Originally posted by kosmik
View Post
E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by Vehkis View PostTutkin tänään omaa flektiäni kun se ei pyöri ollenkaan,ja sulake oli mennyt(F75).Mutta kun mittailin virtoja ilmastointi päällä siitä liittimestä,niin sinne tuli siltikin virtaa(Mustaruskea/Ruskea eli hiljaisin nopeus)miten voi olla mahdollista vaikka sulake palanut?:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T.H.O.M.A.S View PostSiis minkä ikäiseen autoon esim tuo kuvissa oleva flekti on? Mulla ainakin autossa kovasti saman näköinen mutta liittimet on pyöreät kun taas tuossa laattaliittimet? eikä mulla ole tuollasta mustaa sähköboxia flektin takana ollenkaan? Autohan oli valmistettu 2/97 ja 523.
Leave a comment:
-
-
Tutkin tänään omaa flektiäni kun se ei pyöri ollenkaan,ja sulake oli mennyt(F75).Mutta kun mittailin virtoja ilmastointi päällä siitä liittimestä,niin sinne tuli siltikin virtaa(Mustaruskea/Ruskea eli hiljaisin nopeus)miten voi olla mahdollista vaikka sulake palanut?:think
Flekti pyöri,mutta jotain paskaa siellä oli välissä kun kuului vähän rohinaa kun pyöritti sitä,joten käytän huomenna koko paskan irti ja tutkin,että onko laakerit mennyt vai mitä vittua siellä on..
Voikohan tuohon flektiin vaihtaa pelkkiä laakereita?
Ja sitten vielä:saako kotikonstein selville onko siellä ilmastoinnissa litkut sisällä vai täytyykö viedä jonnekkin huoltoon?
Edit:Niin olihan sieltä palanut se hiljaisimman nopeuden vastuskin..Last edited by Vehkis; 20-04-2007, 18:51.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Stone View PostOnko tuo nyt varmasti E39:stä?:think
Leave a comment:
-
-
e39 flektinä olin sitä aikaisemmin ostamassa mutta käsitin, että tuo olisi ollut vanhemman mallinen eikä siten soveltunut itselle.
Realoem:stä etsin, mutten löytänyt varaosanumerolla. Flektistä löytyy mm. seuraavia numerosarjoja:
17.42-7510 085
>PA66-GF15+M25<
0932178
1754480.38
187111
BOSCHin tekstin alta löytyy merkintä
0130104810
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T.H.O.M.A.S View PostSiis minkä ikäiseen autoon esim tuo kuvissa oleva flekti on? Mulla ainakin autossa kovasti saman näköinen mutta liittimet on pyöreät kun taas tuossa laattaliittimet? eikä mulla ole tuollasta mustaa sähköboxia flektin takana ollenkaan? Autohan oli valmistettu 2/97 ja 523.
Leave a comment:
-
-
Siis minkä ikäiseen autoon esim tuo kuvissa oleva flekti on? Mulla ainakin autossa kovasti saman näköinen mutta liittimet on pyöreät kun taas tuossa laattaliittimet? eikä mulla ole tuollasta mustaa sähköboxia flektin takana ollenkaan? Autohan oli valmistettu 2/97 ja 523.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T.H.O.M.A.S View PostSe on paljon mahdollista mittari on mallia tarjoustalosta tms,noilla vastuksilla ajattelinkin kokeilla kunhan flektin jostain saan sopivasti.Yhtä flektiä tarjottiin näytti muuten samalta mutta liitin oli erilaisilla nastoilla mulla pienet pyöreät ja siinä mitä tarjottiin oli laattaliittimillä? Onko joku vuosimalli ero mun auto 2/97 valmistettu 523
Tossa vanha:
Varaosanumeron mukaan, kun hommaat niin ei mene pieleen. Näköjään vastusten korjaussatsiakin saisi ihan varaosanumerolla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kosmik View PostOlisko vaan niin, että mittarissa ei tarkkuus riitä?Last edited by T.H.O.M.A.S; 20-04-2007, 06:54.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kosmik View PostEikös rikkinäisen vastuksen vastusarvo ole ääretön? Tuolta ekalta sivultahan nää löytyis...
Jep mulla näytti arvoja 0,5 kummastakin eli toinen ehkä sökönä mutta jos jollain pyörii nurkissa flektiä ,vastuksia tai molempia niin saa tarjota..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by T.H.O.M.A.S View PostOmasta purin eilen flektin irti,sehän oli aivan soronoo pyöri vain väkivalloin ja pitihän moottori purkaa auki että selviää mitä se syönyt, tämä tapaus ei ollut enää pelastettavissa kun sieltä oli sisältä lähtenyt puolet magneeteista vai mitälie palikoita tollasessa sähkömoottorissa onkaan niin irti ja lyönyt jumiin koko roskan eli uutta hommaamaan samaan pakettiin kuuluu vissiin vastukset kun niitäkin mittailin ja antoi kummastakin arvoja luokkaa 0,5ohm.
Eli jos jollain pyörii nurkissa niin tarjota saa
Originally posted by LahiVastuksien toiminta on helppo mitata:
Flektin nopeutta rajottavat vastukset ovat 0,5 ohm ja 0,2 ohm. (muistaakseni olivat Siemenssin tekemiä 85 W tehonkestoltaan)
Flektiin menevä liittimen puoli:
Ruskea, Maa, paksuin johto
Musta/Sini, kovin nopeus, suora johto, ei vastusta, toiseksi paksuin johto
Musta/Puna, keskinopeus
Musta, alin nopeus
Ehjillä vastuksilla (mutta rikkinäinen flekti) flektiin menevistä johdoista on mitattu seuraavat arvot:
Musta ja Musta/Puna johdot, 0,5 ohmia
Musta/Puna ja Musta/Sini, 0,2 ohmia.
Musta ja Musta/Sini johdot, 0,7 ohmia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vee-eit View PostTotta, vanhemmassa mallissa on kolme nopeutta ja jos moottori on tarpeeksi kulunut, hitain nopeus ei toimi vaikka vastukset olisivat ehjät. Toki voi yrittää voitelemalla herkistää moottoria, jos vaikka talven suolavelli olisi tehnyt tehtävänsä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: