memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Virtaa ei tullut.. Ohueen johtoon näytti 3,55v. täytyy siis lähteä etsimään johtovikaa ainakin alkuun.
    Syöttö tulee 50A maxi-sulakkeelta F75. KLIK

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Jatkuva jännite sulakkeelta ja maa. Ohuessa piuhassa PWM-ohjaus DDE:ltä.
    Virtaa ei tullut.. Ohueen johtoon näytti 3,55v. täytyy siis lähteä etsimään johtovikaa ainakin alkuun.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Autohan on 12/2002 eli 3 piuhalla ja ehjäksi todettussa flektissä myös 3 piuhalla. Pitäisikös liittimeen tulla kokoajan 12v?
    Jatkuva jännite sulakkeelta ja maa. Ohuessa piuhassa PWM-ohjaus DDE:ltä.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Oliko testattu flekti samaa mallia (etuvastus 4 piuhaa vs. PWM-ohjattu 3 piuhaa)? Näissähän on se hauskuus, että pääsääntöisesti 9/98 jälkeiset on PWM-ohjattuja, mutta 10/2001-3/2002 malleissa on etuvastuksilla ohjattu flekti.

    Mikäli flektin liittimessä 3 piuhaa, mittaa liittimeltä jännite ja maa. Jos ne on kunnossa, niin PWM-signaali pitäisi testata skoopilla.
    Autohan on 12/2002 eli 3 piuhalla ja ehjäksi todettussa flektissä myös 3 piuhalla. Pitäisikös liittimeen tulla kokoajan 12v?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Soininen View Post
    Äkkiseltään en löytänyt mitään apuja.

    Eli 2002vm 530da:ssa ei flekti pelaa. Impalla antaa vikakoodin flektille. Sulake on ehjä ja toisella ehjällä flektillä kokeiltu eikä inahdakkaan, ei siis yritäkkään pyörähtää :think Mistäs vikaa etsimään?
    Oliko testattu flekti samaa mallia (etuvastus 4 piuhaa vs. PWM-ohjattu 3 piuhaa)? Näissähän on se hauskuus, että pääsääntöisesti 9/98 jälkeiset on PWM-ohjattuja, mutta 10/2001-3/2002 malleissa on etuvastuksilla ohjattu flekti.

    Mikäli flektin liittimessä 3 piuhaa, mittaa liittimeltä jännite ja maa. Jos ne on kunnossa, niin PWM-signaali pitäisi testata skoopilla.

    Leave a comment:


  • Soininen
    replied
    Äkkiseltään en löytänyt mitään apuja.

    Eli 2002vm 530da:ssa ei flekti pelaa. Impalla antaa vikakoodin flektille. Sulake on ehjä ja toisella ehjällä flektillä kokeiltu eikä inahdakkaan, ei siis yritäkkään pyörähtää :think Mistäs vikaa etsimään?

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Originally posted by gedu View Post
    Yksinkertaisin tapa hoitaa kylmästöinti pois pelistä jos kone käy liian kuumana.
    Näkyy löytyvän ainakin näist 520.stä. mut ton paikka on oikeesti alavesiletku ei ylävesiletku.

    Leave a comment:


  • gedu
    replied
    Originally posted by Scitso View Post
    Itse itselleni vastaten. Asiaa tutkin niin toi vanhan mallinen 2 napainen liitin on sarjassa ilmastoinnin kompuran ja paineanturin välissä. Normaali tilanteessa anturi oikosulkee, mutta ilmeisesti kuumentuessa anturi avautuu. Tämmöistä en ole kyllä missään aikaisemmin tavannut mutta yhden kuvan vastaavan ikäisestä autost löytyi jenkkilästä.
    Yksinkertaisin tapa hoitaa kylmästöinti pois pelistä jos kone käy liian kuumana.

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Originally posted by Scitso View Post
    Seuraava arvoitus aiheesta uhri 520i -97 valmistettu. autossa on automaattiilmastointi paneli. mutta tähän on asennettu 2 lämpötila anturia ylävesiletkun väliin :think
    Toinen on selkeesti e39 flektin ohjaukseen tarkoitettu anturi mikä normaalisti on syylärin oikeassa reunassa. Mutta toinen on samanlainen kuin e34 flektin ohjaus mutta vain 2 nastalla
    Kuva

    Onks jollain tietoo, kun jostain syystä en enää saa BMW-planetin wiring sivustoo toimimaan mitenkään.
    Itse itselleni vastaten. Asiaa tutkin niin toi vanhan mallinen 2 napainen liitin on sarjassa ilmastoinnin kompuran ja paineanturin välissä. Normaali tilanteessa anturi oikosulkee, mutta ilmeisesti kuumentuessa anturi avautuu. Tämmöistä en ole kyllä missään aikaisemmin tavannut mutta yhden kuvan vastaavan ikäisestä autost löytyi jenkkilästä.

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Originally posted by luikas View Post
    Kokeilitko internet explorer selaimella? Onko java-asetuksissa sallittuna sivuna tämä bmw-planet.net ?
    Katos prkl ne on firefoxistakin sen poistanu, sitä ku olin tottunu käyttämään ni en ees tullu ajatelleeks. thanks

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Scitso View Post
    Seuraava arvoitus aiheesta uhri 520i -97 valmistettu. autossa on automaattiilmastointi paneli. mutta tähän on asennettu 2 lämpötila anturia ylävesiletkun väliin :think
    Toinen on selkeesti e39 flektin ohjaukseen tarkoitettu anturi mikä normaalisti on syylärin oikeassa reunassa. Mutta toinen on samanlainen kuin e34 flektin ohjaus mutta vain 2 nastalla
    Kuva

    Onks jollain tietoo, kun jostain syystä en enää saa BMW-planetin wiring sivustoo toimimaan mitenkään.
    Millä selaimella yritit Bmw-planetille? Ei toimi Chromella/Firefoxilla, koska tiputtivat java tuen pois jo jonkun aikaa sitten. Kuten tuossa edellä suositeltiin, niin mene IE:llä.

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by Scitso View Post
    Onks jollain tietoo, kun jostain syystä en enää saa BMW-planetin wiring sivustoo toimimaan mitenkään.
    Kokeilitko internet explorer selaimella? Onko java-asetuksissa sallittuna sivuna tämä bmw-planet.net ?

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Seuraava arvoitus aiheesta uhri 520i -97 valmistettu. autossa on automaattiilmastointi paneli. mutta tähän on asennettu 2 lämpötila anturia ylävesiletkun väliin :think
    Toinen on selkeesti e39 flektin ohjaukseen tarkoitettu anturi mikä normaalisti on syylärin oikeassa reunassa. Mutta toinen on samanlainen kuin e34 flektin ohjaus mutta vain 2 nastalla
    Kuva

    Onks jollain tietoo, kun jostain syystä en enää saa BMW-planetin wiring sivustoo toimimaan mitenkään.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Scitso View Post
    No kyllä 97 malleissa on löytynyt aux fan fail vikakoodia jos puhallin jumissa tai vastukset palanu
    Millä mekanismilla sieltä voi tulla vikakoodeja jos koko härvelin ja akun välillä ei ole muuta kuin sulakkeita ja releitä, maakin tulee rungosta.

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    No kyllä 97 malleissa on löytynyt aux fan fail vikakoodia jos puhallin jumissa tai vastukset palanu

    Leave a comment:

Working...
X