memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vee-eit
    replied
    Originally posted by kosmik View Post
    Sulake näyttäis olevan vain nopeimman nopeuden virtapiirissä. Tämä vissiinkin siksi, että silloin virtaa ei rajoiteta kummallakaan vastuksista, jotka näköjään toimivat myös hyvin sulakkeina, kun kaikista paukkuvat rikki
    HALLELUJA !

    Leave a comment:


  • kosmik
    replied
    Originally posted by Vehkis View Post
    Tutkin tänään omaa flektiäni kun se ei pyöri ollenkaan,ja sulake oli mennyt(F75).Mutta kun mittailin virtoja ilmastointi päällä siitä liittimestä,niin sinne tuli siltikin virtaa(Mustaruskea/Ruskea eli hiljaisin nopeus)miten voi olla mahdollista vaikka sulake palanut?:think
    Sulake näyttäis olevan vain nopeimman nopeuden virtapiirissä. Tämä vissiinkin siksi, että silloin virtaa ei rajoiteta kummallakaan vastuksista, jotka näköjään toimivat myös hyvin sulakkeina, kun kaikista paukkuvat rikki

    Leave a comment:


  • reddewil
    replied
    Originally posted by T.H.O.M.A.S View Post
    Siis minkä ikäiseen autoon esim tuo kuvissa oleva flekti on? Mulla ainakin autossa kovasti saman näköinen mutta liittimet on pyöreät kun taas tuossa laattaliittimet? eikä mulla ole tuollasta mustaa sähköboxia flektin takana ollenkaan? Autohan oli valmistettu 2/97 ja 523.



    Moon ostanu tollasen e46:sta

    Leave a comment:


  • Vehkis
    replied
    Tutkin tänään omaa flektiäni kun se ei pyöri ollenkaan,ja sulake oli mennyt(F75).Mutta kun mittailin virtoja ilmastointi päällä siitä liittimestä,niin sinne tuli siltikin virtaa(Mustaruskea/Ruskea eli hiljaisin nopeus)miten voi olla mahdollista vaikka sulake palanut?:think

    Flekti pyöri,mutta jotain paskaa siellä oli välissä kun kuului vähän rohinaa kun pyöritti sitä,joten käytän huomenna koko paskan irti ja tutkin,että onko laakerit mennyt vai mitä vittua siellä on..
    Voikohan tuohon flektiin vaihtaa pelkkiä laakereita?

    Ja sitten vielä:saako kotikonstein selville onko siellä ilmastoinnissa litkut sisällä vai täytyykö viedä jonnekkin huoltoon?

    Edit:Niin olihan sieltä palanut se hiljaisimman nopeuden vastuskin..
    Last edited by Vehkis; 20-04-2007, 18:51.

    Leave a comment:


  • Särki
    replied
    Originally posted by T.H.O.M.A.S View Post
    Sellasena sitä tarjottiin,sen takia piti kyselläkkin kun mun mielestä ei ole E39:iin sopiva,ei ainakaan mun kulkineeseen suoraan käypänen.
    Näyttäs olevan e46 flekti

    Leave a comment:


  • T.H.O.M.A.S
    replied
    Originally posted by Stone View Post
    Onko tuo nyt varmasti E39:stä?:think
    Sellasena sitä tarjottiin,sen takia piti kyselläkkin kun mun mielestä ei ole E39:iin sopiva,ei ainakaan mun kulkineeseen suoraan käypänen.

    Leave a comment:


  • Piplis
    replied
    e39 flektinä olin sitä aikaisemmin ostamassa mutta käsitin, että tuo olisi ollut vanhemman mallinen eikä siten soveltunut itselle.

    Realoem:stä etsin, mutten löytänyt varaosanumerolla. Flektistä löytyy mm. seuraavia numerosarjoja:
    17.42-7510 085
    >PA66-GF15+M25<
    0932178
    1754480.38
    187111

    BOSCHin tekstin alta löytyy merkintä
    0130104810

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by T.H.O.M.A.S View Post
    Siis minkä ikäiseen autoon esim tuo kuvissa oleva flekti on? Mulla ainakin autossa kovasti saman näköinen mutta liittimet on pyöreät kun taas tuossa laattaliittimet? eikä mulla ole tuollasta mustaa sähköboxia flektin takana ollenkaan? Autohan oli valmistettu 2/97 ja 523.
    Onko tuo nyt varmasti E39:stä?:think

    Leave a comment:


  • T.H.O.M.A.S
    replied
    Siis minkä ikäiseen autoon esim tuo kuvissa oleva flekti on? Mulla ainakin autossa kovasti saman näköinen mutta liittimet on pyöreät kun taas tuossa laattaliittimet? eikä mulla ole tuollasta mustaa sähköboxia flektin takana ollenkaan? Autohan oli valmistettu 2/97 ja 523.



