimi) pari minuuttia kerrallaan pariin otteeseen, auto seisoi kl:n pihalla noin 10min sen jälkeen takas motarille ja kappas lämmöt nousikin reilusti taas, puhallin lämpöselle ja kuumaa kabiiniin jolla lämmöt laski normaaliin(mittarin mukaan), auto huilas ideaparkilla noin 25min jonka jälkeen ajoin taas normaalisti ilman ilmastointia, mutta sisään siis niin kylmää sen verta kun pelkällä puhaltimella tulee ilman ilmastointia, mutta ei lömmöt lähtenyt enää nousee..Kummallista.

    Ehdotuksia mikä vaivaa?
    Visko tuuletin näytti pyörivän mutta en sit tiä kuinka tehokkaasti jäähdyttää..

    Uusi Ilmastoinnin kennon jäähdyttäjä odottaa asennusta.



    Niin ja tosiaan ne tehotkin hävis taas samalla kun lämmöt alko nousee, palautu kun pisti lömmöt sisään puhaltaan..

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Ropleemat jatkuupi vaan..

    Originally posted by RiteCo View Post
    Kirjoitit, että motari nopeudessa tehot hävisivät, kun ilmastoinnin flekti ja visko menivät pimeäksi?

    Menikö TDS "rajoitettuun teho" tilaan? Eli kaasupohjassa kulkee vain hätäisesti vajaat 140 km/h ja tuntuu että ahdin ei ole pelissä ollenkaan.

    Nousivatko lämmöt punaiselle?

    Olen tapellut oman autoni (525 TDS -97) kanssa koska aamulla auto kulkee niinkuin pitää, mutta lämpimäksi ajettuna meno hyytyy. Lämmöt eivät mittarin mukaan nouse, mutta tänään huomasin että aux fun oli jumissa ja ilmastoinnin osiin polttaa sormensa.
    Ulkona 28 raatia lämpöö, motarilla käytin ilmastointia(vaikka flekti ei toimi) pari minuuttia kerrallaan pariin otteeseen, auto seisoi kl:n pihalla noin 10min sen jälkeen takas motarille ja kappas lämmöt nousikin reilusti taas, puhallin lämpöselle ja kuumaa kabiiniin jolla lämmöt laski normaaliin(mittarin mukaan), auto huilas ideaparkilla noin 25min jonka jälkeen ajoin taas normaalisti ilman ilmastointia, mutta sisään siis niin kylmää sen verta kun pelkällä puhaltimella tulee ilman ilmastointia, mutta ei lömmöt lähtenyt enää nousee..Kummallista.

    Ehdotuksia mikä vaivaa?
    Visko tuuletin näytti pyörivän mutta en sit tiä kuinka tehokkaasti jäähdyttää..

    Uusi Ilmastoinnin kennon jäähdyttäjä odottaa asennusta.

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Originally posted by RiteCo View Post
    Kirjoitit, että motari nopeudessa tehot hävisivät, kun ilmastoinnin flekti ja visko menivät pimeäksi?

    Menikö TDS "rajoitettuun teho" tilaan? Eli kaasupohjassa kulkee vain hätäisesti vajaat 140 km/h ja tuntuu että ahdin ei ole pelissä ollenkaan.

    Nousivatko lämmöt punaiselle?

    Olen tapellut oman autoni (525 TDS -97) kanssa koska aamulla auto kulkee niinkuin pitää, mutta lämpimäksi ajettuna meno hyytyy. Lämmöt eivät mittarin mukaan nouse, mutta tänään huomasin että aux fun oli jumissa ja ilmastoinnin osiin polttaa sormensa.

    Kyllä, juurikin näin, itse en ole ilmastointia uskaltanut käyttää nyt ollenkaan..

    Leave a comment:


  • kosmik
    replied
    Originally posted by RiteCo View Post
    Kirjoitit, että motari nopeudessa tehot hävisivät, kun ilmastoinnin flekti ja visko menivät pimeäksi?

    Menikö TDS "rajoitettuun teho" tilaan? Eli kaasupohjassa kulkee vain hätäisesti vajaat 140 km/h ja tuntuu että ahdin ei ole pelissä ollenkaan.

    Nousivatko lämmöt punaiselle?

    Olen tapellut oman autoni (525 TDS -97) kanssa koska aamulla auto kulkee niinkuin pitää, mutta lämpimäksi ajettuna meno hyytyy. Lämmöt eivät mittarin mukaan nouse, mutta tänään huomasin että aux fun oli jumissa ja ilmastoinnin osiin polttaa sormensa.
    Mulla ei koskaan toiminut tossa sigun TDS:ssä tuo aux fan (oli jumissa). Mitään ongelmaa siitä ei aiheutunut, mutta pidin ilmastoinnin aina pois päältä hitaassa kaupunkiajossa. Tietty, jos jäähdytyksessä on muualla ongelmia, niin toimiva sähköflekti voi siinä vaiheessa lieventää oireita :think

    Leave a comment:


  • RiteCo
    replied
    Tehot hävis?

    Originally posted by hj325hml View Post
    Kävi kans niin että motarilla lämmöt nousi, auton tehot hävis, ilmastoinnin flekti loppu toimimasta kuin myös viskotuuletin, nyt toimii visko mutta ilmastoinnin ei.. ????????:think

    Kirjoitit, että motari nopeudessa tehot hävisivät, kun ilmastoinnin flekti ja visko menivät pimeäksi?

    Menikö TDS "rajoitettuun teho" tilaan? Eli kaasupohjassa kulkee vain hätäisesti vajaat 140 km/h ja tuntuu että ahdin ei ole pelissä ollenkaan.

    Nousivatko lämmöt punaiselle?

    Olen tapellut oman autoni (525 TDS -97) kanssa koska aamulla auto kulkee niinkuin pitää, mutta lämpimäksi ajettuna meno hyytyy. Lämmöt eivät mittarin mukaan nouse, mutta tänään huomasin että aux fun oli jumissa ja ilmastoinnin osiin polttaa sormensa.

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Originally posted by jMh View Post
    Vastusten korjaussarja on 40 euron paikkeilla KL-varaosissa.
    Koko flekti kl:lä 250e ja länsiautossa 350e..

    Leave a comment:


  • jMh
    replied
    Originally posted by tuftuf View Post
    onko heittää mitään tietoo mitä noi vastukset kustantaa esim. merkkiliikkeessä?
    Vastusten korjaussarja on 40 euron paikkeilla KL-varaosissa.

    Leave a comment:


  • Will_E39
    replied
    Originally posted by kosmik View Post
    Hitaimman nopeuden vastus on rikki.
    onko heittää mitään tietoo mitä noi vastukset kustantaa esim. merkkiliikkeessä?

    Leave a comment:

Working...
X