    Leave a comment:


  • kosmik
    replied
    Originally posted by T.H.O.M.A.S View Post
    Se on paljon mahdollista mittari on mallia tarjoustalosta tms,noilla vastuksilla ajattelinkin kokeilla kunhan flektin jostain saan sopivasti.Yhtä flektiä tarjottiin näytti muuten samalta mutta liitin oli erilaisilla nastoilla mulla pienet pyöreät ja siinä mitä tarjottiin oli laattaliittimillä? Onko joku vuosimalli ero mun auto 2/97 valmistettu 523
    Sulla on siis mallia "vanhempi" 9/98 asti.
    Tossa vanha:


    Varaosanumeron mukaan, kun hommaat niin ei mene pieleen. Näköjään vastusten korjaussatsiakin saisi ihan varaosanumerolla.

    Leave a comment:


  • T.H.O.M.A.S
    replied
    Originally posted by kosmik View Post
    Olisko vaan niin, että mittarissa ei tarkkuus riitä?
    Se on paljon mahdollista mittari on mallia tarjoustalosta tms,noilla vastuksilla ajattelinkin kokeilla kunhan flektin jostain saan sopivasti.Yhtä flektiä tarjottiin näytti muuten samalta mutta liitin oli erilaisilla nastoilla mulla pienet pyöreät ja siinä mitä tarjottiin oli laattaliittimillä? Onko joku vuosimalli ero mun auto 2/97 valmistettu 523
    Last edited by T.H.O.M.A.S; 20-04-2007, 06:54.

    Leave a comment:


  • kosmik
    replied
    Originally posted by T.H.O.M.A.S View Post
    Jep mulla näytti arvoja 0,5 kummastakin eli toinen ehkä sökönä mutta jos jollain pyörii nurkissa flektiä ,vastuksia tai molempia niin saa tarjota..
    Olisko vaan niin, että mittarissa ei tarkkuus riitä?

    Leave a comment:


  • T.H.O.M.A.S
    replied
    Originally posted by kosmik View Post
    Eikös rikkinäisen vastuksen vastusarvo ole ääretön? Tuolta ekalta sivultahan nää löytyis...

    Jep mulla näytti arvoja 0,5 kummastakin eli toinen ehkä sökönä mutta jos jollain pyörii nurkissa flektiä ,vastuksia tai molempia niin saa tarjota..

    Leave a comment:


  • kosmik
    replied
    Originally posted by T.H.O.M.A.S View Post
    Omasta purin eilen flektin irti,sehän oli aivan soronoo pyöri vain väkivalloin ja pitihän moottori purkaa auki että selviää mitä se syönyt, tämä tapaus ei ollut enää pelastettavissa kun sieltä oli sisältä lähtenyt puolet magneeteista vai mitälie palikoita tollasessa sähkömoottorissa onkaan niin irti ja lyönyt jumiin koko roskan eli uutta hommaamaan samaan pakettiin kuuluu vissiin vastukset kun niitäkin mittailin ja antoi kummastakin arvoja luokkaa 0,5ohm.

    Eli jos jollain pyörii nurkissa niin tarjota saa
    Eikös rikkinäisen vastuksen vastusarvo ole ääretön? Tuolta ekalta sivultahan nää löytyis...

    Originally posted by Lahi
    Vastuksien toiminta on helppo mitata:

    Flektin nopeutta rajottavat vastukset ovat 0,5 ohm ja 0,2 ohm. (muistaakseni olivat Siemenssin tekemiä 85 W tehonkestoltaan)

    Flektiin menevä liittimen puoli:
    Ruskea, Maa, paksuin johto
    Musta/Sini, kovin nopeus, suora johto, ei vastusta, toiseksi paksuin johto
    Musta/Puna, keskinopeus
    Musta, alin nopeus

    Ehjillä vastuksilla (mutta rikkinäinen flekti) flektiin menevistä johdoista on mitattu seuraavat arvot:
    Musta ja Musta/Puna johdot, 0,5 ohmia
    Musta/Puna ja Musta/Sini, 0,2 ohmia.
    Musta ja Musta/Sini johdot, 0,7 ohmia

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Originally posted by Vee-eit View Post
    Totta, vanhemmassa mallissa on kolme nopeutta ja jos moottori on tarpeeksi kulunut, hitain nopeus ei toimi vaikka vastukset olisivat ehjät. Toki voi yrittää voitelemalla herkistää moottoria, jos vaikka talven suolavelli olisi tehnyt tehtävänsä.
    Eli kolme nopeutta. Mulla ei mielestäni pyörinyt kuin kahdella nopeudella kun sitä testailin, pitää tutkia tarkemmin jossain vaiheessa. Tuulettajan moottori tuntui kyllä herkältä kun sitä käsin pyöritteli, mutta ei se välttämättä kerro koko totuutta. Pääasia kuitenkin, että ainakin noi kaksi nopeutta siitä löytyy.

    Leave a comment:

Working...
X